hambergermenu

۷ دلیل سفر هفتگی به شمال

کشور ایران پهناور و بزرگ است. این کشور پهناور شهرهای فراوانی برای گشت و گذار و تفریح دارد. علاقه مسافران به شهرهای شمالی زیاد است. دلایلی بسیاری باعث ترغیب گردشگران به شمال ایران شده است.

 

سفر هفتگی به شمال

 

دریا، جنگل، کوه، مرداب، ساحل، دریاچه، رودخانه و… در استان‌های شمالی وجود دارد. این جاذبه‌های طبیعی دلایلی برای سفر

 

گردشگران و طبیعت دوستان بوده است. آب و هوای مناطق شمالی ایران در فصول مختلف متفاوت است.

 

دریا؛ اول

اولین دلیل برای سفر به شمال وجود دریای خزر است. این دریا میان سه استان در ایران مشترک بوده و وسعت زیادی دارد. دریای خزر که به غلط دریا خوانده می‌شود یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌ها است.

 

ساحل دریا به تنهایی زیبا و دیدنی است. نشستن کنار ساحل و دیدن امواج دریا ساعت‌ها می‌تواند ما را سرگرم کند. دریای خزر چند بندر دارد و روزانه تعداد زیادی کشتی از این بنادر عبور خواهند کرد. کشتی‌ها در سطح دریا مشخص هستند اما با ساحل فاصله زیادی دارند. صدای سوت کشتی از فاصله دور نیز شنیده می‌شود.

 

دریای خزر به طور میانگین نزدیک به 200 متر عمق داشته و گاهی علاقه‌مندان به ماهیگیری با کمک قایق چند متری از ساحل دور شده و به این تفریح می‌پردازند. ماهیگیری در قسمت‌های عمیق دریای خزر صبر و حوصله زیادی را لازم دارد. قرار دادن قلاب ماهیگیری در آب تا زمان گرفتن ماهی می‌توانید از مناظر اطراف لذت ببرید.

 

تفریحات آبی دیگری مانند قایق‌ سواری، جت اسکی، شاتل دریایی، چتر پاراسل، اسکی روی آب و… نیز وجود دارد که شما می‌توانید با آنها خود را سرگرم کرده و لذت ببرید.

 

آب و هوا؛ دوم

 

آب و هوای شمال ایران در فصول مختلف سال تفاوت دارد اما این آب و هوا یکی از دلایل سفر به این مناطق شده است. باران‌های شمال بسیار زیبا بوده و دریای شمال را پرتلاطم خواهد کرد. پیاده‌روی در این باران برای کسانی که در شهرهای کم باران زندگی می‌کنند جذاب و دیدنی است.

 

رطوبت هوای شمال دلچسب خواهد بود. این رطوبت در شب زیباتر شده و صبح‌ها تا قبل از ظهر رطوبت روی درختان خودنمایی می‌کنند. جنگل‌نوردی در این ساعات برای طبیعت دوستان یک موهبت به حساب می‎آید.

 

عکس سفر به شمال جالب

 

طبیعت زیبای شمال را مرداب‌ها، کوه‌ها، رودخانه‌ها و… پوشانده است. گشت و گذار در این طبیعت و استفاده از هوای پاک مسافران زیادی را به شمال ایران می‌کشاند. این طبیعت و آب و هوا دلیل سفر افراد زیادی به شمال بوده است.

 

غذای شمالی؛ سوم

باقلاقاتق، انار بیج، کباب ترش، ترشی تره، شوید قورمه، میرزاقاسمی، ناردونی و… بخش اندکی از غذاهای شمالی را شامل می‌شود. شکم‌گردی یا گردشگری غذایی واژه تازه وارد و جدیدی است که به دایره لغات صنعت گردشگری اضافه شده است.

 

گردشگران و مسافران فراوانی هستند که فقط به دلیل وجود این غذاهای خوشمزه راهی شهرهای شمال شده و از آنها لذت خواهند برد. غذاهای شمالی بیشتر از برنج، رب انار، گردو، سیر، سبزی محلی، تخم مرغ، پرندگان دریایی مانند مرغابی و اردک درست می‌شوند.

 

طعم و مزه غذاهای شمالی در شهرهای شمال بیشتر بوده و دلچسب‌ است. عطر سیر و سبزی محلی مانند چوچاق یا خالواش (پونه وحشی) در کنار بوی ماسه نم‌دار اشتهای هر عاشق غذایی را بیشتر می‌کند.

 

نازخاتون، زیتون پرورده، سیر ترشی و هفت بیجار، ترشی لیته و دیگر ترشی‌های شمالی در کنار غذاهای خوشمزه لذت از غذا را صد برابر کرده است.

 

جاده زیبا؛ چهارم

 

اگر شما نیز مانند من از جاده بیشتر لذت می‌برید حتما جاده‎های شمال را امتحان کرده‌اید. جاده چالوس در غرب تهران شما را به شمال ایران خواهد برد. سرعت خود را در پیچ‌های این جاده کم کرده و سعی کنید از جاده نهایت استفاده را بکنید.

 

جاده چالوس جاده‌های فرعی زیادی دارد که شما می‌توانید به آنها وارد شده و از سرسبزی و صدای آب رودخانه حظ کنید. ماشین خود را خاموش کنید و عجله‌ای برای رسیدن نداشته باشید. چای آماده کنید و از فضای جاده لذت برده و آن را بنوشید.

 

جاده دیگر برای رسیدن به شمال جاده هراز است. این جاده شرق تهران بوده و از انتهای اتوبان بابایی می‌توانید به این جاده برسید. اسم دیگر جاده هزار جاده 77 است. جاده هراز 180 کیلومتر طول دارد. جاذبه‌های گردشگری این جاده امامزاده هاشم، سد لار، آبگرم لاریجان و… است. عبور از این جاده شما را به این جاذبه‌ها رسانده و لذت عبور از جاده را بیشتر خواهد کرد.

 

شهرستان فیروزکوه نیز برای شمال یک جاده مستقل دارد. این جاده تا قسمتی مسیرش با ورودی جاده هزار یکی بوده و شما می‌توانید هر کدام از این جاده‌ها را که دوست داشته باشید انتخاب کنید. جاده فیروزکوه مسیر شما را دورتر کرده اما در کنارش از دیدن جنگل‌ها شگفت‌زده خواهید شد. گردشگران، مسافران و طبیعت دوستان زیادی علت سفر به شمال را جاده‌های زیبا و سرسبز عنوان کرده‌اند. آزادراه و جاده‌های دیگری برای رسیدن به شمال وجود دارد. مبدا حرکت شما این جاده را مشخص می‌کند.

 

اقامتگاه؛ پنجم

امکانات، خدمات، معماری، موقعیت جغرافیایی و شهر اقامتگاه برای برخی از مسافران دلیل سفر است. ویلا، بوم‌گردی، ویلای ساحلی، کلبه جنگلی، کلبه چوبی و… مدل‌های اقامتگاه است. این اقامتگاه‌ها هر کدام امکانات متفاوت و خدماتی برای مسافران خواهند داشت.

 

اجاره ویلا شمال ایران با مدل‌های مختلفی وجود دارد. امکانات این ویلاها دلیل برای سفر به این نقطه از ایران خواهد بود. نوشهر، ماسال، رامسر، بابلسر و دیگر شهرهای شمال چندین اقامتگاه زیبا با تنوع بالا دارند. جاباما تمامی این اقامتگاه‌ها را در سایت قرار داده و برای استفاده مسافران آماده کرده است.

 

طبیعت زیبا؛ ششم

مسافران به دلایل مختلفی سفر به شمال را انتخاب می‌کنند. تعداد زیادی برای سفر طبیعت استان‌های شمالی را بیان کرده و اولویت آنها طبیعت‌گردی شمال است. جنگل طبیعی خود ساخته است. انبوه درختان در کنار هم یک جنگل را شکل داده و سهم مهمی در محیط زیست خواهند داشت.

 

طبیعت‌گردان با رسیدن به شمال ایران به دل طبیعت می‌روند. زندگی در دل طبیعت دور از هیاهوی شهری و زندگی صنعتی لذت‌بخش است. سکوت طبیعت موسیقی گوش‌نوازی است و فقط طبیعت‌گردان آن را خواهند شنید.

 

اقامتگاه‌های در دل طبیعت وجود دارند که شما می‌توانید برای خود انتخاب کنید.

 

برای اجاره و رزرو ویلا ماسال نیز شهر خوبی خواهد بود. این شهر در استان گیلان قرار دارد و قسمتی از بهشت است. جاباما، مرجع اقامتگاه در ایران به صورت آنلاین فعالیت می‌کند.

 

 

استراحت؛ هفتم

 

دلیل بعدی برای سفر به شمال را می‌توان استراحت و تجدید قوا عنوان کرد. کسانی که روزمره خود را به کار و درس سپری می‌کنند نیاز شدید به استراحت خواهند داشت. زندگی آپارتمان‌نشینی، شلوغی و ترافیک باعث شده وقت‌هایی را به استراحت و سفر اختصاص داده شود.

 

عکس جالب برای سفر به شمال

 

سفر به شمال و استراحت دور از دغدغه کار و درس و زندگی یک موهبت و نعمت است که مسافران زیادی را وادار به مسافرت خواهد کرد. استراحت فقط مختص به خواب نیست؛ تفریح، گشت و گذار، طبیعت‌گردی، جنگل‌نوردی، ساحل پیمایی و… نیز مراحل استراحت خواهند بود.

 

شما نیز سفر به شمال را در برنامه خود داشته باشید. اگر دلایل شما برای سفر به شمال موارد دیگری خواهد بود بدون شک به شما نیز خوش خواهد گذشت. جاباما را در ذهن داشته و رزرو اقامتگاه خود را به این سامانه بسپارید.

 

اجاره ویلا نوشهر به شما اجازه خواهد داد به شهرهای اطراف نیز که فاصله کمی با یکدیگر دارند بروید. اقامتگاه‌های بوم‌گردی شمال که با معماری شمالی ساخته شده‌اند مسافران زیادی را راهی این سفر کرده است.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی