hambergermenu

مشهد کوچک را بهتر بشناسید

مشهد اردهال، اگر هم خیلی به گوش آشنا نبود قالیشویانش آن را جهانی کردند.

ثبت میراث معنوی قالیشویی در یونسکو حالا نشانی خانه مادری الهام چرخنده را به دنیا داده است، اما این روستای کوچک در حاشیه کاشان جذابیت دیگری هم دارد و آن هم مقبره سهراب سپهری در یکی از صحن های آن است.

همه اینها به کنار، فقط هشت کیلومتر پایین تر از این منطقه نیاسر قرار دارد؛ شهری که همیشه بوی بهار می دهد.

دیدن آبشار و البته چهارطاقی سالمش را به شما پیشنهاد میکنیم در این منطقه روستاهای دیگری نیز هست، «برزک» که عطر گل های محمدی اش از همان آستانه ورود دلیری می کند یا روستای «مرق» که ییلاق قاجاری ها بوده و عارف بزرگ و نامی قرن هفتم یعنی بابا افضل در آنجا مدفون است.

یا حتی روستای کمال الملک که تنها ۲۰ کیلومتر با مشهد اردهال فاصله دارد و محل تولد نقاش معروف ایرانی است، هر چند نشانی از این نقاش معروف در این روستا دیده نمی شود به جز خانه ای که محل تولد این نقاش بوده و حالا درمانگاه روستاست و البته معماری آن به شکلی است که خود می تواند جاذبه ای مهم برای این روستا باشد.

یکی از ویژگیهای روستاهای اطراف کاشان این است که فصل خاصی ندارد، به این مفهوم که همان اقلیم چهارفصل را می توان در روستاهای اطراف این شهر دید؛ هرچند این ویژگی مختص کاشان نیست و بسیاری از نقاط و شهرهای ایران این خصیصه را دارند.

بنابراین اگر قصد روستاگردی دارید و مقصدتان کاشان است و روستاهای اطرافش، خیلی در قید و بند آب و هوا | نباشید چرا که در چله تابستان کاشان روستایی در اطرافش است که دمای هوایش در روزها به زحمت به ۲۰ درجه می رسد و شب هایش ۸-۷درجه است.

از طرف دیگر در سوز و سرمای زمستان هم روستاهایی در اطراف این شهر قرار گرفته که در سردترین حالت دمایشان به 10 درجه می رسد.

 

مطالب پیشنهادی گردشگری

عکس شهر رمعکس فلورانسعکس سیدنی استرالیا
عکس ونیزعکس ونکوور کاناداعکس شهر سن سباستین
عکس سویل اسپانیاعکس ریو دو ژانیرو برزیلعکس مونیخ آلمان
عکس پاریسعکس لندنعکس تفلیس گرجستان
عکس استانبول ترکیهعکس شهر میلان ایتالیاعکس پکن چین

 

منبع :مجله چمدان

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی