hambergermenu

هزینه درمان شقاق با لیزر کمتر است یا جراحی؟

 

هزینه درمان شقاق با لیزر کمتر است یا جراحی؟

 

ممکن است نام شقاق مقعد یا فیشر را شنیده باشید. این بیماری از شایع ترین بیماری های مقعدی در بین زنان و مردان است.

 

درمان این بیماری به دو روش جراحی و لیزر انجام می شود. در این مطلب به طور کامل با هزینه های درمان شقاق مقعد با لیزر و جراحی آشنا شده و بهترین مرکز درمانی را بررسی خواهیم نمود.

 

شقاق مقعدی چیست؟

شقاق یا فیشر مقعد عارضه یا بیماری بسیار رایج در بین زنان، مردان و حتی کودکان است که  افراد را به خود مبتلا می کند. شقاق مقعدی به طور کلی ناشی از زخم های کوچک یا پارگی های اشکی شکل در دهانه مقعد است. این زخم ها در اثر فشار و عبور مدفوع سخت یا شی خارجی به وجود می آیند و علائمی چون درد، خونریزی، تورم، التهاب،  سوزش و یا خارش به همراه دارد.

 

این بیماری دارای دو نوع حاد و خفیف بوده که هرکدام با علائم و نشانه های مربوطه ظاهر می شوند.

 

هزینه درمان شقاق مقعد

به طور کلی هزینه درمان شقاق با لیزر یا حتی جراحی به نوع بیماری، نحوه درمان و مرکزی که به آن مراجعه می کنید وابسته است. برای مثال فردی که دارای شقاق مقعد حاد است، بیماری آن بسیار گسترده تر بوده و نیاز به بررسی دقیق تر بوده و دشواری برای درمان به همراه می آورد.

 

همانطور که گفته شد جراحی و لیزر دو راه اصلی درمان فیشر یا شقاق هستند که در بیمارستانها و کلینیک های درمانی قابل انجام هستند.

 

هزینه جراحی شقاق

هزینه جراحی به مراتب بیشتر از انجام لیزر آن بوده و نمی توان آن را یک شیوه مقرون به صرفه و بی خطر دانست. از آنجایی که این روش تحت نظر جراح و اتاق عمل انجام می شود، یک روش پرهزینه و پردرد سر بوده که نیاز به سپری شدن دوران نقاهت طولانی دارد.

 

برای مثال افرادی که جراحی شقاق انجام می دهند، علاوه بر هزینه های مربوط به بیمارستان، هزینه هایی چون دستمزد پزشک متخصص، تخت و بستری در بیمارستان، بیهوشی و… را متقبل شده و پس از جراحی نیز دوران نقاهت طولانی را سپری کنند.

 

مقایسه هزینه لیزر و جراحی

به طور کلی اگر قصد درمان بیماری را با کمترین هزینه، درد، خونریزی و دوره نقاهت دارید، از لیزر کمک بگیرید. اما شاید بپرسید چرا لیزر؟ لیزر یکی از جدیدترین و بی خطر ترین روشهای پزشکی نوین می باشد که قابلیت درمان انواع حاد و مزمن شقاق را داشته و می تواند در کمترین زمان عارضه را تنها در یک جلسه درمان کند.

 

لیزر به دور از تیغ جراحی بوده و بدون بخیه عارضه را درمان می کند همچنین زخم ناشی از این روش درمانی نیز با جراحی قابل مقایسه نیست.

 

در نقطه مقابل انجام جراحی همراه با درد، خونریزی، استرس ناشی از تیغ جراحی، امکان عود و بازگشت بیماری، دوران نقاهت طولانی و ریسک ابتلا به عفونت را به همراه دارد.

 

مزیت لیزر نسبت به جراحی

باید بدانید لیزر بهترین شیوه درمان شقاق می باشد که با کمترین هزینه و اتلاف وقت عارضه را درمان می کند. این روش به گونه ای است که علاوه بر درمان عارضه، نسبت به عود و بروز دوباره آن پیشگیری نموده و خطر ابتلا به عفونت و انواع آبسه پس از درمان را کاهش می دهد.

 

اکثر بیمارانی که نسبت به لیزر شقاق اقدام می کنند، معمولا افرادی هستند که یکبار در روشهای درمانی چون جراحی با شکست مواجه شده و بیماری آنها بازگشته است. اما لیزر با توان و قابلیتی که دارد حتی شقاق های بسیار حاد را درمان نموده و موجب پیشگیری از آن رد مراحل بعد از درمان می شود.

 

برخی از مزایای هزینه درمان شقاق با لیزر عبارت اند از:

 

  •  هزینه درمان شقاق با لیزر بسیار کمتر از جراحی آن می باشد

 

  • عمل لیزر به صورت سرپایی انجام می شود

 

  • بدون نیاز به بستری و متقبل شدن هزینه بستری بیمارستان است

 

  • درمان بدون درد و خونریزی است

 

  • عمل تحت بی حسی و نه بیهوشی انجام می شود

 

  • بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان و انجام لیزر در کلینیک بدون هزینه های ناشی از بستری در بیمارستان

 

  • درمان قطعی همراه با پیشگیری از بازگشت بیماری

 

  • انجام لیزر و از بین بردن بیماری تنها در یک جلسه انجام لیزر

 

چه عواملی در تعیین هزینه های درمان موثر هستند؟

یکی از اصلی ترین سوالات بیماران هنگام مراجعه به متخصص این است که چه عواملی بر  هزینه درمان شقاق با لیزر یا حتی جراحی موثر است؟

 

پاسخ این است؛ عوامل متعددی بر تعیین هزینه های بیماران از جمله مواردی چون شرایط جسمانی فرد، روشی که برای درمان انتخاب می کنید (لیزر، جراحی، تزریق و…) بیمارستان یا کلینیکی که به آن مراجعه می کنید، دستمزد و تخصص پزشک، میزان خفیف یا حاد بودن بیماری، هزینه های اتاق عمل در صورت انجام جراحی و… .

 

چه زمانی به دکتر شقاق مراجعه کنیم؟

به طور کلی بهترین زمان مراجعه به دکتر برای تشخیص و درمان شقاق به موقع و به دور از عوارض شدید در زمانی است که بیمار ابتدایی ترین علائم خود را که ناشی از خارش، سوزش، خونریزی یا درد است مشاهده نمود، به متخصص شقاق مراجعه نماید.

 

نحوه معاینه و تشخیص این بیماری به گونه ای است که گاهی پزشک با استفاده از معاینه فیزیکی و مقعدی و در صورت عدم تشخیص به واسطه انجام آزمایش های دقیق تر مانند کولونوسکوپی مورد بررسی قرار گیرد. انجام این آزمایش ها تنها به منظور بررسی دقیق عارضه و شدت حاد بودن آن صورت می گیرد که به متخصص شما برای درمان آن کمک شایانی می کند.

 

آیا بیمه هزینه را متقبل می شود؟

از آنجایی که درمان شقاق نوعی عمل سرپایی به شمار می رود، بیمه هزینه ای برای آن در نظر ندارد. بنابراین نمی توان گفت بیمه هزینه درمان شقاق با لیزر را متقبل میشود.

 

چرا ایران کلینیک را برای درمان انتخاب کنیم؟

ایران کلینیک یکی از بهترین و شناخته شده ترین مراکز درمان بیماری های مقعدی از جمله بواسیر، شقاق و… می باشد که با کادری مجرب هرگونه عارضه را در یک جلسه درمان می کند. این مجموعه دارای پزشکان، متخصصان و پرستاران دلسوز و ماهر بوده که با بهترین نحوه برخورد نسبت به درمان اقدام می کنند.

 

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی