hambergermenu

طراحی دکوراسیون مغازه؛ ۵ ایده خاص برای فروش بیشتر

طراحی دکوراسیون مغازه 5 ایده خاص برای فروش بیشتر

اگرچه محصولات هر مغازه ای با دیگری متفاوت است، اما همه مغازه ها هدفی یکسان دارند: جذب مشتری و تحت تاثیر قرار دادن آنها برای جدا کردن پول نقد شان. اگر به عنوان صاحب مغازه همه چیز را امتحان کرده اید؛ از پخش موسیقی گرفته تا پر کردن فروشگاه با رایحه های جذاب، وقت آن رسیده تحولی شگفت انگیز و وسوسه انگیزی ایجاد کنید. با طراحی دکوراسیون مغازه جلوه دیگری از محصولات خود را به نمایش می گذارید و در نهایت، رضایت مخاطبین و کارایی عملیاتی محیط را افزایش می‌دهید. همچنین روی ارتقاء درآمد تاثیرگذار است.

 

طراحان داخلی با دانش و تخصص فضایی بدون چالش برای مشاهده محصولات ایجاد می کنند و با خلق زیبایی ها و طراحی دکوراسیون مغازه به سبک شیک و مدرن باعث جلب مشتری می شوند. در دنیا امروز، اجرای دکوراسیون فراتر از چیزی که تصور می کنید اهمیت پیدا کرده و رهگذران قبل از هر کاری به دنبال جذابیت خاصی هستند که این نتیجه برسند: آیا ارزشش را دارد به داخل مغازه نگاهی بیندازند یا خیر؟

 

آیا طراحی دکوراسیون باعث فروش بیشتر می شود؟

امروزه مشتریان به ظاهر مغازه بسیار اهمیت می دهد و نوع دکوراسیون تاثیر فوق العاده روی افزایش مشتریان و تعداد بازدیدکنندگان در طول روز دارد. هنگامی که دکوراسیون داخلی مغازه احساس آرامش را در زمان خرید برای مشتریان ایجاد می کند آن ها راحت تر می توانند محصولات را بررسی کنند و با توجه به نیازشان خرید خود را انجام دهند.

 

طراحی ویترین نیز توجه بسیاری از افراد را به فروشگاه جلب می‌کند و همین موضوع موجب افزایش درآمد می شود. هرچه زیبایی ویترین بیشتر و طراحی خاص آن جلوه متفاوتی داشته باشد تعداد افراد بیشتری در طول روز به داخل مغازه راه می یابند.

 

برای مثال، نصب آجر نسوز روی دیوارها و حتی ویترین به حس طبیعی بودن را منتقل می کند و مانع یکنواخت و بی روح بودن دکوراسیون می شود. قیمت آجر نسوز برای اجرای دکوراسیون داخی مغازه نیز به کیفیت و متراژ دیوار بستگی دارد که هر چه طرح آن خاص تر باشد، قطعا قیمت اجرای این ایده بیشتر خواهد شد.

 

علاوه براین، دکوراسیون داخلی باید به گونه ای طراحی شود که محصولات کاملا در دسترس مخاطبان قرار گیرند و آنها بتوانند ارتباط نزدیکی با محصولات برقرار کنند.

 

ایده های کاربردی برای طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه

طراحی دکوراسیون مغازه پل ارتباطی میان فروشگاه و مخاطبین است و به ایجاد حس اطمینان مشتری بسیار کمک می کند. دکوراسیون شامل قسمت های مختلفی مانند قفسه‌بندی، نورپردازی، چیدمان، نوع کفپوش، کاغذ دیواری، ویترین و … است که نورپردازی مدرن روی جلوه بیشتر محصولات تأثیر زیادی می‌گذارد و باعث زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی می شود. همچنین خرید آجر دکوراتیو و اجرای آن از دیگر ایده های کاربردی و محبوب طراحی دیوارهای مغازه است که نمای طبیعی به محیط می بخشد.

 

در اولین مرحله، باید به ابعاد، نوع فعالیت، محصولات و موقعیت مکانی توجه ویژه داشته باشید و با توجه به آنها ایده ها و المان های مختلف را انتخاب کنید. همچنین در انتخاب رنگ ها روی رده سنی مخاطبین تمرکز داشته باشید و جنسیت مشتریان روی انتخاب طرح نهایی تاثیر گذار است. در این قسمت با چند ایده خاص و جذاب در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه آشنا می شوید که از آنها برای اجرای ویترین و قفسه بندی محصولات خود می توانید استفاده کنید:

 

1- چیدمان و نظم دهی محصولات

 

آیا طراحی دکوراسیون باعث فروش بیشتر می شود؟

 

در کنار این که روی انتخاب محصولات تمرکز می کنید و محصولاتی ارائه می دهید که مشتریان از آنها لذت می برند باید برای دسترسی آسان آنها نیز برنامه ریزی داشته باشید.

 

اطمینان از دسترسی راحت مشتریان به محصولات بسیار با ارزش است، در حالی که داشتن راهروهای نامنظم احساس غرق شدن، تنگی و نارضایتی را در دل مشتری ایجاد می‌کند. طراحان داخلی می‌توانند با کمک قفسه بندی و قرار دادن میز حداکثر راحتی را به مشتریان ارائه دهند. همچنین ایجاد فضای امن و گسترده بدون هیچ فشاری برای ورودی مغازه در اولویت اول قرار دارد.

 

2- نور پردازی

اگرچه نورپردازی در طراحی فروشگاه های کوچک چندان اهمیتی ندارد، اما به برجسته کردن محصولات و جلب مشتریان بسیار کمک می کند. ارائه بهترین نورپردازی حس آرامش را منتقل می کند و موجب از بین رفتن برخی زوایای تاریک مغازه یا فروشگاه می شود.

 

نور طبیعی نیز یکی از بهترین راهکارهای برای به نمایش گذاشتن محصولات است، اما در صورت محدود بودن آن باید از نورهای مصنوعی برای تشدید آن استفاده کرد. با کارگذاری بهترین نورها توهم درخشندگی و وضوح بیشتر محصولات را در دل مخاطبین ایجاد می کنید و آن ها تجربه خوبی از فروشگاه را به ذهن شان می سپارند.

 

3- نمایش جذاب و گیرا

نحوه چیدمان قفسه ها و نمایشگرهای محصولات تاثیر قابل توجهی روی جلب مشتریان دارد و مسیر مشخصی را برای وارد شدن آن ها به داخل فروشگاه ایجاد می کند. با این حال، هیچ روش یکسانی برای چیدمان مغازه ها وجود ندارد و بسیاری از کسب و کارها مطابق با سلیقه، نوع محصولات و متراژ محیط این کار را انجام می دهند.

 

برای مثال، طرح بندی خاص مشتریان را مجبور می کنند تنها از مسیری که شما از قبل تعیین کرده اید به محصولات دسترسی داشته باشند. این استراتژی قفسه بندی و نحوه چیدمان مشتریان را به خریدهای فوری تشویق می کند و هنگامی که روی گذر کردن مشتریان کنترل کامل دارید می توانید آن ها را به سمت خرید برخی کالاها هدایت کنید.

 

یکی دیگر از پیشنهادهای رایج برای چیدمان، استفاده از نمایشگرهای مستقیم است. ایجاد راهروهای مختلف در وسط فروشگاه و ایجاد فضای نمایشی کالا در مجاورت یکدیگر، دسترسی راحت را برای مشتریان به حداکثر می رساند.

 

4- ناحیه امن و بدون شلوغی تسویه حساب

خیلی ها تصور می کنند که منطقه پرداخت فروشگاه یا مغازه چندان اهمیتی ندارد، زیرا مشتریان از قبل کالاهایی را برای خرید انتخاب کردند و در صف قرار دادند. با این حال، اگر مشتری تجربه خوبی از پرداخت خود نداشته باشد از دست دادن مشتریان بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

 

از شلوغی بیش از حد فضای پرداخت بپرهیزید و شلوغی را به حداقل برسانید. فضایی ایجاد کنید که مشتری به راحتی در آن قرار گیرد و در کمترین زمان خرید خود را به پایان برساند.

 

5- سبک دکوراسیون

 

ایده های کاربردی برای طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه

 

زمانی که روی عملکرد طراحی دکوراسیون مغازه تمرکز دارید ممکن است انتخاب سبک را فراموش کنید. با انتخاب برخی ویژگی های خاص و اضافه کردن آن به دکوراسیون می توانید فروشگاه خود را همانند برندی معتبر مطرح کنید و تصویر فروشگاه را در ذهن مخاطب بخشید. همچنین داشتن طراحی خاص تجربه خرید به یادماندنی‌تری را ارائه می دهد.

 

برای مثال، امروزه فروشگاه های زیادی هستند که روی استفاده از متریال های طبیعی مانند انواع گیاهان، کفپوش چوبی، آجر نما و رنگ های سبز و طبیعی تمرکز دارند که به حس آرامش مخاطبین بسیار کمک می کند. برخی فروشگاه های لوکس نیز برای ارتقاء سطح فروشگاهشان با به کار بردن متریال های گرانقیمت و فلزات با ارزش جلب توجه زیادی ایجاد می کنند.

 

به طور کلی، سبک دکوراسیون را در کل فروشگاه ثابت نگه دارید و این موضوع باعث می شود مشتریان تجربه خرید را به خاطر بسپارند و از شما به عنوان فروشگاهی جذاب و خاص یاد کنند.

 

نتیجه گیری

طراحی دکوراسیون مغازه یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای صاحبان است که با ایجاد دکورهای شیک و دیزاین های خیره کننده می توانند باعث افزایش بازدهی و خرید موفق مشتریان شوند. پرداخت هزینه برای این کار قطعا ارزشمند است و کاربرد و اثربخشی آن در آینده با شروع کسب و کار مشاهده می شود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *