hambergermenu

درخت توت را چگونه پرورش دهیم؟ ✔️ 【 کلیک کنید 】

درخت توت را چگونه پرورش دهیم؟ یکی از سوالاتی است که در ذهن علاقه مندان به گل و گیاه و کشاورزی شکل می گیرد.

 

راهنمای کامل و دقیقی با توضیحات در ادامه برای شما عزیزان تهیه کرده ایم.

 

درخت توت را چگونه پرورش دهیم؟

 

با بخش آموزش کشاورزی و نگهداری گل و گیاه از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

 

نهال توت با گذشت زمان نیاز آب کمتری خواهد داشت. در همان ابتدای کاشت و وقتی هنوز نهال جوان است باید حداقل یک بار در 7 روز آبیاری انجام گیرد. کاشت درخت توت؛ باید در مناطقی انجام شود که دارای بارندگی‌های زیادی باشد چون به‌ طور کلی می‌توان این گفت این محصول به آب زیادی نیاز دارد. در بسیاری از منابع آمده است که به‌‌طور سالیانه در منطقه کاشت توت باید حدود 500 تا 600 میلی لیتر باران ببارد.

 

قلمه زدن درخت توت

روش چوبی

روش سبز

در نمونه اول سرشاخه‌ هایی با قطری در حدود 3 سانتی‌ متر و طول 20 سانتی‌متر را در فصل بهار که هوا مناسب است در خاک می‌کارند. قلمه تا رسیدن فصل بهار و دمای مناسب هوا باید در محیط‌هایی با هوای شبیه‌سازی شده همانند سردخانه‌ها نگهداری شوند.

 

در روش قلمه‌ زنی سبز نیز شاخه‌ هایی را جدا می‌ کنند که دارای جوانه باشند. تعداد جوانه‌ ها باید در این شاخه‌ها نسبتاً زیاد باشد. تنها دو برگ انتهایی از شاخه جدا نمی‌شوند و بقیه برگ‌ها در فصل بهار مجدداً در زمین کاشته خواهند شد.

 

نحوه‌ی کودهی درخت توت و بهترین کود‌های شیمیایی و حیوانی

کوددهی زمین قبل از کاشت درخت توت؛ می‌تواند به رشد بهتر و محصول با کیفیت‌تر این نهال بسیار کمک کند. کود ازته و کود فسفر از مناسب‌ترین انواع کودها هستند که می‌توانند درختان توت را پربارتر کنند. البته نکته خیلی مهم در مورد کوددهی خاک‌ها چه برای رشد درختان توت و چه هر نهال دیگر، این است که مقدار کود و زمان کوددهی حتماً طبق اصول انجام شود. کودها باید متناسب با خاک کاشت هر نهال باشند. PH حدود 7 برای خاک کاشت نهال توت، می‌تواند مناسب باشد.

 

شایع‌ترین بیماری و آفات درخت توت

از شایع‌ ترین آفات نهال های توت انواع شته‌ ها، شپش‌ ها، پشه توت و انواع کنه‌ها هستندو البته ناگفته نماند که عوامل ویروسی و باکتریایی نیز همچنین ممکن است باعث ایجاد بیماری در درختان توت شوند. استفاده از روش‌های بیولوژیکی در مقابله با انواع ویروس‌ها و آفات، همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، بهترین روش ممکن است.

 

چگونگی هرس درخت توت

بهترین زمان هرس برای درخت توت در زمان فصل زمستان که شاخ و برگ‌های آن کمتر است، ‌است. در هرس کردن انواع شاخه‌های زیادی و اشغال‌ کننده فضا و همچنین شاخ و برگ‌هایی که آلوده به انواع آفات هستند حذف شده و یا سوزانده می‌شوند تا برای رشد دیگر شاخه‌ها محدودیتی ایجاد نکنند. در کاشت نهال توت، هرس کاری از اهمیت بالایی برخوردار است زیراکه باعث رشد بیش‌تر محصول می‌شود.

 

 

فواید نگهدای گل و گیاه

در ادامه فواید نگهداری گل و گیاه را با توضیح چند مورد نوشته ایم.

 

کیفیت خواب را بهبود می‌دهند

از فواید نگه داری گل و گیاه در منزل این اسـت کـه عده ای از گیاهان آپارتمانی، در طول شب اکسیژن آزاد می کنند.

 

قرار دادن این گیاه در محیط اتاق خواب می تواند کیفیت خواب شـما را التیام ببخشد و آرامش ذهنی شـما را افزایش دهد.

 

دود سیگار را خنثی می‌کنند

سیگار حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی اسـت کـه هنگام روشن بودن بـه هوا پخش میشود.

 

مـا می دانیم کـه سیگاری‌های دست دوم «کسانی کـه سیگار نمی کشند اما در دسترس دود سیگار قراردارند» بیش‌تر در دسترس خطر ابتلا بـه عده ای از بیماری‌ها مانند اختلال تنفسی و سرطان قراردارند.

 

گیاهان باعث می شود دود سیگار خنثی شود.

 

 

خلاقیت را افزایش می‌دهند

از فواید نگه‌داری گل و گیاه در منزل این اسـت کـه طبق یک مطالعه، وجود گیاهان در محیط‌های بسته میتواند عملکرد مغز را در ارائه‌ی ایده‌ها و التیام خلاقیت افزایش دهد.

 

رنگ‌های مختلف گیاهان داخل محیط کار سبب می شود کـه کارگران احساس خوشبینی داشته باشند و این امر برای افزایش بهره‌وری آن‌ها عالی اسـت.

 

سلامت روانی فرد را بهبود می‌دهد

از فواید نگه داری گل و گیاه در منزل این اسـت کـه مراقبت از گل و گیاه نیز مانند مراقبت از حیوانات با از بین بردن احساس تنهایی و افسردگی میتواند سلامت روانی مـا را التیام بدهد.

 

این فعالیت ممکن سبب شادی شـما شود و همچنین به شما در زندگی هدف بدهد.

 

به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی عمل می‌کنند

اگر شما در یک منطقه‌ی خشک زندگی می‌کنید، به جای خرید یک دستگاه مرطوب‌کننده‌ی الکتریکی، بهتر است یک یا دو گیاه خانگی خریداری کنید.

 

این گیاهان می‌توانند به افزایش رطوبت هوا کمک کنند، زیرا نه تنها اکسیژن آزاد می‌کنند، بلکه به میزان رطوبت هوا نیز اضافه می‌کنند.

 

سر و صدای آزاردهنده را کاهش می‌دهند

شاید شما تا به حال نمی‌دانستید که گیاه نه تنها توانایی جذب دی‌اکسید‌کربن را دارد، بلکه می‌تواند سر و صدا را نیز جذب کند.

 

بله، گیاهان آپارتمانی می‌توانند اتاق شما را آرام‌تر کنند و به شما کمک کند تا بهتر یاد بگیرید و بهتر کار کنید.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *