hambergermenu

پیشگیری از ورم و خارش بعد از تاتو خط لب

بعد از تاتو رژلب یا تاتو خط لب ، دارای التهاب لب ها و حتی خارش در آن ناحیه می شوید در این مطلب می خواهیم به نکات و عوارض جانبی این کار اشاره کنیم ، پس با مجله اینترنتی باحال مگ همراه باشید.

 

تاتو خط لب

 

ورم بعد از انجام تاتو خط لب و تاتو رژلب

بعد از انجام این کار لب ها ورم کرده و طبیعتا قرمز می شود. این ورم و قرمزی تا حدی طبیعی است و باید بعد از دو الی سه روز از بین برود اما اگر بعد از مدت ذکر شده هنوز دچار التهاب شد حتما به پزشک مراجعه کنید. در کل اگر التهاب و تورم در قسمت تاتو شده در حد طبیعی بود با رعایت نکات و مواردی که در زیر شرح می دهیم ، می توانید به روند بهبود آن کمک کنید :

 

1. از زمان انجام تاتو ، به مدت سه روز از شستن لبها خودداری کنید.

 

2. بعد از انجام تاتو رژلب ، برای از بین بردن تورم آنها بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید. اگر خواستید از یخ نیز استفاده کنید ، آن را درون پلاستیک فریزر قرار دهید و بر روی محل مورد نظر قرار دهید. البته استفاده از قرص های کاهش التهاب هم می تواند موثر باشد. البته این نکته که تاتو خط لب باعث تورم لب ها نمی شود نیز حائز اهمیت است.

 

3. از روز اول به مدت 1 هفته ، روزی سه بار از پماد ویتامین A ( ویتامین آ ) استفاده کنید. ( می توانید با گوش پاک کن آن را بر روی ناحیه مورد نظر بزنید. )

 

4. از روز اول به مدت 1 هفته ، روزی یک بار از پماد هیدروکورتیزن چشمی استفاد کنید. ( می توانید با گوش پاک کن آن را بر روی ناحیه مورد نظر بزنید. )

 

5. اگر دچار تبخال بودید یا اینکه احتمال ایجاد آن در شما زیاد است ، بهتر است از تاتو کار خود بخواهید که برای شما از پماد آسیکلوویز یا زووپراکس استفاده کند. ( توجه داشته باشید که در خانه از این پماد استفاده نکنید ، چراکه رنگدانه های تاتو را از بین می برد.)

 

6. از رفتن سونا و استخر به مدت یک هفته اجتناب کنید.

 

7. تا زمان بهبود کامل ، از قرار گرفتن در برابر نور خورشید پرهیز کنید.

 

8. توصیه می شود که تا زمان بهبودی کامل از رژلب استفاده نکنید ، اما در صورت اجبار ابتدا از تمیز بودن سر رژلب خود اطمینان حاصل کنید و سپس به مقدار کمی به لبهای خود بزنید.

 

9. بهتر است تا زمانی که لب هایتان دچار التهاب هستند ، از خوردن غذاهای داغ و پر ادویه اجتناب کنید.

 

یکی دیگر از اتفاقات بعد از تاتو خط لب ، خارش در ناحیه مورد نظر است. این خارش کاملا طبیعی است اما توصیه می شود که از خاراندن لب ها خود داری کنید ؛ چرا که باعث می شود روند بهبود لب ها طولانی تر شود. می توانید با استفاده از پماد هایی نظیر ویتامین آ چشمی یا پماد هیدروکورتیزون چشمی ، خارش را کمتر کنید ، البته بهتر است  قبل از استفاده آن را درون یخچال قرار دهید تا در کاهش خارش موثر تر باشد.

 

مدت زمان بهبود تاتو لب در هر فرد متفاوت است اما معمولا روند بهبودی بهبودی آن بین 5 الی 12 روز به طول می انجامد. برای اینکه پی ببرید که تاتو لب زده شده ، خوب شده است یا خیر ، می توانید به رنگ آن دقت کنید. هر چقدر رنگ تاتو لب زده شده طبیعی تر باشد یعنی از مواد باکیفیت تر و تبحر بیشتری برای انجام این کار استفاده کرده است. همچنین هر چقدر به رنگ طبیعی نزدیک تر شده باشید ، بدین معناست که به در حال طی کردن روند بهبود آن هستید.

 

 

منبع : باحال مگ

دسته بندی :

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب پیشنهادی