hambergermenu

ویژگی های انواع صندلی اداری و صندلی کنفرانسی

چکیده : برای خرید صندلی اداری و انواع آن، باید ویژگی های یک صندلی اداری مناسب را ئر نظر گرفت، در این مطلب به بررسی ویژگی های صندلی اداری ،صندلی کنفرانسی و صندلی ازمایشگاهی خواهیم پرداخت.

 

صندلی اداری

صندلی اداری، مناسب استفاده در محل کار است. از انواع مختلف این صندلی‌ها در اتاق مدیریت، اتاق کارمندان و اپراتورها، سالن‌های کنفرانس، آزمایشگاه‌ها و حتی برای نشستن ارباب‌رجوع استفاده می‌شود. یک صندلی اداری مناسب باید دارای طراحی ارگونومی مناسب، ظاهر و طراحی خاص و به‌طورکلی خصوصیات مختص به خود باشد.

 

در این مقاله به انواع صندلی اداری، صندلی کنفرانسی و صندلی ازمایشگاهی، خصوصیات و ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

 

صندلی اداری

 

ویژگی های صندلی اداری

استفاده از صندلی اداری، برای زیبایی محیط و افزایش کارایی کارمندان، بسیار مهم است. یک صندلی اداری مناسب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

 

طراحی زیبا

اولین نکته‌ای که در خرید صندلی باید در نظر بگیرید، ظاهر آن است. صندلی باید با دکوراسیون اداره همخوانی داشته باشد تا نمایی زیبا داشته باشد.

 

ظاهر صندلی در بخش‌های مختلف اداره باید متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال ظاهر و طرح صندلی مدیریتی باید کاملاً متفاوت باشد تا با ظاهر شیک و فوق‌العاده، کارفرماها و مراجعه‌کنندگان را تحت‌تأثیر قرار دهد.

 

به یاد داشته باشید، رنگ صندلی نیز مهم است. صندلی‌های اداری سفیدرنگ معمولاً مینیمال و ظریف هستند. صندلی مشکی با هر دکوراسیونی ست می‌شود و انتخابی مناسب است. صندلی‌های آبی‌رنگ، برای دکوراسیون رنگارنگ و صندلی قرمز، برای اداراتی مناسب است که دوست دارند اصالت بیشتری داشته باشند. برای اطلاع از قیمت صندلی اداری ثابت و متحرک می‌توانید به فروشنده معتبر آن مراجعه کنید.

 

اصول طراحی ارگونومیک

کارکنان یک اداره باید ساعت‌های طولانی، در وقت اداری، روی صندلی اداری بنشینند؛ بنابراین باید راحتی و سلامتی آن‌ها تضمین شود؛ در غیر این صورت کارمندان کارایی مناسبی نخواهند داشت. صندلی ارگونومی، طبق استانداردها ساخته شده است. در واقع یک صندلی ارگونومی باید باعث راحتی و حفظ سلامت اندام‌های مختلف انسان در حین نشستن شود. استفاده از صندلی اداری طبی باعث کاهش آسیب‌های فیزیکی به اندام‌هایی همچون سر، شانه، کمر و… خواهد شد؛ بنابراین علاوه بر ظاهر، باید به این اصول توجه کنید.

 

ساختار بدن خانم‌ها و آقایان متفاوت است؛ بنابراین باید یک صراحت، مناسب ارگونومی بدن آن‌ها انتخاب شود. استفاده از صندلی اداری چرخ‌دار و پشتی دار برای خانم‌ها مناسب است؛ زیرا در صورت باردار بودن باید بتوانند بدون ایجاد فشار به خود از آن‌ها استفاده کنند.

 

صندلی اداری جوان

 

تنظیمات راحت

یک صندلی مناسب باید به‌گونه‌ای تولید شود تا قابلیت تنظیم ارتفاع پنوماتیک را داشته باشد تا بتوان به‌راحتی آن را تنظیم کرد. برخی از صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حتی در هنگام نشستن نیز به‌راحتی قابلیت تنظیم دارند. در مقابل، صندلی اداری ثابت وجود دارد که امکان تنظیم ارتفاع، چرخش و حرکت ندارند.

 

صندلی اداری مناسب، دارای قابلیت تنظیم عمق صندلی و یا دارای یک تکیه‌گاه است که می‌توان نشیمنگاه را به جلو یا عقب برد. این موضوع باعث می‌شود تا افراد با قدهای مختلف راحت‌تر بتوانند آن را برای خود تنظیم کنند. علاوه بر این، داشتن دسته استاندارد نیز از جمله خصوصیات یک صندلی مناسب است.

 

کیفیت و دوام

یک صندلی اداری مناسب باید دارای پایه‌های مستحکمی باشد تا بتواند وزن فرد را تحمل کند. صندلی‌های بی‌کیفیت معمولاً دارای چهارپایه هستند؛ اما صندلی‌های باکیفیت از پنج‌پایه مستحکم تولید شده‌اند؛ بنابراین باید خرید صندلی مناسب را در دستور کار خود قرار دهید. پایه صندلی عموماً از نایلون، پلاستیک، آلومینیوم و فولادی تولید شده است که جنس آلومینیومی و به‌خصوص فولادی می‌تواند دوام بیشتری داشته باشد.

 

انتخاب صندلی اداری چرخ‌دار و یا بی چرخ نیز از نکاتی است که باید بسته به نیاز مدنظر قرار داد.

 

علاوه بر این باید صندلی اداری را انتخاب کنید که جنس پوشش رویی آن مناسب باشد. معمولاً صندلی‌هایی با پوشش پارچه، تنفس‌پذیری خوبی دارند و کمتر تعریق می‌کنند. جنس‌های وینیل و چرم، گردش هوا را کاهش می‌دهند و قیمت بالاتری نسبت به جنس پارچه هم دارند. پارچه طول عمر کمی دارد و سخت تمیز می‌شود.

 

ویژگی های صندلی کنفرانسی

صندلی کنفرانسی نیز یکی از مهم‌ترین صندلی‌های اداری است. مناسب‌ترین صندلی کنفرانسی باید خصوصیاتی که در ادامه بیان می‌شود را داشته باشد.

 

کارکرد صندلی کنفرانسی

صندلی کنفرانسی مناسب دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و قفل‌کن نیست؛ زیرا برای کوتاه‌مدت از آن‌ استفاده می‌شود و حاضران نباید، با دست‌کاری صندلی‌ها، نظم جلسه را بر هم بزنند و حواسشان پرت شود؛ بنابراین مکانیزم پایه در آن‌ها وجود ندارد. در برخی از مواقع، بنا به نیاز می‌توان از صندلی‌های اداری استفاده کرد که دارای دسته ثابت هستند و قابلیت تنظیم ارتفاع دارند.

 

صندلی کنفرانسی مناسب باید دارای زاویه ۹۰ درجه باشد؛ پشت صندلی قابلیت تنظیم داشته باشد و به‌گونه‌ای طراحی شود تا به ستون فقرات، کمر، دست و شانه‌ها فشار وارد نکند.

 

صندلی کنفرانسی

 

اندازه صندلی کنفرانسی

صندلی کنفرانسی معمولاً پشتی بلندتری دارد. این موضوع باعث می‌شود تا افراد، در طول جلسه، به پشت صندلی تکیه کنند و آرامش کامل داشته باشند.

 

معمولاً اندازه عرض یک صندلی کنفرانسی مناسب باید بین ۴۸ تا ۶۰ سانتی‌متر باشد تا اعضا بتوانند به‌راحتی در کنار هم قرار بگیرند.

 

مواد اولیه صندلی کنفرانسی

بهترین روکش، در این صندلی‌ها، چرم است؛ زیرا هم نمای زیبا و هم استحکام بالاتری دارند. علاوه بر این پاک‌کردن آن‌ها، بعد از جلسه کنفرانس، به‌راحتی انجام می‌پذیرد.

 

انواع صندلی کنفرانسی قیمت مختلفی دارند؛ زیرا آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند.

 

ویژگی های صندلی آزمایشگاهی

یکی از صندلی‌های اداری بسیار مناسب و کاربردی ، صندلی ازمایشگاهی است که توسط مبلمان اداری جوان تولید میشود که آن را با نام تابوره آزمایشگاهی هم می‌شناسند. از این صندلی‌ها، در آزمایشگاه‌ها، مطب‌ها و بیمارستان‌ها به‌صورت گسترده استفاده می‌شود. این صندلی‌ها تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر صندلی‌های اداری دارند. در ادامه به ویژگی‌های بهترین صندلی آزمایشگاهی می‌پردازیم.

 

ارتفاع صندلی آزمایشگاهی

در طراحی صندلی آزمایشگاهی باید از جک‌های بلند، در اندازه‌های 21 سانتی‌متر، استفاده شود تا بتوان ارتفاع آن‌ها را تا 75 سانتی‌متر تنظیم کرد.

 

صندلی ازمایشگاهی

 

حلقه رکاب و چرخ

این صندلی‌ها طراحی ارگونومی خاصی دارند. در بهترین صندلی‌های آزمایشگاهی، رکاب در تابوره تعبیه شده است تا افراد، در حین کارکردن، پای خود را بر روی آن قرار دهند تا پای آن‌ها از صندلی آویزان نشود.

 

معمولاً کارکنان آزمایشگاه به طور مداوم نیاز به جابه‌جایی دارند؛ بنابراین یک صندلی مناسب باید دارای چرخ باشد. البته صندلی آزمایشگاهی پایه ثابت نیز وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

 

مواد اولیه صندلی آزمایشگاهی

معمولاً برای تولید روکش این صندلی‌ها از فوم و یا فلز استفاده می‌کنند. جنس فوم کارایی بهتری دارد؛ اما فلز معمولاً ارزان‌تر است و دارای پشتی نیست.

 

پشتی صندلی

پشتی صندلی باید به شکل هلالی طراحی شود تا افراد، در طول کارکردن، دچار کمردرد نشوند، این نوع طراحی بیشتر در هنگام خرید صندلی مدیریتی مشاهده میشود که امروزه در دیگر صندلی ها نیز رعایت میشود.

 

در این مطلب به بررسی موارد مهم در انتخاب انواع صندلی اداری پرداخته شد، شما میتوانید جهت خرید مبلمان اداری از سایت مبلمان اداری جوان دیدن نمایید و به صورت آنلاین سفارشات خود را ثبت نمایید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *