hambergermenu

دریافت مشاوره خانواده؛ کمکی برای کوچک کردن مشکلات بزرگ شما!

مشاوره خانواده می تواند با ارائه خدمات مختلف به زوجین و هر یک از اعضای خانواده، روابط میان اعضای خانواده را بهبود ببخشد.

 

همه ما می دانیم که هر یک از خانواده ها دارای مشکلات و دغدغه های خاصی هستند. اگرچه ظاهر برخی از خانواده ها، بسیار خوب و خوش است؛ اما بعضی از خانواده ها از درون از هم پاشیده اند. متاسفانه، بسیاری از خانواده ها، اهمیت مشاوره خانواده را درک نمی کنند و این موضوع برای آن ها دغدغه ایجاد می کند.

 

زیرا به هر حال مشاور خانواده با اطلاع در رابطه با مشکلات رایج خانواده ها، می تواند خدمات بسیار متنوعی را به خانواده های عزیز ارائه کند. بنابراین، اگر تا به حال به فکر مراجعه به دکتر مشاوره خانواده برای حل مشکلات خود نبودید، بهتر است که از الان دست به کار شوید!

 

مشاوره خانواده

دریافت مشاوره خانواده؛ کمکی برای کوچک کردن مشکلات بزرگ شما!

 

مشاوره خانواده و اهمیت آن برای خانواده ها

خانواده یکی ارکان بسیار مهم برای جامعه محسوب می شود. خانواده بستری مناسب برای تحویل نسل جدید به جامعه است. از این رو، در نظر داشتن تمامی مشکلات خانواده ها و سعی برای رفع آن ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاوره خانواده اهمیت بسیار زیادی برای خانواده ها دارد. زیرا تقریبا هیچ خانواده ای را نمی توان پیدا کرد که دچار مشکل نباشد.

 

مشاوره خانواده به خانواده ها کمک می کنند تا بتوانند مشکلات بزرگ را به مشکلات کوچک و قابل حل تبدیل کنند. گاهی خانواده ها، یک مشکل بسیار کوچک را آنقدر بزرگ می کنند که به هیچ وجه نمی توانند آن را حل کنند.

 

وجود یک مشاور خانواده در این میان به خانواده ها کمک می کنند تا با یک زاویه دیگری به مشکلات خودشان نگاه کنند. به همین خاطر، می توان با وجود یک جلسه مشاوره خانواده اصولی و صحیح، مشکلات زوجین و خانواده ها را ریشه یابی کرد و از اساس آن ها را رفع نمود.

 

چه موقع نیاز به یک مشاور خانواده داریم؟

متاسفانه، یکی از دلایل اصلی طلاق و مشکلات خانوادگی حاد این است که خانواده ها در آن زمان که باید، از مشاور خانواده کمک نگرفته اند. واقعیت این است که می توان برای هر یک از مشکلات خانوادگی، از مشاور خانواده کمک گرفت. بنابراین، اگر حس می کنید که در خانواده خودتان با یک مشکل دست و پنجه نرم می کنید و نمی توانید آن را حل کنید، وقت آن است که از یک دکتر مشاوره خانواده کمک بگیرید.

 

با توجه به اینکه تک تک اعضای یک خانواده نسبت به همدیگر مسئول هستند، بسیار مهم است که هر یک از اعضای خانواده مسئولیت خود را به درستی انجام دهند. مشاوره خانواده می تواند به تک تک اعضای یک خانواده برای قرار گرفتن در جایگاه مناسب کمک کند.

 

خدمات دریافتی در مشاوره های خانوادگی

همانطور که می دانید خدمات مشاوره در کلینیک ها و مراکز درمانی، به دو صورت فردی و خانوادگی ارائه می شوند. مشاوره خانوادگی عمدتا برای رفع مشکلات و دغدغه های خانواده ها ارائه می شود. مشاوره خانواده فقط مختص زوجین نیست و حتی می تواند برای بهبود رفتار میان والدین و فرزندان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

خدمات مختلفی در مشاوره های خانوادگی ارائه می شوند که هر کدام می توانند بسته به شرایط افراد، مفید باشند. از جمله خدمات ارائه شده در جلسات مشاوره خانواده، شامل موارد زیر می باشند.

  • مشکلات جنسی میان زوجین
  • مشکلات مالی و دغدغه های مالی میان زوجین
  • مشکلات رفتاری کودکان در خانواده
  • کمک به درمان اعتیاد هر یک از اعضای خانواده و نحوه صحیح رفتار کردن با یک فرد معتاد
  • احساس تنهایی شدید یکی از اعضای خانواده
  • پنهان کاری اعضای خانواده و نحوه رفع این مشکل
  • مشکلات مربوط به طلاق زوجین و رفع این مشکلات

 

نحوه دریافت مشاوره خانواده حضوری

مشاوره خانواده حضوری به افرادی که نیاز به رفع مشکلات روحی و روانی خودشان در خانواده دارند، ارائه می شود. با توجه به اینکه هر یک از اعضای خانواده نسبت به هم مسئولیت دارند، لازم است که هر یک از این اعضای خانواده در جلسات مشاوره حضوری حضور داشته باشند. اما برخی از خانواده از حضور در جلسات مشاوره، امتناع می کنند. در این موارد می تواند جلسات مشاوره خانواده را به صورت فردی ادامه داد.

 

اما باز هم توصیه می شود که برای دریافت مشاوره خانواده حضوری، تمامی اعضای خانواده بسته به نظر مشاور حضور داشته باشند. با این کار، جلسات بازدهی بهتری دارند و می توانند با اثربخشی بیشتری دنبال شوند.

 

برای مراجعه به یک مشاور به دنبال یک مشکل خاص نگردید …

متاسفانه، برخی از مردم کشور ایران تصور می کنند که باید حتما دارای یک مشکل حاد و خاص باشند تا به مشاوره خانواده مراجعه کنند. اما واقعیت این است که هر مشکل کوچکی اگر در یک بازه زمانی کوتاه درمان نشود، می تواند به یک مشکل حاد تبدیل گردد. بنابراین، برای مراجعه به یک مشاور خانواده نیازی نیست که حتما دچار مشکل حادی باشید.

 

در صورتی که احساس می کنید روابط خانوادگی خوبی ندارید و هر یک از اعضای خانواده از هم دور شده اند، می توانند از خدمات مشاوره خانواده کمک بگیرید.

 

دکتر مشاوره خانواده

خدمات دریافتی در مشاوره های خانوادگی

 

ریشه یابی مشکلات شما با مشاور خانواده

شاید تا به حال برای شما پیش آمده باشد که از یک مشکل عبور کرده باشید، اما پس از مدتی دوباره آن مشکل برای شما دردسرساز شده باشد! این اتفاق به دلیل این است که مشکل شما به صورت ریشه ای حل نشده است. عمده مسائل مربوط به خانواده ها، دارای ریشه عمیقی است. به همین خاطر، یک مشاوره خانواده باید با چندین جلسه روان درمانی، اقدام به ریشه یابی مشکل شما کند.

 

در صورتی که مشکل یک خانواده از ریشه حل شود، می تواند به راحتی درمان گردد. اکثر مشکلات خانواده ها با منشاء رفتار طرفین ایجاد می شود. به همین خاطر، می توان با تحلیل و بررسی رفتار طرفین و هر یک از اعضای خانواده، مشکل را برطرف کرد.

 

آیا خانواده انقدر مهم است؟

همه در یک خانواده به دنیا می آیند، اما همه خانواده سالمی ندارند. کسانی که از داشتن یک خانواده خوب برای تولد برخوردار نیستند، اغلب بعدها یک خانواده انتخابی ایجاد می کنند. چرا خانواده مهم است؟ چه نوع تأثیری بر یک فرد در دوران کودکی و بزرگسالی می گذارد؟

 

اولین روابطی که کودک دارد با والدین و خواهر و برادرهایش است. این روابط چه سالم باشند و چه نباشند، الگویی برای روابط آینده ارائه می دهند. این اغلب یک تصمیم آگاهانه نیست، اما خوب یا بد، مردم اغلب شرکا و دوستان خود را بر اساس شباهت آنها به خانواده خود انتخاب می کنند. پویایی خانواده خود را تکرار می کند و باورها را در مورد روابط و خود تقویت می کند.

 

سخن پایانی

در اینکه خانواده یک کانون بسیار مهم برای رشد نسل جدید می باشد، شکی نیست. خانواده ها باید به سلامت اجتماعی، جسمی و حتی روحی هر یک از اعضای خانواده اهمیت زیادی بدهند. مشاوره خانواده می تواند به خانواده ها برای رفع مشکلات کمک کند.

 

انتخاب بهترین دکتر مشاوره خانواده به افراد کمک می کند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل خود را برطرف کنند. اما یک مشاور بی تجربه می تواند لقمه را دور سر شما بچرخاند و مشکل شما را پیچیده تر و سخت تر کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *