hambergermenu

دروغ بزرگ، عسل فاسد می شود!

آیا عسل طبیعی فاسد میشود ؟ این سوالی است که در بسیار از مواقع هنگام خرید عسل اصل به آن زیاد بر میخوریم. در مجلات و سایر مقالات وبسایت ها بیان میشود که عسل تنها ماده غذایی است که فاسد نمیشود. اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟ آیا واقعا عسل طبیعی تا ابد سالم میماند ؟

 

در بسیاری از مواقع این موضوع کاملا درست است که عسل فاسد نمی شود . عسل دارای ترکیبات ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که مانع از فعالیت باکتری ها در داخل عسل می شود و از فاسد شدن عسل جلوگیری خواهد شد . اما این موضوع تا زمانی ثابت می ماند که این خواص از بین نروند و خنثی نشوند . عمر عسل طبیعی نامحدود است ، اما تا زمانی که از آن درست نگهداری شود . خرید عسل طبیعی و خام بسیار مهم است و در واقع عسل طبیعی تنها ماده خوراکی است که برای ذخیره سازی و برای مصرف در طولانی مدت تولید می شود . زنبورعسل ها برای اینکه منبع غذایی برای فصل های سرد سال داشته باشند عسل را ذخیره می کنند و به همین دلیل می گویند عسل هیچگاه فاسد نمی شود ، مگر اینکه در ترکیبات آن اختلال ایجاد شود .

 

عسل چه زمانی فاسد می شود ؟

 

ظرف نامناسب نگهداری از عسل

ظروف نامناسب برای نگهداری از عسل طبیعی می تواند یکی از عوامل اصلی در فاسد شدن عسل باشد . باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ وجه از ظروف پلاستیکی دست دو برای نگهداری عسل استفاده نکنید ، زیرا این ظروف در استفاده های اولیه مقاوت خود را از دست می دهد و پس از ضعیف  شدن بافت آن ، مواد شیمیایی که در بازیافت و تولید دوباره آن به کار رفته است به درون این ماده غذایی نفوذ می کنند، در نتیجه عسل در مدت زمان کوتاهی بوی پلاستیک بد بو را به خود جذب می کند و مصرف آن پس از این فرآیند می تواند سلامتی بدن را به کل به خطر بیاندازد . یکی از مهمترین مواردی که می تواند در نگهداری عسل بسیار مهم باشد ، ظروفی است که در آن عسل را نگهداری می کنید . ظروف شیشه ای می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای نگهداری از عسل باشد . شما می توانید به جای ظروف شیشه ای از ظروف پاستیکی مخصوص عسل که کاملا شفاف و درجه یک هستند نیز استفاده نمایید .

 

دروغ بزرگ، عسل فاسد می شود!

 

نگهداری عسل در محیط مرطوب و نامناسب

عسل طبیعی خاصیت جذب رطوبت بالایی دارد و به راحتی رطوبت محیط را به خود جذب می کند . با اضافه شدن آب اضافی به درون ظرف عسل ، میزان آب موجود در ترکیبات عسل افزایش می یابد و خاصیت خود را به کل از دست می دهد و در نتیجه فاسد می شود . سعی کنید ظرف عسل را از محل هایی که دارای رطوبت بالایی هستند ، نگهداری نکنید . در ترکیبات عسل درصد بسیار کمی رطوبت وجود دارد و اگر عسل را در محیط هایی نگهداری کنید که دارای رطوبت زیاد باشد ، در کمترین زمان ممکن فاسد می شود .

 

نگهداری ظروف عسل در معرض نورآفتاب

نور آفتاب یکی از اصلی ترین عوامل در فاسد شدن عسل است . گرمای شدید یا تابش نور مستقیم به ظرف عسل می تواند رنگ آن را کامل بگیرد و خاصیت عسل به کل از دست می رود . گرمای شدید و نور آفتاب می تواند عسل را در کمترین زمان ممکن فاسد کند ، پس بهتر است عسل را دور از نور خورشید نگهداری کنید . یکی از مهمترین روش نگهداری عسل این است که ، ظروف عسل را در جاهای تاریک و خنک نگهداری کنید .

 

نگهداری عسل در ظروفی با درب شل

یکی دیگر از عواملی که باعث فاسد شدن عسل می شود ، ظروف با درب شل است . متاسفانه هنگامی که درب ظروف نگهداری عسل شل باشد به راحتی رطوبت به آن نفوذ می کند و فاسد می شود . درب محکم می تواند مانع از ورود رطوبت به داخل ظروف شود در نتیجه عسل هیچگاه فاسد نمی شود و مورچه ها نیز نمی توانند به داخل آن نفوذ کنند . یکی از مهمترین فواید ظرف شیشه ای با درب محکم این است که زمانی که عسل طبیعی شکرک می زند ، می توانید همان ظرف را داخل آب نیمه داغ بیاندازید و لازم نیست عسل را به ظرف دیگر انتقال دهید .

 

خرید عسل طبیعی

امروزه با افزایش تنوع عسل های موجود در فروشگاه ها و بازار ، پیدا کردن عسل طبیعی اصل بسیار دشوار شده است و نمی توانید به راحتی آن را خریداری کنید . تنها راهی که می توانید برای خرید عسل اصل انتخاب کنید این است که آن را مستقیما از زنبورداران کندوک خریداری کنید . این فروشگاه اینترنتی عسل طبیعی را به صورت خام و تازه برداشت شده برای مشتریان خود می فرستد و تمامی عسل های طبیعی این فروشگاه دارای گواهی سلامت هستند . شما می توانید بدون هیچ شک و تردیدی خرید عسل طبیعی را از کندوک انجام دهید و از طعم و خواص یک عسل طبیعی بهره مند شوید .

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *