hambergermenu

معرفی غذاهای کشورهای مختلف

معرفی غذاهای کشورهای مختلف

در این مقاله قصد داریم تا غذاهای کشورهای مختلف که طرز تهیه آسانی دارند و سریع آماده می‌شوند؛ معرفی کنیم.

 

سوپ مینسترون

سوپ مینسترون یک سوپ کلاسیک و اصیل ایتالیایی است که هم طرز تهیه آسان و سریعی دارد و هم یک غذای سالم و سبک برای شام و ناهار است. مواد اولیه تهیه این سوپ خوشمزه و سالم در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و اگر هر کدام از آنها را ندارید می‌توانید به راحتی تهیه کنید. برای تهیه این سوپ از گوجه فرنگی، پیاز، هویج، کرفس، کدو سبز، لوبیا سفید و پاستا استفاده می‌شود. در ایتالیا این سوپ کلاسیک و سنتی را با پستو، جعفری تازه و یا پنیر پارمزان سرو می‌کنند.

 

سالاد ایتالیایی با سبزیجات خرد شده

هرچند سالاد به عنوان یک پیش غذا شناخته می‌شود اما این سالاد ایتالیایی با سبزیجات خرد شده را می‌توانید در وعده غذایی شام میل کنید. برای افرادی که دوست دارند یک شام سبک برای لاغر شدن و حفظ تناسب اندام خود تهیه کنند؛ این سالاد بهترین گزینه است. موسیر، خیار، گوجه فرنگی گیلاسی، فلفل دلمه‌ای و زیتون را در ظرفی خرد کنید. به آنها می‌توانید تخم مرغ آب پز یا تن ماهی و نان تست تکه تکه شده اضافه کنید. برای تهیه سس این سالاد می‌توانید از روغن زیتون و آب لیموی تازه به همراه ترکیبی از سبزیجات معطر خشک آویشن، ریحان و پونه کوهی استفاده کنید. نوش جان سالاد شما آمده است!

 

پاستا لیمویی

پاستا یک غذای ایتالیایی که اکنون دیگر در همه جای دنیا از جمله ایران پخته می‌شود. شاید نام پاستای لیمویی را اولین بار است که می‌شنوید. یک پاستای خامه‌ای خوشمزه همراه با پوست لیموی تازه که در ایتالیا بسیار محبوب است. پاستای لیمویی، ترکیبی از پاستای بلند و نازک است که همراه با خامه، پنیر پارمزان و پوست لیمو سرو می‌شود.  اگر دوست دارید که طرز تهیه انواع پاستا را ببینید می توانید به سایت آشپزی آپ کوک  (upcook.ir) مراجعه کنید.  مواد اولیه اصلی تهیه این غذا شامل پاستا: اسپاگتی یا بوکاتینی، شیر، خامه غلیظ، سیر، پوست لیمو ترش، پنیر پارمزان و نمک و فلفل است.

 

سوپ ترخینه

یکی از اولین سوپ‌هایی که هنگام صحبت در مورد غذاهای ترکیه‌ای به ذهن می‌رسد سوپ ترخینه است. خمیر ترخینه از سیر، پیاز، آب گوشت، جعفری تازه، شوید، نعناع خشک، ماست، مخمر و آرد تهیه می‌شود. این خمیر می‌تواند سال‌ها دوام بیاورد و به سادگی در آب جوشانده شود تا یک سوپ خوشمزه درست شود.یکی از قدیمی‌ترین غذاها در غذاهای ترکیه‌ای، سوپ ترخینه است که مورد علاقه بسیاری بوده و مغذی و طبیعی است. از این سوپ می‌توان به عنوان اولین غذای رژیم غذایی جامد به نوزادان داد.

 

مِنمِن املت ترکیه‌ای

مِنمِن یک املت ترکیه‌ای است. املت غذای محبوب ما ایرانی‌ها برای وعده صبحانه یا نهار است. اما مردم ترکیه هم مِنمِن را که یک غذای اصیل و کلاسیک فرهنگ کشورشان است، دوست دارند. مِنمِن یک دستور تهیه تخم مرغ همزده است که برای نسل‌ها در ترکیه وجود داشته و اکنون در سراسر جهان محبوب شده است. این غذای آسان از تخم مرغ، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل سبز تهیه می‌شود. این غذا یکی از غذاهای محبوب وعده صبحانه برای زمانی است که در ترکیه هستید. اگر هتل شما مِنمِن را در صبحانه سرو نمی‌کند، برای خوردن یک صبحانه اصیل ترکی در استانبول بیرون بروید و این غذای خوشمزه را میل کنید.

 

کورو فاصولیه

فرهنگ غذایی کشور ما و ترکیه بسیار به هم نزدیک است. نمونه‌اش همین غذای کورو فاصولیه است که خورشت تهیه شده از حبوبات است. همانطور که حبوبات نقش مهمی در رژیم غذایی ما ایرانیان دارد و ما خورش‌ها و آش‌های خوشمزه، مقوی و سالمی از انواع حبوبات این پروتئین گیاهی درست می‌کنیم. یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی کورو فاصولیه (kuru fasulye) است که از لوبیا سفید تهیه می‌شود. دستور تهیه غذا ساده و در عین حال بسیار مغذی است. پیاز و رب گوجه فرنگی را در روغن آفتابگردان تفت داده و با لوبیا سفید و مقداری آب مانند سوپ بپزید. برخی از دستور العمل‌های تهیه این خورشت شامل اضافه کردن انواع مختلف گوشت است. بسیاری از رستوران‌های محلی این شاهکار را در منوی خود گنجانده اند. معمولا با پلو و ترشی میل می‌شود.

 

سالاد فرانسوی نیکویز

سالاد فرانسوی نیکویز یک سالاد معمولی فرانسوی از منطقه پروونس است. اغلب به عنوان یک پیش غذا مصرف می‌شود، همچنین می‌تواند به تنهایی یک وعده غذایی سبک باشد. این سالاد ترکیبی از کاهو، گوجه فرنگی تازه، تخم مرغ آب پز، ماهی تن (کنسرو شده یا تازه)، لوبیا سبز، زیتون Cailletier و ماهی آنچوی است. از روغن زیتون، سرکه بالزامیک و مقداری نمک و سبزیجات معطر می‌توان برای تهیه سس این سالاد فرانسوی استفاده کرد.

 

 

سوپ پیاز فرانسوی

این یک سوپ سنتی فرانسوی است که از پیاز و آب گوشت گاو درست می‌شود و معمولاً با نان کروتان و پنیر ذوب شده سرو می‌شود. قدمت این غذا  که به دوران روم باستان برمی‌گردد، به طور سنتی یک غذای روستایی بود، اگرچه نسخه فعلی آن مربوط به قرن 18 است. طعم منحصر به فرد سوپ از کاراملی شدن پیازها ناشی می‌شود که اغلب در طول فرآیند پخت آهسته نوعی شربت به آن اضافه می‌شود. اگر حال و هوای میل کردن سوپ دارید، چرا سوپ د پواسون آلا روئیل سنتی مارسی را امتحان نکنید. این سوپ که زمانی مورد علاقه یک ماهیگیر بود، با یک حبه سیر و سس مایونز زعفرانی که روی آن قرار می‌گیرد؛ سرو می‌شود.

 

 

آبگوشت کارسوت

آبگوشت کارسوت Cassoulet  یک غذای سنتی و اصیل فرانسوی است که بسیار سریع و آسان پخته و طبخ می‌شود. حبوبات این آبگوشت لوبیا سفید است که به آرامی با گوشت پخته می‌شود. در فرانسه برای طبخ این غذا معمولاً از گوشت خوک یا اردک استفاده می‌کنند، اما می‌تواند شامل سوسیس، گوشت غاز، گوشت گوسفند یا هر نوع گوشت دیگری باشد که سرآشپز تشخیص می‌کشد. این غذای روستایی از جنوب فرانسه سرچشمه می‌گیرد و در شهرهایی مثل تولوز، کارکاسون و کاستلنو داری رایج است. نام این غذا از دیگ (کاسل) که به طور سنتی در آن پخته می‌شود؛ گرفته شده است. این قابلمه در بسیاری از خانه‌های فرانسوی برای طبخ غذای اصلی وجود دارد و محبوبیت این غذای غنی و مقوی را برجسته می‌کند که برای ماه‌های سردتر عالی است.

 

 

سوپ ازوگلین

سوپ ازوگلین یکی از سنتی ترین سوپ های ترکی است که در هر جای ترکیه یافت می‌شود. اگرچه طرز تهیه و طبخ آن یکسان نیست، اما همگی به همان اندازه خوشمزه است. با رب گوجه فرنگی، برنج، عدس قرمز، بلغور، پیاز و کره تهیه می‌شود. درست مانند اکثر مردم محلی، قبل از لذت بردن از آن، مقداری آب لیموی تازه را در سوپ خود بریزید.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *