hambergermenu

چرا متخصص گفتاردرمانی فرزندم کاردرمانی را توصیه می کند؟

چکیده : غیرمعمول نیست که متخصصین گفتاردرمانی درمان های دیگری را همراه با گفتار درمانی برای کودک شما توصیه کنند که شامل کاردرمانی حسی، جسمی، ذهنی، درکی حرکتی، گروه درمانی، بازی درمانی، اتاق تاریک و سنسوری روم می باشد.

 

غیرمعمول نیست که متخصصین گفتاردرمانی درمان های دیگری را همراه با گفتار درمانی برای کودک شما توصیه کنند که شامل کاردرمانی ذهنی، حسی، جسمی، درکی حرکتی، گروه درمانی، بازی درمانی، اتاق تاریک و سنسوری روم می باشد. اگرچه گفتاردرمانی روی مهارت های گفتار، زبان و ارتباط کودک کار می کند اما آنها همچنین به یک تصویر بزرگ از رشد کلی فرزند شما و اینکه چگونه سایر جنبه های رشد ممکن است بر گفتار و زبان کودک تأثیر بگذارند نیز توجه دارند. لازم به ذکر است که درمان کاردرمانی یک ارجاع رایج است.

 

بهترین متخصص کاردرمانی تهران

 

گفتار درمانی چیست؟

باید ذکر کنیم که گفتار درمانی یک زمینه تخصصی است که به یک جنبه بسیار خاص از رشد می پردازد: ارتباطات. که شامل نحوه درک و استفاده از کلمات برای برقراری ارتباط است. با این حال مغز انسان یک سیستم بسیار پیچیده است، با بسیاری از زیر سیستم‌های مختلف که با هم کار می‌کنند تا به ما کمک کنند تا عملکرد مؤثری داشته باشیم. برای مثال سیستم گفتار و زبان ما به سیستم توجه، سیستم حافظه، سیستم بینایی و سیستم شنوایی ما نیز بستگی دارد. ضعف‌های یک سیستم احتمالاً بر سایر سیستم‌ها تأثیر می‌گذارد دقیقاً مانند یک اثر دومینو. بنابراین یک “رویکرد تیمی” در درمان اغلب برای کمک به کودکان جهت دستیابی به بزرگترین پتانسیل خود ضروری است.

 

بهترین مرکز کاردرمانی تهران

 

چگونه کاردرمانی می تواند به گفتار و زبان کودک من کمک کند؟

کاردرمانی  در کودکان می تواند باعث بهبود وضعیت کودک شما شود بعنوان مثال:

 

-توجه و تنظیم که پایه ای برای مشارکت اجتماعی و استفاده از زبان است. برای یادگیری، کودک شما باید بتواند تمرکز، حضور و مشارکت داشته باشد.

 

-ثبات وضعیتی که برای تولید گفتار حیاتی است. برای اینکه کودک شما بتواند با موفقیت صداهای گفتاری مختلف تولید کند باید ثبات فک داشته باشد.  ثبات فک به کنترل سر و تنه بستگی دارد که با ثبات وضعیتی بهبود می یابد. تمرینات کاردرمانی به تقویت عضله های سر وگردن کمک می کند.

 

-بسیاری از رفتارها و صفات کلی وجود دارد که با اختلال پردازش حسی مرتبط هستند به عنوان مثال بی قراری، ناامیدی، پرخاشگری، عزت نفس پایین، مشکل در خوابیدن و خامی حرکتی یا توجه پایین به دیگران و محیط اطراف می باشد. علاوه بر این یکپارچگی حسی که بر مهارت‌های حرکتی و دهانی فرزندتان تأثیر می‌گذارد.

 

-مهارت‌های عملکرد اجرایی که بر زبان تأثیر می‌گذارند.  همانطور که کودک شما ارتباط برقرار می کند، باید بتواند افکار و ایده های خود را برنامه ریزی، سازماندهی و در یک روایت منطقی ترتیب دهد.

 

-مهارت‌های دست‌نویسی که برای زبان نوشتاری لازم است. دست ورزی در کاردرمانی به تقویت و بهبود مهارت های ریز انگشتان دست کمک می کند.

 

البته لازم به ذکر است که در مرحله اول دکتر متخصص کاردرمانی کودکان، یک ارزیابی دقیق و جامع از فرزند شما بعمل آورده و بعد از مشخص شدن مشکلات برنامه های درمانی طرح ریزی می شوند.

 

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

 

گفتاردرمانگر کودک شما نیز ممکن است به دلیل نگرانی های غیرمرتبط با گفتار و زبان، کودک شما را برای کاردرمانی معرفی کرده باشد. درمانگر شما نگران “تصویر بزرگ” رشد کودک شما است و تلاش می کند تا اطمینان حاصل کند که همه زمینه ها در نظر گرفته شده است تا کودک شما بتواند به حداکثر پتانسیل خود دست یابد. اگر مطمئن نیستید که چرا فرزند شما به کاردرمانی ارجاع داده شده است از گفتاردرمانگر خود در این خصوص سوال کنید. متخصص گفتاردرمانی کودکان به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید که علت ارجاع چه بوده است و چگونه فرزندتان از دریافت حمایت اضافی سود می‌برد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با بهترین مرکز کاردرمانی تهران تماس بگیرید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *