hambergermenu

جایگاه شهر یاسوج در تولید میوه در ایران

شما در سری مقالات سایت برتر نهال می‌توانید با تولیدات سردرختی شهرهای مختلف کشور ایران و همچنین نحوه احداث باغات آن‌ها با به شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهرهایشان و پرفروش‌ترین میوه استانها آشنا شوید، در این مقالات سعی کردیم اطلاعات دقیق و علمی گیاه پزشکی در مورد معنی خرید نهال میوه در یاسوج و کاشت نهال میوه در شهرستان‌ها توضیحات کامل به شما ارائه دهیم.

 

در این مطلب نیز می‌خواهیم در مورد جایگاه شهر یاسوج در تولید انواع میوه در کشور ایران مطالبی را بیان کنیم تا ذهنیت منفی بیشتر افراد نسبت به احداث باغ میوه در شهر یاسوج دارند را کمرنگ کنیم، از نظر عوام عمومی احداث مزرعه در شهر یاسوج چندان سوددهی نداشته ولی شما با کمی بررسی آمارها و سرچ مطالب مورد کاشت میوه و فروش آن در شهر یاسوج خواهید فهمید که احداث باغ تجاری میوه و فروش آن در شهر یاسوج پرفروش است.

 

جایگاه شهر یاسوج در تولید میوه در ایران

 

همچنین تحقیقات نشان می‌دهد در چند ساله گذشته بیشتر باغداران اقدام به اصلاح و بازسازی باغ‌های خود کردند با خرید نهال میوه اصلاح شده و و پیوندی توانستند میوه‌هایی را تولید کنند که بیشتر خریداران در همان سر مزرعه از کشاورزان را خریداری می‌کنند.

 

حتی کیفیت میوه‌ها بگونه افزایش پیدا کرده که بیشتر کشاورزان مستقیماً میوه‌های درجه سه و درجه دو با بساط کردن در بازارهای معروفشان به قیمت میوه درجه یک به راحتی فروخته و به وسیله آن سود بسیار زیادی به دست می‌آورند، با این وجود افرادی که به دنبال احداث باغ تجاری جهت سوددهی بالا هستند اگر بتوانند راه‌های صادرات میوه‌های تولید شده را پیدا کنند، این سوددهی و درآمد به حدود ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

 

شرایط کشاورزان در باغداری یاسوج

معمولاً از بازار میوه شهر یاسوج به عنوان یک مافیای ژنده پوش یاد می‌کنند چون تمامی محصولات تولید شده توسط کشاورزان زحمتکش این شهر به راحتی فروخته و این نشانگر پتانسیل بالایی شهر یاسوج برای احداث باغات متنوع کشاورزی است، متاسفانه کشاورزان این شهر با شرایط بسیار سختی مواجه هستند که دولت موظف به دخالت در این زمینه بوده تا مشکلاتشان را برطرف کند.

 

البته در چند سال گذشته پیشرفت دانش نوین ارتباطات و عصر اینترنتی  باعث شده میزان آگاهی کشاورزان شهر یاسوج افزایش پیدا کرده و آنها با شناخت نهالستان‌های معتبر و آشنا شدن با نهال‌های پیوندی و اصلاحی تا حدودی مشکلات خود را برطرف کنند.

 

اصلاح و بازسازی باغ‌های قدیمی و سنتی تبدیل درختان کهنسال ازلی و بی کیفیت به نهال‌های جوان اصلاح شده و پیوندی باعث شده هزینه‌های مربوط به نگهداری و مراقبت از باغات را کاهش دهد، در عوضِ درآمد سالانه کشاورزان افزایش دادند، همین موضوع از ورشکستگی کشاورزان در دهه‌های گذشته جلوگیری کرده است.

 

اقلیم شهر یاسوج برای باغداری

اگر بخواهیم در مورد اقلیم شهر یاسوج برای باغداری اطلاعات به شما عرضه کنیم باید بگوییم شهر یاسوج بهشت شهرهای ایران برای کشاورزی محسوب می‌شود، آب و هوای این شهر به گونه‌ای است که با تمامی نهال میوه‌ها سازگاری داشته و باغداران عزیز با کمی دقت در این زمینه می‌توانند، پربار‌ترین و پرسودترین باغ نهال در یاسوج را احداث از سود آن نهایت استفاده را ببرند.

 

سرمایه گذاران عزیزی که به دنبال یک منطقه بکر با پتانسیل بسیار بالا و شرایط ایده آل جهت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی هستند، حتماً شرایط شهر یاسوج و زمین‌های بکر آن را برای کشاورزی مورد بررسی قرار دهند، مطمئناً به احداث باغات اقتصادی و مدرن گردو بادام و دیگر میوه‌ها در شهر یاسوج یکی فکر کاملا اقتصادی با سودآوری ۱۰۰ درصد خواهد بود.

 

باید بگوییم اقلیم مدیترانه این شهر هر که جز نواحی کوهستانی محسوب می‌شود باعث شده تا شهر یاسوج تابستان‌های معتدل داشته و برای رشد و نمو گیاهی مناسب باشد از طرف دیگر زمستان‌های سرد و پربارش، وجود برف‌ها در ارتفاعات ذخایر آبی شهر یاسوج را تامین کرده و هیچ کشاورزی از نظر آبیاری باغات خود در مضیقه نیستند.

 

سفره‌های زیرزمینی، چشمه‌ی آب سالم، آبشارهای سرازیر شده از کوهستان باعث شده تا کشاورزان این شهر به راحتی باغات خود را آبیاری کرده و هر نوع نهال میوه که نیاز آبی زیادی دارند را به راحتی کشت کند، شیب دار بودن زمین‌های مناطق شمالی باعث آفتابگیر بودن آنها شده و همچنین فاصله کاشت نهال‌ها را کاهش داده از این رو میزان درخت میوه کاشته شده در هر هکتار افزایش پیدا می‌کند، بطوریکه در شهر یاسوج میزان تولید میوه در هر همتار ۳۰ درصد بیشتر از شهرهای دیگر است.

 

اقلیم شهر یاسوج برای باغداری

 

آشنایی با انواع نهال میوه پر فروش در شهر یاسوج

شما می‌توانید در شهر یاسوج انواع نهال میوه در نهالستان یاسوج که پرفروش است را شناسایی کرده و نسبت به احداث با قرآن مواد لازم را بگیرید شرایط کوهستانی مناطق وجود مناطق معتدل پیشنهاد اول برای کشاورزان احداث باغات گردو است.

 

گردونهال اصلاح شده و ژنوتیپ گردو امروزه با هر منطقه‌ای سازگار است، شما می‌توانید به صورت اینترنتی و غیر حضوری این نهال را از بزرگترین سایت‌های نهالستان معتبر و شناخته شده مانند برتر نهال تهیه کرده با کاشت نهال به یک درآمد سالانه مناسب تا صد سال به طور مداوم و متناوب برسید، ارقام نهال گردو سازگار با شهر یاسوج عبارتند از:

  •  نهال ژنوتیپ پاییز 
  • نهال پیوندی چندلر 
  • پیوندی نهال فرنور
  • نهال گردو پیوندی فرانکت

 

آلو سانان: همانطور که اشاره کردیم کشاورزان شهر یاسوج در مورد کاشت و آبیاری انواع نهال میوه در یاسوج دچار مضیقه نیستند و می‌توانند انواع آلو سانان را به راحتی کاشت کرده و از آنها نهایت استفاده را ببرند، از مهم‌ترین نهال‌های آلوسانان می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

  • هلو زعفرانی
  • هلو انجیری
  • زردآلو عسگرآبادی
  • زردآلو شکرپاره 
  • زردآلو سلطنتی
  •  شلیل شبرنگ
  • شلیل رفعتی

 

منابع مهم درباره تولید نهال در نهالستان یاسوج : afrimash.com

 

نهال بادام: البته بادام و دیگر خشکبار‌ها یکی از تولیدات اصلی کشور ایران می‌باشد که با صادرات آنها ایران توانسته است که جایگاه ویژه‌ای در جهان پیدا کنند. توصیه می‌شود که کشاورزان و سرمایه گذاران شهر یاسوج نسبت به خرید نهال پیوندی بررسی‌های لازم انجام دهند، از ارقام نهال‌های بادام به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

 

  • نهال بادام تونو 
  • نهال بادام آذر خوشه‌ای
  • نهال بادام سنگی نهال
  •  بادام مامایی

 

آشنایی با انواع نهال میوه پر فروش در شهر یاسوج

 

البته مهم‌ترین باغات شهر یاسوج را نباید فراموش کنیم که بازدهی بسیار مناسبی از خود نشان داده‌اند مانند کاشت سیب، انگور، به و گیلاس همچنین قیمت نهال میوه در یاسوج که مناسب باشد.

 

کلام آخر

مطمئناً احداث  باغات میوه نیازمند خرید نهال میوه از نهالستان معتبر برتر نهال (https://bartarnahal.ir ) و شناخته شده است، کشاورزان شهر یاسوج ابتدا باید بزرگترین نهالستان یاسوج را شناخته و سپس نسبت به خرید نهال گردو و دیگر میوه‌ها مراحل لازم را انجام بدهند، شدیدا توصیه می‌شود در مرحله اول نهال میوه خود را از وزارت جهاد کشاورزی تهیه کنید.

 

اگر این امکان نبود شما می‌توانید از نهالستان‌هایی که نماینده آنها است و مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی کسب کرده‌اند با خیال راحت نهال شناسه دار و مجوز را تهیه کنید، به هنگام خرید نهال میوه توجه داشته باشید تا به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت باشد.

 

از خرید نهال‌های متفرقه از نهالستان‌های متفرقه حدا بپرهیزید چون نهالستان‌های مجوزدار مسئول بوده در حین خرید نهال در یاسوج مشکلی برای شما پیش بیاید بلافاصله مشکل را برطرف کند، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید ارقام نهال میوه در یاسوج و احداث باغ بصورت تضمینی و حرفه‌ای با استفاده از درگاه‌های زیر با ما در ارتباط باشید، تا علاوه بر مشاوره از آخرین قیمت نهال در یاسوج مطلع شوید.

 

تماس با برتر نهال:

09141832393

09144501003

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *