hambergermenu

مفهوم انتقام از بازار ارز دیجیتال چیست؟ | بررسی دلایل انتقام از بازار

 

مفهوم انتقام از بازار ارز دیجیتال چیست؟ بررسی دلایل انتقام از بازار

 

بازار کریپتوکارنسی بازاری نوپا و نسبتاْ جدید به حساب می‎آید که به دلیل سودهای زیادی که طی سال‌های اخیر به سرمایه گذاران رسانده، ‌طرفداران زیادی پیدا کرده است. این بازار به دلیل نوسان شدید قیمت‌ها زیاد قابل پیش‌بینی نیست. با سرمایه گذاری در بازارهای مالی شما دارایی خود را در معرض سود و زیان با هم قرار می‎دهید که احتمال هر دو وجود دارد. هدف از انجام معاملات کسب سود در کوتاه‌ترین زمان است، اما در این میان باید احتمال ضرر را هم در نظر بگیرید.

 

بازار ارزهای دیجیتال دارای اصطلاحات و مفاهیم زیادی‌ست که برای فعالیت و ترید در این بازار، آشنایی با آنها ضروری است. یکی از این اصطلاحات «انتقام از بازار» است که ممکن است هر معامله‎گری با آن رو به رو شود. زمانیکه زبان بازار را یاد بگیرید، ‌سود و زیان در زمان مناسب خود اتفاق می‌افتند. مهم این است که شرایط بازار به موقع تشخص دهید و بتوانید معاملات خود را مدیریت کنید.

 

انتقام از بازار ارزدیجیتال

وقتی انتظار دارید که همه معاملات شما به سود ختم شوند، اما شاهد ضرر باشید بطور ناخودآگاه خشمگین خواهید شد و ممکن است دست به اقدامات هیجانی بزنید. این اتفاق در بازارهای مالی و سرمایه گذاری اغلب رخ می‎دهد. زمانیکه در بازارهای مالی با ضرر مواجه می‎شوید، خیلی سریع تصمیم به جبران آن می‎گیرید. گاهی اوقات این تمایل به حدی زیاد می‎شود که بدون به کارگیری استراتژی معامله گری خود دست به یک معامله غیرمنطقی می‎زنید. این عمل را در اصطلاح «انتقام از بازار» می‎نامند. به بیان دیگر، معامله انتقامی معمولاْ زمانی انجام می‎شود که تلاش می‎کنید ضرر ناگهانی خود را با یک تصمیم سریع جبران کنید. نسبت به حجم معامله و مقدار ضرر ممکن است دست به معامله پرخطر بزرگی بزنید.

 

معامله انتقامی زمان انجام می‎شود که شما در بازار با ضرر مواجه شدید و برای باز پس گرفتن دارایی خود از بازار، دست به معامله می‏زنید. به خاطر داشته باشید که بازار هرگز ضرر نمی‏کند. بلکه این دارایی شماست که با تصمیم عجولانه و بدون استفاده از استراتژی مشخص در معرض خطر زیان قرار می‏گیرد. پس سعی کنید با شناخت و کنترل احساسات خود در زمان ضرر،‌ جلوی خسارت بیشتر را بگیرید.

 

دلایل انتقام از بازار

عوامل زیادی موجب ضرر در بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. یکی از این عوامل می تواند نوسانات زیاد در بازار کریپتو باشد ‎ و دیگری نداشتن دانش کافی یا عدم استفاده از استراتژی مناسب. با این وجود، حتی اگر به طور حرفه‌ای در بازار رمزارزها سرمایه گذاری کردید بازهم باید احتمال ضرر را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که در کنار سودهایی که این بازار می‏تواند به شما برساند،‌ امکان ضرر و زیان هم وجود دارد. پس وقتی سرمایه شما با ضرر مواجه شد،‌ هشیار باشید و دست به اقدامات ناگهانی و هیجانی نزنید.

 

به نظر بسیاری از معامله گران و تحلیلگران، انتقام از بازار روشی خطرناک و غیرمنطقی برای استفاده از سرمایه است. ممکن است شما به طور ناخودآگاه دست به اقدام انتقامی بزنید اما این اتفاق برای اکثر معامله گران رخ می‌دهد. احساس ترس، عصبانیت، ‌شرم، ‌حرص و طمع از احساساتی هستند که شاید منجر به انجام معاملات هیجانی شوند. بنابراین،‌باید نسبت به احساسات خود در شرایط مختلف بازار هشیار باشید و برای کنترل آنها تلاش کنید.

 

استفاده از استراتژی های معاملاتی

رمزارزهایی مانند بیت کوین طی سال‌های اخیر عملکرد خوبی از خود نشان دادند و توجه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کردند. با گسترش بازار کریپتوکارنسی و حضور سرمایه داران خرد و کلان در این بازار، لازم است که پیش از سرمایه گذاری حتماْ با استراتژی‌های معاملاتی آشنا باشید تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهید.

 

استراتژی معاملاتی روشی برای خرید و فروش در بازارهای مالی است که پیش از انجام یک معامله تمام جزییات را در نظر می‎گیرد و با توجه به شرایط بازار و به کمک خواندن نمودار انتخاب می‏شود. استراتژی‌های معاملاتی انواع زیادی دارند که معامله‌گر با توجه به وضعیت بازار یکی از آنها را برای معامله به کار می‎برد. این استراتژی‌ها در طول زمان به دفعات آزموده شده‎اند.

 

برای اینکه معامله خود را مدیریت کنید، ‌باید ریسک معامله را کاهش دهید. برای این منظور می‏توانید یک استراتژی را مشخص و طبق دستورات آن عمل کنید. داشتن استراتژی به شما اطمینان خاطر بیشتری می‎دهد. اگر به تازگی وارد بازار کریپتو شدید و قصد دارید سودهای زیادی به دست آورید، بهتر است از یک استراتژی معاملاتی استفاده کنید. انتخاب نوع استراتژی نسبت به نوع شخصیت هر فرد، سبک زندگی، میزان ریسک پذیری و سرمایه می‌تواند متفاوت باشد.

 

فراموش نکنید اگر شما یک معامله گر در بازاربورس هستید تفاوت های کلیدی بازار ارز دیجیتال و بازار بورس دارند که باید آنها را قبل از هرچیزی بدانید.

 

جمع بندی

کنترل حس انتقام از بازار گام مهمی در معاملات ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. هر معامله‌گری که بتواند بیش از چند روز در بازار بماند و ضررهای معامله خود را تحمل کند،‌ در این بازار موفق خواهد شد. مهمترین ویژگی که به ما در کنترل احساسات کمک می‎کند وادار کردن خود به استفاده از استراتژی پیش از هر معامله است. اگر خود را مجبور کنید که هیچ معامله‎ای را بدون داشتن استراتژی و تحلیل بازار انجام ندهید،‌ می‎توانید احساسات خود را کنترل کنید. این کار با تمرین و تداوم برای شما آسان می‏شود.

 

بهتر است در معاملات خود احتمال ضرر و ازدست دادن را هم در نظر بگیرید. در شرایط ضرر هیچ اقدامی انجام ندهید، اجازه دهید زمان بگذرد و بعد با چیدن یک استراتژی مناسب تصمیم بگیرید. برای این منظور،‌ آشنایی با حالات مختلف بازار و اصول مدیریت سرمایه و تحلیلگری می‏تواند به شما کمک کند. حتماْ پیش از شروع فعالیت در بازار و قبل از انجام هر معامله زمانی را به تمرین و یادگیری اختصاص دهید. سعی کنید با تسلط کامل بر بازار و عوامل موثر بر آن اقدام به سرمایه گذاری و ترید کنید. کنترل احساسات و هیجانات در بازار کریپتو می‏تواند شما را به یک معامله گر موفق تبدیل کند.

 

منبع : https://hoseinifinance.com/blog/

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *