hambergermenu

انواع لوازم کوهنوردی + قیمت و خرید لوازم کوهنوردی

لوازم کوهنوردی چه دسته بندی هایی دارند و برند های معتبر جهانی در این زمینه کدام اند؟ با عرض سلام و ادب خدمت همراهان گرامی در این مطلب قصد معرفی انواع لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی را داریم. همانطور که اطلاع دارید ورزش های کوهنوردی و طبیعت گردی و برنامه های طبیعت گردی، گردشگری، ایران گردی و کمپینگ امروزه بسیار محبوب شده اند و علاقه مندان زیادی دارند. چه چیزی بهتر از سفر به دل آرامش بخش طبیعت بعد از یک هفته کاری پر مشغله؟

 

لوازم کوهنوردی را می توان به سه قسمت پوشاک کوهنوردی، کفش کوهنوردی و دیگر تجهیزات مورد نیاز کوهنوردی تقسیم بندی کرد. انواع این لوازم را می توانید از فروشگاه شاهو کمپ با ضمانت اصالت و سلامت کالا تهیه کنید.

 

انواع لوازم کوهنوردی + قیمت و خرید لوازم کوهنوردی

 

پوشاک کوهنوردی

همانطور که میدانید در فعالیت های کوهپیمایی و طبیعت گردی تعریق بدن ورزشکار افزایش یافته و در نتیجه نیاز به پوشاک مخصوص و مناسب دارند. همچنین پیاده روی های تابستانه و زمستانه پوشاک متفاوت و مخصوصی را می طلبد. در فصل گرما نیاز به لباس هایی با تنفس پذیری بالا و خنک احساس می شود و در فصل سرما نیز بدون پوشاک گرم و ضد باد نمی توان به کوهنوردی رفت.

 

شلوار کوهنوردی

شلوار کوهنوردی که با عنوان شلوار ترکینگ نیز شناخته می شود معمولا از پارچه هایی مقاوم و با دوام ساخته می شود. اهمیت شلوار در فصل زمستان بیشتر احساس می شود و تنوع شلوار های زمستانه نیز بیشتر است. دلیل این امر نیز اهمیت بسیار بالای گرم نگه داشتن بدن در این فصل می باشد. بنابراین از جمله لوازم کوهنوردی محبوب، شلوار های میکروپلار و ضد باد کوهنوردی می باشد.

بیس لایر

از دیگر پوشاک بسیار محبوب و شناخته شده میان کوهنوردان بیس لایر مخصوصا به صورت ست می باشد. بیس لایر به پوشاک لایه اول گفته می شود که ویژگی های بسیار جالبی دارد. این لباس بدن را گرم و خشک نگه می دارد، یعنی قابلیت انتقال رطوبت به بیرون را دارد. البته این ویژگی به لباس های دیگر لایه ها نیز وابسته است.

 

کفش کوهنوردی

ممکن است بگوییم که مهمترین لازمه میان لوازم کوهنوردی، کفش کوهنوردی مناسب می باشد. کفش کوهنوردی مناسب علاوه بر اینکه تجربه کوهپیمایی و پیاده روی شما را به کلی دگرگون می کند، بلکه از بروز های آسیب های ناحیه کمر، ستون فقرات و زانو نیز جلوگیری می کند.

 

کفش کوهنوردی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

 

کفش کوهنوردی نیز همانند دیگر لوازم کوهنوردی دارای دسته بندی های مختلفی از جمله کفش کوهنوردی سبک (یا همان کفش ترکینگ)، کفش کوهنوردی سنگین، کفش هیمالیا نوردی و… می باشد که بسته به نیار خود می توانید یکی از مدل های آن را انتخاب نمایید.

 

توجه داشته باشید که بهتر است بسته به فصل کفش های کوهنوردی مختلفی داشته باشید. حتی کفش های تحت عنوان صندل کوهنوردی در بازار موجودند که مناسب فصل تابستان هستند که علاوه بر طراحی صندل مانند این کفش ها از پا های شما محافظت می کنند و دارای جنس مرغوبی هستند.

 

باتوم کوهنوردی

از دگیر لازمه های ورزش کوهنوردی و طبیعت گردی، باتوم کوهنوردی مناسب است. باتوم ها بر اساس سیستم قفلی به دو دسته ی پیچی و کلیپسی تقسیم می شوند که مدل های کلیپسی محبوب تر هستند. عصای کوهنوردی هم به کوهپیمایی آسان تر کمک می کند و هم از بروز آسیب های زانو و کمر جلوگیری می کند. برخی از باتوم های پیچی دارای ویژگی آنتی شوک هستند که برای افراد مسن بهتر است. البته برخی ورزشکاران این قابلیت را نمی پسندد و از آن استفاده نمی کنند.

 

همچنین این عصا ها از نظر جنس نیز دارای دو دسته ی آلومنیومی و کربنی هستند که اکثریت مدل های موجود در بازار از جنس آلومنیوم ساخته شده اند. اما ویژگی بارز مدل های کربن، وزن بسیار کم آن ها است.

 

چادر کوهنوردی

لوازم کوهنوردی بر اساس زمان سفر های شما می تواند بسیار متفاوت باشد. زیرا برای سفر های یکروزه چادر و کیسه خواب از ملزومات نیست اند. اما اگر این یک روزه به دو روز تبدیل شود قضیه کاملا فرق می کند.

 

ابتدا باید کوله پشتی بزرگ تری تهیه کنید که در ادامه در مورد آن بیشتر بحث خواهیم کرد. دوما شب را کجا می مانید؟ نکند می خواهید با چادر مسافرتی در ارتفاع اطراق کنید؟

 

شرکت های بزرگ تولید لوازم کمپینگ چادر های مختلفی را وارد بازار کرده اند که ویژگی های منحصر به فردی دارند و برای کوهنوردی و طبیعت گردی مناسب هستند. از این ویژگی ها می تواند به حجم بسته بندی بسیار کم و ابعاد جمع و جور، پارچه های با کیفیت صد در صد ضد آب و سبک، میله ها و پایه های ضد طوفان و کلیپس ها و گیره های مستحکم و با دوام اشاره کرد.

 

چادر های کوهنوردی از نظر ساختار به دو دسته ی تونلی و کلیپسی تقسیم می شوند که چادر های کلیپسی از نظر جذب رطوبت کمتر، بهتر عمل می کنند اما چادر های تونلی مقاومت بیشتری در برابر باد های شدید و طوفان دارند.

 

چادر کوهنوردی برند کله گاوی در بازار ایران به دلیل کیفیت ساخت بالا و قیمت بسیار مناسب از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. فروشگاه شاهو کمپ تمامی چادر های کله گاوی را با ضمانت اورجینال بودن در سراسر ایران پخش می کند.

 

چادر مناسب کوهنوردی چه ویژگی هایی دارد

 

کوله کوهنوردی

از جمله لوازم کوهنوردی و طبیعت گردی اساسی، یک کوله پشتی مناسب می باشد. کوله کوهنوردی ویژگی هایی از جمله فریم متناسب با آناتومی بدن، سیستم تهویه هوا و بند ها و تسمه های محکم تر است تا برای تحمل وزن وسایل برای مدت طولانی تر مناسب باشد. کوله پشتی ها دارای ظرفیت های مختلفی هستند که معمولا تا 36 یا 45 لیتر برای برنامه های یکروزه مناسب است و کوله های بزرگ تر را می توانید بسته به زمان سفر خود تا 80 لیتر انتخاب نمایید.

 

کیسه خواب

مگر می شود در مورد لوازم کوهنوردی بحث کرد و نامی از کیسه خواب نباشد؟ کیسه خواب بسته به پوشش داخلی خود به دو دسته ی پر و الیاف تقسیم بندی می شوند. کیسه خواب های پر معمولا قوی تر و سنگین تر هستند و به صورت کلی مصرف بیشتری نیز دارند. اما ویژگی برتر مدل های الیاف نگهداری و شست و شوی آسان تر می باشد. حتما توجه داشته باشید که همراه با کیسه خواب خود از زیرانداز مناسب نیز استفاده کنید تا از نهایت کارایی کیسه خواب خود بهره ببرید.

 

لوازم روشنایی

اگر می خواهید شام را در طبیعت میل کنید و یا قصد سفر کوهنوردی چند روزه را دارید، لوازم روشنایی مناسب نیز لازمه ی کار شماست. از چراغ های شارژی و چراغ چادری گرفته تا هدلامپ مناسب و چراغ قوه های شکاری قوی بخشی از لوازم روشنایی کوهنوردی هستند.

 

ظروف کوهنوردی

مگر می شود به کوهنوردی رفت اما چایی میل نکرد؟ مگر می شود یک وعده را برای سفر طبیعت گردیمان نگذاریم؟ اینجاست که ظروف کوهنوردی وارد میدان میدان می شوند. این ظروف معمولا به صورت ست وارد بازار می شوند و در حالت بسته بندی حجم زیادی نمی گیرند. همچنین از آلیاژ های سبکی نیز ساخته می شوند.

 

البته برخی دیگر از لوازم کوهنوردی از جمله کپسول و سرشعله نیز زیر مجموعه ی همین دسته بندی هستند. از دیگر ظروف کوهنوردی می توان به لیوان های تاشو، فلاسک و قمقمه، ست قاشق و چنگال و اجاق های سفری اشاره نمود.

 

لوازم کوهنوردی جانبی

همواره برخی محصولات در بازار وجود دارد که به صورت غیر مستقیم با ورزش کوهنوردی در ارتباط هستند. از جمله ی این لوازم می توان به تخت آویز یا ننو، بخاری جیبی، قایق بادی، زیرانداز مسافرتی، جعبه ی کمک های اولیه، کاور گوشی و میز و صندلی تاشو اشاره نمود.

 

فروشگاه شاهو کمپ

فروشگاه شاهو کمپ عرضه کننده تمامی لوازم کوهنوردی، طبیعت گردی، کمپینگ و مسافرتی می باشد و تمامی این محصولات را با نازل ترین قیمت ارائه می دهد.

 

این فروشگاه در شهر مرزی بانه از سال 1396 شروع به فعالیت نمود و حال با ورود به عرصه ی اینترنت قصد دارد تا با تمامی وسایل مورد نیاز کوهنوردان و طبیعت گردان عزیز را با یک کلیک، درب منزل شما عزیزان تحویل دهد.

 

در نتیجه از هر جای ایران می توانید به راحتی به فروشگاه دسته اول شاهو کمپ دسترسی پیدا کنید و پول اضافی به دلال ندید! فروشگاه شاهو کمپ همانند دیجی کالا تمامی شهر های ایران را پوشش می دهد و با شرکت های پستی چاپار، تیپاکس و پست پیشتاز کار می کند.

 

در مورد محصولاتی که در توضیحات آن ها اورجینال عنوان شده باشد، همانند محصولات اسنوهاک، چادر های کله گاوی و… فروشگاه شاهو کمپ ضمانت اصالت کتبی ارائه می دهد. یعنی روی فاکتور قید می شود که در صورت فیک تشخیص دادن جنس توسط مشتری، تمامی هزینه ها برگشت داده می شوند و جنس فروخته شده پس گرفته می شود.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *