hambergermenu

چگونه کفش چرم اصل را تشخیص دهیم؟

امروزه استفاده از چرم اصلی به امری لوکس تبدیل شده است چرا که بازار از چرم مصنوعی اشباع شده است. اما هستند مجموعه‌هایی که با نام چرم اصل، محصولاتی بی‌کیفیت و یا بهتر بگوییم چرم‌های مصنوعی درجه یک را می‌فروشند. اینجاست که اگر روش‌های تشخیص کفش چرم اصل را بدانید، به راحتی می‌توانید فرق محصول اصل و تقلبی را تشخیص دهید. ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تفاوت چرم اصلی با چرم تقلبی را بررسی کنیم و به این شکل کار شما را در تشخیص  کفش چرم زنانه شیک و اصل ساده نماییم.

 

چگونه بفهمیم کفش چرم اصل است؟

در ادامه چند روش ساده برای تشخیص کفش چرم اصل را بررسی خواهیم کرد:

 

چگونه کفش چرم اصل را تشخیص دهیم؟ با کمک یک سری روش

 

  1. 1. به احساس خود اعتماد کنید

همان‌طور که می‌دانید چرم اصل از پوست حیوانات مختلف ساخته شده است اما بیشترین چرم موجود در بازار، چرم گاو است. در موارد بسیار محدود می‌توانید پوست مار یا دیگر حیوانات وحشی را در بازار بیابید. در زمان لمس پوست طبیعی یا بهتر بگوییم چرم طبیعی، برجستگی‌های آن کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد به شکلی الگوی تکراری در آن دیده نمی‌شود. حتی شاهد رگه‌هایی هستید که کاملاً خلاف جهت برجستگی‌ها ایجاد شده‌اند. بوی چرم طبیعی بوی پلاستیک نمی‌دهد، بلکه بوی بدن حیوانات را از آن احساس خواهید کرد. می‌توانید با دست روی چرم دست بکشید و اگر احساس کردید نرمی و انعطاف زیادی احساس می‌کنید؛ این چرم طبیعی نخواهد بود. چرم طبیعی مقداری زبر است و انعطاف زیادی ندارد.

 

  1. 2. به پشت چرم (آستر آن) نگاه کنید

یکی دیگر روش‌های تشخیص کفش چرم اصل نگاه کردن به پست چرم یا آستر آن است. البته مشخص است که نگاه کردن به داخل همه نوع کفشی مقدور نیست اما اگر بتوانید چرم را برگردانید، در چرم طبیعی یک آستر پرزدار خواهید دید. اما آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته می‌شود.

 

  1. 3. چرم آب را جذب می‌کند

در صورتی که کفشی دارید که آب را جذب نمی‌کند مطمئن باشید که این کفش چرم مصنوعی است. اصولاً چرم طبیعی قابلیت جذب رطوبت دارد و به همین جهت پیشنهاد می‌شود در روزهای بارانی از آن استفاده نشود؛ چرا که باعث ایجاد لکه خواهد شد. اما کفش‌هایی که از چرم مصنوعی تولید می‌شوند، همانند پلاستیک قطرات آب را از خود عبور می‌دهد.

 

  1. 4. روی کفش چرم را با انگشت فشار دهید

برای تشخیص کفش چرم طبیعی از مصنوعی در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید با انگشت خود روی کفش را فشار دهید. در صورتی که با یک فشار کوچک روی چرم چروک دیده شود؛ نشان‌دهنده طبیعی بودن این چرم است. اما در چرم مصنوعی در اثر فشار چروکی دیده نخواهد شد.

 

  1. 5. چرم طبیعی را زیر نور نگاه کنید

از آنجایی که چرم مصنوعی از پلاستیک ساخته می‌شود در صورتی که در نور مستقیم به آن نگاه کنید، نور یکنواختی را بازتاب می‌کند اما در چرم طبیعی بعضی قسمت‌ها کاملاً براق خواهد بود و بعضی قسمت‌های آن کدر و مات به نظر می‌رسد. از این رو چرم طبیعی نور را به صورت یکنواخت بازتاب نمی‌کند.

 

  1. 6. کفش را در دست بگیرد و وزن کنید

وزن چرم نسبت به پلاستیک بسیار بیشتر است. چرم طبیعی به دلیل اینکه از پوست بدن حیوانات ساخته شده است، وزن بیشتری نسبت به پلاستیک خواهد داشت. البته این وزن به شکلی نیست که در زمان راه رفتن پا را خسته کند؛ اما نسبت به پلاستیک سنگین‌تر خواهد بود.

 

  1. 7. از مجموعه‌های معتبر خریداری کنید

شاید بتوان گفت بهترین روش برای خرید کفش چرم طبیعی، خرید از مجموعه معتبر است. مجموعه چرم سورنا با سال‌ها تجربه فروش حضوری، اینک فروشگاه اینترنتی خود را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا بتوانید از محصولات آن اعم از کیف و کفش چرم که به جرات از بهترین چرم‌های موجود در ایران ساخته شده‌اند دیدن نمایید. خرید از یک مجموعه معتبر این مزیت را دارد که در صورت عدم رضایت شما از کیفیت و یا ظاهر کفش بتوانید آن را عودت دهید.

 

  1. 8. به قیمت محصول دقت نمایید

بدیهی است که قیمت چرم طبیعی به وضوح از قیمت محصولاتی که با چرم غیرطبیعی و پلاستیک ساخته شده است بیشتر خواهد بود. پس اگر به شما پیشنهاد خرید کفشی با قیمت کم داده شده و ادعا شد که این محصول از چرم طبیعی ساخته شده است؛ نباید اعتماد کنید. قیمت صندل چرم طبیعی زنانه زیاد است اما ماندگاری آن بالا بوده و در ضمن استفاده از آن برای پوست انسان مفید خواهد بود.

 

یکی از راه های تشخیص با توجه به قیمت

 

چگونه از کفش چرم طبیعی مراقبت کنیم؟

حال که فهمیدیم که چگونه چرم اصل را چگونه تشخیص دهیم؟ بهتر بدانیم که چگونه از چرم نگهداری کنیم تا ویژگی‌های خوب خود را حفظ نماید. از جمله فعالیت‌هایی که می‌توان انجام داد به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • از واکس کفش چرم استفاده نمایید

همان‌طور که پوست دست انسان در طولانی مدت خشک می‌شود  و نیاز به استفاده از مرطوب‌کننده دارد؛ چرم طبیعی نیز از پوست حیوانات ساخته شده است و نیاز به چرب کردن دارد. بهترین وسیله برای چرب کردن چرم، واکس مخصوص کفش چرم است. این واکس به خوبی کفش را از خشک شدن و پوسته پوسته شدن محافظت می‌کند.

 

  • از کفش چرم مرتب استفاده کنید

بهتر است در یک بازه زمانی مشخص از کفش استفاده کنید. عدم استفاده از چرم در طولانی مدت باعث آسیب دیدن بافت آن می‌شود. پس نه تنها کفش بلکه هر یک از پوشاک چرم خود را استفاده کنید تا شاهد پوسته پوسته شدن آن نباشد. در صورتی که کفش شما برای فصل مناسب نیست؛ می‌توانید با واکس زدن مجدد آن، کفش را سالم نگهداری کنید.

 

  • رطوبت هوا در سالم ماندن کفش مهم است

چرم طبیعی را همانند پوست خود بدانید. همان‌طور که در بعضی فصول رطوبت هوا کاهش می‌یابد و پوست انسان خشک می‌شود؛ چرم نیز در این فصول نیاز به واکس بیشتری دارد. سعی کنید اتاق و محلی که از چرم نگهداری می‌کنید؛ رطوبت کافی داشته باشد و یا به صورت مصنوعی این رطوبت را در محیط ایجاد نمایید.

 

  • کفش چرم را خشک کنید

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کفش چرم رطوبت را جذب می‌کند و در صورتی که کفش شما به هر دلیلی خیس شد؛ مطمئن شوید که کفشتان خشک شده است. سعی کنید از خیس شدن کفش چرم پیشگیری کنید؛ تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

 

از کجا کفش چرم اصل بخریم؟ با توجه به قیمت

 

از کجا کفش چرم اصل بخریم؟

ما در این مقاله تلاش کردیم به شما بگوییم از کجا بفهمیم کفش چرم اصل است؟ در صورتی که موفق به خرید ست کیف و کفش چرم اصل شدید؛ با چند نکته‌ای که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره شد می‌توانید در نگهداری و افزایش طول عمر کفش کوشا باشید. مجموعه چرم سورنا sorenaleather.com  با سال‌ها سابقه درخشان در زمینه فروش محصولات چرم، محصولات مناسب با فصول مختلف در فروش اینترنتی خود گردآوری نموده است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *