hambergermenu

بررسی چوب روسی،چوب راش،چوب بلوط و لمبه چوبی

چکیده : در این مقاله به بررسی مختصر چوب روسی، چوب راش، چوب بلوط و لمبه چوبی پرداختیم و ویزگی و کاربرد ها و نکات هر کدام را مرور کردیم.

 

چوب از قدیم الایام برای ساخت سرپناه و سازهه ای مختلف مورد استفاده قرار میگرفته است.امروزه نیز با گذشت سالیان طولانی و پیشرفت تکنولوژی چوب همچنان به عنوان یک متریال محبوب شناخته می شود.

در این مقاله قد داریم تا با برخی از انواع چوب که در کشور ما از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و بسیار پر کاربرد هستند را مرور کنیم.

 

چوب روسی

 

چوب روسی

 

اولین چوبی که مورد بررسی قرار می دهیم چوب روسی می باشد.حتما نام این چوب را شنیده اید اما چوب روسی چیست؟

 

چوب روسی یکی از پر مصرف ترین چوب ها در صنعت ساخت و ساز می باشد.

 

در کشور ما به تمام چوب هایی که از کشور روسیه وارد ایران می شوند چوب روسی گفته می شود.این چوب ممکن است از گونه درخت و نژاد مختلفی باشد اما اکثرا از چوب درختان کاج می باشد.

 

چوب روسی دارای قابلیت خمش و کششی خوبی است و از دوام و کیفیت خوبی نیز برخوردار می باشد. غالبا رنگی کرم مایل به قرمز و قهوه ای دارد.

 

کاربرد چوب روسی:

همانطور که اشاره شد چوب روسی از قابلیت انعطاف پذیری و دوام بالایی نیز برخوردار می باشد و به همین سبب در بخش ها مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی همچون

 

  • ساخت کفپوش
  • دیوارپوش
  • صنعت کاغذ
  • صنعت مبلمان
  • تهیه چوب ترمووود
  • ساخت آلاچیق چوبی
  • ساخت کلبه چوبی
  • کف پله چوبی
  • و…

 

برخی از کاربرد های چوب روسی می باشند.

 

چوب راش

 

چوب راش

 

چوب راش چوبی است روشن رنگ که رنگ چوب راش کرم رنگ مایل به قرمز می باشد. این چوب بسیار مقاوم است و به دلیل وزن سنگین خود محبوبیت بالایی دارد.

 

درختان راش در ما کشور ایران نیز رشد می کنند اما به علت اینکه قطع بی رویه صورت گرفته است در حال حاضر تحت محافظت می باشند و زیاد یافت نمی شوند.

 

چوب راش آلمان، گرجستان و ترکیه وارد ایران می شوند که چوب آلمانی از همه کیفیت بیشتری دارد ولی قیمت بالای آن باعث شده تا کمتر استفاده شود.

 

چوب راش گرجستان هم از نظر قیمت و هم از نظر کاربردی بسیار مناسب می باشد و به علت خوشکار بودن بسیار رایج تر می باشد.

 

این چوب تراکم بالایی دارد و در دسته چوب های سنگین و نیمه سنگین قرار می گیرد.

 

چوب راش کاربرد زیادی در صنعت مبل سازی دارد.همچنین در ساخت کف پله و کفپوش استفاده می شود.این چوب در تهیه خمیر چوب و ساخت وسائل تزئینی و کوچک چوبی نیز به کار می ورد.

 

چوب بلوط

 

چوب بلوط

 

چوب بلوط همان چوب درخت بلوط است که در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چوب بلوط انواع بسیاری دارد و در نژاد های محتلفی قابل یافت می باشد.از چوب بلوط قرمز و عسلی گرفته تا چوب بلوط سفید و سیاه.

 

این چوب همچنین به دلیل وجود ماده تانن، تمام آفات و موریانه ها را پس می زند و به همین دلیل به راحتی فرسوده نشده و عمری طولانی دارد.

 

این چوب رنگ و نقوش زیبایی دارد و به همین دلیل در استفاده از روکش های چوبی رواج بسیاری دارد. همچنین چوب بلوط بسیار متراکم می باشد و مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و به همین دلیل در صنعت قایق سازی و ساخت بشکه برای نگهداری مایعات و تیر های چراغ برق و چوب های مناسب فضای باز استفاده می شود.

 

چوب بلوط در ساخت سرویس خواب، کمد و دراور، پارکت و… نیز به کار می رود.

 

لمبه چوبی

 

لمبه چوبی

 

لمبه چوبی یک چوب برش خورده در ابعاد معین می باشد که دارای شیار های و بر آمدگی هایی برای اتصال می باشد.

 

به دلیل خوش کار بودن و فروانی نسبتا خوب، از لبمه چوبی در بخش های بسیاری استفاده می شود بخش هایی مانند:

  • ساخت سونا خشک
  • لبمه سقف
  • دیوارپوش
  • لمبه چوبی برای کفپوش
  • نمای ساختمان
  • و…

 

لبمه چوبی از دوام خوبی برخوردار است و به راحتی فرسوده نمی شود. به همین دلیل در بسیاری از بخش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معمولا از چوب روسی برای ساخت لمبه چوبی استفاده می شود و لمبه روسی محبوبیت خوبی دارد.

 

چوب یکی از پرکاربرد ترین متریال های دنیای ما می باشد و در بسیاری از موارد و صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با برخی از پر کاربردترین چوب هایی که در صنعت نجاری و ساخت و ساز استفاده می شوند آشنا کنیم. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید.

 

برای خرید و اطلاع از آخرین قیمت لبمه چوبی،قیمت چوب روسی،قیمت چوب بلوط و قیمت چوب راش نیز می توانید به وب سایت گروه مهندسی آژمان مراجعه کنید.

 

https://woodshoptehran.ir

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *