hambergermenu

چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟

چکیده : چگونه زبان خود را تقویت کنیم؟ پیشرفت در زبان انگلیسی با رعایت کردن ِنکات کوچکی ممکن می شود که در این مطلب به بررسی آنها پرداخته‌ایم.

 

چگونه زبان خود را تقویت کنیم؟ پیشرفت در زبان انگلیسی مستلزم تمرین مداوم است. برای آن دسته از کسانی که به دنبال تقویت زبان انگلیسی هستند تا بتوانند در آزمون های معتبر بین المللی مانند آیلتس یا تافل شرکت کنند، روال و مسیر جداگانه ای وجود دارد. این مطلب برای کسانی مناسب است که قصد ندارند در یک کلاس آموزشی زبان انگلیسی شرکت کنند. همچنین کسانی که نمی خواهند معلم خصوصی استخدام کنند و علاقه دارند شخصا زبان انگلیسی شان را تقویت کنند، می توانند از نکات ارائه شده در این مطلب کمک بگیرند.

 

البته شایان ذکر است که اگر در ابتدای مسیر یادگیری جهت شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی هستید، راهکار های ارائه شده در این مطلب می توانند مفید باشند. اما در آینده نزدیک باید بیشتر تمرین کنید و مطالعه‌ی جدی تر داشته باشید. همچنین راهکاری های ساده‌ی این مطلب می توانند شروع خوبی باشند برای تقویت مهارت های مهمی مثل رایتینگ و اسپیکینگ که اکثر زبان آموزان با آنها مشکل دارند.

 

 

چگونه در زبان انگلیسی پیشرفت کنیم؟

 

پیشرفت در زبان انگلیسی

 

برای پیشرفت در زبان انگلیسی، فیلم و سریال با زیرنویس ِانگلیسی مشاهده کنید.

 

برای پیشرفت در زبان انگلیسی باید ذهن خود را به آن عادت دهید. بسیاری از ایرانیان معمولا برای تماشای فیلم ها و سریال ها زیر نویس فارسی را انتخاب می کنند. درست است که مشاهده فیلم با زیرنویس انگلیسی در ابتدا می تواند کمی چالش برانگیز به نظر برسد؛ مخصوصا اگر از کلمات یا اصطلاحاتی استفاده شود که برای شما ناآشنا باشند. اما باید بدانید که مغز تان به این روال عادت خواهد کرد. تماشای فیلم و سریال با زیر نویس انگلیسی شما را با کلمات و عبارات محاوره آشنا می کند و کمک می کند به محض دیدن جملات، تلفظ ِآنها را هم بشنوید. شنیدن تلفظ کلمات از زبان بازیگران و افرادی که زبان ِمادری آنها انگلیسی است به مراتب از شنیدن تلفظ یک کلمه از زبانِ ربات داخل یک دیکشنری متفاوت است. این شیوه، کمک می کند تا جملات و کلمات به شکل صحیح در ذهن تان ضبط و ذخیره شوند.

 

تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی همچنین کمک می کند تا «فکر کردن به زبان انگلیسی» برایتان راحت‌تر باشد. زیرا جملات رایج در فیلم ها و سریال ها بیان می شوند. ذهن در طی شنیدن ِمداوم و تکرار فراوان، آنها را به خوبی به خاطر می سپارد. در نتیجه بازیابی و استفاده از آنها بسیار راحت تر خواهد بود.

اخبار را به زبان انگلیسی گوش دهید و بخوانید.

برای پیشرفت در زبان انگلیسی، زندگی کردن با آن بسیار حائز اهمیت است. اما زندگی کردن با زبان انگلیسی، به چه معناست؟ سعی کنید چه به صورت شنیداری و چه به صورت خواندنی، اخبار را به زبان انگلیسی دنبال کنید. منابع خبری مختلفی (مانند نیویورک تایمز) وجود دارند که اخبار را به زبان انگلیسی در اختیار مخاطبان شان قرار می دهند. این کار کمک می کند تا دایره لغات تان افزایش پیدا کند، با املای کلمات به طور صحیح آشنا شوید و زمینه‌ی استفاده یا کاربرد ِآن کلمات را در جملات بهتر درک کنید.

 

تمرین روزانه زبان انگلیسی با کتاب واژگان پرتکرار

 

خواندن زبان

تمرین روزانه زبان انگلیسی با کتاب واژگان پرتکرار

یک کتاب واژگان مهم و پرتکرار زبان انگلیسی مثل Essential Words For The TOEFL را خریداری کنید. لیستی از کلمات آن را به صورت هفتگی داخل دفتر یا قسمت نوت کامپیوتر خود بنویسید. هر بار که کلمه ای را می شنوید یا می بینید که با آن آشنایی ندارید، حتما آن را یادداشت کنید. سپس به ابتدای لیست ِکلماتی که در حال یاد گرفتن شان هستید منتقل کنید. البته فقط روی آن کلمه تمرکز نکنید. بلکه به دنبال کلمات مترادف، و جملات یا عبارت هایی که از آن کلمه داخل‌شان استفاده شده اند، باشید. مثلا تصور کنید که می دانید دو کلمه‌ی precedence یا tantalizing به چه معنا هستند. اما آیا می دانید چطور در یک جمله از آنها استفاده کنید؟ خیر؟ پس بهتر است حتما روی جمله سازی با کلمات کار کنید و فقط به دنبال حفظ کردن معنای آنها نباشید!

 

به زبان انگلیسی صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید!

پیشرفت در زبان انگلیسی بدون وقت گذاشتن برای مهارت اسپیکینگ عملاً اشتباه بزرگی است. همانطور که روی ریدینگ و رایتینگ و لیسنینگ ِزبان انگلیسی کار می کنید، باید اسپیکینگ تان را هم تقویت کنید. استفاده از زبان انگلیسی به صورت تعاملی و روزانه مهارت اسپیکینگ شما را بهبود می بخشد. باید برای این بخش، حتما یک پارتنر یا همراه پیدا کنید که به اندازه شما علاقه مند به تقویت اسپیکینگ خود باشد. همچنین او باید سطح زبان مشابه یا تقریبا یکسان با شما داشته باشد تا بتوانید در کنار هم پیشرفت کنید.

 

اگر کسی را پیدا نکردید می توانید جلوی آینه بایستید و به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین می توانید موقع صحبت کردن به زبان انگلیسی صدای خود را ضبط کنید. گوش دادن به صدای خودتان و لهجه ای که با آن انگلیسی صحبت می کنید می تواند در ابتدا کمی ناخوشایند به نظر برسد. اما باید بدانید که همین کار کمک می کند تا اشتباهاتی که موقع تلفظ کلمات دارید و قبلا از آنها آگاه نبوده اید را به خوبی پیدا کنید.

 

به زبان انگلیسی صحبت کنید و صدایتان را ضبط کنید!

 

برنامه تقویت زبان انگلیسی

 

چیدن یک برنامه برای تقویت زبان انگلیسی

 

عبارات آکادمیک و جملاتی که ممکن است در کتاب های ادبیات داستانی ِزبان انگلیسی با آنها برخورد کنید، به تقویت صحیح زبان انگلیسی تان کمک چندانی نمی کنند. به سراغ خواندن کلماتی که می دانید به طور روزمره کاربردی ندارند، نروید. سعی نکنید جملات را حفظ کنید. بلکه از آنها در گفتگوهای خیالی روزمره استفاده کنید. به دیالوگ هایی که میان دو کاراکتر در یک فیلم یا در یک گزارشِ خبری مشاهده می کنید دقت کنید. سریال های سیتکام، جملات و کلمات روزمره و کاربردی که در یک گفتگوی عادی میان دو شهروند به زبان انگلیسی بیان می شوند را در اختیارتان قرار می دهند.

 

چیدن یک برنامه برای تقویت زبان انگلیسی و عمل کردن طبق آن می تواند به شما کمک کند تا منظم پیش بروید. سعی کنید یک هدف مهم مثل افزایش درآمد به واسطه کار کردن با شرکت های خارجی، گرفتن مدرک و مهاجرت تحصیلی، امکان آشنایی و صحبت کردن یا داشتن مکاتبه با افراد خارجی را برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب کنید. این هدف کمک می کند تا به برنامه ای که برای تقویت زبان نوشته اید، پایبند باشید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *