hambergermenu

چگونه هزینه های سفر را کاهش دهیم ؟

در شرایط اقتصادی ای به سر می بریم که درآمد سرانه مردم پایین است و کفاف هزینه های آنها به سختی می دهد؛ لذا مردم برای سفر کردن دیگر نمی توانند پس اندازی داشته باشند و با این شرایط شاهدیم که گردشگری داخلی با کاهش مواجه شده است و راهکار آن این است که طرح سفرهای ارزان قیمت را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم و البته اشکالات آن را برطرف کنیم.

 

بدیهی است که اصلی ترین راهکار حل این موضوع بهبود وضع اقتصادی است.

 

طرح سفرهای ارزان قیمت ایده مناسبی است؛ ولی به برنامه ریزی و زمان اجرای نسبتا مداوم و طولانی نیاز دارد، زیرا هتل هایی که اکنون در کشور وجود دارند بیشتر چهار و پنج ستاره هستند و هزینه های بالایی دارند و همین موضوع موجب کاهش استقبال مردم از رفتن به هتل و درنهایت سفر شده است بنابراین پیشنهاد می شود دولت تعدادی هتل سه ستاره را با کمک بخش خصوصی تاسیس کند تا هزینه ها کمتر شود.

 

یکی دیگر از راهکارهای این موضوع که متاسفانه از آن غفلت می شود، کاهش هزینه هتل ها و سیستم های حمل و نقل در زمانهای غیر «پیک سفر» است که می توانند این هزینه ها را به صورت نیم بها برای دانشجویان و خانواده های کارمندان به صورت نیم بها در ایام غیر پیک سفر حساب کنند.

 

این نکته را باید در نظر داشت که کمک به بالا رفتن آمار سفر در ایام غیر پیک موجب کاهش سفر این افراد در ایام پیک مانند نوروز و تابستان هم می شود و این موضوع، خود موجب کاهش اثرات تخریبی سفر در ایام پیکه و رفع مشکلات این ایام از جمله کمبود مراکز اقامتی در مقاصد سفر خواهد شد.

 

این موضوع غیراقتصادی است که ما بخواهیم برای ایام پیک سفر هتل و جاده بسازیم چرا که فقط دو ماه در سال از این هتل ها استفاده بهینه خواهد شد؛ لذا بهترین راه همان مدیریت سفر است که باید از طریق سفرهای ارزان قیمت اعمال شود تا در زمانهای غیرپیک، افراد کمتر برخوردار بتوانند به سفر بروند.

 

چون مردم ایران در ایام عید نوروز سفر کردن را نوعی صله رحم میدانند و این موضوع ریشه در فرهنگ و اعتقادات آنها دارد، نباید آن را به حساب فعالیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گذاشت؛ چرا که این ایام معمولا همه مردم برای این سنت پسندیده به سفر می روند و در چرخه گردشگری نیست و دلیل آن هم این است که این سفرها معمولا از طریق آژانس ها و دفاتر خدمات گردشگری و تورها انجام نمی شود.

 

مطالب پیشنهادی گردشگری

عکس شهر رمعکس فلورانسعکس سیدنی استرالیا
عکس ونیزعکس ونکوور کاناداعکس شهر سن سباستین
عکس سویل اسپانیاعکس ریو دو ژانیرو برزیلعکس مونیخ آلمان
عکس پاریسعکس لندنعکس تفلیس گرجستان
عکس استانبول ترکیهعکس شهر میلان ایتالیاعکس پکن چین

 

 

منبع : مجله اینترنتی باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی