hambergermenu

قدیمی ترین فرش های ترکیه در موزه فرش استانبول

موزه فرش استانبول حاوی فرش هایی بی نظیر از جمله فرش های زیبای قفقازی که در قرن های 14 تا 24 در شهر های مختلف ساخته شده اند است.

 

این مجموعه که یکی از غنی مجموعه های فرش در جهان است متشکل از فرش های قدیمی و تاریخی موجود در مساجد های کهن ترکیه، کاخ های پادشاهی ، حرم ها و مراکز مختلف اسلامی است.

 

در این موزه 806 تخته فرش وجود دارد که 394 تخته آن تاریخی و مربوط به قرون گدشته ترکیه است.

 

در سال های 2006 تا 2010 نیز بیش 506 فرش ترمیم شده به این مجموعه اضافه شد.

 

 

موزه-فرش-استانبول

 

چهل فرش و قالیچه که از بین نادرترین قطعات موجود در این مجموعه انتخاب شده اند ، در سه گالری مختلف به صورت زمانی و مطابق با گروه های طراحی آنها نمایش داده می شوند.

 

در اولین گالری فرشهایی از آناتولی سلجوقی به نمایش گذاشته شده است ، دومین گالری فرشهای مرکزی و شرقی آناتولی را از دوران عثمانی به نمایش می گذارد و  گالری سوم فرشهایی از اوساک را به نمایش می گذارد.

 

مدیران این موزه در تلاش بوده اند تا خود را با آخرین پیشرفت های تکنولوژی تطبیق داده و امکانات خوبی را برای این مجموعه فراهم آورده اند که از این موارد می توان به پنجره های امنیتی ، پنل های الکترونیکی ،  سیستم های گرمایشی و خنک کننده پیشرفته ، صفحه نمایش های لمسی و … اشاره کرد.

 

موزه-فرش-ترکیه

 

ساختمان موزه

 

موزه فرش استانبول برای اولین بار در 29 آوریل 1979 در  مسجد سلطان الهمت افتتاح شد ، اما از آنجا که در نهایت برای نمایش فرش مناسب نبود ، تصمیم به بازگشایی موزه در هیاصوفیه گرفته شد.

 

بنای عمارت بین سالهای 1742 تا 1743 در قسمت شمال هیاصوفیه  توسط سلطان محمود اول ساخته شده است ، در اصل به عنوان آشپزخانه سوپ برای فقرا عمل می کرد.

 

ورودی کاخ توپکاپی در شرق عمارت قرار دارد و همینطور چشمه احمد سوم در بخش شرقی آن قرار دارد.

 

مطالب پیشنهادی گردشگری

عکس شهر رمعکس فلورانسعکس سیدنی استرالیا
عکس ونیزعکس ونکوور کاناداعکس شهر سن سباستین
عکس سویل اسپانیاعکس ریو دو ژانیرو برزیلعکس مونیخ آلمان
عکس پاریسعکس لندنعکس تفلیس گرجستان
عکس استانبول ترکیهعکس شهر میلان ایتالیاعکس پکن چین

 

منبع : مجله اینترنتی باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی