hambergermenu

بهترین شال های پاییزی مناسب یلدا کدام است؟

انتخاب شال و روسری باید متناسب با فصل باشد. در هر فصلی از سال به دلیل تغییر آب‌و‌هوا باید از یک نوع پارچه برای تولید شال و روسری استفاده کرد. علاوه‌بر رنگ و طرح شال و روسری، باید در فصول سرد سال به جنس آن نیز توجه شود. شال پاییزه ازلحاظ جنس پارچه تفاوت‌های زیادی با شال و روسری‌های مورد استفاده در فصول گرم سال دارد. برای خانم‌ها انتخاب شال مناسب برای پاییز همیشه مهم بوده‌است و برای آن‌ها علاوه‌بر جنس شال، رنگ و طرح آن نیز مهم است. استفاده از شال پاییزه علاوه‌بر زیبایی، برای حفظ سلامتی بدن نیز بسیار مهم است.

 

پارچه‌های مورد استفاده برای دوخت شال‌های پاییزه معمولاً دارای بافتی ضخیم هستند که باعث گرم نگه داشتن قسمت سر و گردن افراد در سرما می‌شوند. استفاده از شال‌هایی که ازلحاظ رنگ با سایر لباس‌های فرد مانند پالتو، کیف یا کفش هماهنگ هستند تأثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و استایل فرد دارند. در ادامۀ این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع شال‌های مناسب برای فصل پاییز آشنا کنیم، پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

بهترین شال های پاییزی مناسب یلدا کدام است؟

 

برای فصل پاییز کدام شال‌ها مناسب هستند؟

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب شال پاییزه جنس آن است. از آنجایی که فصل پاییز جزو فصول سرد سال محسوب می‌شود، شال‌هایی برای این فصل مناسب است که ازلحاظ جنس ضخیم باشند. در فصل پاییز استفاده از شال‌ها تنها برای زیبایی نیست و جنبۀ ایمنی و محافظت از بدن را نیز دارد. گرم نگه داشتن قسمت سر و گردن در فصل سرما از بسیاری از بیماری‌های ویروسی پیشگیری می‌کند. به همین دلیل افراد در این فصل به دنبال خرید شال‌هایی هستند که آن‌ها را گرم نگه دارد. پارچه‌هایی که برای دوخت شال پاییزه مورد استفاده قرار می‌گیرد تنوع زیادی دارد. ازجمله شال و روسری‌های مناسب پاییز می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

 

  • شال‌هایی که از جنس پشمی هستند

پارچه‌های پشمی بهترین گزینه برای دوخت شال و لباس‌های مناسب فصل سرما هستند. شال‌های پشمی در انواع مختلفی دوخته می‌شوند و با توجه به فصل‌های سال می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. شال‌های پشمی سبک یا نازک مناسب برای فصل پاییز هستند که هوا زیاد سرد نیست. شال‌های سنگین پشمی برای فصل زمستان که برف می‌بارد و هوا بیشتر سرد می‌شود گزینۀ مناسب‌تری هستند. تنوع طرح و رنگ شال‌های پشمی بسیار زیاد است و افراد به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را با سایر لباس‌های خود ست کنند. شال‌های پشمی زیبایی خاصی به استایل افراد می‌دهند و علاوه‌بر زیبایی، سلامتی آن‌ها را در فصل‌های سرد حفظ می‌کنند. نکتۀ مهمی که درمورد این شال‌های باید به آن توجه کنید، این است که برای داشتن استایلی زیبا از شال‌های پشمی همراه با پالتو و مانتوهای ضخیم استفاده کنید. رنگ این شال‌ها را نیز با طیف رنگی سایر لباس‌های خود ست کنید.

 

  • شال‌هایی که از جنس ابریشمی هستند

یکی دیگر از پارچه‌های مناسب برای دوخت شال پاییزه، پارچۀ ابریشمی است. پارچۀ ابریشمی نیز بافتی نسبتاً ضخیم دارد و می‌تواند سر و گردن افراد را گرم نگه دارد. این پارچه نسبت به سایر پارچه‌ها از قیمت بیشتری برخوردار است، اما زیبایی این پارچه‌ها نیز در مقایسه با سایر پارچه‌ها بیشتر است. پارچه‌های ابریشمی دارای الیاف طبیعی هستند و به همین دلیل کیفیت آن‌ها بسیار بالاست. شال‌های پاییزه ابریشمی همواره انتخاب افراد سخت‌پسند و شیک‌پوش هستند. تنوع رنگ و طرح شال‌های ابریشمی نیز بسیار بالاست و به‌راحتی با سایر لباس‌ها ست می‌شوند. برای این‌که زیبایی شال شما دو چندان شود، باید آن را با لباس‌های مناسب ازلحاظ ضخامت و رنگ ست کنید. با این کار می‌توانید استایلی زیبا و شیک داشته باشید و در مجالس و مهمانی‌ها بدرخشید.

 

  • شال‌هایی که از جنس چروک شطرنجی هستند

پارچه‌های چروک شطرنجی از انواع پارچه‌های مناسب برای دوخت شال پاییزه هستند. این پارچه‌ها به دلیل جنس و رنگ خاصی که دارند به‌راحتی با هر نوع لباس ضخیمی ست می‌شوند. از این نوع شال‌ها می‌توان در فصل پاییز و زمستان استفاده کرد. می‌توانید برای زیبایی بیشتر شال، آن را با کیفتان ست کنید. با این کار تأثیر شال بر روی استایل خود را دو برابر می‌کنید. این شال‌ها ازلحاظ رنگ‌بندی بسیار متنوع هستند و رنگ‌های بسیار زیبایی مناسب با فصل زمستان و پاییز دارند. جنس این شال‌های چروک شطرنجی نیز ضخیم و گرم است و به‌راحتی قسمت سر و گردن افراد را در فصل‌های سرد گرم نگه می‌دارند.

 

  • شال‌هایی که از جنس نخی هستند

پارچه‌های نخی یکی از انواع پارچه‌های مناسب برای دوخت شال پاییزه هستند. رنگ‌بندی و تنوع پارچه‌های نخی بسیار زیاد است و به همین دلیل به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با هر نوع لباسی ست کرد. ضخامت پارچه‌های نخی به‌گونه‌ای است که می‌توان از آن‌ها در داخل خانه نیز استفاده کرد. شال‌های نخی به‌خوبی می‌توانند قسمت سر و گردن افراد را در فصل سرما گرم نگه دارند. از طرفی الیاف به‌کاررفته در این پارچه‌ها، بسیار نرم و لطیف است. این نوع شال‌ها قابلیت اتوکشی دارند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را در صورت چروک شدن اتو کرد. استفاده از شال‌های نخی، زیبایی خاصی به استایل افراد می‌دهد و به همین دلیل افراد زیادی از آن‌ها استفاده می‌کنند. شایان ذکر است که از این شال‌ها در هر فصلی می‌توان استفاده کرد. شال‌های نخی ساده گزینۀ بسیار مناسبی برای فصل پاییز هستند.

 

برای فصل پاییز کدام شال‌ها مناسب هستند؟

 

  • شال‌هایی که از جنس موهر هستند

شال موهر یکی از انواع شال‌های مناسب برای پاییز است که از لطافت و نرمی بسیار زیادی برخوردار است. الیاف موهر از پشم برخی از گوسفندان و بزهای نژاد آنقره تولید می‌شود. تنوع رنگ و طرح شال‌های موهر بسیار زیاد است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارند. خصوصیات خوبی که شال موهر دارد آن را به یکی از شال‌های پاییزۀ محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده‌است. پارچۀ موهر به‌هیچ‌وجه چروک نمی‌شود، به همین دلیل برای دوخت شال بسیار مناسب هستند و شال موهر نیازی به اتوکشی ندارد. از طرفی این نوع شال‌ها بسیار گرم هستند و در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند. کیفیت شال‌های موهر نیز بسیار بالاست و از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار هستند. برای این‌که استایلی زیبا داشته باشید، باید این شال‌ها را با پالتو و مانتوهای ضخیم ست کنید. شایان ذکر است که رنگ شال‌های موهر با شست‌وشو تغییر نمی‌کند و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

 

  • شال‌هایی که به‌صورت بافت هستند

شال بافت یکی از انواع شال‌های مناسب برای پاییز است که در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی دوخته می‌شوند. برخی از شال‌های بافت به‌صورت دست‌باف هستند و با نخ‌های پشمی یا ابریشمی بافته می‌شوند. این نوع از شال پاییزه زیبایی خاصی دارد و به همین دلیل طرفداران زیادی نیز دارد. شال بافت زنانه در ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شود و با لباس‌های ضخیم به‌خوبی ست می‌شود. شال‌های بافت بسیار گرم و نرم هستند و برای استفاده در فصول سرد سال گزینۀ بسیار خوبی به‌شمار می‌روند. نوعی دیگر از شال‌های بافت زنانه با دستگاه بافته می‌شوند این نوع شال‌ها در طرح‌های متنوع‌تری بافته می‌شوند، همچنین قیمت آن‌ها نسبت به شال‌های دست بافت ارزان‌تر است.

 

کدام رنگ شال‌ها برای پاییز مناسب‌تراند؟

یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید شال پاییزه رنگ آن است. همان‌طور که می‌دانید، در فصل پاییز به دلیل زرد شدن تدریجی رنگ درخت‌ها، طبیعت یک طیف از رنگ را شامل می‌شود که دیدن این رنگ‌ها در هر فصل دیگری یادآور پاییز است. معمولاً در فصل‌های بهار، تابستان و زمستان هر نوع رنگ شالی را می‌توان به راحتی استفاده کرد، اما حساب پاییز از همۀ فصل‌ها جداست. در این فصل برای این‌که بتوانید استایل زیبایی در محیط کار، دانشگاه، مدرسه و… داشته باشید، باید از رنگ‌های خاص این فصل استفاده کنید. معمولاً افراد از رنگ‌های طبیعت الهام می‌گیرند و این بهترین ایده برای انتخاب رنگ لباس در پاییز است. شال‌های مناسب برای فصل پاییز نیز بسیار نزدیک به رنگ‌های موجود در طبیعت هستند. به‌طور کلی می‌توانیم بگوییم که رنگ‌های زیر برای شال‌های پاییزه مناسب‌تر هستند:

 

  • شال‌های با رنگ خردلی؛
  • شال‌های زیتونی؛
  • شال‌های آبی خط‌دار؛
  • شال‌های شطرنجی؛
  • شال‌های در طیف زرد؛
  • شال‌های تیره؛
  • شال‌های بنفش؛
  • شال‌های در طیف نارنجی؛
  • شال‌های بنفش؛
  • شال‌های زرشکی و قرمز؛
  • شال‌های سبز پررنگ.

 

برای شب یلدا چه رنگ شالی مناسب است؟

شب یلدا آخرین شب پاییز است و به دلیل طولانی بودن آن افراد این شب را جشن می‌گیرند. از آنجایی که در این شب از میوه‌هایی همچون هندوانه و انار استفاده می‌شود، بیشتر طیف رنگی‌ای که برای این شب استفاده می‌کنند قرمز است. شال یلدایی معمولاً از پارچه‌های ضخیم مانند موهر، ابریشم، پشم و پنبه دوخته می‌شود. رنگ شال‌های مناسب برای شب یلدا بیشتر در طیف قرمز و زرشکی هستند. باوجود‌این شال‌های با رنگ‌های دیگر مانند سبز تیره، زیتونی، نارنجی و… نیز برای شب یلدا بسیار مناسب هستند. اگر می‌خواهید یک شال یلدایی زیبا داشته باشید و در مهمانی‌ها بدرخشید، سعی کنید رنگ آن را طوری انتخاب کنید که با رنگ سایر لباس‌های شما هماهنگ باشد. معمولاً لباس‌هایی که رنگ قرمز یا سبز دارند برای شب یلدا مناسب‌تر هستند و پوشیدن این رنگ‌ها یادآور این شب است.

 

کدام رنگ شال‌ها برای پاییز مناسب‌تراند؟

 

نکات مهم در انتخاب شال پاییزه

شال پاییزه به دلیل ضخیم بودن و جنسی که دارد با هر نوع لباسی قابل استفاده نیست. از آنجایی که این شال‌ها ضخیم و گرم هستند معمولاً در فضاهای بیرون از آن‌ها استفاده می‌شود و برای داخل خانه از آن‌ها استفاده نمی‌شود. در خصوص استفاده از شال پاییزه توجه به نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد به شما کمک می‌کند تا استایل شیک‌تر داشته باشید:

 

  • اولین نکتۀ مهمی که در خصوص شال‌های پاییزه باید به آن توجه کنید، جنس آن است. از آنجایی که این شال‌ها گرم و ضخیم هستند حتماً باید با لباس‌های گرم و ضخیم ست شوند. به‌عنوان مثال استفاده از شال پشمی به‌همراه مانتو نازک باعث تضاد و ناهماهنگی در استایل شما می‌شود.
  • رنگ شال‌های پاییزه بهتر است دارای طرح و شکل های کمتری باشد و شلوغی کمتری داشته باشند. شال‌هایی که طرح و رنگ شلوغی دارند معمولاً با سایر لباس‌ها به‌سختی ست می‌شود.
  • شال‌هایی که در طیف رنگی نارنجی، زرد، سبز و قرمز هستند برای فصل پاییز مناسب‌ترند و با رنگ غالب در طبیعت هماهنگی دارند. استفاده از شال پاییزه با این رنگ‌ها شما را زیباتر و شیک‌تر نشان می‌دهد.
  • سعی کنید از شال‌های خیلی ضخیم و گرم برای پاییز استفاده نکنید این نوع شال مناسب برای فصل زمستان هستند و با لباس‌های پاییزی در هماهنگی نیستند.
  • اگر از شال‌هایی با طرح شلوغ استفاده می‌کنید، حتماً آن را با پالتو یا مانتو‌های تک‌رنگ استفاده کنید.

 

جمع‌بندی

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم شال پاییزه علاوه‌بر زیبایی، برای حفظ سلامتی بدن در روزهای سرد نیز مفید است. با توجه به این‌که فصل پاییز یکی از فصل‌های سرد سال است، استفاده از شال‌هایی که جنس ضخیم‌تری دارند و گرم‌تر هستند برای این فصل مناسب‌تراند. بین شال پاییزه و شال‌های ضخیمی که برای زمستان استفاده می‌شوند تفاوت‌های وجود دارد و نباید آن‌ها را به جای هم استفاده کرد. معمولاً شال‌های زمستانی سنگین‌تر و ضخیم‌تر هستند.

 

استفاده از شال و روسری تأثیر بسیار زیادی بر روی استایل افراد دارد، به همین دلیل بسیار مهم است که هر شال با چه لباسی استفاده می‌شود. برای انتخاب رنگ شال پاییزه می‌توان از رنگ‌های موجود در طبیعت الهام گرفت. برخی از رنگ‌ها یادآور فصل پاییز هستند و استفاده از این رنگ‌ها باعث می‌شود که در پاییز استایل زیباتر و شیک‌تری داشته باشد.

 

ازجمله پارچه‌های مناسب برای دوخت شال پاییزه می‌توانیم به مواردی همچون، پارچه‌های پشمیِ، پارچه موهر، پارچه نخی، پارچه ابریشمی و بافت اشاره کنیم. این نوع پارچه‌ها معمولاً ضخیم هستند و باعث گرم نگه داشتن قسمت سر و گردن فرد می‌شوند. همچنین طرح و رنگ‌بندی این جنس پارچه‌ها بسیار زیاد است و به‌راحتی با هر نوع لباسی ست می‌شوند. برای خرید انواع شال پاییزه می‌توانید به سایت آشاشاپ مراجعه کنید؛ در این سایت می‌توانید انواع شال پاییزه با رنگ و طرح دلخواه خود را پیدا کنید. قیمت و کیفیت شال‌های این سایت بسیار مناسب است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *