hambergermenu

درخشش سام درخشانی در روزی روزگاری مریخ، بعد از سریال جوکر

چندی پیش شاهد بازی بی‌نظیر «سام درخشانی» در سریال معروف جوکر بودیم. سام درخشانی با استعداد فوق العاده خود در زمینه هنر و بازیگری توانست سریال جوکر را به یک مجموعه خنده دار و جذاب تبدیل کند. اگر تاکنون این سریال را مشاهده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به وبسایت فیلیمو مراجعه کرده و به صورت رایگان این سریال را دانلود کنید.

 

درخشش سام درخشانی در روزی روزگاری مریخ، بعد از سریال جوکر

 

سریال جوکر یک سریال با ژانر کمدی و ریلیتی شو بود که در آن بازیگران برای خنداندن یکدیگر به رقابت می‌پرداختند. حضور برخی از بازیگران سبب شد تا این سریال جذابیت زیادی برای تماشاچیان داشته باشد. بعد از درخشش سام درخشانی در سریال جوکر، شاهد سریال روزی روزگاری مریخ بودیم که با ژانر کمدی و خانوادگی وارد بازار شد.

 

 سریال روزی روزگاری مریخ برای نمایش خانگی تولید شده است و هم اکنون میان پرطرفدارترین سریال‌های کمدی ایرانی قرار دارد. در ادامه قصد داریم درباره درخشش سام درخشانی در سریال روزی روزگاری مریخ بعد از جوکر صحبت کنیم.

 

درباره سریال روزی روزگاری مریخ

سریال جذاب روزی روزگاری مریخ یک مجموعه نمایش خانگی است که در سال ۱۴۰۱ تولید شد. «پیمان قاسم خانی» و «محسن چگینی» کارگردان این سریال کمدی هستند. این سریال در ژانر کمدی فانتزی تولید شد. بعد از فیلم مسافران که نشان دهنده حضور موجودات فضایی روی سطح زمین بود، «پیمان قاسم خانی» تصمیم گرفت سریال جدیدی به نام روزی روزگاری مریخ تولید کند که در آن انسان‌ها در سایر سیاره‌ها مثل مریخ حضور پیدا می‌کنند.

 

 اولین وب سایت‌هایی که این سریال را پخش کردند، وبسایت‌های فیلیمو و نماوا بودند. اولین قسمت این سریال روزی روزگاری مریخ در بیستم تیر ۱۴۰۱ پخش شد. قسمت جالب ماجرا تضاد میان نظرات منتقدان و نظرات تماشاچیان است. برخی منتقدان عقیده داشتند که شوخی‌ها و مطالب طنز سریال روزی روزگاری مریخ خلاقیت چندانی ندارد و طراحی صحنه نیز باید بهتر انجام می‌شد. ولی برخلاف نظر منتقدان، تماشاچیان علاقه بسیار زیادی به این سریال دارند و آن را یکی از بهترین سریال‌های کمدی سال ۱۴۰۱ می‌دانند.

 

داستان روزی روزگاری مریخ با بازی سام درخشانی

نقش اصلی این سریال را «سام درخشانی» بازی می‌کند. به همین دلیل است که می‌توان راحت‌تر عملکرد و هنرمندی سام درخشانی را مورد بررسی قرار داد. این داستان درباره شخصیتی به نام ناصر با بازی سام درخشانی است که یک خلافکار و قمارباز ساکن زمین است. ناصر به عنوان یک از خلافکار بدشانس به تماشاچیان معرفی می‌شود.

 

او معمولاً در قمار بازنده است. همین موضوع باعث شده است ناصر دشمنان و طلبکاران زیادی داشته باشد. به همین دلیل، او که چیزی برای از دست دادن ندارد، قصد دارد برای آخرین بار بزرگترین قمار زندگی‌اش را انجام دهد. علاوه بر سام درخشانی، بازیگران دیگری مثل «ویشکا آسایش» نیز در سریال روزی روزگاری مریخ حضور دارند.

 

حضور جذاب ویشکا آسایش باعث شده است قدرت کمدی و طنز پردازی این سریال افزایش پیدا کند. ویشکا آسایش در نقش یک بانوی مریخی زمینی با نام لونا ایفای نقش می‌کند. لونا مشاور املاک و اموال اقامت مریخ بوده و  درگیر مشکلات زندگی خود در مریخ است. او در عین حال منتظر یک بسته بسیار مرموز از طرف زمین است.

 

بازیگران سریال روزی روزگاری مریخ

  • سام درخشانی: ناصر
  • ویشکا آسایش: لونا
  • امیر نوروزی: اسی(اسکندر)
  • امیر کاظمی: گاندی
  • امیرمهدی ژوله: افلاطون
  • عبدالله روا: ناپلئون (ناپی)
  • مهراب قاسم‌خانی: لوک اسکای واکر
  • فلامک جنیدی: زونیکا دافونیکا پپپپ
  • رامین ناصرنصیر: دکتر
  • بهروز رهبری فرد: خسرو خاردار
  • نوشین تبریزی: مهگل
  • پیمان فاطمی: جواد
  • کاظم نوربخش: ابی
  • لیلی رشیدی: لانگورا داسچامچاما ل
  • نگار فروزنده: نینانلا
  • اصغر حیدری: دکتر چمبه
  • محمد شعبانپور: سروان دموچی

 

تحلیل بازی سام درخشانی در روزی روزگاری مریخ

بدون شک بازی سام درخشانی در نقش ناصر بسیار هنرمندانه بود. با این حال بهتر است بازی سام درخشانی را بهتر ارزیابی کنیم. در ادامه عملکرد این بازیگر را در سریال روزی روزگاری مریخ تحلیل می‌کنیم:

 

سازگاری با فضای خیالی

افرادی که به تماشای سریال روزی روزگاری نشستند، به خوبی می‌دانند که این سریال در یک فضای خیالی و فضایی ساخته شده است. ایفای نقش در یک فضای فانتزی و غیر واقعی کار چندان ساده‌ای نیست. در بسیاری مواقع شاید سام درخشانی مجبور می‌شد فضای اطراف خود را تصویرسازی کند تا به درک درستی از تصورات فیلمنامه نویس برسد. البته این سریال برای شخص سام درخشانی نیز یک تجربه کاملاً جدید بود.

 

 معمولا فیلم و سریال‌هایی در حوزه ماورایی و تخیلی چندان در رسانه ایرانی جایی ندارند. کارگردان و فیلمنامه نویسان برای تغییر و تحول و ایجاد هیجان در جامعه، دست به تولید چنین کارهایی می‌زنند. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده و کارگردان صرفاً سرگرم کردن مخاطبین است. با توجه به اینکه تعداد این گونه سریال‌ها در تاریخ سینمای ایران زیاد نیست، انتظاری نیز از بازیگران نخواهد بود که به شکل کاملاً حرفه‌ای نقش خود را ایفا کنند.

 

 ولی سام درخشانی به راحتی توانست با این محیط تخیلی و فانتزی سازگاری پیدا کند و چنان غرق در نقش خود شود که بیننده را مجذوب سازد. منتقدان سریال روزی روزگاری، در اکثر موارد از طراحی صحنه یا فیلمنامه انتقاد کرده‌اند و درباره بازی سام درخشانی چندان انتقادات منفی وجود ندارد.

 

هنرمندی به سبک کمدی

سریال روزی روزگاری مریخ اولین اثر کمدی سام درخشانی نیست. ما پیش از این، سام درخشانی را در بسیاری از سریال‌های کمدی مثل پژمان دیده‌ایم. سام درخشانی توانسته است در گذشته به بهترین شکل ممکن نقش کمدی را ایفا کند و تاثیر مثبتی روی تماشاچیان داشته باشد. این هنرمندی را می‌توان در سریال روزی روزگاری مریخ نیز مشاهده کرد.

 

 به گفته منتقدان، برخی از دیالوگ‌های این سریال بسیار مفهومی و عمیق هستند و بیننده را به فکر فرو می‌برند. در عین حال تمام این دیالوگ‌ها به شکل طنز بیان شده‌اند. با تماشای تمام قسمت‌های سریال روزی روزگاری مریخ می‌توان متوجه شد آنچه که باعث شده است این سریال تا این اندازه محبوبیت پیدا کند، هنرمندی عالی سام درخشانی است. البته نقش آفرینی بازیگران دیگری مثل ویشکا آسایش و امیر نوروزی نیز تاثیر بسیار زیادی بر جذابیت فیلم گذاشته است.

 

نقد فیلمنامه نویسی سریال روزی روزگاری مریخ

نمی‌توان ایراد زیادی از آثار «پیمان قاسم خانی» و «محسن چگینی» گرفت. فیلمنامه نویسی و کارگردانی این سریال با توجه به امکانات داخل کشور برای فیلمسازی، امتیاز خوبی می‌گیرد. علاوه بر این، موضوع سریال جذابیت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، ناصر که یک خلافکار شرط بندی است، درگیر بیماری سرطان پوست پیشرفته شده و به پزشک مراجعه می‌کند.

 

پزشک نیز برای نجات جان ناصر، او را به مریخ می فرستد تا در کنار یکی از نوادگانش لونا زندگی جدیدی را آغاز کند. همانطور که می‌بینید، نویسنده فیلمنامه خواسته است خیلی سریع و به هر دلیلی ناصر را به سیاره مریخ بفرستد و داستان را به یک سیاره دیگر بکشاند. موضوع جالب اینجاست که ناصر در زمانی معادل ۳۰۰ سال بعد در سیاره مریخ از خواب برمی‌خیزد. محیط اطراف و برخورد افراد مریخی، به کمدی شدن فیلمنامه کمک می‌کند.

 

پرداختن به معضلات جامعه

 سریال روزی روزگاری مریخ زندگی بشریت در مریخ را در سال ۱۷۰۰ نشان می‌دهد. هدف اصلی فیلمنامه نویس صرفاً طنز پردازی نیست. نویسنده فیلمنامه سعی کرده است معضلات امروز جامعه را به شیوه طنز بیان کند و البته این بهترین شیوه فیلمنامه نویسی به سبک کمدی است.

 

یکی از معضلات اجتماعی جامعه تبعیض جنسیتی بین زنان و مردان است. نویسنده فیلمنامه سعی کرده است تبعیض جنسیتی در مریخ را به شیوه کاملا معکوس بیان کند. طبق فیلمنامه می‌توان متوجه شد که در مریخ این مردان هستند که به حرف زنان گوش می‌دهند. در واقع نوعی زن سالاری در سیاره مریخ پا بر جاست. وظایف مهم مثل تربیت فرزندان یا انجام امور خانه نیز بر عهده مردان است.

 

معضل دیگر تبعیض نژادی است. نژادپرستی در کره زمین یک معضل بزرگ است. در این سریال، بین زمینی‌ها و مریخی‌ها نوع نژادپرستی دیده می‌شود. به طوری که زمینی‌ها خود را مریخی معرفی می‌کنند. اگر مریخی‌ها متوجه شوند فرد مورد نظر زمینی است، ممکن است برخورد بدی با او داشته باشند. در این سریال بر خلاف کره زمین، هر کس که قد کوتاه‌تری داشته باشد، زیباتر است و رنگ پوست سبز بهتر از رنگ پوست سفید است.

 

بررسی کلی

تماشای سریال روزی روزگاری مریخ، شما را با جلوه جدیدی از سریال‌های کمدی آشنا می‌کند. این سریال کاملا مطابق با سبک و سلیقه تماشاچی ساخته شده است. از طرفی بازی بی‌نظیر سام درخشانی توانسته است تا حد زیادی بر کیفیت این سریال تاثیر گذار باشد. علاوه بر این، سریال‌های متنوع دیگر در ژانرهای کمدی، درام، اکشن و غیره در وبسایت فیلیمو وجود دارد که به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *