hambergermenu

چرا باید از سایت‌سازها استفاده کنیم؟

چرا باید از سایت‌سازها استفاده کنیم؟

 

طراحی وب سایت تا چند وقت پیش، کاری ترسناک، گران و زمان‌بر بود. شما اگر می‌خواستید که یک وب‌سایت داشته باشید، یا باید برنامه‌نویسی یاد می‌گرفتید یا اینکه سراغ طراحان حرفه‌ای وب می‌رفتید. هر دو راه هم هزینه‌های سنگینی داشت؛ اما چند وقتی هست که سایت سازها و فروشگاه سازها، کاری کرده‌اند که شما در کمتر از 10 دقیقه یک وب‌سایت برای خودتان طراحی می‌کنید؛ بدون اینکه برنامه‌نویسی بلد باشید یا اینکه یک طراح وب استخدام کنید!

 

ما هم در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که سایت ساز چیست، چه کار می‌کند و چرا بهتر است که برای طراحی وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی خود، به‌سراغ سایت‌ سازها بروید. پس با ما همراه باشید!

 

سایت ساز چیست؟

سایت سازها و فروشگاه سازها ابزاری هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید خیلی سریع و ساده، یک وب‌سایت یا یک فروشگاه اینترنتی جذاب و منحصربه‌فرد برای خودتان بسازید. برای استفاده از سایت سازها نیازی نیست که طراحی سایت یا برنامه‌نویسی بلد باشید؛ تنها مهارتی که لازم دارید، کار با ماوس و حرکت‌دادن آن است!

 

ضمن اینکه اگر از سایت سازهایی مثل وبزی استفاده کنید، وب‌سایت شما در کمتر از 10 دقیقه آماده می‌شود و بلافاصله می‌توانید هر نوع محتوا یا محصولی که می‌خواهید روی سایت خود بارگذاری کنید.

 

علاوه بر این، سایت مزیت‌های دیگری هم نسبت به سایر شیوه‌های طراحی سایت دارند که می‌خواهیم آن‌ها را در ادامه مقاله به شما بگوییم.

 

سایت ساز چیست؟

 

چرا باید از یک سایت ساز استفاده کنید؟

1. مقرون به‌ صرفه‌ هستند

استخدام طراحان وب‌سایت حرفه‌ای ایدۀ خیلی خوبی است؛ اما اگر به‌تازگی کارتان شروع کرده‌اید یا بودجۀ محدودی دارید، استخدام چنین فردی ممکن است برایتان ضرر مالی داشته باشد. چون این‌گونه باید چندین میلیون تومان برای طراحی سایت بپردازید و احتمالا مجبور می‌شوید که از دیگر مخارج کسب‌وکارتان بزنید تا یک وب‌سایت حرفه‌ای داشته باشید.

 

اگر بودجۀ محدودی دارید، پیشنهاد می‌کنیم سایت سازها را انتخاب کنید؛ چون نسبت به تعرفۀ طراحان وب‌سایت مقرون به صرفه‌ هستند. برای شروع، می‌توانید از پکیج‌های ارزان‌تر سایت‌سازها استفاده کنید و هر وقت که کسب‌وکارتان نیاز به توسعه داشت، به‌سراغ پکیج‌های پیشرفته‌تر آن‌ها بروید.

 

2. کارهای فنی وب‌سایت را انجام می‌دهند

همان‌طور که گفتیم، سایت سازها به شکلی طراحی شده‌اند که طراحی وب را برای افرادی که دانش فنی و کدنویسی ندارند، ساده‌تر می‌کنند. همین ویژگی باعث می‌شود تا شما به‌سرعت کار با یک سایت ساز را یاد بگیرید و درگیر پیچیدگی‌های طراحی سایت نشوید.

 

ضمن اینکه با استفاده از سایت سازها، دیگر نیازی نیست که درگیر کارهایی مثل انتخاب سرور یا خرید هاست بشوید، اغلبِ سایت سازها این کارها را برای شما انجام می‌دهند. مثلا وبزی یک نرم‌افزار بر بستر ابری است و شما نیاز به خرید هاست ندارید. با خرید وبزی شما هر چیزی که برای راه اندازی یک سایت نیاز دارید را خواهید داشت. هاست، دامین، پشتیبانی و نرم‌افزار طراحی وب سایت.

 

3. قالب‌های متنوع و قابل ویرایش دارند

یک طراح وب‌ چندین قالب برای سایت شما طراحی می‌کند؛ اما در نهایت ممکن است آن قالبی که دلتان می‌خواهد از او تحویل نگیرید؛ پس چاره چیست؟ سایت سازها چارۀ کار را پیدا کرده‌اند! شما به کمک امکانات سایت سازها می‌توانید از طرح تا رنگ و سبک قالب را به‌سادگی انتخاب کنید و آن قالبی را که در ذهن خود دارید به‌سادگی طراحی کنید.

 

ضمن اینکه سایت سازهایی مثل وبزی، چندین قالبِ از پیش طراحی‌شده دارند که از آن‌ها هم می‌توانید برای طراحی وب‌سایت خود استفاده کنید. تمامی قالب‌ها در وبزی امکان ویرایش دارند.

 

4. ابزارهای کاملی برای مدیریت وب‌سایت دارند

کارِ شما با ساختن یک وب‌سایت تمام نمی‌شود! وقتی که وب‌سایت خود را ساختید و از آن رونمایی کردید، باید آن را مدیریت کنید. خوشبختانه سایت سازها با امکاناتی که دارند، در این مرحله هم به کمک شما می‌آیند.

 

اغلب سایت سازها ابزارهایی مثل آمار سایت، ایمیل اختصاصی، فرم تماس، درگاه پرداخت اینترنتی و همچنین ابزارهای لازم برای بازاریابی را در اختیار شما قرار می‌دهند. با وجود این امکانات، دیگر دغدغۀ مدیریت سایت و اضافه‌کردن ابزارهای جانبی را ندارید.

 

5. با موبایل سازگاری دارند

در دنیای امروز، تعداد کاربرانی که با گوشی وب‌گردی می‌کنند بیشتر شده است؛ بنابراین باید وب‌سایتی داشته باشید که نه فقط روی دسکتاپ، بلکه روی گوشی هم جذاب و خاص باشد. با این کار هم یک تجربۀ کاربری فوق‌العاده‌ای برای مخاطبان وب‌سایتتان می‌سازید و هم به سئوی وب‌سایت خود کمک می‌کنید.

 

سایت سازها به این موضوع هم توجه کرده‌اند. آن‌ها به‌صورت پیش‌فرض، قالب‌های شما را واکنش‌گرا (Responsive) می‌کنند و وب‌سایت شما را روی هر ابزاری مثل تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت، آی‌پد و … بی‌نقص نمایش می‌دهند.

 

چرا باید از یک سایت ساز استفاده کنید؟

 

6 . به سئوی وب‌سایت شما اهمیت می‌دهند

اگر نمی‌دانید سئو چیست نگران نباشید! در اینجا کافی است در همین حد بدانید که سئو، مجموعه کارهایی است که باعث می‌شود در گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو دیده شوید.

 

بعضی از سایت سازها مثل وبزی، امکانات کاملی برای سئو در اختیار شما می‌گذارند که به کمک آن‌ها می‌توانید سرعت وب‌سایتتان را افزایش دهید و مطالبتان را سئو کنید. علاوه بر این، وبزی به وب‌سایت شما گواهینامه SSL می‌دهد تا امنیت سایت و وضعیت سئوی‌تان را ارتقا دهید.

 

7. به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند

همان‌طور که سیستم‌های مدیریت محتوا (مثل وردپرس) به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شوند، سایت سازها هم در بازه‌های زمانی مختلف از آپدیت‌های جدید خود رونمایی می‌کنند. آپدیت‌های سایت سازها در اغلب مواقع بسیار کاربردی هستند و کمک می‌کنند تا مدیریت وب‌سایت خود را سریع‌تر و ساده‌تر انجام دهید.

 

مثلا در آپدیت‌های اخیر وبزی، شما می‌توانید فونت دلخواهتان را به‌راحتی به وب‌سایت خود اضافه کنید. یا اینکه اگر محصولات فروشگاه اینترنتی شما وابسته به قیمت ارز هستند، می‌توانید به جای آپدیت قیمت‌ها بصورت دستی، قیمت ارزی محصول به واحدهای «دلار»، «یورور» یا «لیر» را تعیین کرده و نرخ ارز را نیز تعیین کنید تا تمام محصولات به قیمت جدید به‌روزرسانی شوند.

 

8. می‌توانید امکانات آن‌ها را به‌صورت رایگان تست کنید

اگر طراحی وب‌سایتتان را به به یک شرکت طراحی وب بسپارید، لازم است بخشی یا تمام هزینه را همان اول کار بپردازید؛ بدون اینکه امکانات آن شرکت را تست کرده باشید! اما در سایت سازها کار به این شکل شروع نمی‌شود.

 

شروع طراحی سایت و استفاده از خدمات وبزی تا 14 روز رایگان است. در این مدت می‌توانید محتوای سایت خودتان را تکمیل کنید و اگر از خدمات وبزی راضی بودید، به صفحۀ تعرفه‌ها بروید و با توجه به نیاز خود، پکیج دلخواهتان را انتخاب کنید.

 

کدام سایت ‌ساز را انتخاب کنیم؟

حالا اگر می‌خواهید که وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را با یک سایت ساز راه‌اندازی کنید، لازم است سایت سازی را انتخاب کنید که ابزارهای کاملی داشته باشد و کار با آن هم ساده باشد.

 

پیشنهاد ما به شما، سایت ساز وبزی است. وبزی یک سایت ساز دراگ اند دراپ (drag& drop) است که کار کردن با آن مثل نقاشی کشیدن است! برای ساخت سایت با وبزی نیاز به استخدام طراح سایت یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می‌توانید وب‌سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. شروع کار با وبزی رایگان است و می‌توانید از صفحۀ قالب‌ها کارتان را شروع کنید.

 

برای آموزش کار با وبزی هم می‌توانید به صفحۀ مرکز پشتیبانی بروید. در این صفحه به آموزش‌هایی دسترسی دارید که به صورت متنی یا ویدیویی، کار با وبزی را به شما آموزش می‌دهند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *