hambergermenu

چگونه لاغر شویم؟ (بررسی روش های تخیلی و غیرتخیلی!)

با توجه به اینکه امروزه تبلیغات زیادی برای لاغری سریع و روش های غیر اصولی کاهش وزن صورت می گیرد که در همه موارد کاهش وزن فرد با بازگشت سریع وزن نیز همراه است، تصمیم گرفتم تجربه و دانش خودم را بهتر به دوستان و هموطنان عزیزم منتقل کنم و امیدوارم برای شما نیز مفید باشد.

دوست عزیزم?! برای کاهش وزن باید در اولین گام، بهترین راه های رسیدن به آن را بلد باشید تا بتوانید موفق عمل کنید.

در حالت کلی می توان گفت که رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن به صورت های مختلفی امکان پذیر است که در این بخش چند مورد را برای شما به صورت واضح توضیح می دهم تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید و برای کاهش وزن خود اقدام کنید .

اکنون بررسی می کنیم کدام یک از این 4 حالت بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت و چگونه می توانید به تناسب اندام ایده آل خود برسید.

 

استفاده از برنامه رژیم غذایی منظم طبق دستور پزشک

زمانیکه از برنامه غذایی منظمی پیروی می کنید شما موظف هستید که طبق همان برنامه عمل کنید و خارج از برنامه چیزی مصرف نکنید و به قول بعضی از دوستان به جاده خاکی نزنید.

چرا؟ چون پزشک کالری دریافتی شما را به طور کامل روی کاغذ می آورد و اگر بیشتر از آن استفاده کنید شکست می خورید و برای جبران آن باید ورزش بیشتری را جایگزین آن کنید یا اینکه روز بعد و یا وعده بعدی کالری های بیشتری را حذف کنید.

در این حالت کلا با نوشتن ، یادداشت کردن و دقیق بودن سر و کار دارید !

 

علاوه بر این باید برای هر ماه برنامه ای مخصوص داشته باشید و برنامه ماه فعلی برای ماه آینده مناسب نیست و نه تنها برای شما نتیجه ای حاصل نمی شود بلکه برای سایر اعضای خانواده که اگر دچار اضافه وزن باشند هیچ کاربردی ندارد.

چون بر اساس کالری دریافتی که وابسته به سن و جنسیت شما می باشد طراحی و آماده شده است.

در ضمن اگر 10 سال بعد دوباره به این وزن برگردید و برنامه رژیم غذایی که تهیه کرده اید به شکل عجیب و غیر ممکن هنوز در دسترس شما باشد هیچ فایده ای برای شما نخواهد داشت.

هر چند بعید است کسی بتواند به برنامه غذایی را برای چند ماه حفط کند!

 

چگونه لاغر شوم

 

لطفا به مثال زیر دقت کنید :

برای آقایان با سن 18 تا 35 سال و وزن بین 66 تا 70 کیلوگرم میزان کالری دریافتی بدن باید 2600 کالری باشد.

حالا اگر بخواهند بدون ورزش لاغر شوند این میزان را می توان تا 2100 کالری کاهش داد و زمانی که وزن بین 60 تا 65 کیلوگرم قرار گیرد کالری دریافتی به 2500 کاهش پیدا می کند و اگر سن نیز تغییر کند این میزان مجددا تغییر خواهد کرد.

در صورتیکه برای یک خانم با همین مشخصات یعنی وزن بین 66 تا 70 و سن بین 18 تا 35 سال میزان کالری دریافتی وی 2150 کالری خواهد بود.

حالا می توان برای کاهش وزن بدون ورزش تا 1900 کالری آن را کاهش داد ولی زمانیکه چند کیلوگرم وزن کم کند دیگر این برنامه برای ایشان هیچ کاربردی ندارد .

 

اگر می خواهید از برنامه منظم رژیم غذایی استفاده کنید می توانید از دستورالعمل فوق استفاده کنید.

امااااا… اگر دقت کرده باشید برای کاهش وزن مناسب باید از برنامه های متعدد و هزینه کردن های زیاد استفاده کنید و هر ماه برنامه غذایی را تغییر دهید . ( شما پولش رو دارید؟ ?)

من شخصا هرگز از این روش استفاده نکردم و اگر شما هم خواهان بهترین روش هستید استفاده از این روش را به شما هم توصیه نخواهم کرد.

چرا ؟ چون این روش عیب هایی دیگر دارد و آن هم این است که اگر سال بعد و یا سال های بعد بنا به دلایلی دچار اضافه وزن شدید باید مجددا هزینه کنید و از اول کاهش وزن را از سر بگیرید و اگر برنامه هفتگی یا ماهیانه مورد نظر را به خوبی انجام ندهید برای ماه های بعد با مشکل مواجه خواهید بود و حوصله پیروی کردن از آن را ندارید .

 

نمونه مشهود آن در خانم ها زایمان و در آقایان ازدواج است!

معمولا چیزی که زیاد شاهد آن هستم این است که اکثر خانم ها بعد از زایمان به علت کم تحرکی و بچه داری و دریافت کالری بیشتر نسبت به قبل دچار اضافه وزن می شوند و کم کم به حالت اولیه بر می گردند.

در روزهای آغازین بچه داری ممکن است فرد با اضافه وزن مواجه نشود ولی کم کم این اتفاق رخ می دهد .

شاید بسیاری از آقایان جوان را دیده باشید که بعد از ازدواج به طرز عجیبی چاق می شوند و اولین جایی که بیشتر رشد می کند شکم است که برای حذف کردن آن نیاز به تلاش های زیادی خواهد بود که حوصله فرد را سر می برد.

بنابراین اگر از برنامه رژیم غذایی منظمی استفاده می کنید باید در این دوران ها بیشتر رعایت کنید و برنامه را مد نظر داشته باشید .

 

مقالات ویژه ی متاهل ها !

چگونگی داشتن رابطه ی جنسی لذت بخش

10 گلایه ی جنسی متداول بین زوج ها

طلاق جنسی عامل طلاق عاطفی و رسمی

 

استفاده از انواع دمنوش ها

امروزه انواع دمنوش طرفداران زیادی پیدا کرده اند و بسیاری ادعا می کنند با این نوشیدنی ها لاغر شده اند.

اما یه نکته مهم….! واقعا می توان برای زندگی سالم و تناسب اندام دلخواه فقط به نوشیدنی ها بسنده کرد ؟

مشکل چاقی را باید ریشه ای حل کنید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید و همیشه مراقب بدن خود باشید که مجددا اضاف وزن پیدا نکند .

مانند یک باغبان که بلد است چگونه علف های هرز و شاخه های خراب را از باغ خود جدا می کند و به آن زیبایی می بخشد شما باید یاد بگیرید به بدن خود زیبایی ببخشید( عجب سخن حکیمانه ای!) .

 

این دمنوش ها اگر باعث شوند شما چربی های خود را از دست دهید هرگز باعث تغییر آداب غذایی شما نخواهند.

از طرفی دیگر این دمنوش ها هزینه بالایی برای شما خواهند داشت و باید مدام از آن ها استفاده کنید و با توجه به وضعیت اقتصاد امروز به نظرم هیچ کسی دوست ندارد برای انجام یک کار بارها و بارها هزینه پرداخت کند و مانند حالت اول اگر بعدا با مشکل اضافه وزن مواجه شوید باید مجددا هزینه کنید .

 

تاثیر دمنوش روی لاغری

 

حالا اگر یکی دیگر از اعضای خانواده شما با مشکل اضافه وزن مواجه شود آیا همان دمنوش می تواند برای هر دو نفر مناسب باشد ؟

قطعا خیر. باید چندین مرتبه اقدام به خرید کنید و شاید ذائقه هر دو نفر با آن دمنوش نیز سازگار نباشد .

در ضمن دمنوش باید بر اساس مزاج شما آماده شود و مصرف خودسرانه آن می تواند برای شما دردسرساز شود.

من شخصا از این دمنوش هایی که تبلیغات زیادی درباره آن ها می شود که در هفته 5 تا 10 کیلوگرم لاغر شوید هرگز استفاده نکرده ام و نیازی به استفاده از آن ها ندارم.

به عنوان یک دوست به شما پیشنهاد می کنم اگر دنبال کاهش وزن ماندگار و عالی هستید سلامتی خود را هرگز به خطر نیندازید و برای کاهش وزن عجله نکنید و صبورانه پیش بروید.

 

تحمل گرسنگی های شدید یا استفاده از داروهای لاغری !

این حالت بدترین راه ممکن برای کاهش وزن است و در تمام دنیا منسوخ شده است و هیچ کس این روش را قبول ندارد.

تنها در ایران ما معمولا مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از دلایل آن عدم مطالعه است. چون بسیاری از افراد آگاهی کافی ندارند سلامت خود را به خطر می اندازند تا بتوانید مقداری وزن کم کنند .

 

دوست عزیزم?! زمانی که شما بخواهید با تحمل گرسنگی لاغر شوید ، این اتفاق رخ می دهد و ممکن است خیلی هم سریع کاهش وزن را تجربه کنید ولی یک جای کار می لنگه ! کجا؟

 

اولا شما از چربی سوزی خود لذت نمی برید و مجبور هستید بسیاری از غذاهایی را که دوست دارید حذف کنید و این باعث ناراحتی شما خواهد شد. ( گفتیم چربی سوزی! یاد مقاله درمان چربی خون و کبد چرب افتادیم )

 

دوما بدن این کاهش وزن را اجباری تلقی کرده و آن را نمی پذیرد و در صدد جبران آن است که باعث می شود سوخت و ساز بدن دچار مشکل شود و متابولیسم یا سوخت و ساز بدن از ماهیچه ها تغذیه می کند.

به همین دلیل است که بدن از مدتی سعی می کند چربی هایی را که وارد بدن می شود برای روز مبادا نگه دارد چون تصور می کند مجددا روزهای گرسنگی در راه است و این عامل باعث می شود در زمانی کوتاه وزن شما به حالت اول و یا بدتر از آن برگردد .

سوما با تحمل گرسنگی تعادل بدن به هم می خورد و اختلالات زیادی در بدن بوجود می آید که منجر به این مشکلات می شود:

  • کم خونی ( پیشنهاد ما برای شما عزیزان : درمان کم خونی با طب اسلامی )
  • نارسایی های کلیوی
  • ریزش شدید مو ( مقاله ی پیشنهادی برای آنان که از کچلی می ترسند : تقویت ریشه ی مو )
  • چین و چرک شدن صورت
  • شل شدن پوست بدن می شود.
  • و بسیاااری از عوارض دیگر…

اگر تاکنون به شما پیشنهاد شده است که وعده های غذایی را حذف کن و یا با نخوردن و تحمل گرسنگی و اینجور موارد به شما گفته شده است لاغر می شوید من از شما تقاضا می کنم هرگز این اقدامات را انجام ندهید .

 

بخش دیگر این روش استفاده از داروهای لاغری است.

این دو مورد یعنی تحمل گرسنگی و استفاده از داروهای لاغری کاملا غلط هستند.

برای همین من این دو روش را در یک بخش برای شما بیان کردم و پیشنهاد می کنم از انجام دادن این دو روش خودداری کنید .

بسیاری تصور می کنند که داروهای لاغری قدرت چربی سوزی بالایی دارند و می توانند سریع بدن را لاغر کنند.

این تصور غلط باعث پشیمانی بسیاری از هموطنان عزیز شده است.

چرا؟ عکس زیر به این سوال پاسخ خواهد داد!

 

داروهای لاغری

 

هرگز فریب تبلیغات داروهای لاغری را نخورید !

تا زمانیکه می توانید با روش های اصولی و سالم کاهش وزن را تجربه کنید پول خود را با خرید داروهای لاغری بی ارزش و خطرناک حرام نکنید.

اگر می خواهید از تکنیک ها و روش های من استفاده کنید که خودم تا پایان با شما همراه خواهم بود و به شما کمک می کنم که چگونه بدون تحمل گرسنگی لاغر شوید.

ولی اگر می خواهید خودسرانه اقدام کنید و یا از آموزش های سایر سایت ها بهره مند شوید من به عنوان یک دوست و یک هموطن صمیمانه و عاجزانه از شما درخواست می کنم که موارد زیر را هرگز نادیده نگیرید و تک تک آن ها را در زندگی و برنامه کاهش وزن خود لحاظ کنید.

 

  • برای کاهش وزن عجله نکن !
  • وعده های غذایی را حذف نکن !
  • خودت را با دیگران مقایسه نکن !
  • از اشتباهات رایج کاهش وزن دوری کن !
  • از مصرف داروهای لاغری به شدت دوری کن !

 

اگر اقدامات فوق را انجام دهید مطمئن باش موفقیت تو حتمی خواهد بود در غیر اینصورت نباید انتظار کاهش وزن موفقی داشته باشید.

در ضمن استفاده از موارد فوق نه تنها برای کاهش وزن بلکه برای سلامتی شما خواهد بود به همین تأکید می کنم آن ها را رعایت کنید.

 

و اما حالت چهارم :

یادگیری تکنیک های طلایی کاهش وزن است✔️

این روش بهترین حالت و بهترین شیوه برای کاهش وزن عالی و ماندگار به شمار می رود ، چرا ؟ چون در این حالت خبری از حذف وعده های غذایی ، تحمل گرسنگی ، انجام ورزش های سخت و طاقت فرسا و نوشتن برنامه منظم و دقیق نیست .

تکنیک های طلایی کاهش وزن بر اساس تحقیقاتی که انجام داده ام و تجربه ای که در کاهش وزن 25 کیلوگرمی خودم به دست آوردم بر دو اصل بسیار مهم بنا شده است.

اصولی که در بهترین برنامه های لاغری در سراسر جهان کاربرد دارد و مورد تأیید محققان و پزشکان و کارشناسان تغذیه می باشد .

اما حالا این دو اصل مهم چیست ؟

در مقاله ی زیر می توانید با این دو اصل آشنا شوید :

دو اصل طلایی برای لاغری

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *