hambergermenu

بررسی ۴ مورد از مهم‌ترین اهداف استفاده از CRM در سازمان

اهداف CRM چیست؟ افزایش بهره‌وری با استفاده از سی آر ام

 

نرم‌افزارهای CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، می‌توانند در مدیریت بهتر روابط با مشتریان به شرکت‌ها کمک کنند و آن‌ها را به اهدافشان برسانند.

 

کسب‌وکارها بدون CRM نیز می‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند؛ ولی، CRM می‌تواند به آن‌ها کمک کند کارآمدتر باشند و کارهای خود را آسان‌تر کنند.

 

در ادامه، می‌گوییم که چرا کسب‌وکارها از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و به مهم‌ترین اهداف CRM می‌پردازیم.

 

علت استفاده از نرم افزار CRM در سازمان چیست؟

نرم افزار CRM به کسب‌وکارها کمک می‌کند روابط با مشتریان را مدیریت، سازمان‌دهی و پیگیری کنند.

 

این نرم‌افزار می‌تواند انبار اطلاعات مشتری مانند سفر مشتری با کسب‌وکار، سوابق خرید، رفتار کاربر و یادداشت‌هایی درباره تعاملات مرتبط با فروش باشد.

 

کسب‌وکارها با CRM، می‌توانند رویکردهای فروش و بازاریابی خود را بهینه سازند و خدمات مشتری را بهبود دهند.

 

شرکت‌های BPO از نرم‌افزارهای CRM برای تجزیه‌وتحلیل و سازماندهی اطلاعات مشتری برای بهبود کسب‌وکار خود استفاده کنند.

 

همچنین شرکت‌هایی که از شعار «مشتری پادشاه است» پیروی می‌کنند، از استراتژی‌ها، فعالیت‌ها و فناوری‌های CRM برای مدیریت و بهبود تعاملات خود با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند.

 

بررسی 4 مورد از مهم‌ترین اهداف استفاده از CRM در سازمان

 

این نرم‌افزار به کسب‌وکارها کمک می‌کند با مشتریان ارتباط برقرار کنند، آن‌ها را حفظ کنند و وفاداری آن‌ها را افزایش دهند.

 

وفاداری مشتریان تأثیر قابل توجهی روی درآمد کسب‌وکار می‌گذارد؛ بنابراین، می‌توان گفت که CRM شبیه به رویکردی مدیریتی است که می‌تواند سود را افزایش دهد.

 

اهداف CRM

اکنون که دانستید که چرا کسب‌وکارها از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند، بهتر است با اهداف استفاده از CRM نیز آشنا شوید:

 

  1. 1. بهبود سفر مشتری و افزایش رضایت وی

تعامل با مشتریان در زمان مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

CRM تلاش‌های بازاریابی را بهینه می‌کند و به کسب‌وکار کمک می‌کند با مشتریان در زمان مناسبی تعامل داشته باشند.

 

همچنین کسب‌وکارها با این نرم‌افزار، می‌توانند سرنخ‌ها را شناسایی کند.

 

اهداف نرم افزار CRM به شما کمک می‌کنند تصمیمی آگاهانه درباره مشتریان خود بگیرید و از همه تعاملات مانند تعاملات سیستم مدیریت شکایات آگاه باشید؛ در نتیجه، فروش و رضایت مشتری را افزایش دهید.

 

  1. 2. خودکارسازی فعالیت های وقت گیر و تکراری

ازآنجایی‌که کسب‌وکارها با خودکارسازی فعالیت‌های تکراری، می‌توانند در زمان خود به‌صورت قابل توجهی صرفه‌جویی کنند، فرایند فروش کارآمدتر می‌شود.

 

کسب‌وکارها با CRM، می‌توانند گروه‌بندی مشتریان، پیگیری ایمیل‌ها، گردش کار پس از فروش و صدور صورت‌حساب را خودکار کنند و خطای کارمندان خود را کاهش دهند.

 

ازآنجایی‌که کارمندان دیگر لازم نیست فعالیت‌های تکراری را انجام دهند، می‌توانند بر دستیابی به نتایجی بهتر تمرکز کنند.

 

  1. 3. افزایش فروش و بهره وری

بهترین روش برای افزایش فروش، تمرکز بر فروش محصولات یا خدمات به افراد مناسب است.

 

همه سرنخ‌ها ارزشمند هستند؛ ولی، برخی از سرنخ‌ها ارزش بیشتری در مقایسه با دیگر سرنخ‌ها دارند.

 

کسب‌وکارها با نرم‌افزار CRM می‌توانند وجه مشترک بهترین مشتریانشان را پیدا کنند.

 

وجه مشترک ممکن است شامل اطلاعات جمعیتی مانند سن، نژاد، شغل، جنسیت، وضعیت تأهل، درآمد و تحصیلات و تعاملات پیشین آن‌ها با شرکت مانند مراجعه به وب‌سایت، بارگیری محتوا، پاسخ به ایمیل‌ها و خریدها باشد.

 

افزایش فروش و بهره وری

 

کسب‌وکارها با کمک این عوامل، می‌توانند مدلی برای امتیازدهی به سرنخ‌ها بسازند و با کمک آن به سؤالات زیر پاسخ دهند:

 

  • کدام سرنخ‌ها باید در اولویت قرار گیرند؟
  • کدام سرنخ‌ها به احتمال زیاد به مشتری کسب‌وکار تبدیل خواهند شد؟
  • کدام سرنخ‌ها پول بیشتری را در مقایسه با بقیه سرنخ‌ها خرج خواهند کرد؟

 

نرم‌افزار CRM می‌تواند موارد زیر را به کارمندان کسب‌وکار نشان دهد:

 

  • سرنخ‌های ارزشمندی که کارمندان باید زمان و انرژی خود را روی آن‌ها متمرکز کنند
  • سرنخ‌هایی که باید در کمپین‌ها پرورش داده شوند
  • سرنخ‌هایی که باید رها شوند

 

اگر کسب‌وکار روی ارزشمندترین سرنخ‌ها تمرکز کند، می‌تواند فروش را افزایش دهد و مشتریانی با ارزش طول عمر مشتری (CLV) بالاتری را به دست آورد.

 

افزایش نرخ حفظ مشتری

 

  1. 4. افزایش نرخ حفظ مشتری

 

کسب‌وکارها با ایجاد روابط می‌توانند مشتریان خود را حفظ کنند.

 

تحقیقات نشان می‌دهند که 68% از مشتریانی که روابط خود را با کسب‌وکارها قطع می‌کنند، تصور می‌کنند که کسب‌وکارها اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهند.

 

کسب‌وکارها با CRM می‌توانند نشان دهند که مشتریان برای آن‌ها مهم است.

 

کسب‌وکارها با بررسی علایق، فعالیت و تعاملات مشتریان با برند، می‌توانند آن‌ها را بهتر بشناسند و سپس کمپین‌هایی را برای تشویق و پاداش‌دادن به وفاداری آن‌ها ایجاد کنند.

 

برای مثال، کسب‌وکارها با CRM می‌توانند فعالیت‌های زیر را برای افزایش نرخ حفظ مشتری انجام دهند:

 

  • ارسال خودکار کد تخفیف به مشتریانی که از برند دوباره خرید می‌کنند
  • ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده بر اساس خریدهای قبلی مشتری
  • ارسال کد تخفیف یا هدیه رایگان به مشتریانی که برای مدتی طولانی همراه برند هستند

 

اگر مشتریان احساس کنند که کسب‌وکار صدایشان را می‌شنود و از آن‌ها قدردانی می‌کند، به احتمال زیاد، به مشتریان وفادار برند تبدیل خواهند شد.

 

همچنین کسب‌وکارها با CRM، می‌توانند وجه مشترک مشتریانی که رابطه خود را با کسب‌وکار قطع کرده‌اند، پیدا کنند.

 

سپس مشتریانی را که دارای این ویژگی مشترک هستند، شناسایی کنند و اقداماتی برای حفظ آن‌ها انجام دهند.

 

مهمترین اهداف استفاده از crm

 

با نرم افزار CRM سامانه های مدیریت، می توانید به این اهداف دست پیدا کنید

 

نرم افزار CRM می‌تواند به شما کمک کند عملکرد کسب‌وکار خود را بهبود دهید و به اهداف خود دست پیدا کنید. حتما اهداف CRM خود را بسنجید و پیشرفت خود را ارزیابی کنید تا بتوانید تأثیرات CRM را روی کسب‌وکار خود مشاهده کنید.

 

اکنون که دانستید که CRM می‌تواند در دستیابی به اهداف به شما کمک کند، نرم‌افزار CRM مناسبی را برای کسب‌وکار خود پیدا کنید.

 

اگر تاکنون از CRM استفاده نکرده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از نرم‌افزاری با کاربری آسان و ویژگی‌هایی متناسب با نیازهایتان استفاده کنید.

 

خوب است بدانید که نرم‌افزار فارسی ساز داینامیک 365 سامانه‌های مدیریت یکی از بهترین نرم‌افزارها برای دستیابی به اهداف CRM در ایران محسوب می‌شود.

 

با این نرم‌افزار می‌توانید سفر مشتری را بهبود دهید و کسب‌وکار خود را آسان‌تر از گذشته مدیریت کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات متنی