hambergermenu

خانم هایی که پوست چرب دارند، بخوانند

خانم هایی  که پوست چرب دارند ، بخوانند : با اینکه پوست چرب، باعث مسدود شدن منافع پوست شده و آکنه های پوستی را به همراه دارد، ولی مزایایی هم خواهد داشت!

در واقع، چربی کمک میکند پوست در برابر چین و چروک ها، مقاومت بیشتری نشان دهد.

بهتر است برای اینکه هم از مزایای داشتن پوست چرب بهره ببرید، هم چین و چروک کمتری داشته باشید، نوعی تعادل بین چربی بیش از حد و رطوبت طبیعی پوستتان ایجاد کنید.

با ما همراه باشید تا راه کارهایی را برای کنترل چربی پوست صورت به شما ارائه دهیم.

روش های کنترل پوست چرب

⭐️ یکی از بهترین داروهای توصیه‌شده برای مراقبت از پوست چرب ، ماسک خاک‌ رنگ‌بر است. خاک رنگ‌بر چربی، خاک و آلودگی را از پوست حذف می‌کند و برای مدت طولانی پوست را بدون چربی نگه می‌دارد. این ماده همچنین پوست کدر شما را شفاف و روشن می‌کند و مانع از پدیدار شدن جوش می‌شود.

⭐️ عسل یکی از محصولاتی است که می‌تواند برای تمام انواع پوست استفاده شود. پوست چرب که بیش‌تر در معرض جوش و آکنه قرار دارد باید با ماسک عسل درمان شود. این ماده یک نم‌نگهدار طبیعی است که باعث کاهش لکه‌ها می‌شود و همچنین به طور طبیعی پوست شما را مرطوب می‌کند.

⭐️ افرادی که پوست چربی دارند، بهتر است از مکمل ویتامین B کمپلکس، ویتامین A، ویتامین C، روی و ویتامین E استفاده کنند. همچنین این افراد می توانند مولتی ویتامین مصرف کنند. آنها می توانند مصرف پروتیین را افزایش دهند، ولی باید مصرف مواد شیرین، نمک و مایعات را کاهش دهند. منابع غنی پروتیین عبارتند از تخم مرغ، لبنیات، گوشت ها و حبوبات.

⭐️ آلوئه‌ورا در درمان پوسته‌پوسته‌شدن صورت که به‌دلیل چربی مازاد پوست است، بسیار مؤثر است. افراد بسیاری از آلوئه‌ورا برای درمان پوست چرب استفاده می‌کنند. شما می‌توانید یک لایه‌ی نازک آلوئه‌ورا را قبل از خواب روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید تا صبح روی پوست‌تان بماند.

⭐️ صورت خود را بشویید. شاید به‌نظر ساده برسد، اما بسیاری از افرادی که پوست چرب دارند، در طول روز مرتب صورت خود را نمی‌شویند. اگر پوست چربی دارید، بهتر است صورت خود را دوبار در روز بشویید، اما در این کار افراط نکنید. از شامپوها و مواد شوینده‌ی اسیدی استفاده‌ نکنید. پیشنهاد ما استفاده از یک صابون ملایم مانند صابون گلیسیرین است.

⭐️ از کرم هایی که فاقد چربی هستند، استفاده کنید. کرم هایی که در ساختارشان الکل به کار رفته، گزینه هایی ایده آل برای تعادل در چربی پوست هستند.

⭐️ هرگز با صورت آرایش کرده، نخوابید. شب ها پیش از رفتن به رختخواب، صورت خود را از همه مواد آرایشی پاک کنید. مواد آرایشی باقیمانده بر روی پوست، هم منافذ پوست را می بندند و هم باعث ایجاد چربی و لکه بر روی پوست خواهند شد.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی