hambergermenu

بهترین روش‌های چیدمان اصولی و شیک مبلمان ال در هر نوع فضایی!

چیدمان مبل ال باید به صورت کاملا هارمونیک و اصولی باشد

در حال حاضر انواع سبک برای چیدمان مبلمان ال وجود دارد. اما پیش از اینکه بخواهید هر اقدامی در این زمینه انجام دهید و حتی این نوع مبلمان را خریداری کنید، باید با انواع این سبک‌ها آشنا باشید.

 

از نظر سبک چیدمان، مبلمان ال را می‌توان به چهار صورت کلی مستطیلی، مربعی، دایره‌ای و حتی U شکل در محیط چید و استفاده کرد. در این مطلب قصد داریم تا بهترین روش‌های چیدمان مبل ال را برای شما بررسی کنیم.

 

چیدمان مبل ال باید به صورت کاملا هارمونیک و اصولی باشد

 

انواع کاناپه و مبلمان ال برای استفاده در فضاهای داخلی

در حال حاضر انواع مدل‌های کاناپه و مبلمان ال برای استفاده در فضاهای داخلی وجود دارند. برخی از این مبلمان‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضا را مقداری گردتر نشان بدهند. در حالی که برخی دیگر به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فضا دوستانه‌تر و البته بزرگ‌تر به نظر برسد. به عنوان فردی که قصد خرید و چیدمان مبلمان ال را دارد، قبل از هر اقدامی باید با انواع این نوع مبلمان و کاناپه‌ها آشنا باشید.

 

مبلمان ال معمولا در دسته‌بندی کاناپه‌ها و مبلمان راحتی قرار می‌گیرند. اما برخی از مبلمان دیگر، به دلیل برخورداری از سبک طراحی و دیزاین منحصر به فرد، امکان استفاده در محیط‌های نیمه‌رسمی یا حتی رسمی را دارند.

 

برخی از انواع کاناپه و مبلمان ال عبارتند از:

  • مبلمان ال با کاناپه دو نفره: برخی از مدل‌های مبلمان ال در بازار وجود دارند که تنها یک کاناپه دو نفره دارند. همین موضوع باعث شده است تا بتوان از این نوع مبلمان برای محیط‌های کوچک استفاده کرد و در عین حال، فضای کاملا صمیمانه‌ای هم داشت

 

  • مبلمان ال با کاناپه‌های دو نفره اما از نوع قرینه: این نوع، یکی دیگر از انواع مبلمان ال محبوب در بازار است. این مبلمان‌ها طول و عرض کلی یکسانی دارند و به صورت قرینه طراحی شده‌اند

 

  • مبلمان ال با کاناپه سه نفره و ضلع جداشونده: یکی از انواع مبلمان ال که از محبوبیت فوق‌العاده بالایی نیز برخوردار است، مبلمان ال با کاناپه‌های سه نفره و ضلع کوچک جداشونده می‌باشد. این مبلمان‌ها طول زیادی دارند. به همین خاطر، باید به گونه‌ای در اتاق استفاده شوند که بخش بلند آن‌ها در راستای طول و بخش کوچک آن‌ها در راستای عرض اتاق قرار گرفته باشد

 

انواع کاناپه و مبلمان ال برای استفاده در فضاهای داخلی

 

  • مبلمان ال از نوع جداشونده: این نوع مبلمان‌ها به شما امکان حذف برخی از بخش‌های مبلمان را برای افزایش فضای خالی و راحتی بیشتر می‌دهد. به همین خاطر، می‌توان از این نوع مبلمان در محیط اتاق پذیرایی استفاده کرد

 

بهترین روش‌های چید‌مان مبل‌ ا‌ل برای دیزاینی فوق‌العاده

به طور کلی، چهار روش اصولی و البته شیک برای چیدمان مبلمان ال وجود دارد. برخی از این مبلمان‌ها به صورت مستطیلی، برخی دیگر به صورت مربعی، بعضی از این مبلمان‌ها به صورت دایره‌ای و بعضی دیگر نیز به صورت U چیده می‌شوند. در ادامه با این روش‌های چیدمان آشنا می‌شویم.

 

چیدمان مبلمان ال به صورت مستطیلی؛ مناسب آپارتمان‌های کوچک

یکی از رایج‌ترین و البته محبوب‌ترین مدل‌ها و روش‌های چیدمان مبلمان ال، چیدمان به صورت مستطیلی است. در این روش، می‌توانید یک مبلمان ال شکل را به گونه‌ای چیدمان کنید که طول آن بزرگ‌تر از عرض مبلمان باشد و دقیقا شکلی شبیه به یک مستطیل را القا کند. این روش چیدمان به دلیل مستطیلی بودن طراحی بسیاری از آپارتمان‌ها، بسیار محبوب و رایج است.

 

توجه داشته باشید که در چیدمان مبل و کاناپه ال به شکل مستطیلی، می‌توانید دو ضلع کناری یا همان عرضی را داشته باشید یا تنها از یک ضلع عرضی استفاده کنید. این کار را باید متناسب با تعداد کاناپه‌ها و فضای خالی در محیط انجام دهید.

 

چیدمان مبلمان ال به صورت دایره‌ای برای فضاهای داخلی با دیوار و پنجره منحنی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های چیدمان مبلمان ال، چیدمان به صورت دایره‌ای است. این نوع چیدمان مبل، برای مبلمان ال شکلی طراحی شده است که طراحی منحنی‌شکلی دارند. اگر به این سبک چیدمان مبلمان علاقه دارید، باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مبلمان ال شکلی که به این صورت چیدمان می‌شوند، فضای هدر رفته و خالی زیادی در پشت خواهد خواهند داشت. به همین خاطر، بهتر است از این مبلمان در فضاهایی استفاده کنید که دارای دیوار یا پنجره منحنی است. در این صورت، میزان هدر رفت فضا به حداقل خواهد رسید.

 

بهترین روش‌های چید‌مان مبل‌ ا‌ل برای دیزاینی فوق‌العاده

 

چید‌مان مبل‌ ا‌ل به صورت مربعی برای ایجاد فضای دلنشین‌تر

از جمله محبوب‌ترین روش‌های چیدمان مبلمان ال، چیدمان به صورت مربعی است. همان‌طور که از نام مشخص می‌باشد، این نوع چیدمان طول و عرض یکسانی دارد. به همین خاطر، می‌تواند زیبایی منحصر به فردی را به محیط القا کند. این سبک چیدمان بیشتر از هر فضای دیگری، در اتاق نشیمن قرار دارد و بهتر است که در روبه‌روی مبلمان، تلویزیون واقع شود تا فضایی دوستانه و گرم در محیط وجود داشته باشد.

 

مبلمان ال را به صورت U چیدمان کنید!

یکی دیگر از محبوب‌ترین روش‌ها برای چیدمان مبلمان ال شکل، مبلمان به صورت U است. همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در حال حاضر برخی از مدل‌های مبلمان ال وجود دارند که می‌توانید بخش‌هایی از آن‌ها را از هم جدا کنید. این به شما فرصت چیدمان به صورت کامل شخصی‌سازی شده را خواهد داد. توجه داشته باشید که این سبک چیدمان مبل نیازمند دقت ویژه‌ای است. چرا که باید تعیین کنید کدام مبل‌ها به عنوان ساق و ادامه حرف U استفاده شوند. به طور کلی، بهتر است برای این منظور مبلمان را انتخاب کنید که بخش پشتی ندارند. این می‌تواند زیبایی چیدمان مبلمان شما را چند برابر کند.

 

مبلمان ال باکیفیت را از کجا بخریم؟

مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و U شکل چهار سبک محبوب برای چید‌مان مبل‌ ا‌ل هستند. اما پیش از چیدمان اصولی، به خرید مبل مناسب نیاز دارید. برای این منظور، توصیه می‌کنیم فروشگاه‌های معتبر را انتخاب کنید. ایران دکور یکی از برترین و محبوب‌ترین فروشگاه‌های مبلمان خانگی است. شما می‌توانید از این فروشگاه، هر نوع مبلمان ال شکلی را که دوست دارید، با قیمت مناسب و تضمین کیفیت خریداری کنید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *