hambergermenu

مدت ماندگاری کاشت ابرو : آیا کاشتن ابروها به طور دائم ماندگار است ؟

در هر برهه ای از زندگی ممکن است با مشکلاتی از قبیل ریزش ابروها و یا کم پشتی ابروها روبرو شوید. یکی از روش های جبران این کم پشتی و ریزش ، کاشت ابرو است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مجله ایننترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

کاشت ابرو

 

ابرو یکی از اجزا مهم در صورت هر فرد است و در جذاب کردن و زیبا کردن صورت نقش دارند. افراد با مشکلاتی نظیر افزایش سن و سال ، اصلاح بیش از حد ابرو و … نیاز به پرپشت کردن ابروهای خود دارند. یکی از روش ها کاشت ابرو است ،  همچنین ماندگاری ابرو کاشت شده یکی از معضلات افرادی است که اقدام به این کار کرده اند.

 

عوامل موثر در کاشت ابرو

فولیکل های موهای کاشته شده در ابرو را از قسمت مو سر یا اسکالپ میگیرند. در هنگام کاشت ابرو این فولیکول ها ، آنها را از جایی انتخاب می کنند که احتمال ریزش کمارس داشته باشند. یکی از مشکلات بعد از انجام این کار ، این است که رشد ه آنها با موهای طبیعی یکی نیست به عبارت دیگر ، موهای کاشته شده در ابرو رشد خیلی بیشتری نسبت به موهای طبیعی ابرو دارند؛ بنابراین فرد باید به طور مرتب به اصلاح بپردازد تا از این ناهماهنگی جلوگیری کند.

این موهای کاشته شده همانند بقیه موهای بدن فرد ، رشدی طبیعی دارند ، به همین علت آنها ، ابروهایی دائمی هستند.

 

نتیجه کاشت ابرو در هر فرد متفاوت است ، چرا که هر فرد تحت تاثیر عوامل متفاوتی از شخص دیگر است ، در نتیجه میزان ماندگار آن نیز متفاوت است. برخی از اشخاص با جلسه اول به نتیجه مطلوب مورد نظر خود می رسند ، اما بعد از مدتی بخاطر عواملی نظیر تغییرات هورمونی و یا بیماری های خاص و … ، این ابروهای کاشت شده دچار ریزش شوند. پس نتیجه حاصل از این کار برای همه افراد یکی نیست.

 

1.قوی بودن فولیکول های کاشته شده

یکی از عوامل موثر و بسیار مهم در ماندگاری کاشت ابرو ، قوی بودن فولیکول موهای فرد است. همانطور که در مطالب فوق به آن اشاره شد این فولیکول ها را معمولا از جاهایی می گیرند که در برابر ریزش مفاوم باشند و انتخاب محل برداشتن آن با مشورت و نظر پزشک متخصص باید انجام شود. به همین علت در انتخاب پزشک خود بسیار دقت کنید ، چرا که انتخاب محل مناسبی که در برابر ریزش مقاومت داشته باشد در هر فرد متفاوت است و پزشک با تجربه و هنر خود ، می تواند محل مناسب را برای شما انتخاب کند.

با توجه به تفاوت در مقاومت فولیکول ها در برابر ریزش، نتیجه کاشت ابرو در افراد مختلف، متفاوت است.

 

2.تکنیک های استفاده شده در کاشت ابرو

هر پزشک در کاشت ابرو تکنیک های متفاوتی می تواند داشته باشد ؛ بنابراین در ماندگاری ابرو فرد بسیار تاثیرگذار است. پس انتخاب کلینیک مورد نظر برای پیدا کردن منطقه مناسب اهدا ، کاشت فولیکول های مو به صورت درست و نکات مهم دیگری به نظر و تجربه پزشک شما بستگی دارد و نتایجی که شما از کاشت ابرو میگیرید متناسب با دقت و تکنیک های استفاده شده در این کار می باشد.

بنابراین زمان مناسبی را برای پیدا کردن کلینک و پزشک صرف کنید که بعد از کاشت نتایج خوشایندی را مشاهده کنید و رضایت کافی از انجام این کار داشته باشید.

 

3.جنس ابروها

جنس موها نیز در ماندگاری ابروهای کاشته شده تاثیر زیادی دارد. جنس موهای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است ؛ بنابراین به همان نسبت نتایج بعد از عمل نیز متفاوت است و نمی توان از این فاکتور چشم پوشی کرد. در انتها ماندگاری ابروها به دلیل تفاوت در جنس موهای هر فرد متفاوت است.

 

4.رژیم غذایی مناسب و مواد تقویت کننده ابرو

یکی دیگر از عوامل موثر در ماندگاری و سلامت ابروهای کاشته شده هر شخص ، رژیم غذایی است. توجه به رژیم غذایی بعد از کاشت ابرو یا مو بسیار مهم است ؛ زیرا که نیاز است مواد مغذی و مورد نیاز برای رشد موها از طریق غذاهای مختلف حاصل شود.

در این رابطه می توانید در جلسات پزشک خود شرکت کنید و به تمام توصیه های مورد نظر وی در رابطه با تغذیه گوش دهید و اگر سوالی در این رابطه یا حساسیت خاصی به یک سری از محصولات غذایی داشتید مطرح کنید.

 

5.اجتناب از استعمال دخانیات

یکی از کارهایی که همیشه برای انسان منع می شود ، استعمال دخانیات است و همگی از مضرات آن خبر دارند و از آثار زیان بار آن آگاه هستند. مصرف دخانیات ، بعد از کاشت ابرو می تواند به آنها صدمه بزند.

به کسانی که قصد انجام این کار را دارند گفته می شود که تا دو هفته بعد از عمل و انجام این کار ، باید از استعمال و مصرف دخانبات اجتناب کنند. یکی از اثرات مفید منع افراد ، پیدا کردن انگیزه برای ترک آن است ، پس می توانید از این فرصت برای ترک همیشگی آن استفاده کنید.

 

رسیدگی و مراقبت بعد از کاشت

بعد از کاشت ابرو ، باید از آنها مراقبت و رسیدگی کرد. بنابراین باید در این باره ، به نکاتی اشاره کنیم که روند بهبود سریع تر و ماندگاری ابرو کاشت شده بیشتر باشد.

روز بعد از کاشت ابرو ، حتما به پزشک خود مراجعه کنید. در این هنگام پزشک پانسمان روی ابرو را باز کرد و معاینه های لازم را انجام می دهد ، براساس آن یک سری دستورالعمل و کارها را به شما در این جلسات توضیح می دهد که بسیار مهم است. بنابراین به صحبت های دکتر خود بسیار توجه کنید تا مراقبت دقیقی از ابروهای کاشت شده خود داشته باشید.

یکی دیگر از کارهای مهم در روند بهبود و حفظ موهای کاشته شده ، شستن ابرو ها با روش درست و زمان مناسب است و می تواند زمان ماندگاری آنها را بیشتر کند. به علاوه اگر ابروهای کاشت شده را بیش از حد اصلاح کنید ، به فولیکول های مو کاشته شده ، آسیب می رساند و ممکن است دیگر رشدی نکنند و شروع به ریختن کنند.

 

انجام ورزش های سنگین و پرتحرک

بعد از کاشت ابرو نباید شروع به فعالیت های سنگین و پرتحرک کنید ؛ چرا که انجام این کار باعث ریزش موهای کاشته شده در ابرو می شود. برای انجام حرکات ورزشی سبک ، می توانید 7 روز بعد از عمل اقدام کنید و بعد از 14 روز فرد می تواند کاملا فعالیت روزانه خود را آغاز کند. بعد از این مدت زمان فرد می تواند ورزش های سنگین و پرتحرک خود را نیز شروع کند و دیگر باعث ریختن موهای کاشته شده نمی شود.

رسیدگی به ابروهای کاشته شده بسیار مهم است ، برای اینکه به فولیکول های کاشته شده آسیب نرسانید، بهتر است به توصیه های پزشک خود با دقت گوش کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

 

نگران ریزش موقت ابروها نباشید!

معمولا مدت کوتاهی بعد ازکاشت ابرو، ابروها به طور موقت دچار ریزش می شوند. این دوره معروف به دوره شوک یا دوره تلوژن است.

دوره تلوژن در همه افرادی که عمل کاشت ابرو را انجام می دهند، اتفاق می افتد. افراد در این زمان فکر می کنند که تمام زحمت و هزینه ای که برای کاشت ابرو متقبل شده اند، هدر رفته است و نتیجه ای مطلوب از کاشت ابرو نگرفته اند. در صورتی که این دوره ریزش موقت است و به زودی رشد ابرو به حالت اول و طبیعی بر می گردد.

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی