hambergermenu

لیزر واریس و همه چیز درباره آن

درباره واریس طنابی

واریس طنابی نوعی اختلال یا نارسایی در عملکرد دریچه سیاهرگ‌های شبکه خون‌رسانی است. در این عارضه خون به اندازه کافی به قلب فرستاده نمی‌شود. در نتیجه رگ‌ها به دلیل تجمع خون حالت برجسته، پیچ خورده و طنابی شکل به خود می‌گیرند که این مورد باید توسط متخصص واریس تهران دکتر محمدرضا مبینی درمان شود.

 

رگ‌ها و عروق خونی در بعضی شرایط دچار اختلال در عملکرد دریچه‌های خود می‌شوند. این دریچه‌های یک طرفه وظیفه بازگرداندن خون به قلب را برعهده دارند. در صورت بروز اختلال، میزان انتقال خون از دریچه‌ها به سوی قلب کاهش و در عروق تجمع می‌یابد. نتیجه این موضوع اعمال فشار بیشتر به دیواره عروق و رگ‌های خونی است که ظاهر برجسته، پر پیچ و خم و رنگ آبی یا سبز به آنها می‌بخشد. این عارضه در اصطلاح پزشکی واریس طنابی نام دارد. دلیل نام گذاری ظاهر طناب مانند رگ‌های درگیر است.

 

علائم واریس طنابی

 

درمان واریس

 

شکل ظاهری برجسته و آبی رنگ رگ‌ها در زیر پوست شاخص‌ترین علامت واریس طنابی است. سایر علائم این عارضه شامل خارش، سوزش، حساسیت به لمس، درد، خستگی و ناراحتی است. البته واریس طنابی بیش از هرجا در بخش‌های پایین پا خودنمایی می‌کند. به همین دلیل فرد مبتلا با علائمی چون گرفتگی ساق پا، تورم مچ پا و احساس سنگینی و ناراحتی نیز مواجه می‌شود. به موارد مذکور می‌توان ایجاد رنگ‌دانه‌های قهوه‌ای، التهاب و زخم‌های پوستی را نیز اضافه کرد. این موضوع تحت تأثیر نشت مایعات از داخل رگ در بافت‌های پیرامون به دلیل فشار بیش از اندازه رخ می‌دهد.

 

تشخیص و درمان واریس طنابی

واریس طنابی به تدریج پیشرفت کرده و تعداد رگ‌های درگیر با آن افزایش می‌یابد. علاوه بر این علائم نیز شدت یافته و امکان بروز آسیب‌های پوستی نیز بیشتر می‌شود. به همین دلیل پیگیری و درمان آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. ناگفته نماند که کاهش گردش خون و ایجاد لخته‌های سطحی از عوارض جدی واریس طنابی به شمار می‌روند. لخته‌های حاصل می‌تواند با وارد به عروق عمقی آمبولی ریه را به دنبال داشته باشد.

 

تشخیص واریس تنها با معاینه ساده محدوده درگیر امکان‌پذیر است. اما انجام آزمایش‌های تکمیلی برای شناسایی منشأ واریس ضرورت دارد. این کار با سونوگرافی یا آنالوگ داپلر انجام می‌شود. برحسب عامل ایجاد کننده واریس و وضعیت رگ‌ها، برنامه درمانی مناسب پیشنهاد می‌شود. روش‌های مختلفی برای درمان این عارضه وجود دارد که لیزر واریس طنابی توسط دکتر مبینی، جوراب فشرده سازی، فلبکتومی و جراحی از جمله آنها به شمار می‌روند. البته بعضی از این موارد به عنوان درمان اصلی و بعضی دیگر درمان مکمل استفاده می‌شوند.

 

لیزر کردن واریس طنابی

لیزر درمانی برای افراد مبتلا به واریس طنابی در هر درجه یا مرحله کاربرد دارد. این کار به روش‌های مختلف انجام می‌شود. آندوواسکولار لیزر، آندوواسکولار رادیو فرکانسی و ترکیبی از جمله این روش‌ها هستند. تفاوت موارد ذکر شده مربوط به منبع مورد استفاده برای خشکاندن رگ است. لیزر از اشعه نوری و رادیو فرکانس از امواج رادیویی برای این کار بهره می‌گیرد. صرف نظر از روش مورد استفاده، لیزر درمانی سرپایی است و حدود ۲۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد، اما مدت زمان بهبودی بسته به روش مورد استفاده تفاوت دارد.

 

 

هزینه لیزر واریس طنابی چه قدر است؟

هزینه به عوامل مختلف بستگی دارد. برای دریافت هزینه و رزرو وقت در کلینیک تخصصی واریس دکتر مبینی با شماره ۰۹۹۰۳۸۶۸۶۳۱ یا ۰۲۱۲۲۲۶۵۱۵۰ تماس بگیرید.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی