hambergermenu

چرا از پارتیشن اداری در محیط های کاری استفاده کنیم؟

چکیده : پارتیشن اداری نوعی جدا کننده است، بدون اینکه معضلات دیوار را داشته باشد. نصب پارتیشن اداری بسیار به صرفه تر است و یک محیط زیبا و دوست داشتنی را برای کارمندان فراهم می کند.

 

پارتیشن اداری نوعی جدا کننده است، بدون اینکه معضلات دیوار را داشته باشد. در یک ساختمان وقتی دیوارهایی ساخته می شود، نیاز به ستون و آجر و گچ و رنگ و سایر مصالح سیمانی است. همچنین باید تعداد زیادی کارگر را برای ساخت آنها به کار گرفت و زمان زیادی را صرف ساخت آن کرد.

 

اما از مزایای استفاده از پارتیشن اداری این است که این مشکلات را از سر راه شما بر می دارد. تهیه پارتیشن اداری نسبت به کشیدن دیوار بسیار راحتتر و ارزان تر است. همچنین نصب پارتیشن اداری بسیار به صرفه تر است و یک محیط زیبا و دوست داشتنی را برای کارمندان فراهم می کند.

 

پارتیشن اداری

 

انواع پارتیشن های اداری

پارتیشن اداری دسته بندی های مختلفی دارد. شما در انتخاب نوع پارتیشن ها، بر اساس سلیقه شخصی، شرایط، و نیاز های محیط کار مورد نظر خودتان، گزینه های زیادی پیش رو دارید. برای مثال می توانید پارتیشن اداری تک جداره را انتخاب کنید. اما با خرید پارتیشن اداری دو جداره می توانید خودتان را از سر و صدای معمول در محیط کار تا حد زیادی آسوده کنید.

 

انواع پارتیشن اداری

 

حتی پارتیشن سه جداره نیز وجود دارد که عایق آن از تک جداره و دو جداره بیش تر و مقاومت آن ها نیز بیش تر است. تعداد جداره های پارتیشن در ایجاد عایق صوتی و حرارتی بسیار موثر است. هر چه تعداد جداره ها بیش تر باشد، پارتیشن عایق قوی تری می شود. سر و صداهای محیط کاهش می یابد، و مصرف انرژی بهینه تر و هزینه های آب، برق و گاز هم کم تر خواهد شد!

 

یک دسته بندی دیگر پارتیشن ها بر اساس ثابت یا متحرک بودن آن ها است. پارتیشن های متحرک را می توان بر حسب نیاز جا به جا کرد، اما هنگام نصب پارتیشن اداری ثابت، آن ها را تا سقف بالا می برند. و مثل دیوار، طوری ثابت می کنند که دیگر از جای خود تکان نخورند.

 

پارتیشن اداری از نوع شیشه ای

پارتیشن اداری بر حسب جنس آن ها هم می توانند دسته بندی شوند. برای مثال پارتیشن شیشه ای داریم. جنس پارتیشن شیشه ای از شیشه نشکن است. این نوع از پارتیشن ها در بزرگ تر نشان دادن فضاهای کوچک بسیار تاثیر گذار هستند.

 

پارتیشن اداری شیشه ای

 

برای مثال تصور کنید شما در محیط کار خود می خواهید با گذاشتن چند گلدان، فضا را سبزتر و شادتر کنید. در صورتی که بین هر یک از اتاق ها یک دیوار قطور باشد، حجم زیادی از فضا را می گیرد. وجود دیوار محیط را تاریک می سازد و نور تنها اتاق های دارای پنجره را روشن خواهد کرد. اما انتخاب پارتیشن اداری علاوه بر این که فضای هر شخص را معین می کند، با گذاشتن یک یا چند گلدان یا تابلوی نقاشی نه یک اتاق، بلکه تمام فضا را زیبا و پر از انرژی و نشاط خواهد شد.

 

همین انتخاب خستگی ناشی از ساعت های طولانی کار کردن کارکنان یک مجموعه در یک فضای بسته را تا حد زیادی کاهش می دهد. در این نوع پارتیشن های اداری نور بین تمام فضای کار منتشر می شود و به تمام اتاق ها و مکان های موجود روشنایی می بخشد. همچنین این نوع از پارتیشن های اداری به مدیران یک مجموعه کاری اجازه می دهد تا بدون اعمال نظارت مستقیم و اضطراب آور برای کارکنان، بتوانند بر نحوه کار کردن از آن ها نظارت داشته باشند.

 

پارتیشن های شیشه ای خود به چندین نوع تقسیم می شوند. از جمله:

  • پارتیشن شیشه ای با شیشه شفاف
  • پارتیشن شیشه ای مات
  • پارتیشن شیشه ای رنگی
  • پارتیشن های شیشه ای با شیشه های طرح دار
  • شیشه های دارای استیکر

و …

هر یک از این انواع بر اساس فراهم سازی شرایط مطلوب بر حسب نیازهای خاص یک محیط طراحی شده اند. برای مثال شاید بخواهید برای گسترش فضا را، به همراه مقداری آزادی عمل در نوع نشستن و زمان غذا خوردن و… برای کارکنان خود با هم فراهم کنید. در این صورت می توانید از پارتیشن شیشه ای مات، یا پارتیشن های شیشه ای استیکر دار استفاده کنید. این گونه استیکر ها اگر چه کمی آزادی شخصی و حریم خصوصی برای افراد ایجاد می کنند، اما مانع نظارت مدیران بر کارکنان خود نمی شوند.

 

پارتیشن اداری ام دی اف و آلومینیومی

خرید پارتیشن اداری ام دی اف، انتخاب برخی دیگر از مدیران است. چرا که در برخی از مکان ها مثل اتاق معاینه یا اتاق خود مدیران گاهی نیاز به بسته کردن فضا برای حفظ حریم امن وجود خواهد داشت. در این صورت پارتیشن های ام دی اف یا نیمه ام دی اف می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

پارتیشن های نیمه ام دی اف آن هایی هستند که نیمه بالای آن شیشه ای، و نیمه پایین آن ام دی اف است. در نیمه بالایی می تواند شیشه هایی مات، طرح دار یا حتی کرکره وجود داشته باشد. در مدل کرکره ای شخص هنگام نیاز می تواند با استفاده از کرکره ها حریم خصوصی مورد نیاز را فراهم کند. در سایر شرایط نیز می تواند از نور و زیبایی فضای کلی محیط بهره مند شود. از مزیت های پارتیشن های ام دی اف آن است که آن ها معمولا تا سقف امتداد پیدا نمی کنند و متحرک هستند.

 

پارتیشن اداری می تواند دارای قاب یا بدون قاب (فریم لس) باشد. در برخی از پارتیشن ها از مدل شیشه و ام دی اف استفاده می شود. به این شکل که شیشه به عنوان پارتیشن، و ام دی اف دور شیشه مانند یک قاب و اسکلت آن عمل می کند.

 

پارتیشن های آلومینیومی نیز وجود دارند. این نوع پارتیشن ها نیز می توانند یک جداره یا دو جداره باشند. مزیت استفاده از این مدل ها آن است که می توان سیم ها و کابل های مورد نیاز را از بین جداره های آن عبور داد. به این ترتیب دیگر انواع سیم های تلفن، برق، و آنتن روی زمین یا دیوار ها جلوه نا مناسبی به محیط کار نمی دهند.

 

یک انتخاب مهم!

پارتیشن اداری مدل های متنوعی، برای انواع نیاز ها و شرایط کاری با طرح ها، جنس ها، با قیمت های متفاوتی وجود دارد. هر مدیر مجموعه یا طراح دکوراسیونی می تواند در بین این مدل ها بر حسب شرایط و نیاز های خاص آن محیط و هزینه ای که می خواهد و می تواند برای زیبایی آن بکند، دست به انتخاب بزند. در بین انواع پارتیشن ها یک مدل را انتخاب کند و با زیبا سازی محیط کار، میزان رضایت و نشاط کارکنان آن مجموعه را بالا ببرد.

 

انتخاب پارتیشن برای محیط های اداری یک سرمایه گذاری بلند مدت است. یک محیط کار شیک و در عین حال راحت و دوست داشتنی بر جلب اعتماد مراجعان تاثیر به سزایی دارد. همچنین هر مدیر آینده نگری با ارتقای شرایط کاری کارکنان خود بر عملکرد و افزایش ماندگاری آن ها را تضمین می کند.

 

کارمندانی که احساس آرامش و نشاط کاری بیش تری داشته باشند، و بدانند رضایت و سلامت روحی آن ها نیز برای مدیر مجموعه ارزش زیادی دارد، برای بالا بردن شهرت، اعتبار و پیشرفت آن همه توان خود را به کار می گیرند.

 

از کجا پارتیشن اداری خریداری کنیم؟

مجموعه پارتیشن ساز یکی از قدیمی ترین مجموعه های طراحی دکوراسیون و نصب انواع پارتیشن (اداری و خانگی) است. این مجموعه تنوع بسیار زیادی در نوع و جنس و طرح های خود برای کاربران فراهم کرده است.

 

پارتیشن ساز

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *