hambergermenu

تقویم تولید محتوا چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

چکیده : داشتن تقویم در تمامی فعالیت‌ها جهت برنامه‌ریزی دقیق لازم و ضروری است. با ایجاد یک تقویم محتوا می‌توان زمان‌بندی و برنامه‌ریزی لازم را برای انتشار محتواها به عمل آورد.

 

داشتن تقویم در تمامی فعالیت‌ها جهت برنامه‌ریزی دقیق لازم و ضروری است. با ایجاد یک تقویم محتوا می‌توان زمان‌بندی و برنامه‌ریزی لازم را برای انتشار محتواها به عمل آورد. در ادامه بیشتر درباره اهمیت تقویم تولید محتوا توضیح داده‌شده است.

 

تقویم تولید محتوا چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

 

امروزه تمامی افرادی که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند به اهمیت تقویم پی برده‌اند. تقویم محتوایی برای بیشتر افراد تبدیل به چالش شده است. انجام این کار مستلزم بهره‌گیری از ابزار و مهارت‌هایی است که ما در این بخش به‌صورت کامل توضیح داده‌ایم.

 

تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی یک نوع تقویم ساده است که در فرآیند تولید محتوای تخصصی آن زمان نشر تمام محتواها و متون نگارش شده به ثبت می‌رسد. درواقع تقویم تولید محتوا یک جدول برنامه‌ریزی روزانه برای تولیدکنندگان محتوا است. در این نوع تقویم تمامی جزئیات لازم ثبت می‌شوند. پس ایجاد تقویم محتوایی برای ارائه‌دهندگان خدمات و فروشندگان لازم و ضروری است چون به کمک آن می‌توانند برای تولید محتوا در ماه‌های آینده نیز برنامه‌ریزی کنند.

 

تقویم محتوایی چیست؟ و چرا مهم است

 

اهمیت تقویم محتوایی

تقویم محتوایی یکی از ابزارهای مهم و کلیدی در تولید محتوا محسوب می‌شود. این تقویم دارای بخش‌های مختلفی است که به افراد کمک می‌کند تا برنامه دقیق و روزانه برای تولید محتوا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند و بر اساس برنامه منظم پیش بروند. همچنین استفاده از این تقویم شرایطی را فراهم می‌کند که ایده‌های بازاریابی به‌صورت یکجا جمع‌آوری شوند و محتوای انتخابی از بین این موضوعات در صف تولید یا انتشار قرار گیرند. تقویم محتوا یکی از مؤثرترین برنامه‌ها برای نظم دادن به بازاریابی بوده که به معنای یک نقشه برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار است. البته تقویم محتوایی اهمیت فراوانی دارد که در ادامه بیان‌شده است. موارد مهم آن عبارت‌اند از:

 

  1. 1. با تقویم محتوا هرگز چیزی از قلم نمی‌افتد.

 

  1. 2. بهره‌وری از کار و فعالیت افزایش پیدا می‌کند.

 

  1. 3. در انرژی و منابع صرفه‌جویی می‌شود.

 

  1. 4. تقویم محتوایی یک تصویر جامع و کامل از برنامه‌های آینده به افراد می‌دهد.

 

  1. 5. داشتن تقویم محتوایی همکاری تیمی را بهتر و مؤثرتر می‌کند.

 

تقویم محتوا شامل چه مواردی می‌شود؟

  • عنوان و موضوع محتوا به همراه تاریخ انتشار آن

 

  • مشخصات نویسنده محتوا

 

  • موقعیت و محل انتشار محتوا

 

  • نوع محتوا

 

  • دسته‌بندی و شرح وضعیت محتوا

 

  • موقعیت مخاطبین

 

  • دلایل استفاده از تقویم محتوا

 

مراحل تهیه تقویم محتوایی

تقویم‌های محتوایی دارای مراحل نگارشی هستند. با شناسایی مخاطبان هدف و با برنامه‌ریزی دقیق و اصولی می‌توان یک تقویم محتوایی آماده کرد. در ادامه مراحل مختلف تهیه تقویم محتوایی را مرور می‌کنیم. این مراحل عبارت‌اند از:

 

تعیین مخاطب

تعیین مخاطب به معنای شناسایی مخاطب است. یعنی باید دانست مخاطبان هدف چه کسانی هستند، در چه رده سنی قرار دارند و از چه محتوایی خوششان می‌آید. شناسایی مخاطبان هدف به‌نوعی روش تدوین تقویم را تعیین می‌کند.

 

تعیین هدف

برنامه‌هایی که دارای اهداف مشخصی نیستند قطعاً به نتیجه‌ای نخواهند رسید. پس در هنگام ایجاد یک تقویم محتوایی باید چشم‌انداز برنامه‌ها را به‌نوعی پیش‌بینی کرد.

 

مشخص کردن محتوای تقویم

افراد با به‌کارگیری برخی استراتژی‌ها و با در نظر گرفتن مخاطبان هدف، شناسایی سایت‌های رقیب و… می‌توانند موضوع محتوایی که قرار است تولید شود را بیابند. پس قبل از تولید محتوا نکات مهم باید یادداشت شوند. اطلاعات مهم در تقویم عبارت‌اند از:

  • تاریخ و زمان انتشار

 

  • هشتگ‌گذاری

 

  • نام نویسنده

 

  • موضوع

 

  • تمام تصویرها و گرافیک‌های لازم

 

  • لینک منابع

 

  • لینک مطلب منتشرشده

 

  • وضعیت انتشار

 

هماهنگی با تیم تولید محتوا

برای انجام تولید محتوا باید هماهنگی‌های لازم با اعضای تیم تولید محتوا به عمل آید و به آن‌ها تقویم محتوایی معرفی کرده و درباره مراحل تولید محتوای متنی و تصویری توضیحاتی داده شود.

 

تعیین مسئولیت افراد تیم محتوایی

در این مرحله باید بررسی‌های لازم به عمل آید که آیا با منابع انسانی فعلی می‌توان اهداف بازاریابی محتوایی خود را پیاده کرد یا خیر؟ اگر کمبود منابع موجود روند دستیابی به اهداف را کُند کند، باید نسبت به استخدام افراد جدید اقدام شود.

 

آغاز تولید محتوا و انتخاب یک ابزار ساخت در تقویم محتوا 

این مرحله شامل تولید محتوا و انتشار منظم آن است. برای نوشتن تقویم محتوایی اصولی و منظم، وجود یک برنامه و ابزار ساخت الزامی است. از مهم‌ترین این ابزارها عبارت‌اند از:

  • Microsoft Excel
  • Google Sheets
  • Google Calendar

 

استفاده از ابزارهای مدیریت در تقویم محتوایی

تعیین استراتژی برای زمان انتشار محتوا با استفاده از ابزارهای مدیریت محقق می‌شود. برخی از این ابزارها امکاناتی فراتر از مدیریت محتوا و زمان انتشار آنها ارائه می‌دهند که ازاین‌جهت مهم هستند.

 

قالب‌های تقویم محتوا

طراحی تقویم محتوایی نیازمند خلاقیت و رعایت اصول خاصی است و دو قالب‌بندی برای آن وجود دارد که هریک را به دو نوبت معرفی خواهیم کرد.

 

Kanban

یک سیستم زمان‌بندی برای رویکردهای تولید ناب و ساخت هم‌زمان است. هدف این سیستم، شناسایی مشکلات و نیازها حین انجام کار و پاسخ دادن به آن‌هاست؛ به‌گونه‌ای که بهینه‌ترین و باکیفیت‌ترین نتیجه از این فرایند خارج شود.

 

تقویم محتوا شامل چه مواردی می‌شود؟

 

Gantt Chart

این روش مدیریت تقویم محتوایی درواقع یک نمودار میله‌ای است که از محور عمودی برای نشان دادن گذر زمان استفاده می‌شود.

 

سخن پایانی

برای تولید محتوا پیشنهاد می‌شود که شما نیز با یک تقویم ساده شروع کنید و با جست‌وجوی جامع و بهره گیری از موارد مذکور، تقویم محتوایی ایده آلتان را به‌تدریج بسازید و همچنین می‌توانید انجام این کار را به مؤسسات معتبر بسپارید. شبکه مترجمین اشراق یکی از پرمخاطب‌ترین مؤسساتی است که خدمات آنلاین را در خصوص تولید محتوا و سایر خدمات ارائه می‌کند که یکی از مهم‌ترین خدمات آن، تولید محتوا به انگلیسی است. پس به‌قصد بهبود رتبه‌بندی سایتتان در موتورهای جستجو، محتوای موردنظر را به شبکه مترجمین اشراق بسپارید تا محتوای شما باکیفیت بالا و با در نظر گرفتن اصول سئو توسط اعضای متخصص و بامهارت تولید گردد. همچنین قیمت تولید محتوای تخصصی در موسسه اشراق بر یک مبنای متعادل در نظر گرفته شده است تا در فرآیند تولید محتوا هم متقاضی محتوا و هم متخصص تولید محتوا، صرفه اقتصادی داشته باشند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *