hambergermenu

شکلات تراپی پوست چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

شما حتما برای داشتن پوست زیبا ، درخشان و سالم راه های زیادی را امتحان کرده اید و شکلات تراپی را که یکی از روش های بسیار جدید برای رسیدگی به پوست است را شنیده اید . برای درک بهتر این روش با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

شکلات تراپی

 

آشنایی با روش شکلات درمانی

شکلات تراپی یا شکلات درمانی یکی از روش های نوین و بسیار جالب برای جوانسازی و زیبایی پوست است. این روش جدیدا مورد استقبال فراوان قرار میگیرد. بیشتر افراد بر این باورند که شکلات تراپی روشی خوب برای بهره گیری از مواد مغذی موجود در کاکائو بوده ضمنا یک تراپی ایده آل برای آرامش و بهبود خلق و خو خواهد بود.

در این روش همانطور که از اسمش پیداست ، از طریق شکلات به درمان پوست اقدام می کنند . این روش درمانی می تواند به صورت موضعی یا خوراکی باشد اما بیشتر تمرکز بر استفاده موضعی از شکلات جهت تضمین سلامت پوست و مو می باشد. خانم هایی به زیبایی و جوان سازی پوست خود بسیار اهمیت می دهند احتمالا روش شکلات تراپی را شنیده اند.

یکی از فواید این روش درمانی ، جلوگیری از پیری زودرس می باشد. شکلات به دلیل داشتن ترکیبات فعال فنولیک و آنتی اکسیدان روند پیری را در شخص کند می کند. البته شواهد درباره شکلات درمانی کم است ولی افراد زیادی به این روش درمانی عقیده و باور دارند.

این روش بسیار جدید است و هنوز تحقیقات کافی درباره این روش درمانی به طور کامل صورت نگرفته است ؛ بنابراین می توان به عنوان یک راهکار درمانی صرف به آن نگاه کرد. در هر حال براساس تاثیراتی که خوردن شکلات باعث بهبود خلق و خو ، آرامش . چربی سوزی بهتر در بدن می شود ، ممکن است موثر باشد.

 

فواید شکلات درمانی

۱.بهبود گردش خون

یکی از اثراتی که شکلات درمانی می تواند داشته باشد ، بهبود گردش خون در بدن می باشد ؛ زیرا که شکلات دارای ترکیبی به اسم تئوپرومین است که به بهبود جریان خون در بدن کمک شایانی می کند. این ماده به آرامش بیشتر عروق خونی منجر منجر می شود ؛ همچنین در کاهش فشار خون نیز موثر است .

 

۲. سلامت پوست

مهمترین فایده شکلات تراپی ، درمان بسیاری از مشکلات پوستی است. شکلات به دلیل داشتن آنتی اکسیدان خیلی زیاد در خود ، باعث این امر می شود و با جلوگیری کردن از رادیکال های آزاد در سطح پوست ، از استرس اکسیداتیو و پیری زودرس پیشگیری می کند .

همچنین شکلات به عنوان یک مکمل پوستی برای کنترل اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز محسوب شود و میتوان از آن به عنوان لایه محافظتی پوست نام برد. با این حال نمیتوان از زدن ضد آفتاب امتناع کرد.

 

۳. بهبود تنش و استرس

یکی از نتایج مطلوبی که استفاده از شکلات تلخ دارد ، این است که حتی استشمام بوی آن نیز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند و باعث ترشح بیشتر اندورفین می شود. اندوفین که یک انتقال دهنده عصبی است ، حس خوشایند و مطلوبی در بدن ایجاد کرده که موجب کاهش استرس و تنش می شود.

 

۴. بهبود سلولیت

هنوز مطالعه دقیقی مبنی بر این که شکلات بر درمان کامل سلولیت تاثیر دارد ارائه نشده است؛ ولی به طور تجربی بیان شده که استفاده از شکلات به مرور زمان بهبود چشمگیری بر درمان سلولیت داشته است.

 

۵. لیفت پوست صورت

شکلات دارای ترکیباتی است که به لیفت پوست صورت کمک می کند ؛ بنابراین با ماساژ دادن پوست صورت با شکلات ، می توان چین و چروک را از بین برد و پوست صورت را لیفت کرد. در کل همه روس های درمانی می توانند موثر باشند به شرطی که در کنار آنها به تغذیه و سبک زندگی سالم نیز پایبند باشیم .

 

۶. آبرسانی و درخشندگی پوست

پوست زیبا و سالم و درخشان نیازمند آبرسانی روزانه می باشد ، یکی از روش ها برای آبرسانی پوست  خود شکلات تراپی گزارش شده است.

 

۷. بهبود خلق و خو

بعد از یک روز پر فشار کاری با احساس خستگی زیاد به منزل باز می گردید و به استراحت نیاز دارید. بنابراین نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه همراه با تکه ای شکلات واقعا حس بهتری ایجاد می کند زیرا شکلات سرشار از ماده اندورفین بوده که سریعا سبب بهبود خلق و خو می گردد.

 

۸. بهبود بینایی

مطالعات نشان می دهد که کاکائو تاثیر به سزایی در تقویت عملکرد بینایی و مغز دارد ؛ چرا که سبب افزایش گردش خون در مغز و  شبکیه چشم شده و بینایی و ذهن را به صورت زیادی تقویت می کند.

 

۹. مراقبت از مو

می توان با شکلات درمانی موهایی زیباتر داشت. از شکلات جهت تهیه بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. این ماده همانطور که اشاره شد به بهبود جریان خون در زیر پوست منجر شده که از این طریق رشد موها را نیز بهبود می بخشد.

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی