hambergermenu

شکست چیست ؟

شکست چیست ؟ اگر به دنبال یک تعریف مشخص برای شکست هستید شاید نتوانید به جواب دقیقی برسید چراکه هرشکستی میتواند یک مسیر با مقدمه ای برای موفقیت باشد و به تنهایی معنی خاصی نداشته باشد.

 

همه ما در موقعیت های مختلفی در زندگی مواجه شده ایم که باعث شده شکست ها را بیش از حد بزرگ کرده و آن ها را تهدیدی در زندگی به حساب بیاوریم. به خاطر داشته باشید که موفقیت ها پایان ناپذیرند و هیچ شکستی هم به منزله پایان کار نیست.

 

در ناامیدی بسی امید است به هر موقعیت تاریکی که در زندگی داشته اید فکر کنید می بینید که یک اتفاق در پشت آن موقعیت وجود داشته است.

 

به عنوان مثال دوست داشتید در دانشگاهی که رویایش را داشتید قبول شوید اما متاسفانه موفق نشده و رتبه لازم را برای ورود به آن دانشگاه نداشتید.

 

کسانی که به آن دانشگاه راه یافتند این اتفاق را در زندگی شما یک شکست می دانند.

 

شاید هم اطرافیان و آشنایان کمی از ایمانشان را نسبت به شما از دست بدهند.

 

اما آیا این اتفاق واقعا یک شکست است یا جاده ای است که شما را به مسیر جدیدی هدایت کرده که هم اکنون در آن بسیار خوشحال بوده و لذت می برید؟

صادقانه بگویم شکست سکوی پرتابی است به سوی مسیر رویاهایمان.

 

همیشه در ذهن داشته باشید از این اتفاقاتی که در ظاهر شکست نامیده می شوند باید درس گرفت و آن ها را برای آینده به خاطر سپرد.

تنها چیزی که کوچکترین اهمیتی ندارد فکر دیگران نسبت به شماست.

من شکست نخورده ام… فقط ۱۰ هزار روش پیدا کرده ام که درست عمل نمی کند. ” توماس ادیسون”

 

این جمله معروف ادیسون زمانی است که لامپ را بعد از ۱۰ هزار شکست اختراع کرد. پس نتیجه می گیریم به تنها چیزی که نیاز داریم این است که حتی زمانی که با شکست مواجه شدیم مثبت نگاه کنیم.

 

شکست به این معنی نیست که نمی توانیم به موفقیت برسیم بلکه به این معنی است بیشتر باید تلاش کنیم.

 

نویسندگان معروف معمولا توسط ناشران معروف رد می شدند اما آنقدر نوشتند و نوشتند تا این که بالاخره یکی از نسخه های کتاب شان را به انتشار رسانده و به موفقیت رسیدند. پس موفقیت ها همان شکست هایی هستند که هرگز ما را نا امید نکرده اند.

 

نا امیدی تنها راه شکست است معمولا از انسان های موفق شنیده اید که می گویند تلاش کردن و شکست خوردن بهتر از تلاش نکردن است.

 

همه آن ها از عمق وجودشان این حرف ها را می زنند. بدون شکست هیچ موفقیتی به دست نخواهد آمد. وقتی برای اولین برای کاری تلاش می کنید در آن موفق نخواهید شد.

به عنوان مثال زمانی که برای اولین اسکیت بازی کردید یا تصمیم گرفتید گیتار یاد بگیرید را به خاطر بیاورید.

 

اگر در این کارها مداومت داشته باشید به موفقیت می رسید. درست مثل کودکی که می خواهد دوچرخه سواری یاد بگیرد.

 

آیا با اولین زمین خوردن نا امید می شود؟ گاهی زمین می خورد، گاهی اطرافیانش او رامسخره می کنند، گاهی گریه می کند و گاهی هم با خود می گوید که هرگز دوباره سوار آن دوچرخه نمی شود.

 

اما با شروع روز جدید او را می بینید که سوار دوچرخه اش شده و آنقدر پدال می زند تا سرانجام یاد بگیرد.

 

زندگی هم همینطور است. تنها زمانی شکست می خورید که نا امید شوید. تلاش کنید، و باز هم تلاش کنید. اگر باز هم به هدف نرسیدید بیشتر تلاش کنید. چیزی به اسم شکست وجود ندارد.

 

وقتی به چیزی که می خواهید نمی رسید یعنی چیزهایی را یاد می گیرید و دوباره تلاش می کنید تا سرانجام به آن چه که می خواهید می رسید.

 

مطالب پیشنهادی موفقیت

میلیاردر های جهان IT5 کار ساده برای شاد تر زیستنترفندهای افزایش اعتماد به نفس
ترفندهای  واضح تر صحبت کردنآشنایی با فن بیان۱۰ نشانه بلوغ و رشد شخصیتی
کارهایی که نباید به خاطر آن ها عذر خواهی کنیمتاثیر مدل ذهنی در موفقیت نقش اعتماد به نفس در موفقیت
رمز پنهان موفقیتبرنامه ریزی و مدیریت زمان برای موفقیتتوصیه های خواندنی برایان تریسی برای موفقیت

منبع : باحال مگ

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *