hambergermenu

راهنمای خرید شیرآلات از بهترین برندهای ایرانی

چکیده : راهنمای خرید شیرآلات طبق تجربه ها و چالش شخصی خودم، به انواع شیرآلات و برند های موجود در بازار ایران اشاره کردم و سعی کردم به همه چالش ها پاسخ بدم.

 

راهنمای خرید شیرآلات از بهترین برندهای ایرانی

 

راهنمای خرید شیرآلات

 

چندی پیش قصد داشتم شیرآلات منزلم را تغییر دهم، به همین خاطر شروع به جستجو در این زمینه کردم؛ اما در این مدت در باره شیرآلات بهداشتی اطلاعاتی بدست آوردم، که تا پیش از آن کوچک‌ترین شناختی از آن‌ها نداشتم.

 

در این مقاله نیز قصد دارم با زبانی ساده به نکات مهم این حوزه بپردازم. اگر قصد خرید شیرآلات دارید، باید بدانید که این محصولات در چه قسمت‌هایی کاربرد دارند، انواع آن‌ها و برندهای معتبر این محصولات کدام‌اند و پیش از اقدام به خرید خود باید چه نکاتی را لحاظ کنید.

 

بنابراین من هم در ابتدای این نوشته برای بیان آن‌چه در ادامه با آن روبرو هستید، می‌توانم انواع شیرآلات بهداشتی، ویژگی آن‌ها، برندهای معتبر این محصول و خصوصیات فروشگاه‌های معتبر در این زمینه را عنوان کنم. پس برای اینکه شما هم با آن‌چه من در این زمینه آموختم آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

 

شیرآلات بهداشتی

فکر نمی‌کنم کسی وجود داشته‌باشد که در زندگی روزمره خود با شیرآلات خانگی روبرو نشود؛ پس در این نوشته درباره محصولاتی صحبت می‌کنیم که نقش بسیار پررنگی در زندگی ما دارند.

 

شیرآلات ساختمانی اغلب از جنس شمش برنج تولید می‌شوند و براساس استاندارد کشور 58 تا 60 درصد این محصولات را مس تشکیل می‌دهد. البته این نکته نیز گفتنی است که روکش شیرهای بهداشتی نقش مهمی را در این محصول ایفا می‌کند و شیرهای استیل نیز امروزه در کنار شیرهای مسی نقش پررنگی را در بازار ایران در اختیار دارند.

 

روکش شیرهای بهداشتی معمولا از جنس برنج، برنز، مس یا استیل است، که پیش از این نیز اشاره کردم. نقش محصولات استیل در بازار کشور بسیار پررنگ می‌باشد. اما آن‌چه اهمیت بیشتری دارد و من نیز قصد دارم تمرکز خود را به آن معطوف کنم، کاربردهای این شیرها است.

 

بنظر شما این شیرآلات در کدام قسمت‌های یک خانه مورد استفاده هستند؟ در این نوشته به شیرآلات مربوط به ظرفشویی، روشویی، توالت و حمام اشاره می‌کنم و تا جای امکان انواع و ویژگی‌های آن‌ها را بازگو خواهم کرد.

 

شیر ظرفشویی

شیر ظرفشویی

 

با توجه به اهمیتی که شیر ظرفشویی در منازل دارد، امروزه مدل‌های مختلف این محصول در بازار خرید شیرآلات بهداشتی عرضه می‌شود. مدل‌های فنری، دو منظوره، علم ثابت و شاوری محبوب‌ترین شیرهای ظرفشویی هستند و قصد دارم مختصرا آن‌ها را توضیح دهم.

 

شیر ظرفشویی فنری

 

شیر شاوری

 

شیر فنری یکی از انواع شیرهای متحرک سینک ظرفشویی است، که شلنگی ریز و بادوام از جنس الاستیک دارد. علم این محصولات به‌اندازه شیرهای شاوری قابل جابجایی نیست، اما ویژگی ارتجاعی دارد و با پایین‌کشیدن قسمت آبریز شیر، می‌توانید علم آن را به حرکت درآورید. شیرهای فنری به‌دلیل ارتفاع زیاد و قابلیت ارتجاعی خود، گزینه مناسبی برای سینک‌های ظرفشویی بزرگ هستند؛ همچنین امکان اسپری که در اغلب این مدل‌ها وجود دارد، امکان شستشو را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

 

شیر ظرفشویی دومنظوره

 

شیر دو منظوره

 

شیرهای دومنظوره برای مناطقی مناسب هستند که نیازمند تصفیه آب می‌باشند؛ اگر شما هم به تصفیه آب شهری نیاز دارید، شیر ظرفشویی دومنظوره انتخاب مناسبی برای شماست. این شیرها دارای دو خروجی هستند، که علمی کوچکتر آب را پیش از خروج تصفیه می‌کند و علمی بزرگ‌تر برای شستشوی ظروف، میوه‌ها و… کاربرد دارد. شیوه کار این شیر نیز این‌گونه است، که آب قبل از خروج وارد دستگاه تصفیه شده و پس از انجام این عمل، به‌صورت تصفیه شده خارج می‌شود.

 

شیر ظرفشویی علم ثابت

 

شیر ظرفشویی سینک علم ثابت

 

این شیرها طراحی ساده‌ای دارند و علم آن تنها به دو سمت چپ و راست می‌چرخد. شیر علم ثابت به دلیل محدودیت‌های عنوان‌شده، معمولا در سینک‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

شیر ظرفشویی شلنگدار (شاوری)

 

شیر ظرفشویی شلنگدار (شاوری)

 

شیر ظرفشویی شاوری، قطعا یکی از محبوب‌ترین شیرها است. در این محصولات سردوش متصل به شلنگ می‌تواند از علمی جدا شده با به سادگی جابجا شود. این شیر که دارای قابلیت چرخش 360 درجه است، برای سینک‌های بزرگ و دوقلو گزینه ایده‌آلی است.

 

یکی از مدل های پرفروش شیر شاواری:

https:// aconeilfidar.ir/product/shoder-iten-shower-kitchen-tap/

 

شیر روشویی

 

شیر روشویی (دستشویی)

 

احتمالا تمامی منازل سرویس بهداشتی دارند؛ همین موضوع به‌تنهایی اهمیت شیر روشویی را نشان می‌دهد! اما اگر هدف شما از خرید شیرآلات، مربوط به شیر روشویی است؛ باید توجه داشته‌باشید که این محصولات از چند نظر تقسیم‌بندی می‌شوند. تعداد پایه، کوتاهی و بلند، نوع شیرهای سرد و گرم، توکار بودن یا نبودن و… ویژگی‌هایی هستند که این محصول پرکاربرد را تقسیم‌بندی می‌کند.

 

پایه شیرها

شیرهای روشویی بر این اساس به سه دسته تک‌پایه، دو پایه و سه پایه تقسیم می‌شوند. شیرهای تک‌پایه نکته خاصی ندارند و عموما به‌صورت اهرمی یا فشاری استفاده شده و در قسمت بعدی معرفی می‌نماییم. همچنین شیرهای تک‌پایه روشویی را بر اساس بلندی و کوتاهی پایه نیز تقسیم‌بندی می‌کنند.

 

اما شیرهای دو پایه، دارای دو نازل مجزا هستند که هر یک مربوط به آب گرم و آب سرد است. در شیرهای سه پایه، دو پایه به شیرهای آب سرد و گرم اختصاص دارد و پایه میانی نیز نقش نازل را ایفا می‌کند.

 

شیرهای اهرمی و فشاری

شیر روشویی اهرمی، شاید پرکاربردترین نوع این شیرآلات بهداشتی است. یک اهرم متحرک، که روی یک پایه قرار دارد، دمای آب را از گرم‌ترین حد تا سردترین اندازه تغییر می‌دهد.

 

در شیر فشاری، آب تنها در زمانی جاری می‌شود که دست روی ضامن قرار دارد؛ به همین دلیل، این شیرها در زمینه صرفه‌جویی بسیار مناسب هستند.

 

شیرهای دیواری (توکار)

 

شیر توکار

 

آخرین دسته از انواع شیر روشویی که در این مقاله راهنمای خرید شیرآلات به آن اشاره می‌کنم، شیرهای دیواری است. این محصولات که به‌صورت توکار نصب می‌شوند و جای کمتری را اشغال می‌کنند، پیش از این بیشتر در هتل‌ها و مکان‌های عمومی دیده می‌شدند؛ اما امروزه به بسیاری از خانه‌های مسکونی راه یافته‌اند.

 

نمونه شیرآلات توکار:

 

https://aconeilfidar.ir/products/faucets/built-in-faucets/

 

شیر توالت و شیر حمام

 

شیر حمام

 

شیرهای توالت در گذشته به‌صورت یک قلو، دو قلو و اهرمی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما به مرور زمان مدل‌های سنتی جای خود را به محصولات مدرن دادند و تنها مدل‌های اهرمی جدید در بازار مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 

در بازار کنونی کشور، شیر توالت اغلب به صورت اهرمی تک‌پایه، اهرمی دوپایه و توکار یافت می‌شود؛ که شیرهای توکار نیز عمومی به‌صورت اهرمی تولید می‌شوند.

 

اما در رابطه با شیر حمام، این تنوع بیشتر به چشم می‌خورد. این شیرها در بازار فعلی ایران، مدل‌های گوناگونی دارند که از شبیه‌ساز دوش‌های قدیمی تا شیرهای ترموستاتی را شامل می‌شود.

 

شیرآلات حمام طرح سنتی

 

شیر حمام سنتی

 

شیرهای حمام قدیمی، یکی از نوستالژی‌های ماندگار در کشور ماست. شرکت‌هایی هم درحال حاضر این نوع شیرها را مجددا تولید می‌کنند، اما معایب مشقت‌بار آن‌ها را همراه ندارند! در واقع هدف از تولید این محصولات، مشتریانی هستند که همچنان سبک و سیاه طراحی‌های سنتی را می‌پسندند.

 

برای مشاهده شیرآلات حمام وارد لینک زیر شوید:

 

https://aconeilfidar.ir/products/faucets/bath-tap/

 

شیرآلات حمام توکار

 

شیر حمام توکار

 

طراحی مدرن شیرآلات توکار، در حوزه شیرهای حمام نیز وجود دارد. این مدل شیر حمام، به‌دلیل مخفی بودن لوله‌های آن به شیر توکار معروف بوده و از محبوبیت بالایی برخوردار است. شیرآلات توکار به نظافت حمام و پیش‌گیری از تجمع میکروب‌ها کمک می‌کند.

 

شیرآلات حمام دوپایه‌ای

 

شیر حمام توکار دو پایه‌ای

 

شاید هنگامی که به‌عنوان متقاضی خرید شیرآلات جستجوی خود را آغاز کردم، شیر حمام دوپایه‌ای یکی از اندک مواردی بود که پیش از این می‌شناختم. این نوع شیرها در بسیاری از حمام‌ها یافت می‌شوند. این شیرها به دو صورت تک‌اهرمی و دو اهرمی تولید می‌شوند، که مشخصا در مدل تک‌اهری آب سرد و گرم توسط یک اهرم متحرک تنظیم می‌شود. اما در مدل دو اهرمی، هرکدام از اهرم‌ها نقش یکی از آب‌های گرم یا سرد را برعهده دارند.

 

برندهای معتبر شیرآلات بهداشتی

طبیعتا برای خرید شیرآلات، مانند اقدام به خرید هرگونه محصول دیگری در بازار، بهتر است که برندهای معتبر این حوزه را بشناسید. من هم به این منظور شیرآلات شودر، شیرآلات راسان، شیرآلات kwc را مختصرا معرفی می‌کنم.

 

شیرآلات شودر

شودر، چون جزئیات مهم است؛ حتما این جمله را که شعار شیرآلات شودر می‌باشد را بارها شنیده‌اید. این شرکت از سال 1370 در زمینه تولید و عرضه شیرآلات بهداشتی فعالیت می‌کند و امروزه انواع شیرآلات آشپزخانه، شیرآلات حمام، شیرآلات توکار و… را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

 

https://aconeilfidar.ir/product_brand/shouder/

 

شیرآلات راسان

راسان یکی دیگر از شرکت‌های تولید و عرضه شیرآلات بهداشتی در کشور است. شیرآلات راسان در حال حاضر با انواع شیرآلات آشپزخانه، حمام، سرویس‌های بهداشتی و لوازم جانبی این موارد، قابل دسترسی هستند.

 

https://aconeilfidar.ir/product_brand/rasan/

 

شیرآلات KWC

شیرآلات kwc هم یکی دیگر از نام‌های آشنا در حوزه شیرآلات بهداشتی و ساختمانی است. اگر به سایت این شرکت مراجعه کنید، مدل‌های متنوعی از شیرهای توکار، شیرهای هوشمند و مدل‌های مختلف ساده و رنگی محصولات بهداشتی و ساختمانی را خواهید دید. گفتنی است که شیرآلات kwc امکان خرید شیرآلات را به‌صورت سِت و هماهنگ با هم فراهم نموده‌است.

 

https://aconeilfidar.ir/product_brand/kwc/

 

کلام پایانی

 

شیر های ساختمان و شاواری ظرفشویی برای شستشوی آسان سینک

 

شیرآلات بهداشتی نقش پررنگی در روزمره ما دارند و مصرف انواع مختلف آن در ساختمان، جزو ملزومات زندگی ما شده‌اند. این محصولات شامل شیر ظرفشویی، شیر روشویی، شیر توالت و شیر حمام می‌شوند، که در این مقاله تا حد امکان توضیحات لازم را ارائه کردم.

 

توجه داشته‌باشید که برای خرید شیرآلات، حتما به مرکز فروش معتبر مراجعه کنید. برخورداری از خدمات پس از فروش، قیمت‌های مناسب، اطمینان از اصل بودن اجناس و مشاوره رایگان به مشتریان، مواردی است که باید یک فروشگاه معتبر داشته‌باشد.

 

به‌طور مثال هنگامی که شخصا برای خرید اقدام کردم، فروشگاه‌های زیادی را جستجو کردم تا چیزی که مطلبوبم بود را پیدا کنم. نهایتا مرکزی را یافتم که فروشگاه اینترنتی خود را به تازگی تاسیس کرده بود و برای توانایی رقابت در این بازار، محصولات خود را قیمت بسیار مناسبی عرضه می‌کرد. نام این برند آکونیل فیدار است که در صورتی که نیاز داشتید میتونید از محصولات این برند دیدن فرمایید!

 

https://aconeilfidar.ir/

 

بنابراین بهتر است که در کنار جمع‌آوری اطلاعات از شیرآلات بهداشتی، در جستجوی فروشگاه مناسب هم کوتاهی نکنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *