hambergermenu

نقد و بررسی بازی battlefield V

نام Battlefield همواره همراه با صفت های جذاب و سرگرم کننده بوده و در یک کلام نامی که هر بار بازی ای به این نام منتشر شد تقریبا تمام گیمرها دوان دوان رفته ایم تا جدیدترین سری بتلفیلد را بگیریم و دعا  دعا کنیم تا بازی را سیستم هایمان اجرا کند.

از 1942 Battlefield تا Battlefield 2 bad company تا نهایتا اخرین شاهکار دایس 1 Battlefield ! و پس از نزدیک دو سال گمانه زنی راجب Battlefield V نهایتا این بازی اواخر سال ۲۰۱۸ از طرف کمپانی محبوب الکترونیک آرتز منتشر شد تا شادی و هوار گیمرها مخصوصا طرفداران سری بتلفیلد بلند شده و به آسمان برود.

 

اما چیزی که بیشتر باعث خشنودی بازیکنان شد اعلام این موضوع بود که برخلاف شایعات فراوان استودیو دایس حالت آفلاین یا به تعبیر خودشان در بتل فیلدا حالت War Stories را اضافه کرده است.
اما در کمال تأسف باید همین ابتدای کار بگوییم که ای کاش دایس این مود را اضافه نمی کرد. در ادامه به بررسی این بازی می پردازیم.

 

بتلفیلد

کمپانی الکترونیک آرتز پس از تجربه ی موفق بازی 1 Battlefield که در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد و وقایع جنگ جهانی اول را به تصویر کشید این بار به سراغ جنگ جهانی دوم رفته و در حالی که بازی را در حالت استوری مود یا همان بخش آفلاین بسیار کوتاه روایت کرده اما باز هم مثل همیشه جذابیت هایی را به تصویر کشیده است.

 

بخش داستانی بازی (War Stories)

 

استودیو دایس این بار هم از موتور قدرتمند فراست بایت استفاده کرده و مانند بازی سری قبل بتل فیلد یعنی همان 1 Battlefield به خوبی از آن بهره مند شده است.

اما نمی توان منکر این واقعیت شد که دایس کاملا درباره بخش داستانی سرسری رفتار کرده است.

 

بتلفیلد پنج دارای ۵ بخش است که البته بخش اول آن تنها مقدمه است و بی تعارف بهترین بخش این مرد از بازی! هر بخش از این مود بازی همانند بتل فیلدا دارای کاراکتر اصلی و موقعیت های جغرافیایی متفاوت است.

 

نکته ی مثبت بخش بازی، داستان تقریبا جذاب و جدید بوده اما به هیچ وجه نتوانستند از نظر کیفیت ساخت حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

هوش مصنوعی ضعیف، مأموریت های تکراری و ساده از جمله نقاط منفی این مود بازی می باشند.

 

و البته جلوه های صوتی خوب، گرافیک جالب توجه و داستان قابل قبول نکات مثبت بازی هستند که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد.

 

البته می توان در امیدوار کننده ترین حالت ممکن گفت که بخش آفلاین برای آشنایی بازیکنان با نحوهی تیراندازی و به طور کلی فضای بازی مفید بوده است.

 

 

بخش آنلاین

و اما بخش اصلی تمرکز بازی و تمرکز ما برای نقد بخش آنلاین بازی است. بخشی که علی رغم بخش آفلاین با جزئیات بسیار زیاد ساخته شده است و قطعا برای بازیکنان تجربهی لذت بخشی خواهد بود.

 

برای بخش چند نفره بازی، کمپانی الکترونیک آرتز ابتدا نسخهی بتای این بازی را منتشر کرد که البته باعث ناامیدی اکثر قریب به اتفاق گیمرها شد.

 

مشکلاتی مانند روشن بودن بسیار محیط بازی ، مهمات محدود و قطعی سرورها از جمله این مشکلات بودند.

 

اما خوشبختانه استودیو دایس پس از گرفتن بازخوردهای فراوان از سوی کاربران در نسخه اصلی این اشکالات را تا حدود بسیار زیادی حل کرد.

 

به طوری که ما دیگر شاهد قطعی سرور نمی شویم، یافتن مهمات بسیار بهتر و روشنایی بازی کاملا مناسب گشت تا این استودیو نشان دهد استفاده از نظر کاربران تا چه اندازه در موفقیت بازی تاثیرگذار است.

 

برگردیم به ارزیابی نسخه اصلی این بخش از بازی و حالت های مختلفی که دایس مانند بازی بتل فیلدا برای علاقه مندان در نظر گرفته است.

 

اولین و یکی از پرمخاطب ترین بخش های بازی، حالت Conquest است که بازیکنان باید در یک نقشه وارد نبردی ۶۴ نفره شوند.

 

البته این بخش خود دچار تغییراتی شده است برای مثال بازیکنان با امتیاز مشخصی وارد بازی می شوند و کسی که امتیازش زودتر به صفر برسد بازنده خواهد بود.

 

Domination نام حالت دیگر بازی است که تمرکز بازی بر روی تصرف نقاطی از بازی است و حالت دیگر Team Death Match بوده که تنها کشتن حریفان مد نظر بازی است.

 

Breakthrough نیز حالتی از بازی است که دو تیم را به عنوان مهاجم و مدافع قرار میدهد و در اجرا نیز بسیار جذاب پیاده شده است.

 

battelfield-V

 

و اما گل سرسبد حالتهای بخش چندنفره بی شک حالت Grand Operation است.

 

بخشی که از بتل فیلدا به ارث رسیده است و یک میراث مهم دایس از سری قبلی این مجموعه است.

 

Grand Operation مصداق یک بازی جذاب، با حس و حال حماسی و البته سرگرم کننده هست به طوری که شما هر نوع سرباز باهر خصوصیتی (امدادی، جنگجو و..) می توانید هم خود در نبرد را به عینه تماشا کنید و از کمک کردن به گروه ۴ نفره خود لذت ببرید.

 

جدا از حالت های بازی، نقشهها ، نیز وضعیت بسیار مطلوبی دارند و به خوبی از تفاوت های جغرافیایی چند منطقه استفاده شده است.

 

در مجموع، اگر بازی را برای بخش داستانی آن گرفته اید متاسفانه دایس شما را ناامید کرده است و باید اعتراف کرد قافله را به رقیب سرسخت خود یعنی Call of Duty WWII باخته است.

 

با این حال در بخش چندنفره بسیار درخشان ظاهر شده و می تواند ساعت ها، روزها، هفته ها یا حتی ماهها شما را سرگرم کند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *