hambergermenu

نحوه تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی

چکیده : کفش کاترپیلار یکی از بهترین کفش کارهای موجود در جهان میباشد. با توجه به وجود انواع فیک و تقلبی باید نحوه تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی را دانست.

 

کاترپیلار

برند کاترپیلار ( Caterpillar ) یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های بین المللی است که در زمینه‌های مختلف از جمله طراحی و تولید کیف و کفش‌های مرغوب و با کفیت فعالیت دارد. یکی از شناخته شده‌ترین محصولات این شرکت کفش کاترپیلار است که از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر محصولات این برند  لباس کار، کیف، عینک، گوشی هوشمند و ساعت و … است.

 

شروع فعالیت این برند از سال 1925 از ایالت کالیفرنیا است. کاترپیلار بزرگترین تولیدکننده ماشین آلات عمرانی و معدنی است. در واقع این شرکت علاوه بر تولید کیف و کفش در زمینه طراحی، توسعه و تولید موتورهای دیزلی و گازی، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات سنگین فعالیت می‌کند. در ادامه نکاتی در رابطه با کفش ایمنی کاترپیلار ذکر شده است. اگر شما قصد خرید کفش از این برند را دارید و به دنبال راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل هستید، مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

کفش ایمنی کاترپیلار

رعایت ایمنی همواره ضروری است. در کارگاه‌ها، صنایع و کارخانه‌ها در کنار لباس کار مخصوص پرسنل، استفاده از کفش کار برای ایمنی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی اهمیت بسیار وافری دارد. این موضوع به خصوص در کارخانجاتی که امکان سقوط اشیا سنگین بر روی پای کارکنان وجود داردو یا صنایعی که پاها در مجاورت آلاینده‌های شیمیایی قرار می‌گیرد، ضروررت بیشتری دارد.

 

کفش ایمنی کاترپیلار به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌های کفش ایمنی است. این کفش با تکنولوژی صنعت روز دنیا طراحی و تولید می‌شود. همچنین در طراحی کفش‌های ایمنی کاترپیلار، شرایط کاری که قرار است کفش‌ در آن استفاده شود، در نظر گرفته شده است. در ادامه ویژگی‌ها و مزایای کفش ایمنی کاترپیلار نسبت به سایر کفش‌ها ذکر شده است.

 

ویژگی‌های کفش ایمنی کاترپیلار

کفش ایمنی با برندهای مختلف در بازار وجود دارد، اما کفش ایمنی کاترپیلار همواره یک گزینه عالی می‌باشد. در ادامه برخی از ویژگی های کفش ایمنی کاتر پیلار ذکر شده است.

 

یکی از فاکتورهای مهم کفش ایمنی، جنس آن است؛ زیرا استحکام و دوام کفش به جنس آن بستگی دارد. در محیط‌های صنعتی مختلف، کفش‌ها ممکن است در معرض آلاینده‌های شیمیایی و صنعتی قرار بگیرند. به همین دلیل در صورت استفاده از کفش‌هایی با جنس نامناسب، باعث از بین رفتن سریع کفش‌های ایمنی می‌شود. کفش ایمنی کاترپیلار از پارچه‌های پیشرفته و با کیفیت عالی تولید شده است. این کفش از تاثیر مواد و آلاینده‌ها بر روی پاهای ما جلوگیری می‌کند.

 

پوشش رویه کفش ایمنی کاترپیلار چرم طبیعی و خالص است، به همین دلیل عمر بسیار بالایی دارد.

 

دومین فاکتور مهم برای انتخاب کفش ایمنی، راحتی کفش کار است. کارکنان صنایع معمولا در تمام مدت فعالیت خود برای ساعات طولانی کفش ایمنی را به پا دارند. بنابراین راحتی و سهولت استفاده از آن، بسیار اهمیت دارد. در طراحی و تولید کفش ایمنی کاترپیلار این نکته را به خوبی رعایت شده است. همچنین متریال به کار رفته در این کفش امکان تنفس طبیعی پا را فراهم می‌کند.

 

به دلیل وجود محلول ها و مواد شیمیایی، روغن‌ها، مواد سمی و اسیدها در محیط‌های صنعتی، کفش ایمنی باید در برابر آب و سایر مایعات مقاومت داشته باشد تا از نفوذ مایعات به داخل کفش و تماس با پاها جلوگیری کند. خوشبختانه کفش ایمنی کاترپیلار کاملا ضد آب بوده و به هیچ وجه به مایعات اجازه نفوذ نمی‌دهد.

 

زیره کفش ایمنی کاترپیلار از متریالی ساخته شده است که از مقاومت و دوام بسیار بالایی برخوردار است. زیره کفش ایمنی به دلیل تماس مستقیم با زمین در معرض آسیب بیشتری قرار دارد؛ بنابراین استفاده از متریال مناسب برای تولید آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در زیره برخی از کفش‌های کاترپیلار از لاستیک Flexion  استفاده شده است. این ماده با افزایش چسبندگی کفش به سطح زمین، احتمال سر خوردن را کاهش می‌دهد. همچنین این ماده ضربات و فشار تحمیل شده بر زیره کفش را تضعیف می‌کند.

 

کفش ایمنی کاترپیلار در برابر حرارت بالا نیز بسیار مقاوم است. زیرا در تولید زیره کفش، یکی نوع لاستیک سخت به نام نیتریل به کار رفته است. در برخی از مشاغل دمای محیط ممکن است بسیار بالا رود. به خصوص در محیط‌هایی مانند معدن و جوشکاری استفاده از کفش ایمنی مقاوم در برابر گرما، بسیار مهم است.

 

در تهیه زیره‌های میانی، زیرپایی‌ها و بالشتک‌های مشبک کفش ایمنی کاترپیلار، ماده پلی‌اورتان (مواد PU ) به کار رفته است. ماده پلی اوتان یک ضربه‌گیر قدرتمند است و یک بالشتک بسیار خوب برای پا فراهم می‌کند. این ماده به دلیل اینکه به ‌راحتی فشرده نمی‌شود، شکل اولیه خود را حفظ می‌کند.

 

راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل

 

نحوه تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی

 

متاسفانه با افزایش کالاهای تقلبی و فیک در ایران، خرید کالاهای برندهای معتبر دنیا بسیار دشوار است. برای خریداران امکان خرید مستقیم از این برندها وجود ندارد و ممکن است با خرید ناآگاهانه اجناس غیراصل، ضرر زیادی را متحمل شوند. اما باید گفت خوشبختانه نکاتی وجود دارد که با دقت در آنها می‌توان کالای اصل از غیر اصل را تشخیص داد. در اینجا ما راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل از تقلبی آن را بیان می‌کنیم.

 

در قدم اول برای تشخیص کفش کاترپیلار اصل، بررسی جعبه کفش است. جعبه‌های اصل بسیار محکم و با کفیت است. بر روی جعبه تم و لوگوی کاترپیلار قرار دارد.

 

راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل

 

نکته دوم بررسی برچسب روی جعبه کفش کاترپیلار است. بر روی جعبه باید یک برچسب سفید وجود داشته باشد که شامل اطلاعاتی چون نوع، سایز و رنگ کفش است. این مشخصات باید با مشخصات محصول درون جعبه متناسب باشد.

 

ویژگی‌های کفش ایمنی کاترپیلار

 

پس از بررسی جعبه، باید کفش را بررسی کرد؛ زیرا ممکن است در داخل جعبه اصل چکمه فیک قرار داشته باشد. ابتدا از وجود لوگوی CAT در کف کفش مطمئن شوید. لوگو حک شده در زیر کفش باید دقیقاً با لوگوی کاترپیلار مطابقت داشته باشد. در کنار لوگو باید علامت R نیز حک شده است.

 

کفش ایمنی کاترپیلار با نوشته زیر

 

یکی دیگر از راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل وجود برچسب در داخل کفش است. در داخل کفش و در زیر زبانه آن باید یک برچسب وجود داشته باشد که عبارت “Licensed Merchandise” بر روی آن حک شده است. مشخصات این برچسب باید با مشخصات برچسب روی جعبه یکسان باشد. همچنین باید نام کشور تولید کفش نیز روی برچسب ذکر شده باشد.

 

یکی دیگر از راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار

 

یکی دیگر از راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل، لوگوی کاترپیلار یا علامت ثبت شده معروف بولدوزر حک شده بر روی چرم است. این لوگو باید با کیفیت باشد. توجه به جزئیات این لوگو نیز اهمیت دارد. در کنار این لوگو باید حرف R که به معنای registered trade است، حک شده باشد.

 

معمولا کیفیت دوخت کفش‌های فیک قابل مقایسه با کفش کاترپیلار

 

معمولا کیفیت دوخت کفش‌های فیک قابل مقایسه با کفش کاترپیلار اصل نیست. بنابراین یکی دیگر از راه‌های تشخیص کفش کاترپیلار اصل بررسی خطوط دوخت کفش است. خطوط دوخت کفش اصل به صورت مستقیم است که فاصله بین گره‌ها مساوی و با دقیقا منظم است.

 

بند و سوراخ‌های بند کفش کاترپیلار

 

همچنین بند و سوراخ‌های بند کفش کاترپیلار را بررسی کنید تا کاملا منظم باشد. همچنین در همه انواع کفش کاترپیلار اصل از جمله کفش ایمنی کاترپیلار، اطراف سوراخ بند با حلقه فلزی پوشانیده شده است. در برخی از مدل‌ها عبارت Caterpillar 1904 بر روی حلقه سوراخ حک شده است.

منبع:

https://imeniha.com/

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *