hambergermenu

خود ارضایی چیست؟ صریح و بدون رودربایستی

خودارضایی یعنی فردی با خود کاری کند که ارگاسم (اوج شهوت ) را تجربه کند. یعنی خود را ارضا کردن . خود ارضایی یا جق زدن یا جلق زدن در مردان استمنا است و در زنان استشها است.

 

ارگاسم در مردان

ارگاسم در مردان همراه با انزال خروج منی است.

منی، به مایع غلیظی گفته می شود که از غدد تناسلی مرد، به وسیله نزدیکی یا احتلام و یا خود ارضایی بیرون می آید. خروج منی در زن و مرد تفاوت دارد.

 

ارگاسم در مردان

 

 
خروج منی در مردان دارای سه نشانه زیر است:
.

  • همراه با شهوت است
    .
  • با جستن بیرون می آید
    .
  • بدن پس از آن سست می شود

 

پیشنهاد ویژه :

مراحل ترک خود ارضایی

 

ارگاسم در زنان

در زنان چیزی مثل مایع منی نداریم که خارج شود ولی قبل از ارگاسم به دلیل تحریکات جنسی مایع لغزنده کننده ای ترشح می شود که دیواره های داخلی مجرای تناسلی را لغزنده می سازد تا در حین عمل جنسی ساییده نشوند. (این مایع حکم منی در مردان را دارد)

 

در افرادی که باکره هستند نیز این مایع ترشح می شود. قبل از ارگاسم هنگام تحریک جنسی انقباضات ریتمیکی در سطح لگن و واژن یا مجرای تناسلی شروع می شود که با افزایش تحریک به تدریج سرعت و شدت انقباضات افزایش می یابد و تنفس نیز تند می شود تا زمان ارگاسم که یک حالت ریلاکسیشن بروز می کند و انقباضات به پایان می رسد و تنفس نیز به حالت عادی بر می گردد.

 

در صورت تمایل به این مقاله نیم نگاهی بیندازید : ۱۱ اقدام ضروری برای داشتن رابطه جنسی لذت بخش?

 

ترشحاتی که در اوج لذت و ارگاسم در بانوان خارج می شود حکم منی دارد ولی اگر شک کند که به این مرحله رسیده یا نه، حکم به منی نمی شود و سایر ترشحات که لذت را به همراه ندارد ، مذی و پاک می باشد.

 

بنابراین ترشحاتی که با اندکی شهوت و خوشایندی خارج می شود پاک است و غسل ندارد ولی مایعی که همراه با اوج شهوت (ارگاسم) از زن خارج می شود حکم منی را دارد و موجب جنابت است.

 

پبشنهاد ویژه برای بانوان گرامی :

آیا آرایش کردن باعث جوش زدن می شود؟

6 راز طب چینی برای سلامت پوست

 

اما رطوبت هایی که غالبا هنگام برانگیختگی جنسی خارج می شود پاک است مگر آنکه به حد (ارگاسم) برسد و بدن همراه آن سستی پیدا کند.

ارگاسم در زنان

 

در این جا ذکر یک قاعده کلی نیز مفید است و آن اینکه تا زمانی که یقین به خروج منی و با رسیدن به آن حالت نهایی نباشد حکم جنایت جاری نمی گردد.

بنابراین به مجرد اینکه رطوبتی از بدن خارج شد و با هیجانی در بدن به وجود آمد جنابت حاصل نشده است.

 

آیا برای خود ارضایی غسل لازم است؟

اگر با خود ارضایی منی خارج شود غسل واجب می گردد. بنابراین در اوج شهوت جنسی اگر مایعی از زن خارج شد حکم منی داشته و باید غسل کرد

 

 

جنابت یعنی چه؟

جنابت در اصل، اسم مصدر از اجناب و به معنای دوری است و در اصطلاح، به حالت نجاست باطنی گفته می شود که پس از نزدیکی با خروج منی حاصل می شود.

 

دلیل جنب نامیده شدن انسانی که از او منی خارج شده است

انسان جنب، از آن جهت که بدون طهارت و غسل، از نزدیک شدن به نماز منع و نهی گردیده، جنب نامیده شده است.

 

شکل های مختلف جنب شدن

به طور کلی، انسان به دو چیز جنب می شود:
.

  • آمیزش جنسی به شرط دخول، نسبت به مرد و زن( حتی اگر منی بیرون نیاید)
    .
  •  بیرون آمدن منی؛
    .((( در خواب باشد یا بیداری
    کم باشد یا زیاد
    با شهوت باشد یا بی شهوت
    با اختیار باشد یا بی اختیار )))

    .

هر یک از دو مشخصه یاد شده، به تنهایی باعث وجوب غسل جنابت می گردد.

بنابراین، ممکن است مرد با همسر خود نزدیکی کند و منی از او بیرون نیاید که در این صورت نیز بر هر دوی آنان غسل واجب می شود.

بعد از خود ارضایی مانند جنب شدن باید غسل کرد.

 

 

احتلام یعنی چه؟

احتلام، از واژه حلم و به معنای خواب دیدن با لذت جنسی است؛ خواه این خواب، باعث انزال منی شود یا نشود؛ ولی در اصطلاح شرعی، به این معناست که هرگاه در خواب، از شخص، منی خارج شود، شخص محتلم شده است و در این صورت، باید برای نماز، غسل جنابت انجام دهد.

 

آیا خودارضایی گناه است؟

خود ارضایی با استمنا از نظر اسلام حرام و گناه است و در این جهت فرقی بین دختر و پسر نیست.

قرآن کریم می فرماید: “هر کس از راهی، غیر از همسرش، شهوتش را دفع کند، از تجاوز کاران است (سوره مومنون آیه 7)

 

عوارض و پیامدهای فیزیکی خودارضایی

اکثر به اصطلاح متخصصین مربوط به حوزه سلامتی و بهداشت ، خود ارضایی را رواج می دهند، در حالی که آن اثرات منفی دارد.

استدلال متداول آنان این هست که، شما در یک بازه زمانی ، آن را خیلی زیاد انجام ندهید ، در این صورت کاملا سالم هست.

 

دو مشکل با این ایده هست

مشکل اول اینکه ، منظور از تکرار زیاد چیست؟ چند بار در روز یا در هفته؟

مشکل دوم و در واقع بزرگترین مشکل این است که اگر شما یک بار شروع کردی ، متوقف کردن آن و پایین نگه داشتن تعداد دفعات بسیار دشوار است.

 

دو دلیل برای مشکل پایین نگه داشتن تعداد دفعات خود ارضایی

.

  • اول اینکه برای یک شخص معمولا خود ارضایی برای فرار و راحت شدن از استرس های زندگی است. زندگی تقریبا هر روز پر از دغدغه و استرس است و سرانجام شما خودتان را جایی می بینید که به خاطر هر استرس کوچک و ناچیز به هر دلیل خود ارضایی می کنید.
    .
  • دلیل دیگر این است که بدن وجسم ما برای خود ارضایی آفریده نشده. هنگامی که خود ارضایی می کنید و هنگامی که رابطه جنسی سالمی دارید فعالیت های شیمیایی متفاوتی رخ می دهد.
    بسیاری از آنچه در طی این عمل ها و بعد از آن رخ می دهد ، از غده هیپوفیز ناشی می شود. دو هورمون اصلی دوپامین (Dopamine) و پرولاکتین (prolactin) اثر متقابل داشته و یکدیگر را تعدیل می کنند.

 

تفاوت فیزیکی فرایند خود ارضایی و رابطه زناشویی سالم

 

دوپامین باعث ایجاد احساس هیجان و برانگیختگی جنسی می شود و پرولاکتین باعث ایجاد احساس رضایت ، راحتی و ارضا شدن می شود.

وقتی که شخص بعد از برانگیخته شدن به اوج لذت جنسی می رسد، بدن می داند که برای خنثی کردن دوپامین ، پرولاکتین آزاد کند طوری که ما احساس راحتی و رضایت خواهیم داشت .

 

در صورت تمایل مقاله ی زیر را مطالعه بفرمایید :

چگونه لاغر شویم؟

 

در زناشویی این عمل، همراه با مقدار زیادی احساسات و هیجان های عاشقانه و محبت آمیز است و بنابراین احساس رضایت و خوشایندی چندین برابر است و شما با همسر خود هم از لحاظ احساسی و روانی و هم از لحاظ جسمی و فیزیکی ، ارضا می شوید.

 

تفاوت فیزیکی فرایند خود ارضایی و رابطه زناشویی سالم

 

در این رابطه تعادل و هماهنگی وجود دارد . در یک رابطه جنسی سالم پرولاکتین آزاد شده در اوج لذت جنسی نسبت به خود ارضایی چهار برابر بیشتر است.

این به چه معناست؟ به این معنا که احساس رضایت و خوشایندی (relaxation) شخصی که خود ارضایی می کند، قابل قیاس با رابطه ی زناشویی معمولی نخواهد بود .

 

در واقع شخصی که خود ارضایی می کند هیچ تصوری از آنچه از دست می دهد ندارد و درعوض نوع کاذبی از رابطه دارد ، که همراه با خیال پردازی هایی است که همیشه تغییر می کنند و گسترش می یابد تا بلکه شخص کمی حس خوشایند و رضایت داشته باشد، چرا که از لحاظ روانی ارضا نمی شوند.

 

شخصی که خود ارضایی می کند این کار را برای برانگیخته شدن با میزان های ناهماهنگی از دوپامین، ادامه می دهد.

بعد از خود ارضایی ، لحظه ای احساس خوشایند و لذت می کند ، اما انگیختگی جنسی سریعا باز می گردد و فرد در واکنش به انگیختگی جنسی و ایجاد حس لذت دوباره، مجبور است، مجددا خود ارضایی کند.

 

بنابراین همراه یک دوره کوتاهتر از راحتی و رضایت، شخص باید چندین بار خود ارضایی می کند، تا به میزان معادل رضایت و لذتی که آنها می توانند در زناشویی سالم داشته باشند برسد، که هیچ وقت با خود ارضایی به چنین سطحی از لذت نخواهند رسید.

 

همانطور که بالا ذکر شد احساس سرخوشی خود ارضایی، از ترشح مواد شیمیایی در ذهن که طی ارگاسم و اوج لذت جنسی آزاد می گردد، به وجود می آید.

همچنانکه ذهن شروع به ایجاد این احساسات می کند، فرد رسیدن به اوج لذت جنسی سریعتر و بیشتر را دنبال می کند.

فرد آنچنان به احساس خود ارضایی خو می گیرد ، طوری که گاهی فعالیت جنسی عادی برایش رضایت بخش نخواهد بود. اعتیاد با فعالیت کوتاه و شدید و رسیدن سریع به اوج لذت جنسی ، کامل میشود .

 

متاسفانه این برای زوج ها در یک رابطه جنسی خیلی رضایت بخش نیست. ( پیشنهاد می کنیم در همین رابطه مقاله ی گلایه های جنسی متداول بین زوج ها را مطالعه بفرمایید)

 

? به یاد داشته باشید که عشق حقیقی همراه با خود داری و تعهد است ?

 

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *