hambergermenu

چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه‌ای شویم؟

چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه‌ای شویم؟ چطور کالاف موبایل رو حرفه ای بازی کنیم ؟

 

این سوال یکی از مهم ترین سوالات کاربران بازی کالاف دیوتی موبایل است.

 

با بخش بازی از مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

چگونه در کالاف دیوتی موبایل حرفه‌ای شویم؟

 

کنترل لمسی را تغییر دهید

به لطف وجود تنظیمات گسترده در کالاف دیوتی موبایل، امکانات بسیاری در‌ دسترس شما قرار دارد. یکی از این تنظیمات مربوط به کنترل لمسی بازی می‌شود. در این تنظیمات می‌توانید اندازه دکمه ها و مکان قرارگیری آن ها را بر روی صفحه موبایل تغییر بدهید. پس بنا به راحتی و کارایی، سعی کنید محل قرارگیری دکمه‌ها را شخصی سازی کنید.

 

به علاوه بهتر است که دکمه شلیک دوم را فعال کنید، چرا که هنگام کار با اسنایپر کمک بسزایی به شما خواهد کرد. البته دقت کنید که شفافیت دکمه ها را به قدری زیاد نکنید که صفحه بازی از دیدتان خارج شود.

 

این تنظیمات در واقع اولین قدم برای حرفه‌ای شدن در کالاف دیوتی موبایل است.

 

تنظیمات گرافیک

به جرات می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی موفقیت کالاف دیوتی موبایل، گرافیک بالای بازی هنگام انتشار بود. البته کیفیت بازی طی گذشت زمان بهینه تر و بهتر شده است.

 

به لطف وجود تنظیمات برای گرافیک، کالاف دیوتی را می‌توان روی گرافیک بسیار بالا و یا روی گرافیک نسبتا پایین اما سازگار با گوشی های میان رده بازی کرد. نکته مهم این است که در این سبک از بازی‌ها، FPS و روان‌ بودن بازی بسیار مهم‌تر از کیفیت است البته که اگر یک موبایل پرچم‌دار یا قدرت‌مند داشته باشید، می‌توانید هر دو را با هم داشته باشید اما زمانی که روی یک موبایل میان رده بازی می‌کنید، بهتر است روی روان‌تر اجرا شدن بازی تمرکز کنید تا گرافیک آن.

 

هنوز Loadout مخصوص به خودتان را درست نکرده‌اید؟

در بدو ورود به بازی، به شما ۵ عدد Loadout قابل چیدن اهدا می‌شود و در ادامه هر چه که در بازی پیشرفت کنید به این تعداد افزوده می‌شود. نکته مهم این است که باید در هر کدام از Loadout ها مطابق یک مدل استراتژی، اسلحه بچینید. یعنی یکی را مناسب کمپ کردن (قایم شدن در یک بخش از نقشه و منتظر دشمن ماندن‌) و دیگری را برای راش دادن (مُدام حمله کردن) تغییر بدهید. نکته مهم دیگر نیز این است که انتخاب درست اَتچمنت (قطعات اضافه‌ای که بر روی سلاح نصب می‌شوند مثل صدا خفه کن و دوربین و غیره) برای هر سلاح را نیز فراموش نکنید.

 

 

کُلت یا آر پی جی؟

سلاح دوم، همواره در بازی‌های اکشن تیراندازی آنلاین کاربرد بسیاری دارد. زمانی که خشابتان خالی شده است و دشمن نزدیک شماست، در این مواقع کسی که اسلحه دوم بهتری دارد، موفق به کشتن طرف مقابلش می‌شود. پس در این مواقع استفاده از کُلت و هفت‌‌تیر و حتی تبر و چاقو موثر‌تر است تا انتظار برای ریلود شدن تفنگ.

 

یادگیری کامل نقشه‌های بازی

هر نقشه در بازی نقاط مهم و استراتژیک مختص به خودش را دارد. اگر بتوانید این نقاط را در نقشه شناسایی کنید، می‌توانید از آن ها برای پیروزی خود استفاده کنید. هر نقشه یک یا دو نقطه کور دارد، از این نقاط برای کمپ کردن استفاده کنید.

 

حواستان به نقشه‌ی گوشه‌ی صفحه باشد

در بسیاری از مودهای بازی، نقشه‌ای برای تسلط بهتر روی محیط بازی در گوشه تصویر گنجانده شده است. وقتی در بازی تیم حریف شروع به تیراندازی می‌کند، روی نقشه با نقطه هایی قرمز مکان حضور آن‌ها برای شما مشخص می‌شود؛ پس برای مطلع شدن از جای آنان، دقت به نقشه‌ی گوشه‌ی تصویر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 

از هندزفری یا هدفون استفاده کنید

کالاف دیوتی موبایل جز اینکه از نظر بصری و گیم‌پلی بسیار قوی ظاهر شده است، از نظر صوتی هم کم و کاستی ندارد، در نتیجه شما می‌توانید با گوش کردن به صدای تیراندازی دشمنان و حتی صدای پای آن‌ها از موقعیت آن ها خبردار شوید و زمانی که دشمنان به شما نزدیک شوند، صدای پایشان شما را از وجود آن ها مطلع می‌کند. با این تفاسیر بهتر است که با هدفون یا هندزفری بازی کنید تا کوچک‌ترین صداها را نیز از دست ندهید.

 

هماهنگی بین گروه

وقتی به صورت ۵ به ۵ بازی می‌کنید دیگر تنها نیستید و ۴ نفر دیگر نیز در تیم شما هستند. در این حالت بهترین کار این است که با وُیس چت با اعضای تیم هماهنگ شوید. خوشبختانه بازیکنان ایرانی هم در کالاف دیوتی موبایل بسیار زیادند. به علاوه دقت به سلاح هم‌تیمی‌ها و اینکه کجا هستند و به کجا حمله می‌کنند نیز باعث هماهنگی بیشتر شما با تیم می‌شود.

 

از Scorestreaks بیشترین بهره را ببرید

زمانی که تازه بازی را نصب کرده اید، قفل چند گجت برای شما باز است. با پیشرفت کردن در بازی به گجت‌های بیشتری دست پیدا خواهید کرد. گجت‌های بسیار عالی و پر کاربرد مانند Sentry gun و Stealth chopper برایتان آزاد می‌شود که یک تنه می‌توانند شما و تیمتان را جلو بیندازند.

 

استفاده به موقع از نارنجک و دود‌‌‌‌زا

استفاده از بمب دودزا برای پوشش حرکت خود و یا اعضای تیم، بسیار مفید و حیاتی است. البته که می‌توان از بمب دودزا برای فریب دادن دشمن نیز استفاده کرد و یا حتی اگر زمانی دشمن قصد بالا آمدن از پله داشت، می‌توانید با انداختن یک نارنجک یا کوکتل مولوتوف به سمت راه پله برای مدت کوتاهی مانع از بالا آمدن دشمن شوید.

 

استراتژی‌های مهم مود Free For All

همان طور که از نام این مود مشخص است، در این حالت شما هیچ هم تیمی ندارید در نتیجه، بهترین استراتژی در این مود فقط و فقط راش دادن به سمت دشمن است. اگر هم مپ کوچک بود، استفاده از شات گان می‌تواند تاثیر زیادی در پیروزی شما داشته باشد.

 

 

اطلاعاتی در مورد بازی کالاف دیوتی

بازی کالاف دیوتی یا ندای وظیفه به عنوان یکی از برترین بازی ‌های ویدیویی در سراسر جهان شناخته شده است. شرکت سازنده این بازی کمپانی معروف و مطرح اکتیویژن است که در کشور آمریکا واقع شده است. این شرکت بازی کالاف دیوتی را در نسخه‌های موبایلی و کنسولی تهیه کرده و در اختیار مردم در سراسر جهان قرار داده است.

 

شرکت اکتیویژن اولین بازی خود را در سال ۱۹۸۰ عرضه کرد و تا امروز به صورت جدی فعالیت خود را دنبال می‌کند. در بین انواع بازی‌هایی که این کمپانی اکتیویژن تولید کرده است، کالاف دیوتی بهترین محصول در بین آن‌ها بوده است. در حال حاضر بیشترین میزان سودآوری این شرکت نیز از خرید سی پی و ایتم های درون بازی کالاف است. با توجه به استقبال فراوانی که از بازی کالاف دیوتی شد، این کمپانی هر ساله آپدیت‌های جدیدی را برای آن عرضه می‌کند که برای عموم قابل استفاده است.

 

نقش اکتیویژن به عنوان منتشر کننده در موفقیت پروژه ندای وظیفه

هر جایی که شما موفقیت یک بازی را می‌بیننید، باید در قدم اول نگاهی کلی به شرکت سازنده آن داشته باشید. نکته عجیب درباره بازی کالاف دیوتی این است که، محبوبیت آن با گذر زمان نه تنها کمتر نشده،‌ بلکه هر روز هم بیشتر می‌شود. این اتفاق نشان می‌دهد که شرکت اکتیویژن از بهترین استراتژی‌ها برای موفقیت این پروژه کمک می‌گیرد و تمامی نیروهای متخصص بازی‌سازی را در کنار هم گرد آورده است.

 

اولین نسخه این بازی مهیج از سال ۲۰۰۳ منتشر شد و در حال حاضر بر روی کنسول‌های مختلف و موبایل اجرایی می‌شود.

 

آمار فروش کالاف دیوتی

شرکت اکتیویژن میزان فروش پروژه ندای وظیفه را حدود ۴۰۰ میلیون نسخه اعلام کرد که این عدد نشان‌دهنده یک موفقیت طلایی برای این مجموعه است. مسلما مدیریت درست شرکت اکتیویژن نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه بیشتر این بازی داشته است. با توجه به موفقیت‌های بزرگ پروژه کالاف دیوتی، سران این شرکت تصمیم گرفتند که این الگو مناسب را در سایر بازی‌های خود نیز پیاده‌سازی کنند. اکتیویژن از الگوهای ساختاری خاصی برای توسعه پروژه کالاف دیوتی استفاده می‌کند که به همین علت همه گیمرها بی‌صبرانه منتظر نسخه‌های جدید این بازی مهیج هستند.

 

تاریخچه‌ی کالاف دیوتی

سری بازی های کالاف دیوتی (Call of Duty) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شوتر اول شخص در دنیاست که توسط شرکت Infinity Ward توسعه داده شده و توسط شرکت Activision منتشر می‌شود. اولین بازی از این سری در سال 2003 با نام Call of Duty منتشر شد. این بازی به دلیل گیم پلی خوب، گرافیک بالا و بخش چند نفره قوی، توانسته برای خود جایگاه ویژه‌ای در بین علاقه‌مندان به بازی‌های تیراندازی کسب کند.

 

پس از انتشار بازی اول، نسخه‌های دیگری از سری بازی کالاف دیوتی منتشر شدند. این نسخه ‌ها عبارتند از:

Call of Duty 2

 

Call of Duty 3

 

Call of Duty 4: Modern Warfare

 

Call of Duty: World at War

 

Call of Duty: Modern Warfare 2

 

Call of Duty: Black Ops

 

Call of Duty: Modern Warfare 3

 

Call of Duty: Black Ops II

 

Call of Duty: Ghosts

 

Call of Duty: Advanced Warfare

 

Call of Duty: Black Ops III

 

Call of Duty: Infinite Warfare

 

Call of Duty: WWII

 

Call of Duty: Black Ops 4

 

در سال 2019، نسخه بازسازی شده از بازی “Call of Duty: Modern Warfare” منتشر شد که بازیکنان را به دنیای تیراندازی اول شخص مدرن با گرافیک بالا و گیم پلی بهبود یافته دعوت می‌کند. همچنین، یک نسخه از بازی Call of Duty برای دستگاه‌ های موبایل به نام Call of Duty Mobile نیز منتشر شده است که با داشتن گیم پلی و گرافیک بالا، در بین بازیکنان محبوبیت بسیاری کسب کرده است. با توجه به پشتیبانی مداوم شرکت توسعه‌دهنده، انتظار می‌رود که سری بازی های کالاف دیوتی در آینده نیز ادامه داشته باشد و همچنان جزء محبوب‌ترین بازی‌های تیراندازی اول شخص باشد.

 

پول درون بازی کالاف دیوتی

CP مخفف Call of Duty Points و ارز درون بازی است که در کال آف دیوتی موبایل استفاده می شود. گیمرهای کالاف دیوتی می توانند با خرید Cp کالاف دیوتی موبایل از آیتم های مختلف در بازی، مانند: شخصیت ها، سلاح ها، پوسته ها و موارد دیگر استفاده کنند. CP را می توان با پول واقعی خریداری کرد یا می توان با انجام چالش ها و ماموریت های مختلف به دست آورد.

 

در اینجا برخی از موارد استفاده از CP آورده شده است:

 

شخصی سازی ظاهر شخصیت و سلاح های خود

 

شرکت در رویدادهای ویژه

 

خرید Battle Pass

 

شخصیت های جدید مانند: Captain Price، Ghost و Soap

 

سلاح های جدید مانند: M4A1، AK-47 و MP5

 

پوسته های جدید برای شخصیت ها و سلاح ها

 

چتر نجات جدید

 

جت اسکی جدید

 

کارت امتیازی جدید

 

آیتم های تزئینی دیگر مانند: برچسب ها، ایموجی ها و قاب های تصویر

 

CP کالاف یک ارز درون بازی ارزشمند در کال آف دیوتی موبایل است و می توان از آن برای خرید طیف گسترده ای از آیتم های مختلف استفاده کرد. اگر می خواهید تجربه بازی خود را بهبود بخشید، خرید CP یک گزینه عالی و به صرفه است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *