hambergermenu

بردن این وسایل در پرواز تهران استانبول جرم است!

پرواز تهران استانبول

با اینکه شرکت حمل‌ونقل هوایی، قوانین کلی را جهت حمل کالاهای مجاز در هواپیماها تعیین و اعلام کرده، اما باز هم برخی از شرکت‌های هواپیمایی‌، قوانین مخصوص به خود را در این مورد دارند. بنابراین جهت آنکه هنگام سفر در فرودگاه با مشکلی مواجه نشوید، باید پیش از خرید بلیط تهران استانبول، از قوانین آن مطلع باشید. در این مطلب می‌توانید با لیستی از وسایل ممنوع در سفرهای هواپیمایی آشنا شوید.

 

وسایل غیر مجاز در قسمت کابین هواپیما

برخی از ابزارهای ورزشیمواردی چون چوب بیلیارد، چوب گلف، تیر و کمان، چوب بیسبال، راکت، باتوم اسکی، هاکی و… را نمی‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید. این وسایل یا هر وسیله ورزشی دیگر که دارای چوب یا باتوم است، جز لوازم غیرمجاز در هواپیما هستند. شما می‌توانید در صورت همراه داشتن این وسایل، قبل از پرواز آن‌ها را به قسمت بار تحویل دهید.

 

ابزارآلات: ابزارآلاتی چون چکش، دریل، پیچ گوشتی، آچار و… ممنوع هستند. البته می‌توانید این وسایل را نیز به بخش بار هواپیما تحویل دهید. تمام ابزارآلات حتی پیچ گوشتی ساده یا یک چکش یا دریل برقی تقریبا ممنوع هستند و اجازه حمل به داخل کابین را ندارند. حتی برخی از اسباب‌بازی‌های کودکان که به شکل ابزار است ممنوع بوده و نمی‌توان آن‌ها را به داخل هواپیما برد.

 

وسایل برنده و تیزسایر لوازم تیز و برنده مثل چاقو، قیچی یا کاتر را نمی‌توان به داخل کابین هواپیما برد و این لوازم توسط ماموران امنیتی فرودگاه ضبط خواهد شد. برخی از ایرلاین‌ها نیز قیچی‌های کوچک لوازم آرایشی یا ناخن‌گیر را ممنوع می‌دانند.

 

وسایل آتش‌زا: بردن هر گونه وسیله آتش‌زا مثل کبریت و فندک و… به هواپیما ممنوع است. شما می‌توانید یک فندک کوچک و یا یک جعبه کبریت کوچک با خود ببرید اما استفاده از آن‌ها مثلا جهت روشن کردن سیگار مجاز نیست. همچنین فندک‌هایی با مخزن بزرگ و فندک‌های اتمی نیز ممنوع هستند.

 

مواد محترقه: مواد محترقه از جمله دینامیت، کلر، بمب، باروت، ترقه، مواد رادیواکتیو، کیسه هوای اتومبیل و سایر مواد مانند آن‌ها مجاز نیست. حتی این وسایل را به بخش بار هواپیما نیز نمی‌توانید تحویل دهید.

 

عطر و ادکلن در صورتی که حجم کمتر از 100 میلی‌لیتر داشته باشند مجاز هستند. البته برخی از ایرلاین‌ها در این باره استثناهایی نیز دارند که باید قبل از پرواز در مورد آن پرس‌وجو کنید.

 

خوراکی‌هایی مانند میوه و گوشتمیوه، گوشت و سایر محصولات کشاورزی مشکلی در امنیت مسافران ایجاد نمی‌کند اما بسیاری از ایرلاین‌ها این خوراکی‌ها را هم ممنوع می‌دانند. حتی در بسیاری از سفرها مثل پرواز به کانادا و امریکا، هرگز اجازه ورود محصولات کشاورزی حتی تخم گیاه نیز وجود ندارد و در صورت مشاهده و ضبط توسط ماموران قبل از پرواز، ممکن است حتی حدود چند صد دلار هم شما را جریمه کنند.

 

پرواز تهران استانبول

 

وسایل غیر مجاز در قسمت بار هواپیما

تاکنون با وسایل ممنوعه در کابین هواپیما آشنا شدید. در این قسمت با اقلام وسایل ممنوعه در قسمت بار هواپیما آشنا خواهید شد. این موضوع را باید مورد توجه قرار دهید و حتی پیش از خرید بلیط پرواز تهران استانبول به آن توجه کنید.

 

سلاح‌های گرم و سرد: وارد کردن سلاح‌های گرم در پرواز و حتی در بخش بار هواپیما کاملا ممنوع است. گفتنی است که حتی تفنگ‌های اسباب‌بازی نیز از سوی ایرلاین‌ها کاملا غیر مجاز اعلام شده‌اند. همچنین اسباب‌بازی‌هایی مثل تیر و کمان، منجنیق، تیغ، شمشیر، یخ‌شکن، چاقو با تیغه تیز و بلندتر از 6 سانتی‌متر، دریل، قمه و مواردی مانند آن‌ها را نمی‌توان با خود به هواپیما برد.

وسایل ورزشی نیز که قابلیت آسیب رساندن از طریق آن‌ها وجود دارد در بخش بار هواپیما ممنوع هستند مانند چوب بیسبال، چوب کریکت، چماق، چوب بیلیارد، باتوم و غیره در قبل‌تر نیز به آن‌ها اشاره شد.

 

مواد منفجره: حمل مواد منفجره داخل کابین هواپیما ممنوع است و مسافران اجازه حمل این مواد در بخش بار هواپیما را نیز ندارند. همان طور که به آن اشاره شد، مواد منفجره دینامیت، باروت، مین، نارنجک، ترقه، فیوز، باتری، گاز اشک‌آور و به طور کلی وسایل و مواد آتش‌بازی و آتش‌زا غیرمجازاند.

 

مواد مخدر: وارد کردن هر گونه مواد مخدر در بخش بار هواپیما غیرمجاز است و اگر مامور پرواز و فرودگاه، چنین موادی را داخل چمدان یا هر گونه بسته‌بندی در وسایل مسافر مشاهده کند، آن را ثبت و ضبط کرده و به حراست فرودگاه اطلاع می‌دهد. در نتیجه مشکلات قانونی جدی برای آن فرد ایجاد خواهد شد.

همچنین سایر مواد اسیدی، نفت، بنزین و مانند آن‌ها در بخش بار هواپیما غیرمجاز هستند.

 

پرواز تهران استانبول علی بابا

 

حرف آخر

در این مطلب با سایر وسایل ممنوعه در سفر آشنا شدید که باید قبل از خرید بلیط پرواز تهران استانبول به آن‌ها توجه داشته باشید. هنگام بستن چمدان و وسایل سفر، باید علاوه بر برداشتن وسایل ضروری، به الزامات خطوط هوایی و امنیت فرودگاه نیز توجه کنید. همواره قبل از سفر باید مطمئن شوید که وسایل لازم و مهم به‌راحتی قابل دسترس باشند و وسایلی را با خود ببرید که باعث راحتی شما در طول سفر خوهند شد.

 

قوانین حمل بار همواره در حال تغییر هستند و خوب است از آن‌ها اطلاع داشته باشید. زیرا نداشتن اطلاعات کافی در این باره ممکن است گاهی اوقات دردسرساز شود. قطعا هیچ‌کس نمی‌خواهد سفری پردردسر و خسته‌کننده داشته باشد. در نتیجه افزایش اطلاعات درباره اشیاء ممنوعه در پرواز نقش مهمی در جلوگیری از چنین اتفاقاتی دارند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی