hambergermenu

معرفی جامع جدیدترین انواع دکوراسیون داخلی منزل

 

معرفی جامع جدیدترین انواع دکوراسیون داخلی منزل

 

طراحان در دیزاین انواع دکوراسیون داخلی منزل از سبک های متنوعی مانند کلاسیک، مدرن و انتقالی استفاده می کنند. البته نحوه دکور فضاهای مختلف، به این موارد محدود نمی شود. در هر کدام از این سبک ها، از اکسسوری های خاصی استفاده می شود، که اغلب از جنس چوب هستند. با وجود تجهیزات پیشرفته و کارآمد برای برش و تولید لوازم منزل گوناگون، دیگر محدودیتی برای پیاده سازی طرح های مختلف در دکوراسیون منزل وجود ندارد. دستگاه برش لیزر با استفاده از اجزا مختلفی هم چون تیوب لیزر و …، در این فرایند به طراحان دکوراسیون داخلی کمک شایانی کرده و دست آن ها را برای دیزاین های خلاقانه باز گذاشته است.

 

آشنایی با 8 سبک دکوراسیون داخلی جذاب

پیاده سازی انواع دکوراسیون داخلی کاری پیچیده و حرفه ای است و باید آن را بر عهده افراد ماهر و کاربلد در این زمینه بسپارید. اما باید قبل از مراجعه به دیزاینر، درباره انواع چیدمان و تفاوت شان با هم اطلاعاتی به دست آورید. در ادامه انواع دکوراسیون های داخلی را معرفی کرده و توضیح می دهیم:

 

دکوراسیون داخلی کلاسیک

در سبک کلاسیک، ظاهر همه وسایل سنتی و مجلل است و طراح برای پر کردن محیط از لوازم ضروری و غیرضروری در کنار هم استفاده می کند. برای طراحی این نوع چیدمان، خطوط منحنی کاربرد دارند و طراح از المان های کلاسیک مختلف مثل پارچه های ابریشمی یا مخملی گلدوزی شده برای زیبایی بیشتر محیط بهره می برد.

 

دکوراسیون داخلی سبک مدرن

 

دکوراسیون داخلی سبک مدرن

 

یکی از جذاب ترین مدل های دکوراسیون داخلی، سبک مدرن است که بیشتر از هر چه برای استفاده بهینه از فضا کاربرد دارد. در این سبک از طراحی، از خطوط صاف و مشخص برای تزئین دکور استفاده می شود. در واقع طراح سعی می کند با کم کردن رنگ ها و به کاربردن خطوط صاف، زیبایی محیط داخلی ساختمان را بیشتر کند.

 

در سبک مدرن، هر نوع وسیله اضافه و بدون کاربرد از محیط حذف شده و فقط لوازمی که ضروری هستند در آن جا چیده می شوند. در واقع طراح از بخش های مختلف خانه به درستی استفاده کرده و فضای آن را با وسایل اضافه اشغال نمی کند.

 

در سبک دکوراسیون مدرن و جدید از طرح های شلوغ که اختلاف زیادی با هم دارند، استفاده نمی شود. طراح در این سبک تقارن به وجود نیاورده و از رنگ های اصلی به عنوان زمینه طرح چیدمان استفاده می کند. مبلمان و وسایل مناسب برای سبک چیدمان مدرن شکل و ظاهری ساده دارند و از طرح های شلوغ برای آن ها استفاده نمی شود.

 

سبک دکوراسیون داخلی امروزی

یکی دیگر از انواع سبک دکوراسیون داخلی منزل که بیشتر افراد آن را با چیدمان مدرن اشتباه می گرند، سبک امروزی بوده که نمایی زیبا به محیط داخلی ساختمان می بخشد. یکی از اصلی ترین تفاوت های این شیوه طراحی با سبک مدرن، استفاده از خطوط نرم و منحنی به جای خطوط شکسته و شکل های هندسی است.

 

در دکوراسیون امروزی طراح اجازه استفاده از رنگ های زیادی ندارد! در واقع او فقط می تواند از رنگ خنثی مثل کرم، قهوه ای یا سفید به صورت برجسته استفاده کند. برای ایجاد تنوع رنگی نیز او امکان استفاده از طیف های مختلف یک رنگ را دارد تا بتواند در قسمت های مختلف خانه مثل سقف یا دیوار، سایه به وجود آورد.

 

طراحان داخلی در این سبک از طراحی به وجود شیشه ها و نور زیاد در محیط توجه دارند. آن ها همچنین وسایلی با بافت طبیعی را در محیط می چینند تا دکوراسیون امروزی تر بشود.

 

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

 

دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال

 

سبک میمنال به ساده بودن تاکید دارد و طراح در دکوراسیون داخلی سعی می کند تا همه چیز را ساده طراحی کند. چیدمان مینیمال به کسانی پیشنهاد می شود که به زرق و برق و تجملاتی بودن محیط علاقه ندارند و تاکیدشان بیشتر روی سادگی است.

 

خط قرمزهای طراحان دکوراسیون داخلی در این سبک استفاده از طرح های شلوغ و رنگ های پررنگ و متنوع است. خطوط منحنی یا عجیب و قرمز در سبک مینیمال وجود ندارد و همه خطوط به صورت صاف طراحی می شوند. در این روش طراح همه چیزهای غیر مهم را حذف می کند و فقط لوازم و وسایل ضروری را در محیط می چیند.

 

سبک دکوراسیون داخلی انتقالی

سبک انتقالی هم یکی از انواع دکوراسیون داخلی منزل پرطرفدار است. در واقع سبک انتقالی، تلفیقی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک بوده که به زیبایی هر چه بیشتر فضا اضافه می کند.

 

جنس اغلب لوازم داخل خانه در این سبک از طراحی استیل، چوب، شیشه، فلز یا پارچه است. طراح برای سبک انتقالی از لوازم جانبی خیلی کمی در طراحی استفاده می کند و به جای استفاده از رنگ های مختلف، رنگ های خنثی را ترجیح می دهد.

 

سبک دکوراسیون میانه قرن

اگر به چیدمان داخلی منزل با ظاهری یکدست و یکپارچه علاقه دارید، پیشنهاد ما به شما سبک میانه قرن است. طراح در این سبک با الهام از خانه های دهه 1950 تا 1960 میلادی، از خطوط مینیمال و منحنی های زیبایی در طراحی استفاده می کند.

 

طراح برای دکوراسیون میانه قرن متریال مختلفی را به کار می برد، مثلا چوب را در کنار عناصری مثل آلومینیوم یا شیشه استفاده می کند. او در رنگ بندی دکوراسیون نیز طیف انواع رنگ های قهوه ای و سفید را در نظر می گیرد تا محیط هارمونی خوبی پیدا کرده و نوستالژیک شود.

 

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

سبک دکوراسیون صنعتی یکی از سبک های خاص است که در سال 1990 در آمریکای شمالی محبوبیت زیادی داشت. در آن زمان با تبدیل کارخانه ها به خانه های مسکونی، این سبک رواج پیدا کرد و کم کم جهانی شد.

 

چیدمان صنعتی بیشتر برای کسانی که به دکوراسیون های خاص علاقه دارند، پیشنهاد می شود. طراح در این روش از فضای انبارها یا کارگاه های قدیمی الهام می گیرید و محیط داخلی ساختمان را شبیه به آن ها طراحی می کند.

 

در روش صنعتی، دیوارها از جنس بلوک و آجر هستند و هیچ المان دیگری مثل گچ یا کاغذ دیواری روی آن ها استفاده نمی شود. همچنین لوله های مختلف گاز، آب و … پوشیده نخواهند شد تا محیط را صنعتی تر کنند. جالب است بدانید که حتی وسایل در روش صنعتی رنگ نمی شوند و حالت طبیعی خودشان را دارند.

 

طراح برای تزیین چیدمان صنعتی از المان هایی با جنس فلز یا بتن استفاده می کند. مثلا او به عنوان کفش پوش از بتن بهره می برد.

 

دکوراسیون داخلی شابی شیک

اگر به طرح های شلوغ با رنگ های زیاد علاقه دارید، سبک شابی شیک را به شما پیشنهاد می دهیم. این سبک به عنوان یکی از انواع دکوراسیون داخلی منزل، مبلمان شلوغ با طرح ها و تزئینات زیاد دارد و بیشتر لوازم و وسایل استفاده شده در آن پر زرق و برق و مجلل هستند.

 

سخن پایانی

یکی از راه های ایجاد تنوع در محیط زندگی، تغییر چیدمان یا لوازم منزل است. با توجه به اینکه در نهایت، سلیقه شخصی شما موثرترین پارامتر در دیزاین فضای خانه خواهد بود، باید با سبک های متداول و جدید انواع دکوراسیون داخلی منزل آشنا باشید. در این میان، دکوراسیون داخلی مینیمال، مدرن و انتقالی بیشترین طرفدار را دارند. با تلفیق انواع مختلف دکوراسیون می توانید به سبک اختصاصی خود نیز دست یابید!

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *