hambergermenu

لیست تجهیزات مهم و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

در هنگام کمپینگ تابستانه چه مواردی را باید مورد توجه قرار دهیم؟

آیا کمپینگ در تابستان به تجهیزات و امکانات ویژه ای نیاز دارد؟ کمپینگ و سفر کردن در دل طبیعت یکی از بهترین راه های فرار از مشکلات روزمره و دغدغه های فکری می باشد. زمانی که از مشکلات و سختی های زندگی به تنگنا رسیده ایم و به دنبال یک راه مناسب و کم هزینه برای فرار از آنها هستیم، غیر ممکن است که فکر رفتن به کمپینگ و سفر به طبیعت را از سر نگذرانده باشیم. یک سفر کوتاه مدت و چند روزه در دل طبیعت دقیقا همان چیزی است که همه ما برای رسیدن به آرامش و آسایش نسبی در زندگی به آن نیاز داریم.

 

لیست تجهیزات مهم و لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی در تابستان

 

نکات کمپینگ تابستانه

  1. تمیز نگه داشتن محیط زیست و آسیب نرساندن به آن از جمله وظایف ما در طبیعت گردی و سفر در طبیعت به حساب می آید پس نباید قرار دادن کیسه ها یا جعبه های جمع آوری زباله را در کوله پشتی خود فراموش کنیم.
  2. حتما باید در هنگام انتخاب محل اسکان و محل کمپ زنی دقت و توجه زیادی را صرف کنیم. شمال و شرق مناسب ترین محل ها برای استقرار و چادر زنی می باشند چرا که در این دو جهت در هنگام صبح، گرما و در هنگام ظهر، سایه خواهیم داشت.
  3. حتما باید قبل از حرکت خود، از وضعیت آب و هوا اطلاع داشته باشیم. آغاز کمپینگ تابستانه بدون اینکه وضعیت آب و هوا را بررسی کرده باشیم، اشتباه بزرگی می باشد.
  4. بهتر است تا چادر و سایبان کمپینگ را در هنگام عصر برپا کنیم. چرا که فعالیت در هنگام ظهر و تابش مستقیم آفتاب، بسیار سخت می شود و همچنین ممکن است به قدری چادر گرم و به عبارتی پخته شود که دیگر نتوانیم در آن قرار گرفته و استراحت کنیم.
  5. از آنجایی که در فصل تابستان سفر می کنیم، پس باید حتما در انتخاب وعده های غذایی خود دقت داشته باشیم.
  6. گاهی اوقات باران شدید در تابستان می تواند موجب غافلگیر شدن ما گردد. با همراه داشتن پوشاک مناسب و همچنین چادر ضد آب و مقاوم و … آمادگی خود را در چنین وضعیتی اعلام می کنیم.
  7. درصد آتش سوزی در فصل تابستان بسیار بالا می باشد به عبارتی می توان گفت که خطر شروع آتش سوزی گسترده و خسارت بار در فصل تابستان چند برابر فصل های دیگر است به همین دلیل برای آشپزی بیشتر سعی داشته باشیم از اجاق گازهای سفری مطمن استفاده نماییم و یا پس از استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنیم.
  8. حتما باید از وجود دارو هایی مانند مسکن، پماد های سوختگی، آنتی بیوتیک برای درمان بریدگی و سوختگی و گزش و … در جعبه کمک های اولیه خود مطمئن شویم.
  9. یادمان باشد که از گشت و گذار در طبیعت در هنگام گرمای شدید و طاقت فرسا پرهیز کنیم، این کار نه تنها موجب از دست دادن انرژی زیادی در ما می‌شود بلکه می تواند خطرهای جدی و جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. ساعات اولیه صبح تا قبل رسیدن ظهر و همچنین نزدیک غروب آفتاب تا قبل از فرا رسیدن شب، مناسب ترین زمان ها برای پیاده روی و فعالیت در طبیعت می باشند.
  10. باید مواد غذایی خود را در یخدان و یا یخچال نگهداری کنیم. از آنجایی که در کمپینگ تابستانه به دلیل گرمای شدید، احتمال خراب شدن مواد غذایی افزایش می یابد، پس حتما باید آنها را خنک و سرد نگه داریم.
  11. باید سعی کنیم تا جایی که امکان دارد، چادر خود را سرد نگه داریم. قرار دادن چادر در سایه، استفاده از پنکه ها و کولرهای مخصوص سفر و کمپینگ و …. از جمله مواردی هستند که می توانیم به وسیله آنها گرمای داخل چادر را کنترل کنیم.
  12. حتما باید آب آشامیدنی کافی و تمیز با خود به همراه داشته باشیم

تجهیزات مورد نیاز برای یک کوهنوردی و کمپینگ تابستانه عالی و بدون نقص به صورت زیر می باشد:

کفش کوهنوردی و طبیعت گردی تابستانی

کفش شما شاید در میان استایلتان از همه چیز مهم‌تر باشد. قطعا در هنگام کمپینگ راه زیادی تا رودخانه یا کوهپایه دارید و یا ممکن است که قدم زدن در طبیعت را برای رسیدن به یک آبشار انتخاب کرده باشید، پس باید دقت کنید ببینید به کفش سبک احتیاج دارید یا سنگین، کفش ضد آب می‌خواهید یا کفشی که با ردکردن هوا پای شما را خنک‌تر نگه دارد و یا به کفش ساق‌دار احتیاج دارید یا کفش ساق کوتاه.

 

کوله کوهنوردی و طبیعت گردی

کوله کوهنوردی پس از کفش دومین وسیله ضروری برای کوهنورد است. کوله، خانه کوهنورد محسوب می شود و هر آنچه را که برای این سفر نیاز دارد را باید درون آن جای دهد. خرید یک کوله باکیفیت و حرفه ای اهمیت زیادی دارد.

 

چادر کوهنوردی تابستانه

راز انتخاب درست یک چادر کوهنوردی این است که اطلاعات کاملی از مسیر و شرایط آب و هوایی آن داشته باشید. چادر تابستانی برای آب و هوای گرم و معتدل استفاده می شود.این چادرها نسبت به چادر های دیگر وزن کمتری دارند.

 

چادر کوهنوردی تابستانه

 

عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب

فصل تابستان با توجه به اینکه گرم ترین فصل سال است و خورشید با شدت بیشتری و با زاویه نزدیک به ۹۰ درجه به زمین می تابد که در صورت عدم مراقبت از چشم و پوست می تواند صدماتی را به همراه داشته باشند.

 

 به همراه داشتن عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب و استفاده از آنها در زمان مناسب می تواند شما را از این صدمات محفوظ بدارد.

 

کلاه آفتابی لبه دار و دستمال سر

از دلایل آفتاب زدگی عدم استفاده از کلاه و پوشش و محافظ بر روی سر و گردن در هنگام پیاده روی زیر آفتاب و مخصوصا آفتاب کوهستان نیز می باشد .

 

کلاه لبه دار نیز مانند موارد بند پیشین یکی از ضروریات برای قرار گیری در مقابل آفتاب است و می تواند شما را از گرمای شدید تابستان (تا حدودی) نجات دهد.

 

پوشاک کوهنوردی مناسب تابستان

استفاده از لباس های خنک و آستین کوتاه در فضای عمومی و سایه مناسب است اما برای شرایطی همچون قرار گیری در مقابل آفتاب، بهتر است از لباس های آستین بلند اما خنک و نازک استفاده کنید.

 

پوشاک کوهنوردی مناسب تابستان

 

بطری آب و قمقمه

برای نگهداری از آب می توانید از قمقمه و فلاسک استفاده کنید، برای نگهداری از غذا هم بهتر است ظروف یا کیسه خنک نگهدارنده داشته باشید تا با قرار دادن غذای خود در آن، بتوانید در زمان طولانی تری از غذای خود نگهداری کنید.

 

برای خرید کلیه لوازم ضروری کمپینگ و طبیعت گردی می توانید به فروشگاه کوهسایت مراجعه کنید. این فروشگاه برای رفاه حال مشتریان اقدام به تاسیس فروشگاه اینترنتی نیز نموده است. کلیه لوازم مخصوص کوهنوردی و کمپینگ در این فروشگاه از برندهای معتبر با تنوع بالا و قیمت های مناسب عرضه می شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از ویترین فروشگاه در وب سایت کوهسایت دیدن کنید.

 

www.koohsite.com

 

ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، نرسیده به چهارراه سپه، پاساژ المپیک، طبقه سوم، واحد۳، لوازم کوهنوردی رشیدی

ساعات کار همه روزه به جز ایام تعطیل از : ۱۰ صبح الی ۷ شب

 

تلفن فروشگاه ۶۶۴۶۰۲۰۸ – ۶۶۹۶۲۵۵۲

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *