hambergermenu

دوست داشتن خود یعنی چه ؟

دوست داشتن خود به چه معنی است ؟

دوست داشتن خود یعنی اینکه حالمان با خودمان و زندگی مان خوب باشد و درعین حال به خودمان احترام بگذاریم و به سلامتی ذهن، جسم و روحمان هم اهمیت دهیم.

 

چرا باید خودمان را دوست داشته باشیم؟

 

دوست داشتن خود! این جمله شاید برای بعضیها یک جمله بی معنی و یا گنگ باشد. ممکن است از خودتان بپرسید یعنی چه مگر می شود انسان خودش را هم دوست داشته باشد؟

چرا که از کودکی به ما گفته اند که با دیگران مهربان باشیم و آنها را دوست داشته باشیم و کارهایی انجام دهیم که آنها به ما توجه کنند و ما را دوست داشته باشند.

اما هیچ وقت از اهمیت دوست داشتن خودمان حرفی زده نشده است، در صورتی که دوست داشتن خود، یکی از کلیدهای اصلی برای موفقیت و محبوبیت در بین دیگران است.

 

 

چرا قبل از دیگران باید خودمان را دوست داشته باشیم ؟

 

همه ما دوست داریم وقتی با کسی ملاقات می کنیم از آن فرد حس و حال خوب دریافت کنیم و هیچ کس دوست ندارد با انسانی که همش نق می زند و دائم با منفی ها دست و پنجه نرم می کند ارتباط داشته باشد.

همان طور که گفتم هرقدر حالمان با خودمان بهتر باشد به مراتب نتایجی که در زندگی میگیریم بهتر خواهند بود و ارتباط های زیباتری هم با دیگران خواهیم داشت؛ بنابراین در صورتی که می خواهید دیگران شما را دوست داشته باشند و به شما توجه کنند اول باید خودتان را دوست داشته باشید.

 

مقاله ی پیشنهادی :

۵ مزیت اینکه خودمان را دوست داشته باشیم

نگاه اشتباه رایج در مورد دوست داشتن خود

برخی از افراد هستند که از موضوع خود دوستی تصور منفی دارند و فکر می کنند که اگر انسانی خودش را دوست داشته باشد یعنی یک فرد خودشیفته و مغرور است در صورتی این حرف کاملا اشتباه است و این یک باور نادرست است.

 

از کودکی به اغلب ما گفته شده است که خودت را در مقابل دیگران کمتر نشان بده و همیشه طوری رفتار کن به فرد مقابل نشان دهی که او از تو بالاتر است.

درصورتی که این رفتار کاملا اشتباه بوده و هست که متاسفانه در بسیاری از افراد به یک عادت تبدیل شده است و همیشه در مقابل دیگران خود را خار و ذلیل نشان می دهند. در صورتی که می توانیم در حینی که به دیگران ارزش می دهیم و آنها را گرامی میداریم خودمان را هم ارزشمند بدانیم و برای خودمان هم ارزش قائل باشیم.

 

 

فرد خودشیفته چه کسی هست؟

فرد خودشیفته کسی هست که تنها و تنها به خودش اهمیت می دهد و ارزشی برای دیگران قائل
نیست.

این فرد احساس می کند از همه بالاتر هست، معمولا این افراد داری عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی تری هم هستند و دچار یک توهم هستند که احساس می کنند از هرجهت بر دیگران برتری دارند، معمولا این افراد دوستان و روابط کمی هم دارند.

اما موضوع ما افرادی هست که نه تنها غرور ندارند بلکه همان طور که خود را دوست دارند دیگران را هم دوست دارند و برای آنها ارزش قائل هستند و همیشه سعی می کنند به دیگران احساس مهم و ارزشمند بودن بدهند.

 

معمولا افرادی که به دیگران توجه می کنند و به آنها حس ارزشمندی می دهند وقتی در جمع ها
قرار می گیرند به عنوان یک انسان جذاب و دوست داشتنی از آنها یاد می شود.

هرچقدر شما حس حال خوب نسبت به خودتان داشته باشید به همان میزان هم می توانید به دیگران این حس و حال خوب را منتقل کنید و هرچه قدر هم که این حس بیشتر و قوی تر باشد از نظر آن فرد دریافت کننده شما فرد تأثیرگذارتری خواهید بود.

البته لازم به ذکر است که برخی از افراد از دیگران تعریف می کنند و به آنها حس ارزشمندی می دهند اما واقعی نیست و برای اینکه این حس تأثیر بیشتری داشته باشد باید از درون خود شما باشد و هرچه این حس درونی و عمیق تر باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.

 

یادتان باشد!

شما هیچ وقت نمی توانید چیزی را ببخشید که خودتان ندارید بنابراین اگر می خواهید دوست داشتن و حس های خوب را به دیگران منتقل کنید ابتدا باید آنها را در خودتان پرورش دهید و حالتان با خودتان خوب باشد.

 

 

مطالب پیشنهادی روانشناسی و موفقیت

میلیاردر های جهان IT5 کار ساده برای شاد تر زیستنترفندهای افزایش اعتماد به نفس
ترفندهای  واضح تر صحبت کردنآشنایی با فن بیان۱۰ نشانه بلوغ و رشد شخصیتی
کارهایی که نباید به خاطر آن ها عذر خواهی کنیمتاثیر مدل ذهنی در موفقیت نقش اعتماد به نفس در موفقیت
رمز پنهان موفقیتبرنامه ریزی و مدیریت زمان برای موفقیتتوصیه های خواندنی برایان تریسی برای موفقیت

 

 

منبع : عاشق خودت باش و خودت را دوست بدار – وحید صادقی

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *