hambergermenu

رمز و رازهای باغداران حرفه ای گردو برای داشتن باغ میلیون دلاری چیست؟

نگهداری و رسیدگی به باغ گردو؛ به شما در داشتن باغی سالم و پرسود یاری میرساند. همواره باغداران حرفه ای به دنبال یافتن راهی برای افزایش باردهی درختان هستند. این کار در افزایش سودآوری آنها از باغ کمک میکند. در این مطلب قصد داریم تا به توصیه باغداران حرفه ای از باغ گردوی خود نگهداری کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

باغدار نمونه گردو

 

راهکارهایی که بیشترین سوددهی را برای باغ گردو به همراه دارد؟

باغ گردو یکی از سودآور ترین ارقام میوه است. این رقم به علت سازگاری پذیری بسیار عالی که با تمامی شهرهای کشور دارد. و همچنین محصولات گران قیمتی که دارد. یکی از بهترین انتخاب‌ها در هر باغی؛ حتی باغ‌هایی که کمتر درختی قادر به رشد و محصول دهی در آن میباشد؛ خواهد بود. باغداران حرفه ای درباره خرید نهال گردوی سازگار با باغ چه میگویند:

 

خرید نهال گردو ژنوتیپ :

بدون شک یکی از پربارترین؛ با کیفیت ترین؛ قدرتمندترین و بهترین ارقام نهال گردو؛ خرید نهال گردو ژنوتیپ برتر میباشد. اگرچه قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر اختلاف چندانی با سایر ارقام نهال گردو ندارد. اما با سن بلوغ پایین؛ باردهی حداکثری و باکیفیتی که دارد، به سرعت شما را به سوددهی بالا خواهد رساند.

 

از دلایل توصیه باغداران حرفه ای به خرید نهال گردو ژنوتیپ ؛ انجام اصلاحات تخصصی برروی نهال گردو در نهالستان میباشد. این درختان با پایه پیوندی یا بذری اصلاح شده هستند. از این رو نقاط مثبت در نهال توسط این تغییرات بهبود یافته است. به این ترتیب در بین سایر ارقام نهال گردو؛ بالاترین محصول دهی را به خود اختصاص داده اند.

 

بهترین ارقام نهال گردو پیوندی و اصلاح شده :

  • نهال گردو پالیز کانادایی
  • نهال گردو چندلر پیوندی
  • نهال گردو خوشه ای
  • نهال گردو ژنوتیپ 
  • نهال گردو اسرائیلی
  • نهال گردو فرنور پیوندی

شما میتوانید با مطالعه سایت پالیز از ویژگی هریک از این ارقام آگاهی یافته و با توجه به شرایط موجود در باغ خود؛ بهترین و سازگارترین نهال گردو را خریداری فرمایید.

 

خرید نهال گردو تضمینی

 

آماده سازی زمین :

همه باغداران میدانند؛ آماده سازی زمین به افزایش گیرایی و سرعت رشد و بلوغ درختان کمک شایانی مینماید. در این مرحله باید سنگ‌های سخت و موانع صعب العبور را از خاک جداسازی نموده تا مسیر برای رشد ریشه فراهم شود. بهتر است خاک باغ حداقل 1.5 متر عمق داشته باشد. زهکشی خاک به آبرسانی و اکسیژن رسانی به ریشه کمک میکند. نکته مهم در این مرحله انجام آزمایش خاک است. شما میتوانید به روش توصیه شده در سایت پالیز اقدام به نمونه برداری و آزمایش خاک باغ خود نمایید.

 

پس از پایان این مرحله چاله‌های کاشت را در اندازه 80 در 110 سانتی متر و در فواصل 6 تا 7 متر مربع در خاک ایجاد نمایید. البته فواصل کاشت استاندارد به نوع رقم؛ پایه؛ آب هوا؛ شیب زمین و طرح توجیهی وابسته است. خاک خارج نموده از چاله را نگهدارید. و انتهای چاله را کمی اسید هیومیک بریزید تا بستر کاشت نهال آماده سازی شود.

 

دریافت نتیجه این آزمایش راهنمای شما در نحوه آماده سازی، کوددهی و ترکیب خاک، انتخاب روش آبیاری و میزان آنها خواهد بود.

 

نحوه احداث باغ گردو توسط باغداران خبره :

آیا میدانید باغداران حرفه ای چگونه باغ گردوی خود را احداث میکنند؟ با به کار گیری ترفندهای باغداران حرفه ای باغ شما علاوه بر گیرایی بهتر و سازگاری بیشتر؛ محصول دهی بالاتر و همچنین عمر اقتصادی 2 برابر خواهد داشت.

 

باغداران حرفه ای مراحل آماده سازی زمین را یک فصل پیش از کاشت نهال گردو به انجام میرسانند. در زمان کاشت نهال گردو معمولا در اواخر فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان، نهال‌ها را از بسته بندی خارج نموده و ریشه و برگ‌ها را بررسی میکنیم. هیچگونه زردی؛ رنگ پریدگی و یا بیماری و آفت نباید در نهال مشاهده شود.

 

نهال با شاخه و برگ خیلی زیاد و یا خیلی کم برای کاشت در باغ مناسب نیست. همچنین ریشه نهال نیز باید کاملا سالم و یکدست و سفید باشد. توجه داشته باشید که نهال‌های ناسالم را هرگز در باغ نکارید.

 

پس از بررسی سلامت نهال؛ ریشه نهال را تا قسمت طوقه با محلول پرالیناژ آغشته کنید. این کار به افزایش گیرایی نهال و همچنین ضد عفونی آن کمک میکند.

 

محلول پرالیناژ: 2.5 کیلوگرم کود دامی الک شده+ 75 گرم قارچ کش کاپتان+ 5 کیلوگرم خاک رس الک شده+ 50 لیتر آب

سپس نهال را به ارامی در چاله قرار داده و اطراف آن را با خاک خارج شده پر کنید.

 

در این زمان حتما باید 3 مرتبه نهال را آبیاری عمیق نمایید. در هر مرحله 10 لیتر آب را به پای نهال بریزید. مرحله اول دقیقا پس از کاشت نهال و مرحله دوم پس از فرونشت آب انجام میشود. یک مرتبه نیز باید 6 روز بعد درخت را ابیاری کنید.

 

هرس و سربرداری در این مرحله لازم نیست. اما برای محافظت از نهال در برابر آفتاب سوختگی و یا سرمای شدید برروی پیوند تا بالای تنه را با ترکیب چسب و رنگ آغشته سازید. همچنین اگر در منطقه بادخیز قرار دارید؛ در کنار نهال‌ها یک قیم قرار داده و آن را با طناب به تنه نهال جوان ببندید.

 

نهالستان پالیز نهال

 

خرید نهال گردو از مراکز معتبر فروش نهال گردو در کشور

متاسفانه امروزه برخی از نهالستان‌های بدون مجوز؛ اقدام به فروش نهال‌های گردو بدون شناسنامه و یا شناسنامه غیر رسمی مینمایند. نهال‌های بدون مجوز اغلب به درستی اصلاح نشده اند و یا با رقم سفارش داده شده تطابق نخواهند داشت. برخی از این نهال‌ها حاوی بیماری و آفت هستند. که به سرعت تمامی باغ را درگیر نموده و این مورد خسارات زیادی را به محصول و باغ باغداران زیادی وارد ساخته است.

 

از این رو جهاد کشاورزی در خصوص عدم خرید نهال گردو از نهالستان‌های بدون مجوز به باغداران هشدار‌های جدی میدهد. در مقابل نهالستان‌های مجوز دار داری مجوز و تاییدیه رسمی از موسسه ثبت نهال و بذر و همچنین جهاد کشاورزی میباشند.

 

خرید نهال گردو شناسنامه دار از مراکز معتبر خرید نهال گردو دارای مزایای زیر میباشد :

  • کلیه نهال‌های گردو به همراه شناسنامه معتبر برای باغداران ارسال خواهند شد. در شناسنامه نهال نام پایه؛ تاریخ تولید و نام تولید کننده و… قرار دارد. از این رو در صورت وجود هرگونه اختلاف، درخواست باغداران محترم قابل پیگیری خواهد بود.
  • نهالستان پالیز کلیه نهال‌های خود را زیر نظر متخصصین و باغداران حرفه ای تولید و عرضه مینماید. و کلیه نهال‌ها دارای 2 سال گارانتی بی قید و شرط از سوی نهالستان پالیز خواهند بود.
  • کلیه نهال‌ها پیش از اصلاح بررسی شده و گواهی سلامت؛ گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه برای آنها صادر میشود.
  • شما میتوانید از مشاوره‌های رایگان نهالستان پالیز پیش و پس از خرید بهره مند شوید.
  • خدمات پشتیبانی از سوی نهالستان پالیز همه روزه به صورت تلفنی و آنلاین و حضوری در دسترس شما باغداران محترم قرار دارد.

 

برای کسب اطلاع از نحوه هرس نهال گردو؛ کوددهی نهال گردو؛ آبیاری نهال گردو به مقالات تخصصی ما در سایت پالیز به آدرس https://paliznahal.ir مراجعه فرمایید.

 

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

 

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

 

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *