hambergermenu

آموزش دکلره کامل مو

بلیچینگ یا دکلره مو رایج ترین و موثرترین راه برای روشن کردن موهای شماست. دکلره مو فرآیندی است که در آن رنگ طبیعی مو با استفاده از مواد شیمیایی از بین می رود. براساس گفته سایت weheartthis اگر شما آموزش رنگ مو را می گذرانید در می یابید که فرمول های سفید کننده از پراکسید هیدروژن و آمونیاک برای حل کردن رنگدانه های ملانین استفاده می کنند.

 

آیا می توانید رنگ مو را قبل از استفاده از آن روشن کنید؟ 

 

فرآیند دکلره مو

همچنین در سایت weheartthis  اشاره می شود که فرآیند دکلره مو در دو مرحله انجام می گیرد:

 

1. ملانین

ملانین رنگدانه ای است که به موهای شما رنگ طبیعی می دهد و دو نوع رنگدانه ملانین وجود دارد:

 

  • اوملانین
  • فئوملانی

 

Eumelanin باعث می شود تا رشته مو های ما قهوه ای یا سیاه شوند، در حالی که pheomelanin  به مو رنگدانه های زرد و قرمز می دهد. وقتی این دو را با هم مقایسه میکنید، اندازه مولکول اوملانین بزرگتر است.

 

2. اکسید شدن

بر خلاف رنگ کردن مو، که در آن رنگدانه های رنگی در ساقه مو رسوب می کند، سفید کننده با شکستن رنگدانه های ملانین، رنگ را از بین می برد. این فرآیند اکسیداسیون نامیده می شود. در دنیای آرایش مو، اکسیداسیون را لیفتینگ نیز می گویند.

 

اگر آموزش رنگ و مش را فرا گرفته اید، میدانید که اکسیداسیون به این صورت است که ابتدا سفید کننده با پراکسید هیدروژن مخلوط شده و این مخلوط بیرونی ترین لایه ساقه مو را نرم می کند و اجازه می دهد روشن کننده از آن عبور کند.

 

هنگامی که مواد شیمیایی داخل ساقه مو قرار می گیرند، شروع به حل کردن رنگدانه های ملانین مو می کنند. سفید کننده تا زمانی که در موهای شما وجود دارد به اکسید شدن موهای شما ادامه می دهد. هرچه بیشتر روی موهای شما بنشیند، تارها روشن تر می شوند.

مراحل دکلره مو در خانه

با توجه به آموزش دکلره و سفید کردن مو در خانه برای دریافت نتایج بهتر دکلره، بهتر است که موهای خود را حداقل 2 تا 3 روز قبل از دکلره نشویید. در مکانی با تهویه مناسب با نور خوب، یک آینه و یک میز قرار دهید تا همه ابزارهای خود را روی آن قرار دهید. ابزار های مورد نیاز گفته شده در سایت stylecraze  به شرح زیر می باشد:

  • برس رنگ آمیزی

 

  • کلیپ برای برش

 

  • دستکش پلاستیکی/ لاتکس

 

  • کاسه مخلوط کن پلاستیکی/ شیشه ای

 

  • کلاه دوش / کیسه پلاستیکی

 

  • شامپو متعادل کننده

 

  • نرم کننده متعادل کننده پروتئین

 

  • حوله و لباس کهنه

 

  • تونر (اختیاری)

 

مراحل دکلره مو در خانه

 

همچنین مراحل این دکلره در سایت stylecraze به صورت زیر می باشد:

  1. 1.تعدادی لباس کهنه و دستکش های خود را بپوشید.

چند لباس کهنه که بدتان نمی آید سفید کننده روی آن اثر بگذارید را به تن کنید. همچنین دستکش هایتان را دستتان کنید.

 

  1. 2.موهای خود را تقسیم کنید.

موهای خود را به گونه ای تقسیم کنید که قسمت تاج محکم شود. به این ترتیب می توانید آزادانه ابتدا با پشت موهای خود کار کنید. دسترسی به قسمت تاج سخت است، بنابراین بهتر است برای قسمت آخر رزرو شود.

 

  1. 3.پودر سفید کننده و توسعه دهنده را مخلوط کنید.

سفید کننده و توسعه دهنده را مخلوط کنید. شما باید دو قسمت از توسعه دهنده را برای یک قسمت سفید کننده اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط یکدست است.

 

  1. 4.سفید کننده را بمالید.

پس از اتمام کار با بخش‌های پایین، بخشی را که از آن جدا کرده اید، باز کنید و شروع به رنگ کنید. به محض اینکه تمام موهایتان با سفید کننده پوشانده شد، موهایتان را با کلاه دوش یا کیسه پلاستیکی بپوشانید.

 

نکته: ابتدا رنگ را به نوک و قسمت میانی موهایتان بزنید زیرا روشن شدن موهایتان بیشتر از ریشه طول می کشد. قبل از اینکه رنگ را به ریشه ها بزنید، اجازه دهید سفید کننده حداقل 20 دقیقه بماند. این کار می تواند رنگ یکنواخت را تضمین کند و دیگر ریشه های روشن تر و نوک تیره را تجربه نکنید.

 

  1. 5. بنشینید و منتظر جادو باشید.

وقت آن است که بنشینیم و منتظر بمانیم تا جادو اتفاق بیفتد. سفید کننده را بیش از 30-45 دقیقه روی پوست نگذارید. به طور دوره ای موها را بررسی کنید تا ببینید آیا رنگ به سطحی که می خواهید می رسد یا خیر. اگر موهایتان نارنجی شد نگران نباشید. نارنجی شدن موهای تیره با روشن شدن طبیعی است.

 

  1. 6. موهای خود را بشویید و بگذارید خشک شوند.

بعد از 45 دقیقه سفید کننده را کاملاً بشویید. موهای خود را با شامپوی متعادل کننده بشویید تا سطح PH پوست سر خود را متعادل کنید. با یک نرم کننده متعادل کننده پروتئین شستن موها را ادامه دهید. سپس بگذارید موهایتان در هوا خشک شود.

  1. 7. تونر (اختیاری)

اگر نمی خواهید رنگ موهایتان گرم باشد، می توانید آن را با یک تونر سفید کنید. سفید کننده را با تونر جایگزین کنید و تمام مراحل ذکر شده در بالا را دنبال کنید. همچنین، می توانید از شامپوی تقویت کننده برای از بین بردن رنگ های گرم موهایتان استفاده کنید.

 

 درمان سوختگی شیمیایی روی پوست سر

در سایت healthline توصیه می شود اگر دچار سوختگی شیمیایی روی پوست سر خود شدید، مراحل زیر را در اسرع وقت انجام دهید:

 

  • بلافاصله محصول را با آب از روی پوست سر خود بشویید.برای محافظت از دستان خود دستکش بپوشید. شست و شوی ناحیه آسیب دیده با آب جاری خنک را حداقل به مدت 10 دقیقه ادامه دهید. 

 

  • از مالیدن، خراشیدن یا پاک کردن پوست سر خودداری کنید.

 

  • از کمپرس خنک استفاده کنید.استفاده از کمپرس خنک در ناحیه آسیب دیده می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

 

  • مسکن های بدون نسخه OTC مصرف کنید. این مسکن ها همچنین می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند. به عنوان مثال می توان به ایبوپروفن  و استامینوفن اشاره کرد.

 

  • ناحیه آسیب دیده را تمیز نگه دارید.حتما پوست سر خود را تمیز نگه دارید و مراقب علائم عفونت باشید. اگر باید ناحیه سوخته را لمس کنید، این کار را فقط با دستان تمیز انجام دهید .

 

برای پیشگیری از سوختن موها میتوانید آموزش های لازم را دریافت کنید. دوره رنگ و مش یکی از بهترین دوره ها می باشد و میتوانید به آموزشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

 

آیا می توانید رنگ مو را قبل از استفاده از آن روشن کنید؟

 

آیا می توانید رنگ مو را قبل از استفاده از آن روشن کنید؟

در دوره آموزش رنگ و مش شما می توانید رنگ مو را با شامپو های خاص و نرم کننده روشن کنید تا رنگ جدیدی ایجاد کنید که روشن تر از رنگ اصلی باشد. در سایت shampooshub  با اشاره به این موضوع اعلام می کند که افزودن تونر یا هر ماده نامطمئن به رنگ موهایتان فقط رنگی را که پیش بینی آن سخت است برای شما باقی می گذارد. بنابراین، توصیه می کنیم از همان ابتدا سایه روشنی را انتخاب کنید که با نظر شما مطابقت داشته باشد و موهای خود را با آن رنگ کنید.

 

اگر رنگ روشن تری می خواهید، می توانید شدت رنگ را با دو برابر کردن مقدار توسعه دهنده  یا همان آب اکسیژنه کاهش دهید. به عنوان مثال، اگر نسبت رنگ به توسعه دهنده توصیه شده 1-1 باشد، باید به 1-2 استفاده کنید. این بدان معناست که اگر یک لوله 50 میلی لیتری رنگ دارید، باید آن را با 100 میلی لیتر رنگ مخلوط کنید.

 

چگونه رنگ مو را با نرم کننده رقیق کنیم؟

همچنین در سایت shampooshub نکاتی وجود دارد که می توانید هنگام رقیق کردن رنگ مو با نرم کننده از آنها استفاده کنید:

  • نسبت پیشنهادی نرم کننده به رنگ مو 3-1 است.به این معنی که فرمول باید شامل 3 قسمت از حالت دهنده انتخابی و 1 قسمت از رنگ مو باشد.

 

  • اگر می خواهید موهایتان شادابی و درخشندگی بیشتری داشته باشد، سعی کنید نرم کننده را با رنگ های روشن مانند صورتی، آبی، بنفش یا قرمز مخلوط کنید.این ترکیب ها باعث می شود که رنگ آرام و زنده و براق به نظر برسد.

 

  • رنگ نرم کننده می تواند نتیجه نهایی را به هم بزند.به همین دلیل، توصیه می شود فقط از یک نرم کننده شفاف یا سفید استفاده کنید که مطمئن هستید رنگ را مختل نمی کند.

 

نحوه انتخاب رنگ روشن تر

در دوره آموزش رنگ و مش می آموزید که سایه های رنگ مو از 1 تا 10 تغییر می کنند، که 1 تیره ترین، 5 رنگ قهوه ای متوسط ​​و 10 روشن ترین است. تمام سطوح دیگر نشان دهنده رنگ هایی هستند که بین این سایه ها قرار می گیرند. اگر می خواهید رنگ مویتان روشن تر شود، رنگی را انتخاب کنید که 1 یا 2 درجه روشن تر از رنگ موهای فعلی شما باشد.

 

برای از بین بردن رنگدانه های مو، باید از پراکسید یا دکلره استفاده کنید. هنگامی که رنگدانه ها از بین رفت، کوتیکول ها بلند شده و رنگ را کاملا جذب می کنند تا رنگ مورد نظر ظاهر شود. فقط مطمئن شوید که به طور جداگانه دکلره و رنگ را استفاده کنید، این دو محصول را مخلوط نکنید و موهای خود را فقط در یک مرحله انجام دهید.

 

چگونگی کاهش آسیب مو پس از دکلره

 

چگونگی کاهش آسیب مو پس از دکلره

در سایت webmd توصیه می شود برای کاهش آسیب مو پس از دکلره به موارد زیر دقت کنیم:

 

  1. 1. دکلره، تارهای مو را ضعیف می کند.بنابراین، قبل از اینکه دکلره مو را امتحان کنید، در نظر بگیرید که آیا موهای شما به اندازه کافی سالم است که بتواند آن را مدیریت کند. اگر اینطور نیست، از دکلره کردن آن برای کاهش خطر آسیب مو خودداری کنید. 

 

  1. 2. به خاطر داشته باشید که ممکن است فرآیند دکلره مو، چندین جلسه طول بکشد تا تغییر شدیدی در رنگ موی شما ایجاد شود.همیشه زمان توصیه شده برای این عمل را علامت بزنید و جلسات خود را با فاصله حداقل 14 روز برنامه ریزی کنید.

 

  1. 3. اگر متوجه شدید که تار های موی شما بعد از دکلره کردن بیشتر می شکنند، می توانید از محصولاتی با بی‌آمینو پروپیل دی گلیکول دی مالئات و سرامیدها استفاده کنید که برای بازگرداندن سلامت موهای سفید شده شناخته شده‌ اند.

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *