hambergermenu

عطرهای قدیمی با عطرهای جدید چه تفاوتی داشتند؟

از قدیم تاکنون مردم برای خوشبو کردن خود از ادکلن و عطر استفاده می‌کنند. استفاده از این محصولات خوشبوکننده قدمتی طولانی دارد و در طول تاریخ از روش‌های مختلفی برای تولید این محصولات استفاده شده‌است. عطرهای کلاسیک یا همان عطرهای قدیمی به دلیل مخلوط‌نشدن با مواد شیمیایی و الکل، غلظت و بوی ماندگارتری نسبت‌به ادکلن و عطرهای امروزی دارند، به همین دلیل امروزه شاهد این هستیم که محصولات خوشبوکنندهٔ کلاسیک با وجود قیمت بیشتری که دارند، طرفداران زیادی دارند.

 

ماندگاری این محصولات روی لباس و بدن از اهمیت زیادی دارد و این موضوع باعث می‌شود که برخی از محصولات خوشبوکننده با قیمت بیشتری به فروش برسند. افرادی که عاشق این محصولات هستند، باید هنگام خرید به نکات مهمی درمورد رایحه‌ها و روش تولید آن‌ها توجه کنند. در ادامهٔ این مقاله قصد داریم تا به این سؤال پاسخ دهیم که عطرهای قدیمی با عطرهای جدید چه تفاوتی داشتند؟ پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

 

عطرهای قدیمی با عطرهای جدید چه تفاوتی داشتند؟

 

تفاوت بین عطرهای قدیمی و جدید

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش‌های تولید و ساخت محصولات خوشبوکننده نیز تا حدود زیادی تغییر کرده‌است. در گذشته بیشتر عطرها و محصولات خوشبوکننده با مواد طبیعی و به روش‌های سنتی تولید می‌شدند، به همین دلیل از کیفیت و ماندگاری بالاتری برخوردار بودند. امروزه با ترکیب مواد شیمیایی مانند الکل به عطرها، ماندگاری آن‌ها بسیار کم شده‌است. عطرهای قدیمی که امروزه با نام عطر کلاسیک شناخته می‌شوند، بین مردم محبوبیت زیادی دارند. عطرهای کلاسیک به محصولاتی گفته می‌شوند که چند دهه از معرفی آن‌ها گذشته است، ولی همچنان به دلیل کیفیت و رایحهٔ خوبی که دارند، تولید می‌شوند. این محصولات در بین مردم بسیار محبوب و پرطرفدار هستند. متأسفانه برخی از فروشندگان عطر و ادکلن برای افزایش فروش محصولات خود عطرهای بی‌کیفیت را به جای محصولات کلاسیک معرفی و به مشتریان خود می‌فروشند، به همین دلیل افرادی که به دنبال خرید محصولات کلاسیک و باکیفیت هستند، باید تفاوت بین این محصولات را به‌خوبی بدانند تا فریب نخورند. تشخیص محصولات باکیفیت از محصولات تقلبی و بی‌کیفیت، چندان هم سخت نیست. توجه به نکات زیر برای تشخیص محصولات باکیفیت بسیار کمک‌کننده است.

 

تفاوت بین عطرهای قدیمی و جدید

 

  • پیچیدگی و غنا

پیچیدگی و غنای عطرهای قدیمی بیشتر از عطرهای امروزی است، به همین دلیل محصولات کلاسیک ماندگاری و رایحهٔ خوشبوتری دارند. در گذشته از مواد طبیعی مانند گل‌های خوشبو برای تولید عطر استفاده می‌کردند، به همین دلیل ماندگاری و غلظت آن‌ها بسیار بالا بود. محصولات امروزی بیشتر از مواد شیمیایی و اسانس‌های غیرطبیعی ساخته می‌شوند، به همین دلیل نیز ماندگاری و غلظت آن‌ها پایین‌تر است. فرمولاسیون عطرهای امروزی باهم یکسان نیستند و همین امر باعث ایجاد تفاوت در کیفیت و ماندگاری آن‌ها شده‌است. افرادی که به دنبال خرید محصولات کلاسیک و باکیفیت هستند، باید به غلظت و رایحهٔ آن‌ها توجهٔ زیادی داشته باشند. خوب است که بدانید عطرهای کلاسیک برخلاف محصولات امروزی، ترکیبات پیچیده‌تری دارند. عطرهایی که به روش‌های جدید تولید می‌شوند، شامل ترکیبات ساده‌تری هستند و همین امر باعث کاهش کیفیت آن‌ها شده‌است.

 

  • عطرهای کلاسیک مشتری را غافلگیر می‌کنند

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید عطرهای کلاسیک تمام رایحه و نوت‌های خود را به یک باره آزاد نمی‌کنند، به همین دلیل این عطرها مشتریان خود را غافلگیر می‌کنند. هر عطری از سه نوت مختلف تشکیل می‌شوند. نوت آغازی به رایحه‌ای گفته می‌شود که به‌محض استفاده استشمام می‌شود. نوت میانی که از حدود بیست دقیقه بعد از استشمام آغاز می‌شود و نوت پایانی که حدود چهار ساعت بعد آغاز می‌شود و معمولاً تا چند روز ادامه دارد. این روند در محصولات کلاسیک باعث غافلگیری مشتریان می‌شود. استفاده از این روند در برخی از عطرهای امروزی نیز وجود دارد، ولی در عطرهای کلاسیک پایدارتر و قوی‌تر است. در عطر Guerlain Chamade نوت اول بوی گل رز، نوت میانی گل یاس و نوت پایانی بوی سنبل است.

 

  • استفاده از مواد غیرمعمول در عطرهای کلاسیک

امروزه با اختراع رایحه‌های مصنوعی، عطرهای متنوع‌تری نسبت‌به پنجاه سال پیش تولید می‌شود. در طول زمان استفاده از برخی از رایحه‌های قدیمی به دلیل افزایش قیمت یا کمیاب شدن، به فراموشی سپرده شده‌اند و ترکیب آن‌ها با محصولات امروزی سخت شده‌است، به همین دلیل امروزه رایحه‌هایی مانند چوب صندل هندی، مشک و عنبر تنها در عطرهای کلاسیک وجود دارند. این امر باعث شده‌است که عطرهای قدیمی دارای رایحه‌های متفاوت‌تری با محصولات امروزی باشند. همین تفاوت در رایحه باعث شده‌است که برخی از محصولات کلاسیک بسیار گران قیمت و نادر باشند.

 

  • بسته‌بندی عطرهای کلاسیک

هر چند که بو و رایحهٔ عطر از اهمیت بیشتری نسبت‌به بسته‌بندی آن برخوردار است، اما داشتن یک بطری زیبا و خاص می‌تواند جذابیت عطرها را بیشتر کند. طراحی زیبا و خاص شیشه عطرها می‌تواند باعث افزایش فروش آن شود، به همین دلیل از گذشته تاکنون، به ساخت بطری و شیشه عطرها توجهٔ زیادی می‌شود. در گذشته از طراحان معروف و حرفه‌ای برای ساخت شیشه‌های زیبا و خاص عطرهای کلاسیک و باارزش استفاده می‌کردند. مثلاً چیر دیناند که طراحی بطری عطرهای اوپیوم ایو سن لورن و مژی نوار لانکوم را به عهده داشته است.

 

نکات مهمی که هنگام خرید عطرها باید به آن توجه شود

 

نکات مهمی که هنگام خرید عطرها باید به آن توجه شود

اگر شما هم عاشق خرید محصولات عطری هستید، برای انتخاب یک رایحهٔ خاص و خوشبو، باید به نکات مهمی توجه کنید. اولین چیزی که باید به آن توجه شود، جنسیت عطرهاست. همان‌طور که می‌دانید، محصولات خوشبوکننده به دو دسته عطر مردانه و عطر زنانه تقسیم می‌شوند. معمولاً محصولات عطری زنانه دارای رایحه‌های ملایم‌تری هستند در حالی که عطرهای مردانه با رایحهٔ غلیظ و گرم هستند. دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، غلظت و ماندگاری رایحهٔ موردنظر است. معمولاً محصولات باکیفیت غلظت بیشتری دارند و به همین دلیل ماندگاری آن‌ها نیز به مراتب بیشتر است.

 

خلاصه

به‌طورکلی می‌توانیم بگوییم که عطر و ادکلن‌های موجود در بازار به دو دستهٔ امروزی و کلاسیک تقسیم می‌شوند. محصولات خوشبوکنندهٔ کلاسیک به دلیل کیفیت و قیمت بالاتری که دارند، معمولاً کمیاب هستند. در صورتی که عطرهای مدرن یا امروزی از تنوع بیشتری برخوردار هستند و قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است. افرادی که به دنبال رایحه‌های خاص و کمیاب هستند، معمولاً عطرهای کلاسیک را انتخاب می‌کنند، زیرا محصولات خوشبوکنندهٔ قدیمی از مواد طبیعی ساخته می‌شوند و کیفیت و ماندگاری آن‌ها بالاتر است.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *