hambergermenu

آیا از تاثیر رفتار در جذابیت خبر دارید ؟

تاثیر رفتار در جذابیت : یکی از رفتارها و واکنش های بسیار بسیار مهم در جذاب بودن مدل گوش دادن است. افرادی که جذاب نیستند مسلما خوب هم گوش نمی دهند. یا فعالانه گوش نمی دهند .

 

مثلا وقتی شما دارید صحبت می کنید یا به شما خیره می شوند که شما قطعا می ترسید وقتی با آنها صحبت می کنید یا مشغول انجام دادن کار دیگه و با نگاه کردن به اطراف هستند یا از طرف دیگه یک رفتارهای خیلی بدی از خودشون بروز می دهند که این اصلا خوشایند نیست .

 

ما باید مهارت های گوش دادن را در خودمون تقویت کنیم مثلا هنگام گوش دادن گهگاهی سرمون رو تکون بدیم البته مدل تکون دادن سر معنا های مختلفی داره و ما باید بدونیم که آگاهانه باید از اینها استفاده کنیم و چقدر زیباست که تمام توجه خودمون را به شخص اختصاص بدیم.

 

زمانی که فرد در حال صحبت است تمایل به شنیده شدن داره و انسان هایی که می بینیم خیلی جذاب هستند یکی از دلایل میتونه این باشه اونها خیلی خوب گوش میدن چون خیلی خوب گوش می دهند حس خوبی را در ما ایجاد می کنند و زمانی که ما حس خوبی داشته باشیم آنها را هم دوست داریم.

 

فرض کنید وقتی با کسی صحبت می کنید و اون فرد به شما گوش نمیده و حواسش جای دیگر هست حس بدی را به شما خواهد داد و شما ترجیح می دید که دیگه با اون فرد ارتباط نداشته باشید چون اون آدم میتونه خسته کننده باشه چون حس بدی را به شما منتقل می کند.

اما کسی که با یک هیجان زیاد و با یک برق خاصی درون چشم هاش داره به شما گوش میده مسلما جذاب و دوست داشتنی است چون حس خوبی را داره به شما منتقل میکنه و شما حس خوب رو میگیرید و به خودش منتقل می کنید پس خیلی مهم هست که فعالانه گوش بدهیم.

 

ارتباط چشمی

خیلی مهمه که ما بدونیم چطور باید ارتباط چشمی برقرار کنیم.

ارتباط چشمی روش های مختلفی داره در ارتباطات دوستانه میگن خیلی خوبه که از این چشم به اون چشم حرکت کنیم.

 

شما می تونید از بازیگرها آموزش ببینید که چطور این کار را انجام میدهند البته قرار نیست خیره بشیم به یک شخص وقتی که داریم باهاش صحبت میکنیم که اون شخص وحشت کند قرار هست که ما یک استانداردی رو موقع ارتباط با طرف مقابل از طریق ارتباط چشمی رعایت کنیم.

 

پافشاری بیش از حد و بی دلیل

مورد بعدی که بسیار بسیار حالت بدی است و یک حالت خسته کننده ای را دارند افرادی هستند که حرف خودشون رو میزنند شما با اونها صحبت می کنید نکات مهمی را بیان می کنید اما آنها باز روی حرف خودشون پافشاری می کنند.

 

این خیلی مهم هست که ما یاد بگیریم ذهنمون باز باشه محتوا وارد ذهن ما بشه و تجزیه و تحلیل کنیم نه اینکه همون ابتدا جلوی اطلاعات جدید رو بگیریم .

 

بدونید که یک چیز رو لازم نیست صد بار برای یک نفر توضیح بدید و تکرار کنید.

 

اینکه یک چیز را بارها و بارها برای یک نفر توضیح بدین دوتا حس در فرد ایجاد میشه یک اینکه آنها فکر می کنند ما آنها را احمق فرض کرده ایم که صد بار داریم یک چیزی رو توضیح میدیم و دومین حس این هست که آن ها خسته میشن و اگر چند بار تکرار کنیم ممکنه اگر مجدد تکرار کنیم بهشون بر بخوره.

 

پس ما باید یاد بگیریم به جای اینکه یک چیز را چندین بار برای یک نفر توضیح بدیم یک مرتبه بیان بکنیم بعد به شخص بگیم یک بار مرور کنیم قرار شد که چه کار کنیم و آنجا متوجه میشیم که شخص متوجه بیان ما شده یا نه و اگر لازم بود مجدد تکرار می کنیم.

 

بازخورد گرفتن از شخص مقابل بسیار بسیار مهم است.

 

افراد جذاب و حرفه ای بیشتر بازخورد می گیرند تا اینکه حرفشون را چندین بار تکرار کند. پس این اصل بسیار مهم رو فراموش نکنید .

 

طنز و شوخی

افرادی که خسته کننده هستند ممکنه مدل های مختلفی را در رابطه با طنز و شوخی داشته باشد.

 

اولین حالت این است که آنها بیش از اندازه شوخی می کنند یعنی هر اتفاقی که می افته اون رو به یک شوخی ارتباطش میدهد و می خندند و کلا بیش از اندازه جدی نیستند.

 

این میتونه باعث ناراحت شدن سایر افراد بشه پس اگر ما با هر چیزی شوخی کنیم و این شوخی خودمو را تکرار کنیم باعث ناراحت شدن افراد خواهیم شد.

 

پس باید توجه کنیم که این شوخی ها شاید یک بار دوبار جالب باشد و باعث خنده دیگران باشد ولی اگر مدام از استفاده کنیم نتیجه عکس خواهد داشت.

 

شوخی های بی مزه

جوک ها رو خیلی بد تعریف کنیم خیلی بی مزه تعریف کنیم یا اصلا جوک های بی مزه را انتخاب می کنیم یا از طنز موقعیت در جاهای دیگه استفاده می کنیم.

 

طنز موقعیت اتفاقی هست که یکبار رخ داده و همه بهش خندیدن اما در اون لحظه و در بین اون دوستان طنز ما خنده دار بوده و در جمع دیگه ممکنه علاوه بر این که خنده دار نیست خیلی هم بی مزه به نظر برسه .

 

کنترل خنده

وقتی شما یک جوک و لطیفه رو میگید که بسیار بامزه هست و همه می خندند اما فردی خنده خودشو نگه میداره قطعا این افراد جذاب نیستند شما هر چقدر بیشتر بخندید اولا حال خودتون بهتر میشه دوم حال افراد دیگه هم خوب خواهد شد یکی از ویژگی های بسیار بد ما این هست که وقتی کسی لطیفه ای را داره تعریف میکنه وقتی تا آخرش شنیدیم نمی خندیم و بهش میگیم این بود؟

 

خیلی بی مزه بود! به چیه این لطیفه دارید می خندید؟ این جوک بود؟ به نظر شما اون شخص چه حسی خواهد داشت؟

قطعا حس بدی خواهد داشت و سعی میکنه این حس بد را به ما هم منتقل کنه و در این جور مواقع ما نه تنها دوست داشتنی نخواهیم بود بلکه منزجر کننده هم هستیم.

 

پس هنر ما این هست و اگر جوکی رو قبلا شنیدیم به آن بخندیم .

 

حداقل یک تمرین برای شاد بودن هست!

 

ساز مخالف

نه شما هر چیزی رو که میخواید بگید اونها مخالفش رو میگن این افراد هم فوق العاده کسل کننده هستند.

 

البته گاهی اوقات وقتی همه با یک فرد مخالف هستند و نمی تونیم با او همراه باشیم یا مثلا همه دارند مواد مخدر مصرف میکند این اصل اصلا کارآمد نیست و ما نمی تونیم بریم با آنها همراه بشیم!

 

منظور ما این نیست و هدف ما این هست که تا جایی که به کسی آسیبی وارد نمیشه یا حتی مخالف بودن ما می تونه آسیب ایجاد کنه از مواضع خودمون کوتاه بیاییم و با دیگران موافقت کنیم.

 

پس تا جایی که امکانش هست ما باید با دیگران همراه باشیم پس ساز مخالف زدن به جذابیت ما کمک نمیکنه و ما را یک فرد کسل کننده و خسته کننده نشون میده.

 

گیر دادن به یک موضوع

مثلا در یک جمعی بحثی در مورد موضوعی هست.

فردی بیاد و باتوجه به تجربه ای که قبلا در یک جایی اتفاقی برایش افتاده این موضوع را به اون اتفاق ربط بده اما نه برای یک بار و در هر بحثی و هر جایی که بحثی میشه این فرد بحث های مختلف رو به اتفاق خودش ربط میده و این کار نه تنها جذاب نیست بلکه باعث خنده دیگران و مسخره شدن توسط دیگران خواهد شد.

 

یا اینکه کسانی که همه چیز را سیاسی می کنند مثلا بهش میگن هوا گرمه او نفر میگه مقصر فلان مسئول است یا مثلا میگی جونی واسم دیگه نمونده و امروز خسته ام اون فرد میگه بله با این مملکت و این وضع اقتصادی باید هم خسته باشی ! یعنی هر اتفاقی می افته این فرد اتفاق رو ربط میده به سیاست، اقتصاد و هر موضوعی که مدنظرشان است.

 

پس ما نباید در بحث های مختلف راجع به یک موضوع خاص صحبت کنیم و همه چیز رو به اون ربط بدیم.

 

کم انرژی بودن

اگر کم انرژی باشیم آدمی کسل کننده به نظر خواهیم آمد.

 

خیلی مهمه که ما سطح انرژی مون رو بالا نگه داریم سعی کنیم تغذیه درستی داشته باشیم فعالیت بدنی داشته باشیم خواب درستی داشته باشیم که آدم بی انرژی نباشیم .

 

این خیلی مهم است که بدانیم افراد بی انرژی جمعی رو بی انرژی می کنند پس ما باید یاد بگیریم جزء افراد بی انرژی نباشیم.

 

لینک های مرتبط با موضوع این مقاله را می توانید در لینک های مشابه زیر مطالعه بفرمایید . امیدواریم از خواندن این مقالات لذت ببرید و از آنها در زندگی خود استفاده کنید.

 

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *