hambergermenu

روفرشی یزد، خرید از بزرگترین فروشگاه روفرشی در یزد

روفرشی یزد یکی از هنرهای والای مردمان این خطه است که با درگیر کردن نخ های تار و پود و توسط تکنولوژی نساجی بافته می گردد. روفرشی به پارچه ای ضخیم گفته می شود که برای محافظت از فرش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

البته با طرح های متنوع و جذابی که کارخانه های روفرشی برای محصولات خود در نظر می گیرند امروزه روفرشی تنها جنبه محافظتی نداشته و برای تغییر دکوراسیون منزل و بخشیدن هویتی تازه به آن مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تاریخچه روفرشی یزد

 

130 k yektafarsh 8

 

نخستین تولیدات روفرشی یزد حدود ۵۰ سال پیش با الگو گرفتن از زیلوی میبد (نوعی فرش بسیار محکم و با کیفیت است و تماماً با نخ پنبه بافته می ‌شود و به صورت انحصاری از صدها سال پیش تاکنون توسط هنرمندان میبدی بافته می گردد) توسط نساجان پیشکسوت و ماهر یزد مانند خانواده هنرمند نخ کش که صاحب امتیاز کارخانه های بافندگی زرباف یزد و گلباف یزد هستند و نیز حاج عباس سلطانی صاحب امتیاز کارخانه بافندگی توسل یزد تولید شد.

 

روفرشی های اولیه معمولاً از جنس نخ پنبه بوده و در طرح های هندسی و چهار خانه تولید می گردید. به مرور زمان از ماشین ژاکارد و ماشین آلات بافت مدرن استفاده شده و طرح های زیبا و اصیل فرش ایران با ظرافت هرچه بیشتر جای خود را به طرح های ساده پیشین دادند. طرح و نوع بافت روفرشی از طرح و نقش گلیم و فرش های دستبافت ایرانی سرچشمه می گیرد.

 

این موضوع موجب شده است که بیشترین تولیدات روفرشی با اختصاص ۹۰ درصد از سهم بازار متعلق به استان یزد باشد. سابقه تولید روفرشی در یزد به بیش از نیم قرن رسیده و یکی از هنرهای اصیل این استان به شمار می رود. حدوداً ۵۰ سال پیش نساجان یزدی اقدام به تولید کالایی نمودند که امروزه نه تنها در ایران بلکه در جهان شهرت یافته و با مواد اولیه صد در صد ایرانی تولید می شود.

 

روفرشی یزد را بیشتر بشناسید!

 

مخمل ابریشم نیکزاد کد 60 کرم

 

ایران اولین و برترین تولید کننده روفرشی در جهان بوده و سالیان طولانی است که در صدر جدول تولید روفرشی قرار گرفته است. کارخانه های بسیاری در ایران وجود دارند که در زمینه تولید انواع روفرشی مشغول به فعالیت هستند.

 

عمده این کارخانه ها در یزد قرار گرفته و می توان یزد را قطب تولید روفرشی در ایران دانست. برخی از این کارخانه به طور تخصصی اقدام به تولید نوع خاصی از روفرشی می نمایند، حال آن که برخی دیگر دارای خط تولید گسترده تری می باشند.

 

بیشترین تولید روفرشی های جدید متعلق به یزد بوده و بیشتر درخواست های خرید روفرشی توسط کارخانه های یزد ثبت شده اند. روفرشی های تولید شده در یزد دارای کیفیت بالا و ضخامت قابل قبول هستند.

 

اهمیت خرید روفرشی یزد

در صورتی که شما عضو آن دسته از افرادی باشید که به تمیزی منزل خود اهمیت بسیار زیادی داده و به دنبال راه هایی کاربردی برای محافظت از فرش های ماشینی و دستبافت خود هستید بدون شک استفاده از روفرشی یزد برای شما ضروری خواهد بود.

 

با توجه به این که امروزه هزینه های بسیاری صرف خرید فرش های دستباف و ماشینی می شود و هر تخته فرش با صرف هزینه های میلیونی خریداری می شود باید آن را با یک روفرشی مناسب کاور نمود.

 

خرید روفرشی یزد اصل

حال که آشنایی ابتدایی با روفرشی یزد پیدا کرده و با تاریخچه آن و اهمیت استفاده از روفرشی آشنا شده اید ممکن است این سوال در ذهن شما شکل گیرد که روفرشی یزد اصل را از کجا خریداری کنیم؟ با توجه به آن که امروزه افراد بسیاری اقدام به فروش کالاهای تقلبی نموده و محصولات کیفیت پایین را به عنوان کالاهای با کیفیت با قیمت گزاف به فروش می رسانند، یافتن یک فروشگاه که در زمینه ارائه محصولات اصل و با کیفیت با قیمت مناسب مشغول به فعالیت است بسیار اهمیت دارد.

اگر قصد خرید کالای خواب، روفرشی، پرده و… را دارید، به شما فروشگاه اینترنتی « یزد نساج » را معرفی می کنیم. این فروشگاه با عرضه برترین کالاها با کیفیت بالا و قیمت مناسب اقدام به حمایت از هم وطنان عزیز نموده است. بنابراین تفاوتی ندارد که در کجای ایران ساکن هستید! در هر صورت می توانید به وب سایت « یزد نساج » مراجعه کرده و بدون در نظر گرفتن محدودیت زمانی و مکانی سفارش خود را ثبت نمایید تا در سریع ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید.

 

درباره روفرشی یزد چه می دانید؟

روفرشی های تولید شده در کارخانه های تولیدی یزد از جنس پارچه ای ضخیم است که مانند قالی بوده و بر روی فرش پهن می گردد. به علاوه از روفرشی ها برای تغییر دکوراسیون منزل و یا هماهنگ کردن فضای داخلی استفاده می شود.

 

روفرشی یزد با سابقه ای بیش از نیم قرن توانسته از تمامی بازارهای جهانی را به سمت خود کشانده و محصولات خود را با برترین کیفیت و خدمات مناسب به فروش برساند. محصولات تولید شده در این کارخانه ها از هنرهای اصلی شهر یزد است که با مواد اولیه درجه یک و کاملاً ایرانی تولید می شوند.

 

انواع روفرشی از نظر طرح و نوع بافت

 

روفرشی-مخمل-ابریشم-نیکزاد-کد-60-کرم-1

 

روفرشی ها در انواع مختلفی طراحی و بافته می ‌شوند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  1. روفرشی کلاسیک: این روفرشی ها دارای طرح های خشتی، افشان، لچک، ترنج و… هستند. این نوع از روفرشی ها معمولاً ضخامت کم تری از سایر انواع دیگر داشته و انتخابی مناسب جهت استفاده به عنوان زیرانداز در سفر و گردش می باشند.
  2. روفرشی مدرن: روفرشی های مدرن متناسب با منازل و دکوراسیون های مدرن طراحی، بافته و به بازار عرضه شده است. این روفرشی ها بیشتر از جنس مخمل یا الیاف شانل بوده و زیبایی خیره کننده ای به دکوراسیون خواهند داد. برخی از این روفرشی های مدرن دو طرفه بوده و در صورت تمایل می ‌توانید از هر کدام روی آن استفاده کنید.
  3. روفرشی مدرن ابریشم گونه: این نوع روفرشی که از انواع روفرشی های مدرن محسوب می‌ شود از نخ های فاقد پرز براق بافته شده و با ظرافت و شفافیت خود چشمان هر بیننده ای را ب۵ه‌خود خیره می کند. افرادی که حساسیت بسیاری به پرز فرش داشته و یا آن که درگیر پرزهای چسبیده به لباس خود هستند، روفرشی مدرن ابریشم گونه برای آن ها بهترین انتخاب است.
  4. روفرشی مخمل ابریشم: این نوع روفرشی در واقع همان مدل مخمل یا پرزدار روفرشی ابریشم گونه است که تعداد رنگ های بالایی داشته و ظرافت و ریز نقش بودن در بافت آن به چشم می خورد. وزن و ضخامت بالای این روفرشی از سایر ویژگی های بارز آن است که موجب می شود جایگزین مناسبی برای فرش های ماشینی باشد.
  5. روفرشی مخمل زکدار: براقیت و زیبایی خاص این روفرشی به علت داشتن پرزهای براق به نام نخ لمه یا زرک است. این روفرشی دارای تعداد رنگ بالا بوده و برای بافت آن حداقل از ۱۵ رنگ استفاده می شود. زیاد بودن تعداد رنگ در این روفرشی موجب شده تا طرح های متنوع و زیبایی از این روفرشی به بازار عرضه شود. تنها عیب این روفرشی زبری متوسط آن است که به علت نخ زرک ایجاد شده است.
  6. روفرشی مخمل زرکدار: این روفرشی یکی از طرح های مدرن روفرشی است که دور تا دور آن کش دوزی شده و یا آن که کش به صورت قطری زده شده و به زیر فرش می خورد در نتیجه روفرشی مدرن کشددار از روی فرش سُر نخورده و جمع نمی شود. این نوع روفرشی به دو شکل مخمل یا پرزدار و ساده یا بدون پرز تولید می گردد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *