hambergermenu

بیست حقیقت عجیب درباره ناسا که تاکنون نشنیده اید!

بیست حقیقا عجیب و جالب را درباره ناسا که تاکنون نشنیده اید در ادامه با هم میخوانیم .

ناسا، از آندسته سازمان‌هایی است که بسیاری از افراد آرزو دارند در آن کار کنند. اعضای آن همیشه تلاش می‌کنند به غیرممکن‌ها دست یابند و آنچه برای انسان دست‌یافتنی است را پیدا کرده و جسورانه به جاهایی بروند که هیچکس پیش از آن نرفته است و آن مکان‌ها را تجزیه و تحلیل کنند.

هیچ سیاره یا گوشه‌ای از فضا، خارج از درک ناسا نیست. در این مطلب قصد داریم بیست حقیقت جالبی را که شاید تاکنون درباره ناسا نشنیده اید، با شما به اشتراک بگذاریم. لطفا با ما همراه باشید.

ناسا لباس شنای Speedo را با همکاری کمپانی SWEEDO تولید کرد

ناسا با سرعت هرچه تمام، اقدام به تولید لباس هایی مخصوص شنا کرد که میران کشش و انعطاف پذیر آن ها خیلی پایین بود. برخی از اجزای این لباس دارای مشخصه های آهنی بودند که استفاده از آن ها در بسیاری از مسابقات شنا، ممنوع بود. به نظر می رسد این مزیتی ناعادلانه و در عین حال حاکی از مهندسی بینظیر باشد.

ناسا تا سال 2030 قرار است ماموریت ارسال انسان به کره مریخ را تکمیل کند

ناسا یکی از مهم ترین اهدافش را، فرستادن انسان به کره مریخ تا پایان سال 2030 اعلام کرده است. همه ما همیشه به این فکر می کنیم که زندگی در کره مریخ چگونه خواهد بود. ما پانزده سال نوری با کره مریخ فاصله داریم. اصلا به فکر زندگی بر روی کره مریخ و ساخت و ساز در آن هستید؟!

ناسا قول داده است از زمین در برابر میکروب های فضایی دفاع کند

ناسا، قصد دارد به منظور دفاع از زمین در برابر میکروب های فضایی، افسرانی سیاره‌ای را با حقوق‌ 187 هزار دلار استخدام کند! استخدام افسران حفاظت سیاره‌ای، برای کسب اطمینان از عدم آلوده کردن سیاره‌ها، اقمار و سایر اجرام آسمانی توسط انسان است. همچنین از دیگر وظایف آنان می‌توان به جلوگیری از آلوده شدن سیاره زمین، به میکروب‌های فرازمینی اشاره کرد.

مخترع تفنگ آبپاش Super Soaker از دانشمندان ناسا بود

مخترع تفنگ آب‌پاش (Super Soaker) یکی از دانشمندان ناسا بود که در توسعه بمب‌افکن Stealth و مأموریت گالیله در سیاره مشتری هم با این سازمان همکاری داشته است.)

ناسا، پول های هنگفتی برای ماموریت های خود اختصاص داده است

ناسا 655 میلیون دلار را در سال 1999 برای پروژه‌ای خاص به هدر داد تنها به این دلیل که یکی از تیم‌های داخلی این سازمان از یک مدل معیار و تیم دیگرش از معیار دیگری در محاسبات خود استفاده کرده بودند که در نتیجه واحدهای غیریکسان جلوی انتقال داده‌های ناوبری بین فضاپیمای مریخ‌پیما و تیم پرواز ناسا در پاسادنای کالیفرنیا را می‌گرفت.

اختراعات ثبت شده در ناسا، در زندگی روزمره همه ما کاربرد دارند

در واقع ما روزانه از همه اختراعات ناسا در زندگی روزمره مان استفاده کرده ایم. میتوان به لنزهای مقاوم چشمی عینک، فیلرهای آب، برخی از مهم ترین اکتشافات پزشکی از جمله کاشت حلزون و اسکن های گربه ای اشاره نمود.

سه مرد یَمنی از ناسا شکایت کردند

سه مرد یمنی از ناسا به خاطر ورود به مریخ بدون اجازه آن‌ها شکایت کردند. آن‌ها مدعی بودند که 3000 سال پیش این سیاره را از اجدادشان به ارث برده‌اند.

هیچ بیمه ای برای فضانوردان آپولو وجود ندارد

فضانوردان آپولو فاقد شرایط لازم برای برخورداری از بیمه عمر بودند و ناسا هم آن‌ها را بیمه نکرد و درست قبل از پرتاب سفینه دست‌خطی را از خود به جای گذاشتند با این امید که اگر در طول مأموریت بمیرند، ارزششان بسیار بیشتر خواهد شد

نیل آمسترانگ، اولین فضانورد به کره ماه

آمسترانگ، نخستین انسانی است که طی مأموریت آپولو ۱۱ در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹) بر کره ماه گام نهاد. وی فضانورد ناسا، خلبان آزمایش‌کننده، مهندس هوافضا، استاد دانشگاه و خلبان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بود و در جنگ کره خدمت کرد.

ناسا دارای سیستم پیام نگاری برای ماموریت های خود است

ناسا وقتی برای اولین بار، ایستگاه فضایی بین المللی را در سال 1998 ایجاد کرد، توانست مختصات عبور هر یک از پدافندهای نظامی را اعلان کند. یعنی پروازهایی که در حوزه مدارها قرار دارند، یک پیام متنی به ایستگاه فضایی ارسال خواهند کرد.

ناسا مجبور است ماهواره های خود را هنگام گذر از قسمت خاصی از برزیل، به سمت پایین سوق دهد و این بدان معنی است که در این منطقه خاص، میدان مغناطیسی زمین خیلی ضعیف است.

گروهی از دانشمندان ناسا در هاوایی مشغول فعالیت هستند ولی وانمود کرده اند که تیمی شش نفره مشغول به کار در کره مریخ بوده و در دهانه یک آتشفشان کار میکنند. این گروه ادعا کرده اند که در حال تحقیق بر روی لباس هایی هستند که در برابر آتشفشان مقاوم هستند.

سیگنال هایی که مشتری به زمین ارسال می کند، یک میلیارد برابر ضعیف تر از سیگنال هایی است که تلفن همراه شما ارسال می کنند. این سیگنال ها از کیفیت بسیار بالا برخوردار نیستند و یکی از متخصصان ناسا در این زمینه، دقت ها و تحقیقات لازم را شبیه سازی کرده است. برای بررسی صحت این آزمایش و در دست داشتن سیگنال جونو، از یکی از سوراخ های موجود در لایه زمین در کالیفرنیا استفاده شده است.

ناسا به طور تصادفی زمان فرود روی ماه را ضبط کرد اما در عین حال هیچ نسخه ضبط شده اصلی شناخته‌شده‌ای از این رویداد وجود ندارد و ادعا می‌کند که نوار ضبط شده آپولو ۱۱ که فرود روی ماه در سال 1969 را اثبات می‌کرد پاک شده است

دانشمندان ناسا، صدایی را در عمیق ترین بخش از فضای زمین کشف کرده اند که چندین مرتبه بلندتر از چیزی بود که انتظارش را داشتنه اند. در همین سال ها بود که ناسا برای اولین بار اعتراف کرد به طور تصادفی، نوار اصلی ماه را ثبت کرده است.

ناسا یا همان سازمان ملی هوانوردی و فضایی، بخشی از آژانس بین المللی دولتی ایالت متحده است که تحقیقاتی پیرامون هوا و فضا انجام میدهد.

ناسا توسط ژنرال آیزنهاور رییس جمهور آمریکا در سال 1958 و در واکنش به راه اندازی اولین ماهواره اتحاد جماهیر شوروی راه اندازی شد.  آمریکایی ها، راه اندازی ماهواره روسی را یک بجران می دانسته اند. تا حدی که یکی از دلایل تاسیس ناسا را واکنش به همین بحران می دانند.

معروفترین لوگوهای سازمان، کرم و کوفته قلقلی بودند. کرم نماد جدید بودن و آیرودینامیک بود. همه از این لوگو متنفر بودند و آنها دوباره از لوگوی کوفته قلقلی استفاده کردند.

یوری گاگارین در روز ۱۲ آوریل ۱۹۶۱ میلادی توسط فضاپیمای وُستوک-۱ به فضا رفت و به مدت ۱۰۸ دقیقه مدار زمین را یک دور بطور کامل پیمود.

عصر سفرهای فضایی انسان با این پرواز آغاز گشت.

یوری گاگارین پس از پرواز تاریخی خود به سمت ریاست مرکز آموزش فضانوردان در شهرک ستاره‌ها انتخاب شد.

در همین حال و در کنار شغل حرفه‌ای خود، با بازدید و سخنرانی در شهرها و کشورهای گوناگون، نقش عمده‌ای در افزایش آگاهی عمومی در مورد سفرهای فضایی ایفا نمود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *