hambergermenu

راهنمایی انتخاب و خرید جذابترین پرده اداری

چکیده : از آنجایی که اکثر دفاتر اداری دارای دستگاه رایانه می‌باشند قطعا با مشکل برخورد نور مستقیم خورشید به چشمانشان یا به صفحه مانیتور روبرو هستند و آزار خواهند دید. این مشکل، با نصب پرده به راحتی قابل برطرف شدن است

 

پنجره، دریچه‌ای است که عموما برای انتقال نور طبیعی خورشید و تعویض هوای اتاق، در هر فضایی، خواه فضای اداری باشد یا فضای خانه، ایجاد می‌شود. میزان و زاویه نوری که از پنجره وارد می‌شود در تمام طول روز برابر نیست و نیاز است برای کنترل کردن شدت آن، از پرده استفاده شود. اما باید توجه داشته باشید که هر پرده‌ای مناسب محیط کار نیست و باید به یکسری مسائل، از رنگ گرفته تا نوع مناسب آن آگاهی کسب کنید و به وhسطه آن محیطی تاثیرگذار ایجاد نمایید. اگر می‌خواهید یک پرده اداری جذابی را خریداری کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

راهنمایی انتخاب و خرید جذابترین پرده اداری

 

نقش اصلی پرده اداری چیست؟

از آنجایی که اکثر دفاتر اداری دارای دستگاه رایانه می‌باشند قطعا با مشکل برخورد نور مستقیم خورشید به چشمانشان یا به صفحه مانیتور روبرو هستند و آزار خواهند دید. این مشکل، با نصب پرده به راحتی قابل برطرف شدن است، اما، آیا می‌توان هر نوع پارچه‌ای را به عنوان پرده محیط اداری نصب کرد؟ شاید برخی در مقابل چنین سوالی، با خود بگویند واقعا این مسئله چه اهمیتی دارد که بخواهد در خصوص آن صحبتی شود، اما، این مسئله دقیقا همان چیزی است که میزان ارزش محیط اداری شما را مشخص می کند.

 

در این عصر، دیگر صرفا باز کردن یک محیط اداری و حضور کارکنان به تنهایی برای جذب مشتری کافی نیست و با یک طراحی مناسب می‌توانید محیط جذابی را برای کارکنان و همچنین مشتریان ایجاد کنید و بر ارزش آن بی‌افزایید. برای مثال: همانگونه که لباس افراد، قسمتی از میزان شخصیت و ارزش آن فرد را مشخص می‌کند و آدمی تمایل به برقراری ارتباط یا قطع ارتباط با آن فرد را دارد، آرایش محیط کاری نیز بخشی از میزان اعتبار آن محیط را نشان می‌دهد و در جذب مخاطب بسیار اثر گذار است.

 

بنابراین پرده اداری یکی از اجزای مهم برای طراحی محیط‌ کاری به شمار می‌رود و میزان زیبایی و سبک فضای کار را مشخص می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت: از پرده اداری یا هر پرده دیگری می‌‍‌توان در دو نقش: کاربردی و تزئینی، بهره‌مند شد.

 

نقش اصلی پرده اداری چیست؟

 

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری

جنس پرده اداری یکی از موارد بسیار مهمی است که باید در زمان خرید به آن توجه کرد، چراکه بر عملکرد پرده‌ها و میزان عمر‌شان تأثیر می‌گذارد. هرچه کیفیت یک پارچه بالا‌تر باشد، قطعا قیمت بالاتری نیز دارد. اگر فکر می‌کنید بودجه کافی برای خرید یک پرده خوب را ندارید و می‌خواهید با هزینه پایین‌تر، یک جنس معمولی‌تری را خریداری کنید، به این مسئله دقت نمایید که، پرده‌های ارزان قیمت، در زمان کوتاه‌تری دچار سائیدگی و پارگی می‌شوند و مجبورا باید به دفعات بیشتری نسبت به پرده‌های با کیفیت و گران‌تر، تعویض و هزینه کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چه عواملی برای انتخاب نوع پرده مهم است و بر قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

  • جنس

همانطور که گفتیم، جنس یک پرده بسیار در عملکرد و میزان ماندگار بودن پرده موثر است. در کنار این مورد به وزن آن نیز باید توجه کنید، چراکه اگر زیادی سنگین باشد، ممکن است خیلی خم شود و اگر خیلی سبک باشد، ایستایی خوبی نخواهد داشت.

 

  • رنگ

همچنین، به یاد داشته باشید که نور خورشید باعث می‌شود پارچه‌ها به مرور زمان نازک‌تر شوند. اگر نور خورشید مستقیما به اتاقتان برخورد می‌کند، بهتر است که از پرده‌های رنگ‌ روشن اجتناب کنید، چراکه زودتر از پارچه‌هایی با رنگ‌ تیره نازک می‌شوند.

 

راهنمای انتخاب انواع پرده اداری

 

  • ارتفاع

برای اندازه‌گیری محل نصب پرده، نیاز است بدانید که می‌خواهید پرده چقدر از پنجره بالا‌تر باشد. پانل‌هایی که بالاتر از پنجره به کمک گیره و هوکس به ریل آویزان می‌شوند، باعث می‌شوند ارتفاع اتاق بیشتر‌ به نظر آید.

 

  • نوع پرده مناسب با شرایط محیط

اگر محیط اداری شما پر سرو صدا‌ است و یا در مکان بسیار شلوغی قرار دارد بهتر است از پرده‌های عایق صدا استفاده کنید تا به واسطه آن حجم قابل‌ توجهی از آلودگی‌های صوتی را حذف کنید و محیط آرام‌تری برای کارکنان ایجاد نمایید. اگر محیط‌های اداری، دارای پنجره‌های دوجداره نمی‌باشند بهتر است از پرده‌های ضخیم‌تر به‌عنوان عایق حرارتی خوب استفاده کنید و میزان مصرف انرژی را به حداقل برسانید.

 

چه فاکتورهایی در رنگ پرده اداری اهمیت دارند؟

رنگ‌ها عناصری هستند که می‌توانند تاثیر قابل توجهی بر خلق و خوی ما داشته باشند و عملکرد، تمرکز و خلاقیت ما را افزایش دهند. به همین دلیل مهم است که از چه رنگی در محیط اداری خود استفاده می‌‌کنیم. به عنوان مثال: رنگ آبی آرامش بخش است، رنگ سبز حس طراوت و زندگی می‌دهد، رنگ زرد انرژی زیادی در خود دارد و رنگ سفید نیز آرامش بخش است و اضطراب و بی‌قراری را کم می‌کند. قبل از خرید، برای انتخاب رنگ مناسب محیط اداری خود، موارد زیر را به خاطر بسپارید.

 

چه فاکتورهایی در رنگ پرده اداری اهمیت دارند؟

 

متناسب با طراحی داخلی ساختمان

سعی کنید تعادلی بین زیبایی شناسی و نیازهای محیط اداری خود حفظ کنید. گاهی ممکن است که پارچه، طرح و رنگ خاصی در نظر شما زیبا جلوه کند اما به ‌هیچ‌وجه به دکوراسیون محیط کاری شما خوش ننشیند. در نتیجه محیط جذابی نخواهید داشت.

 

توجه به مقدار نور موجود در محیط

در محیط‌‌هایی که نور به طور مستقیم وارد فضای اتاق نمی‌شود و آنقدر شدید نیست، بهتر است از پرده‌هایی با رنگ‌هایی روشن استفاده کنید. اما اگر فضای اداری شما بسیار نور گیر است پرده‌های تیره‌تر مناسب می‌باشند. حتی می‌توانید دو لایه پرده آویزان کنید، یکی مات و یکی روشن، تا در زمان‎‌‌های مختلف از هر‌دوی آن‌ها استفاده کنید.

 

رنگ‌های شاد و جذاب

همانطور که گفتیم، هر رنگی با خود انرژی مخصوصی را دارد و بر حالات روحی ما اثر مثبت یا منفی می‌گذارد. بهتر است در این خصوص که هم بتوانید رنگ خوبی انتخاب کنید و هم به دکوراسیون محیط اداری آسیب نزنید، از یک متخصص رنگ یا دکوراسیون مشورت بگیرید.

 

پرده اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 

پرده اداری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

نصب پرده در دفتر کار بر اساس عملکرد و ویژگی‌های آن انجام می‌گیرد. پرده باید قابلیت کاربردی عالی‌ای برای کارمندان و کارکنان در دفتر ایجاد کند و برای حفظ حرفه‌ای بودن محیط، بهتر است از پرده‌های سبک کلاسیک استفاده شود. از دیگر ویژگی‌های پرده‌های اداری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق صوتی
  • قابلیت تنظیم نور
  • زیبا و متناسب با محیط
  • مقاوم و دوام آن بالا باشد.
  • شستشوی آسان داشته باشد.
  • عملکرد جداسازی و حفظ حریم خصوصی

مناسب‌ترین پارچه پرده‌ اداری

پارچه‌هایی از جنس ابریشم مصنوعی، پنبه و کتان، برخی از بهترین پارچه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان پرده‌ اداری و حتی منازل در نظر گرفت، چراکه نسبت به سایر پارچه‌های مناسب پرده، همچون ابریشم و مخمل، نگهداری آسانتری دارند. در این قسمت، ویژگی دو نوع از بهترین پارچه‌های مناسب پرده اداری را به شما معرفی می‌کنیم.

مناسب‌ترین پارچه پرده‌ اداری

 

پارچه ابریشم مصنوعی یا همان پلی استر

  • ضد الکتریسیته ساکن
  • ضد آب و قابل شستشو
  • مقاومت بالا در برابر رنگ‌پریدگی
  • مقاومت بالا در برابر چروک شدن

پارچه‌ بلک‌اوت

  • جذب صدا
  • کاهش گرما
  • رنگ‌های متنوع
  • جلوگیری از نفوذ نور

جمع‌بندی

پرده‌ها ابزاری هستند که با استفاده از آن می‌توانید از گرمای بیش‌از حد محیط اداری خود جلوگیری کنید، صرفه جویی در هزینه‌ها را بهبود ببخشید و در کنار تمام این مزایا با مواردی که در متن بالا به آن اشاره کردیم یک محیط اداری شیک و زیبا‌یی را نیز برای خود فراهم سازید. پیشنهاد ما این است، برای خرید پرده از پردکور ، بدون مراجعه حضوری و به‌صورت آنلاین اقدام کنید.

 

آدرس سایت: https://pardecore.com/

 

شماره تلفن:

09203030125

09121460960

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *