hambergermenu

چگونه سفر آسانی داشته باشیم

گردشگران و افرادی که عاشق سفر و گردش در طبیعت هستند به ابزارهای مختلفی برای راحتی در سفر نیاز دارند. وسایل و امکاناتی که به کمک آنها می‌توانند راحتی و آسایش بیشتری را برای خود به ارمغان بیاورند. چادر مسافرتی، میز مسافرتی و صندلی مسافرتی جز وسایل و ابزارهای پرکاربرد در سفر هستند. استفاده از این وسایل می‌تواند لذت سفر در طبیعت را برای شما دوچندان کند.

 

افراد زیادی هستند که سفر کمپینگی و چادری را به حضور در هتل‌های بزرگ ترجیح می‌دهند. چرا که اعتقاد دارند این‌گونه می‌توانند تجربه لذت بخش‌تری را از سفر بدست بیاورند. اما همان‌طور که اشاره کردیم، برای این کار شما نیاز به ابزارهای خاصی دارید که در ادامه به معرفی برخی از آ‌نها می‌پردازیم.

 

چادر مسافرتی

یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای زندگی در طبیعت، چادر مسافرتی است. چادر حکم یک منزل کوچک را برای شما خواهد داشت. به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت بسیار زیادی به خرج دهید. تفاوتی ندارد که شما به یک سفر طولانی مدت بروید یا یک سفر کوتاه، در طبیعت باشید یا جاده و کوه، چیزی که در این زمینه اهمیت دارد، داشتن یک شرایط خوب برای حضور کوتاه مدت در هر منطقه تفریحی است.

 

به همین دلیل است که باید چادری مناسب و مطمئن برای خود انتخاب کنید. چادری که شما را از تمام جهات حفظ کند، به علاوه بتواند امنیت و آسایش شما را نیز تأمین کند.

 

چگونه سفر آسانی داشته باشیم

 

قیمت چادر مسافرتی

همان‌طور که می‌دانید چادرهای مسافرتی در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌شوند. هرکدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند. بر اساس همین ویژگی‌ها قیمت آنها نیز تعیین می‌شود. پس نمی‌توانیم برای قیمت چادر مسافرتی یک فاکتور مشخص در نظر بگیریم.

 

شما در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به موارد مختلفی توجه کنید. مواردی که هرکدام از آنها در تعیین قیمت تأثیر گذار هستند. در ادامه به معرفی برخی از این موارد می‌پردازیم:

 

· خرید چادر مسافرتی با میله‌های آلومینیومی

در هنگام خرید به این نکته مهم دقت کنید. میله‌های چادر مسافرتی حتما آلومینیومی باشد. چرا که این چادرها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. طبیعتاً این چادرها نسبت به سایر چادرها بهتر هستند و قیمت آنها نیز کمی بالاتر است. اما شک نکنید که این مدل چادر ارزش خرید را دارد و با استفاده از آن می‌توانید سفر دلچسب‌تری را تجربه کنید.

 

· خرید چادر دو پوش

سعی کنید حتما از چادرهای دو پوش استفاده کنید. پوشش دوم چادر فوق‌العاده مهم و تأثیرگذار است. به‌طوری‌که از آن به عنوان یک چتر برای چادر مسافرتی یاد می‌شود. قیمت چادر مسافرتی دو پوش نیز نسبت به چادر تک پوش کمی بالاتر است.

 

پوشش دوم در چادر مسافرتی سبب ضد آب بودن آن می‌شود. علاوه بر این آفتاب نیز نمی‌تواند به آن نفوذ کند. در نتیجه باعث افزایش طول عمر چادر مسافرتی می‌شود.

 

· خرید چادر دو بار دوخت

توجه کنید که در زمان خرید چادر، حتما تأکید بر دو دوخت بودن آن کنید. به‌طوری‌که از بین درزهای چادر نتوانید داخل آن را نگاه کنید. این چادر، چادر مطمئن و با ارزشی خواهد بود.

 

· خرید چادری که کف آن ضد آب باشد

از دیگر موارد مهم و تأثیرگذار در خرید چادر مسافرتی، ضد آب بودن پارچه کف آن است. حتما دقت کنید که پارچه استفاده شده در کف چادر، ضد آب باشد. این مورد را قبل از تحویل گرفتن چادر تست کرده و در صورت مشاهده کوچک‌ترین مشکلی اقدام به تعویض آن کنید.

 

· خرید چادری که دارای توری باشد

به این نکته مهم توجه کنید که حتما چادر مسافرتی شما دارای توری‌های مستحکم برای در و پنجره باشد. وجود توری‌ شما را از ورود حشرات مختلفی که در طبیعت وجود دارند، در امان نگه می‌دارد. حتما توجه کنید که این توری‌ها باید به راحتی باز و بسته شوند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. وجود توری در چادر مسافرتی، تعیین کننده قیمت چادر مسافرتی است.

 

میز مسافرتی

یکی دیگر از ابزارهای مهمی که می‌تواند شما را در سفر همراهی کند، میز مسافرتی است. میز مسافرتی در واقع همان میز تاشو است که به راحتی قابل حمل خواهد بود. البته از این میزها می‌توان در مکان‌های دیگر همچون بالکن، حیاط، باغ و روف‌گاردن نیز استفاده کرد.

 

میزهای تاشو در انواع مختلف تولید شده‌اند. در واقع هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و برای مکان‌های خاصی مناسب هستند. با استفاده از میز مسافرتی می‌توانید در هر منطقه‌ای که هستید به‌راحتی به کارهای روزمره خود بپردازید و یا غذای خود را روی آن صرف کنید.

 

قیمت میز مسافرتی

همان‌طور که اشاره کردیم، میزهای تاشو مسافرتی، در شکل‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. طبیعتا قیمت میز مسافرتی نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. برای مثال، قیمت میز مسافرتی فلزی در مقایسه با قیمت میز مسافرتی پلاستیکی بیشتر است. چرا که میز فلزی از استحکام بیشتری برخوردار است و می‌تواند خیال شما را از بابت داشتن یک میز مسافرتی مناسب راحت کند.

 

قیمت میز مسافرتی چوبی نیز در مقایسه با میز پلاستیکی بالاتر است.

 

هر کدام از این میزها کاربرد خاص خود را دارند و شما قبل از خرید باید به این موضوع توجه کنید که چه خواسته‌ای از آن دارید. برای مثال اگر از میز مسافرتی چوبی برای سفر در طبیعت استفاده کنید، ممکن است رطوبت موجب آسیب دیدگی آن شود.

 

صندلی مسافرتی

صندلی مسافرتی نیز می‌تواند وسیله‌ای فوق‌العاده کاربردی برای سفرهای مختلف باشد. افراد بسیاری هستند که عادت به نشستن روی زمین، حتی در مسافرت را ندارند. بهترین وسیله برای این افراد، صندلی مسافرتی و یا صندلی تاشو است. البته صندلی تاشو در مکان‌های زیادی همچون بالکن، حیاط، روف‌گاردن و تراس کاربرد دارد. چرا که این صندلی به‌هیچ‌عنوان جای زیادی را اشغال نمی‌کند و می‌توانید از آن در مکان‌های بسیار کوچک نیز استفاده کنید.

 

قیمت صندلی مسافرتی

صندلی مسافرتی نیز مانند چادر مسافرتی و میز مسافرتی دارای انواع مختلفی است. برای مثال برخی از صندلی‌های مسافرتی چوبی هستند و برخی دیگر نیز فلزی و آلومینیومی، برخی از آن‌ها پایه‌های قوی تری نسبت به سایر صندلی‌ها دارند. همچنین برخی از صندلی‌های مسافرتی ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر صندلی‌ها دارند. تمام این موارد در تعیین قیمت صندلی مسافرتی اثر گذار هستند.

 

جمع بندی

در هنگام خرید هر کدام از وسایل مورد نیاز برای سفر، سعی کنید در ابتدا به نیاز خود توجه کنید و به صورت دقیق برای خود مشخص کنید که هدف شما از خرید چادر، میز و صندلی مسافرتی چیست؟ اگر این موضوع را به خوبی برای خود مشخص کنید، می‌توانید بهترین وسیله را خریداری کنید و از آن لذت ببرید. اما اگر هدف مشخصی نداشته باشید، ممکن است در خرید خود دچار مشکل شوید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی