hambergermenu

قیمت روز قوطی پروفیل ، انواع توری و آهن آلات در فولادین

قیمت روز قوطی پروفیل ، انواع توری و آهن آلات در فولادین

 

پروفیل (قوطی آهنی) چیست ؟

 یکی از مقاطع فولادی پرمصرف در حوزه آهن و فولاد که در ساختمان‌سازی و دیگر صنایع عمرانی، کاربرد بالایی دارد، پروفیل و قوطی آهن است. قیمت پروفیل امروز در بازار، تحت تاثیر پارامترهای متعددی چون جنس، وزن، ضخامت، برند تولید کننده و… می باشد.

 

از آنجا که این محصول، در ساخت‌وساز و صنعت نقش بسیار چشمگیری دارد، اطلاع از قیمت روز پروفیل آهن و روند آن به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری برای خرید آن اقدام کنند . قیمت پروفیل به عوامل گوناگونی مانند کیفیت پروفیل، ابعاد آن، شرکت سازنده محصول، تغییرات نرخ ارز و قیمت پروفیل در بازار جهانی وابسته است و بر اساس کیلوگرم محاسبه می گردد.

 

قیمت قوطی و پروفیل

قیمت قوطی و پروفیل، به دلایل مختلف از جمله تغییرات قیمت مواد اولیه، نرخ نوسانات ارز و دلار و بسیاری از عوامل دیگر، دارای نوساناتی است. قوطی پروفیل در برخی از صنایع مانند صنایع نظامی،تابلوهای تبلیغاتی و همچنین در قسمت‌های مختلف ساختمان، نقش حیاتی دارد؛ بنابراین قبل از خرید قوطی و پروفیل باید اطلاعاتی در این مورد داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع این محصول را خریداری کنید .

 

خرید قوطی و پروفیل

از انواع قوطی پروفیل می‌توان بهقوطی ستونی،  قوطی مبلی، قوطی گالوانیزه، قوطی آلومینیومی و قوطی کامپوزیت اشاره کرد. هر کدام از این قوطی‌ها ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و با توجه به این ویژگی‌ها کارایی مشخصی برای آن‌ها تعریف شده است. برای خرید قوطی و پروفیل، باید به مشخصات فنی قوطی و پروفیل مانند ضخامت، جنس و ابعاد قوطی و پروفیل و همچنین تعداد قوطی پروفیل توجه کنید .

 

ابعاد مختلفی نسبت به کاربردهای مختلف برای این محصول فولادی در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال قوطی پروفیل‌هایی که در ساخت در و پنجره مورد استفاده قرار می‌گیرند با قوطی پروفیل‌هایی که در صنعت خودروسازی استفاده می‌شود، تفاوت‌هایی دارند .

 

قوطی‌ها در ضخامت‌های ۱الی ۶ میلی‌مترتولید می‌شوند و شما باید نسبت به نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید .

 

تولید محصولات فولادی معمولا خارج از این دو روش نیست، یا به صورت نورد گرم تولید می‌شوند یا به صورت نورد سرد؛ در ادامه به تشریح نحوه تولید پروفیل با روش‌های مذکور پرداخته خواهد شد. گفتنی است تولید انواع لوله‌های فولادی نیز در شرایطی مشابه قوطی و پروفیل انجام می‌شود .

 

تولید پروفیل با نورد گرم یا غیرمستقیم

در فرایند نورد گرم همانطور که مطلع هستید محصول شمش که مواد اولیه تولید محسوب می‌شود، طی عملیات نوردکاری به لوله و درنهایت به پروفیل تبدیل می‌شود. لوله‌هایی که با این روش به دست می‌آید پس از جوش خوردن با عبور از دستگاه‌هایی که لوله را از همه طرف تحت فشار می‌گذارند، تغییر شکل می‌دهد و در نهایت پس از برشکاری در ابعاد مشخص، بسته‌بندی می‌شود .

 

قیمت پروفیل گالوانیزه

 

تولید پروفیل با نورد سرد یا مستقیم

مواد اولیه تولید پروفیل با نورد سرد معمولا ورق کلاف است که باید کیفیت بالایی نیز داشته باشد؛ تبدیل ورق به انواع پروفیل مراحل طولانی را طی می‌کند .

 

نخستین مرحله قرار گرفتن ورق در دستگاه برش است که این دستگاه کارکردهای مختلفی مانند قسمت ذخیره کلاف، کلاف‌گیر، ضربه‌گیر، میز حمل‌کننده، سیستم بازکننده طوقه کلاف، کنترل‌کننده کناره ورق برای تنظیم بهتر، صاف‌کننده ورق، گیوتین، قرقره‌های هدایتگر ورق، غلتک‌های تغذیه ورق، بخش برش، غلتک‌های جداکننده ورق بریده شده، نگهدارنده نوارها و نوارجمع‌کن، دارد .

 

در ابتدا ورق کلاف شده در دستگاه برش قرار گرفته و پس از باز شدن رول، با غلتک‌هایی صاف و مسطح می‌شود، رول بازشده پس از کمی حرارت‌دهی و نرم شدن، با گیوتین برش می‌خورد .

 

پس از برش ورق‌ها، در بخش شافت از هم جداسازی شده و به قسمت نوار جمع‌کن می‌رسند. در این بخش دو سر ورق به حالت مورد نظر تغییر شکل داده می‌شود. پس از این مرحله نوارهای شکل گرفته شده، به هم جوش خورده و پس از برش نیز بسته‌بندی می‌شوند .

 

قیمت توری

توری یک شبکه فلزی می باشد که از بافته شدن سیم مفتولی یا برش ورق فلزی تولید می شود و به منظور ایجاد امنیت و حصار کشی در یک محیط از توری استفاده می‌شود ،  امروزه استفاده از این محصول فلزی و انواع آن برای اینکار بسیار رایج است  .

 

تولید پروفیل با نورد سرد یا مستقیم

 

این محصول مهم و پرکاربرد در اجناس و اندازه‌های مختلف طولی ، عرضی و قطر (در نوع مفتولی) تولید و عرضه می شود . یکی از پارامترهای مهم ظاهری آن شکل شبکه یا چشمه توری است که در اشکال دایره، لوزی، متوازی‌الاضلاع، شش ضلعی و… وجود دارد؛ البته به علت بافته شدن سیم چشمه دقیق نیست ولی در نوعی که از ورق تهیه می‌شود، چشمه‌های دقیق دایره‌ای یا سایر اشکال با قالب‌زنی به دست می‌آید .

 

توری مفتولی بر اساس قطر مفتول ، نوع بافت، شکل چشمه و جنس در اقسام متفاوت توری حصاری، پرسی، مرغی و گابیون در بازار موجود است که از طریق پرس شدن ، جوش دادن و بافته شدن انواع مفتول‌های فلزی تولید می‌شوند و در جنس‌های مختلفی مانند گالوانیزه، مس، استیل، برنج و آلومینیوم تولید می شوند.

 

حصار فلزی و یا توری فلزی ، به خانواده محصولی گفته می‌شود که دارای ساختار شبکه ای (عمدتا فلزی) می باشد . ساختار پایه آن سیم مفتول است . سیم مفتول‌ها به صورت ساده و آجدار بوده و برای تولید این محصول در هم بافته و تنیده می‌شوند . عرضه انواع آن در بازار به صورت رولی و ورقه‌ای است . در تولید و ساخت توری ، اندازه هر چشمه و ضخامت سیم مفتول به نوع آن و کاربردی که دارد وابسته است . استفاده از این محصول مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها مقاومت عالی در برابر ساییدگی است . این مسئله نیز به درصد کربن آن وابسته است.

 

توری ، از محصولات پرکاربرد و پراستفاده در صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی و راه‌سازی می باشد ، این محصول ، از مفتول‌های فولادی و میلگرد با قطر کم ساخته شده است، به‌همین‌دلیل تغییرات قیمت میلگرد، بر قیمت توری فولادی نیز اثرگذار خواهد بود.

 

قیمت توری پرسی فولادین

توری پرسی یا فنس پرسی به نوعی از توری فلزی می‌گویند که از بافتن مفتول های فلزی بر روی هم و به صورت مشبک، به‌دست می‌آید، به همین خاطر آن را توری بافتی فولادی یا توری مشبک پرسی نیز می‌نامند.

 

این توری از نظر ظاهری بسیار شبیه توری سرندی است. اما در حقیقت تفاوت‌های عمده‌ای از نظر ساختار و مشخصات بین توری پرسی و سرندی وجود دارد. این نوع توری فلزی دارای مفتول‌هایی موج دار است. این موج ها از در هم تابیدن مفتول سیاه و یا مفتول گالوانیزه میلی‌متر تولید می‌شود. این نوع توری تنوع زیادی دارد. در‌واقع بر اساس چشمه، نوع مفتول، نوع بافت مفتول و ایرانی و خارجی بودن آن به دسته‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شود. این عوامل در قیمت فروش توری پرسی تاثیر‌گذار است و در خرید توری پرسی باید به این موارد توجه شود.

 

مش پرسی مشبک به طور معمول از مفتول های گالوانیزه و معمولی و در چشمه‌های مربع و مستطیل تولید می‌گردد. قیمت توری پرسی به عواملی همچون جنس و ضخامت مفتول واندازه چشمه بستگی دارد .

 

به عنوان مثال قیمت هر کیلو توری پرسی گالوانیزه بیشتر ازقیمت فنس پرسی آهنی بوده و از طرفی قیمت هر متر توری پرسی با چشمه 2در2، بیشتر از توری بافتی با چشمه 3در3 می‌باشد زیرا وزن هر متر آن بیشتر است  .

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *